Auteur Topic: [Kandidaat] Marion is niet de mol  (gelezen 13152 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[Kandidaat] Marion is niet de mol
« Gepost op: 13-12-2011, 23:28:11 »
Marion Pauw
Tasmanië
19 augustus 1973
Nederlands schrijfster

Wil je meer weten over Marion, kijk dan HIER
« Laatst bewerkt op: 15-01-2012, 18:11:04 door -ELISE- »
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #1 Gepost op: 26-12-2011, 21:22:38 »
Aw wat sneu nog helemaal geen reacties.  :\'(

Lijkt me een puike vrouw (op het eerste gezicht), sophisticated, intelligent, een doordenkertje.  ;)
Ik ken haar boeken niet maar ben nu al geintrigeerd door de tegenstelling tussen haar nette voorkomen en elegantie en de gruwelijkheid van haar boeken voor zover ik begrijp.  ;)

Zeker een interessante persoonlijkheid denk ik (al is ook dat nooit een garantie voor hoe een kandidaat overkomt of hoe hij of zij het zal doen in bepaalde omstandigheden, i.e. land, molsheid, kandidatengroep etc).

Op basis van haar interviews ben ik geneigd te zeggen dat ze me eerder een vroege exit lijkt helaas. (Eerlijk gezegd zie ik liever zo iemand dan Anne-Marie Jung hoewel die ongetwijfeld de nodige entertainment biedt.  ;) ). De manier waarop ze over haar ervaringen spreekt is dermate afstandelijk en algemeen.. Het was een 'leuke groep' en het was 'koud' in IJsland etc.. Van iemand van haar stature en mag ik aannemen aanzienlijke fantasie (weliswaar gegrond in feitelijkheden no doubt) verwacht ik toch een andere reactie als ze er langere tijd in heeft gezeten.

Misschien allemaal bedoeld om ons op 't verkeerde been te zetten wie weet.. Vooralsnog ben ik geneigd tot de voordehandliggender verklaring: ze had weinig ervaringen om uit te putten en heeft te weinig meegemaakt om er iets persoonlijkers over te kunnen zeggen.

Als ik dit abusieflijk aanneem op basis van de interviews, zal ik dit bijstellen en haar weer in overweging nemen, zeker, omdat ze dan zeer opzettelijk zich erg op de vlakte heeft gehouden (tot op het punt van in generalisaties spreken) in die interviews m.i. Alles kan.. Ze is intelligent genoeg, zeker.. Vooralsnog niet hoog op m'n lijst maar we zullen zien na de eerste afleveringen, zo ze die overleeft.

Vooralsnog denk ik dat ze, gezien haar statements in interviews, de zaken een beetje te veel overdacht heeft en zichzelf gek heeft gemaakt met (over)analyses (zie Hanna vorig jaar, bijv).
Self-destruct mode, mogelijk.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 26-12-2011, 21:24:43 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #2 Gepost op: 26-12-2011, 21:29:44 »
Grappig hoe je dat allemaal zo uitdenkt Supernova.

Haar manier van praten doet mij erg denken aan iemand die ik ken uit mijn familie, dat is wel apart. Maar dat wil ook zeggen, dat als iemand op die manier spreekt dat dat niet per se iets hoeft te betekenen. De ene persoon reageert nu eenmaal enthousiaster op dingen en de ander is veel kalmer. Maar goed, je kan evengoed wèl gelijk hebben.


Ik had haar voorlopig ingevuld als verliezend finalist. Gewoon omdat ik denk dat zij ver kan komen. Maar echt ergens op gebaseerd is dat niet...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #3 Gepost op: 26-12-2011, 21:41:06 »
Grappig hoe je dat allemaal zo uitdenkt Supernova.

Haar manier van praten doet mij erg denken aan iemand die ik ken uit mijn familie, dat is wel apart. Maar dat wil ook zeggen, dat als iemand op die manier spreekt dat dat niet per se iets hoeft te betekenen. De ene persoon reageert nu eenmaal enthousiaster op dingen en de ander is veel kalmer. Maar goed, je kan evengoed wèl gelijk hebben.


Ik had haar voorlopig ingevuld als verliezend finalist. Gewoon omdat ik denk dat zij ver kan komen. Maar echt ergens op gebaseerd is dat niet...

Voor alle duidelijkheid: ze is er zeker intelligent genoeg voor m.i. en mogelijk uitgekookt. Dat vind ik lastig te beoordelen op basis van enkele summiere beelden en interviews, dus ik houd een open mind tot dan toe sws.  ;) Als er dingen zijn die ze doet die ertoe nodigen om mijn beeld bij te stellen zal ik dat zeker doen, dit is immers slechts een eerste indruk.

Ik moet wel zeggen dat ik de eerste indrukken van vorig jaar veelzeggend vond (- behalve die van Art, die had ik verkeerd ingeschat omdat ik dacht dat overexposure een teken was van korte aanwezigheid in de serie, niet van 'pluggen' van de nieuwe Avro ster tot zover  ;) )

Natuurlijk is het een feit dat iedereen anders reageert sws. De een is introverter of ingetogener de ander zeer uitbundig en extravert. Dat moet je zeker ook filteren, klopt.
Mijn punt hierbij was dat ze weliswaar heel netjes, sophisticated is (sws, dat is ze volgens mij in heel haar doen en laten en Marit beaamt dit ook wel.
Maar je op die manier uitdrukken is nog geen reden om dan in globaliseringen en algemeenheden te blijven praten.. Sure, diverse mensen hebben het gehad over de kou in IJsland en dergelijke, sws. Maar ze hebben ook wat anders te melden gehad.. Neem bijvoorbeeld een Hadewych en Marit die het hebben over psychologische processen, of de trots waarmee 'jonge honden' (Marit's woorden) Dio en William over de serie praten..

Natuurlijk is Marion geen fervent Molkijker, kan ook een verklaring zijn, maar ze lijkt zich door haar uitspraken er ook van te distantiëren, of verder af ervan te voelen dan anderen.

We zullen zien of dat klopt sws.  ;) Ik ben zelf erg benieuwd want ze is volgens mij tot beide rollen in staat maar de vraag is in hoeverre dit haar comfort-zone is of niet- schrijvers leiden doorgaans een solitair bestaan en zijn niet per se gewend rollen aan te nemen adhoc mi. Ik ben zeer benieuwd.  ;)
« Laatst bewerkt op: 26-12-2011, 21:44:08 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #4 Gepost op: 27-12-2011, 16:17:40 »
Het valt mij nu pas op dat we een 'Australische' deelnemer hebben!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #5 Gepost op: 27-12-2011, 16:40:24 »
Ben maar eens in "daglicht" begonnen. Een boek van haar en ik moet zeggen, het bevalt me wel wat ik lees.
Ze is slim genoeg als ik het allemaal zo lees.
Ik zie haar wel ver komen ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #6 Gepost op: 2-01-2012, 01:20:43 »










En dan ook nog zoals  LdHmolletje al scheeft nog geboren in Australie ook.

Haar deel namen aan Wie Is de Mol zal ze misschien juist willen gebruiken om compleet anders te denken en misschien wat inspiratie willen opdoen in Iceland.

Mijn voorspelling 2de of 3de afvaller.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2012, 01:24:39 door Pierce_Brosnan »

Offline hetmolletje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #7 Gepost op: 5-01-2012, 15:21:00 »
Het zou me helemaal niks verbazen als Marion Pauw de Mol is. Het kan haar tactiek zijn om gesloten te zijn en kandidaten op het verkeerde been te zetten. Zo'n persoon is ook nog nooit de Mol geweest, meestal zijn het nogal aanwezige mensen. Maar anderzijds zou het ook een typische eerste afvaller kunnen zijn..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #8 Gepost op: 5-01-2012, 19:21:57 »
Marion is mijn eerste mol. Nul komma nul onderbouwing, behalve dat de mannen mij geen molgevoel geven en ik twee andere vrouwen al als eerste afvaller en winnaar had geselecteerd. Na vanavond zien we wel verder.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #9 Gepost op: 5-01-2012, 19:58:34 »
nee joh Rat, ze vliegt eruit.  ;D (moet toch wat invullen in de pool )
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #10 Gepost op: 5-01-2012, 20:12:43 »
nee joh Rat, ze vliegt eruit.  ;D (moet toch wat invullen in de pool )
Dat zou ik geen ramp vinden... Statistisch/historisch gezien is het gunstig voor mijn pool als mijn schot voor de boeg er als eerste uit vliegt.  :P

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #11 Gepost op: 5-01-2012, 20:14:25 »
Ze tweet:

Citaat
@liesbethstaats nee in portugal. Heerlijk! Gaan we aflevering 3 met z'n allen kijken? Zou leuk zijn! X

Ik heb het idee dat ze er dus tot zeker aflevering 3 in zit..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #12 Gepost op: 5-01-2012, 21:24:05 »
Jammer zeg! Maar wel eindelijk eens de goede afvaller in mn poule ;)
Ik vond haar woordgebruik wel erg leuk :)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #13 Gepost op: 5-01-2012, 21:45:54 »
Lau en ik sprongen op toen  Marion eruitlag: "Pool, pool, pool!!!""
Tell me what your telescope says

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #14 Gepost op: 5-01-2012, 21:51:25 »
Erg jammer..  :-\\ ::niet-ok::

Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #15 Gepost op: 5-01-2012, 21:53:52 »
nee joh Rat, ze vliegt eruit.  ;D (moet toch wat invullen in de pool )

goed gegokt! ik heb alle vragen in de ppol die bekend zijn foet :( was trouwens de enige kandidaat waar ik van had gehoord. ze was een paar maanden geleden in mijn moeders biebliotheek gekomen voor een lezing ofzoiets
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #16 Gepost op: 5-01-2012, 21:54:35 »
Tja idd heel jammer, kwam over als een sympathieke kandidate iig, had haar wel gegund om verder te komen.
Helaas dus wat ik al vreesde op basis van de interviews.

Maar eentje moet de eerste zijn, een ondankbare taak.  :(
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #17 Gepost op: 5-01-2012, 22:22:23 »
Je analyse blijkt te kloppen, Supernova.

Ik vind het wel jammer, maar dat had ik van iedereen gevonden. Géén afvaller in aflevering 1 zie ik het liefst, maar ja. Dat kan ook niet elke keer.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #18 Gepost op: 5-01-2012, 22:25:08 »
Nou Rat, je wens is verhoord!  ::zwaai:: Marion!  ::tandpastasmiley:: pool goed!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marion is (niet) de mol
« Reactie #19 Gepost op: 5-01-2012, 22:38:27 »
Vooralsnog denk ik dat ze, gezien haar statements in interviews, de zaken een beetje te veel overdacht heeft en zichzelf gek heeft gemaakt met (over)analyses (zie Hanna vorig jaar, bijv).
Self-destruct mode, mogelijk.  :-\\

Uit het dagboek van Marion:
Citaat
Ik had van tevoren bedacht dat de mol iemand zou zijn die zich als een kandidaat zou proberen te gedragen en dat een kandidaat iemand zou zijn die zich als de mol zou proberen te gedragen. Als je dit verder doortrekt dan krijg je: een mol is iemand die zich als een kandidaat gedraagt die zich als de mol gedraagt die zich als een kandidaat gedraagt die zich als... Je begrijpt het al, er ontstond acute kortsluiting in mijn hersenen. Ik kon er helemaal niet meer van slapen zelfs. Hele complottheorieën heb ik ontwikkeld, ieder woord, ieder gebaar, ieder toevalligheid werd drie keer omgedraaid en binnenstebuiten gekeerd. Je kunt rustig stellen dat ik binnen die 72 uur dat ik in WIDM zat, alles helemaal kapot heb geredeneerd.




Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)