Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 241475 keer)

Offline xLindaaa

  • Forumlid
  • 32e in de WIDM pool 2011 geworden
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #20 Gepost op: 5-01-2012, 23:41:39 »
Mijn mol!  ::tandpastasmiley::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #21 Gepost op: 5-01-2012, 23:48:55 »
Hij zou zo de politiek inkunnen, alleen moet ie dan nog een tikkeltje spraakzamer worden.  :P

Geen wonder dat hij en Frits al vanaf dag 1 een bloeiende bromance lijken te hebben!  ;D
Misschien een alternatieve carričre met wat tips van The Fritz!  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #22 Gepost op: 5-01-2012, 23:52:28 »
Opdracht 1
- Komt niet aan bij het vliegtuig
- Had niet gekeken naar de foto ('Ik dacht dat het gewoon een leuk plaatje was)

Opdracht 2
- Haalt de vrijstellingen op
- Neemt een kokertje mee met ijswater/-500 euro

Opdracht 3
- Overwint zijn vrijstelling

Buiten de opdrachten
- Verdachte uitspraken

Conclusie
Op basis van molacties en zijn verdacht gedrag is hij verdacht.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #23 Gepost op: 6-01-2012, 00:00:35 »
Als hij niet de mol is zie ik hem niet direct ver komen.. (tenzij hij goed gokt  ::) )

Het enige wat je hebt is een foto met de opdracht, en dan niet op het idee komen dat dat misschien de locatie is die je zoekt? Kan natuurlijk ook nepmollen gedrag zijn maar zijn reden om Marit te kiezen vond ik even ondoordacht:
Ik denk dat ze niet de mol is en ik gun het haar..  ???

Je geeft een vrijstelling toch juist aan iemand waarvan je wel denkt dat het de mol is, al is het maar om de reactie te zien maar ook om een (mogelijk sterke - hetgeen Marit mi zeker is) concurrent weg te werken?
Misschien klinkt dat hardvochtig maar helaas wordt het spel zo wel gespeeld. Dus als Tim idd 'lief' is in dat opzicht voorzie ik toch wat problemen. Hij heeft iig zeker niet de scherpte waarmee Arjen het spel speelde, tot nu toe.  ::)
« Laatst bewerkt op: 6-01-2012, 00:02:45 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #24 Gepost op: 6-01-2012, 15:08:33 »
Zeer vermakelijke kandidaat, ik hoop dat hij er lang in blijft. Ik ben er achter gekomen dat ik sinds Dennis altijd qua verdenking neig naar dit type in de groep (Arjen, Pepijn, nu Tim) en ik ben te vaak teleurgesteld. Dus hij moet heel erg zijn best doen voor ik op hem ga zitten qua mol. Ik trap er niet meer in :P

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #25 Gepost op: 6-01-2012, 17:29:37 »
Zeer vermakelijke kandidaat, ik hoop dat hij er lang in blijft. Ik ben er achter gekomen dat ik sinds Dennis altijd qua verdenking neig naar dit type in de groep (Arjen, Pepijn, nu Tim) en ik ben te vaak teleurgesteld. Dus hij moet heel erg zijn best doen voor ik op hem ga zitten qua mol. Ik trap er niet meer in :P

Herkenbaar, Tim is het type kandidaat waarvan je hoopt dat het de mol is. Had ik met Arjan, Dennis en Pepijn ook. Maar degenen waarvan ik hoop dat ze het zijn, zijn het nooit :)


Een reden om Tim niet als mol te verdenken: Hij bood direct aan om de vrijstelling voor aflevering 2 te nemen.  De mol weet dat de vrijstelling voor aflevering 2 1000 euro waard is en die voor aflevering 1 1500 euro was.  Als Tim de mol was, zou die proberen om aflevering 1 te claimen

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #26 Gepost op: 6-01-2012, 21:13:41 »
Wel toevallig dat toen hij de brug over moest de paintballgun van Marion het niet deed. Zo op het eerste gezicht ook mijn Mol. ::vergroot::
🜃

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #27 Gepost op: 6-01-2012, 21:20:35 »
Ik zie hem ver komen  ::jaja:: misschien wel de winnaar.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #28 Gepost op: 6-01-2012, 23:31:59 »
Een reden om Tim niet als mol te verdenken: Hij bood direct aan om de vrijstelling voor aflevering 2 te nemen.  De mol weet dat de vrijstelling voor aflevering 2 1000 euro waard is en die voor aflevering 1 1500 euro was.  Als Tim de mol was, zou die proberen om aflevering 1 te claimen
Een goed idee, maar niet helemaal waterdicht. Hij kan Frits natuurlijk aflevering 1 (en hoogste bedrag) aanbieden omdat hij denkt dat hij een makkelijke doelschijf is voor zijn medekandidaten op de brug.

Uiteindelijk blijkt dit niet het geval, maar in de eerste instantie zou dat natuurlijk geen gek idee zijn, aangezien hij de oudste van de 3 is.

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #29 Gepost op: 6-01-2012, 23:54:22 »
Een goed idee, maar niet helemaal waterdicht. Hij kan Frits natuurlijk aflevering 1 (en hoogste bedrag) aanbieden omdat hij denkt dat hij een makkelijke doelschijf is voor zijn medekandidaten op de brug.

Uiteindelijk blijkt dit niet het geval, maar in de eerste instantie zou dat natuurlijk geen gek idee zijn, aangezien hij de oudste van de 3 is.

ook een leuk idee maar was het niet het doel voor de mol om geen geld in de pot te brengen dan laat je niet in die visie juist schiet schijf-Frits met 1500 rond lopen.

 ;D ik vond zijn blik op de gletsjer naar de camera wel GENIAAL.  ;D
William: misschien wel een vrijstelling
je kon aan ze blik zien dat hij dacht: nou ik denk het niet want daar heb ik er al drie van in m'n kontzak zitten ::rofl:: ::rofl::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2012, 00:04:15 »
Een goed idee, maar niet helemaal waterdicht. Hij kan Frits natuurlijk aflevering 1 (en hoogste bedrag) aanbieden omdat hij denkt dat hij een makkelijke doelschijf is voor zijn medekandidaten op de brug.

Uiteindelijk blijkt dit niet het geval, maar in de eerste instantie zou dat natuurlijk geen gek idee zijn, aangezien hij de oudste van de 3 is.

Als Tim de mol is wilt hij juist niet dat Frits een makkelijk doelwit is. Want dan wordt hij geraakt en komt er 1500 euro in de pot. Tim kan dus, als mol, beter vrijstelling 1 nemen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Addie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2012, 00:07:43 »
Als Tim de mol is wilt hij juist niet dat Frits een makkelijk doelwit is. Want dan wordt hij geraakt en komt er 1500 euro in de pot. Tim kan dus, als mol, beter vrijstelling 1 nemen.
Frits heeft in het leger gezeten, dat zei hij althans. Ik vind het dus wel een molse beslissing.
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2012, 00:33:00 »
Frits heeft in het leger gezeten, dat zei hij althans. Ik vind het dus wel een molse beslissing.
Blijft hierdoor licht mols, maar jullie hebben gelijk. Het wordt laat. Ik was onzin aan het uitkramen.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2012, 09:43:41 »
Het is al genoemd..Tim had water of-500 in zijn koker. ::ohno::
Maar zou het niet een hele flauwe opdracht geweest zijn als er helemaal geen ( positief) geld in de kokers zat?/
Moet er niet iemand (de mol?)geweest zijn die geld heeft wegGEMOFFELD (voor ""koekeloere"""kenners een aardige woordgrap ::rofl::).
De kans dat er in Tims koker geld moest zitten moet toch groot zijn?
Er lag er immers maar 1 ?
Dus Tim/Frits??
Hebben zij geld (kunnen) laten verdwijnen??

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2012, 10:14:50 »
Dat trio bestaande uit twee peronen zit me nogal dwars.
Drie min een is twee.
Van de drie uur tijd ging er een af, er bleef twee uur over.
En als klap op de vuurpijl kiest hij vrijstelling twee.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2012, 21:40:29 »
Voor nu mijn hoofdverdachte, ondanks een wat onduidelijke houding/rol van Tim in aflevering 1. Maar ik heb het idee dat Tim met veel weg kan komen en zeker in staat is om slimme geniepige molacties uit te voeren.

Het zou kunnen dat Mol Tim bij de vrijstellingen voor de middenweg van 1000 euro koos om niet te veel op te vallen de eerste aflevering maar toch een mooi bedrag uit de pot te kunnen houden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #36 Gepost op: 8-01-2012, 11:23:13 »
Marit is de enige andere kandidaat die kokers vindt

Marit neemt er een mee voor elke dame. Maar William vindt er volgens mij ook een, weliswaar na inroepen hulp van Tim bij het zoeken. William is echt een player, bij elk punt maakt hij enorm kabaal dus waarschijnlijk zag hij de kokers wel maar wilde toch even Tim inroepen voor de consternatie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2012, 13:47:19 »
Als Tim de mol is, waarom kiest hij dan Marit om de vrijstelling te verdedigen?
(Hij heeft Marit toch gekozen omdat Frits de vrijstelling voor afl 1 kreeg?)

Uiteindelijk is er wel geen geld in de pot gekomen, maar dat was eerder door geluk.

Ik had als mol iemand anders gekozen warvan ik dacht dat die waarschijnlijk de overkant zou halen of een goede schutter.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2012, 14:11:10 »
Als Tim de mol is dan lijkt me de volgende uitspraak zoiezo een hint voor de kijker: 'Ik had er helemaal niet bij nagedacht dat dit blijkbaar een verborgen aanwijzing was!'
Waarbij hij doelt, bij de eerste opdracht, op het kaartje met het landschap.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #39 Gepost op: 8-01-2012, 14:20:17 »
Als Tim de mol is, waarom kiest hij dan Marit om de vrijstelling te verdedigen?
(Hij heeft Marit toch gekozen omdat Frits de vrijstelling voor afl 1 kreeg?)

Uiteindelijk is er wel geen geld in de pot gekomen, maar dat was eerder door geluk.

Ik had als mol iemand anders gekozen warvan ik dacht dat die waarschijnlijk de overkant zou halen of een goede schutter.

Hij heeft de vrijstelling aan Marit gegeven "omdat hij niet denkt dat ze de Mol is en op zich gunt hij het haar wel". Of zo zegt hij dat toch tegen Frits, het kan net zo goed andersom zijn zodat geen andere kandidaat een vrijstelling in handen krijgt. Zo maakt hij meer kans. Zoiets is toch veel beter, proberen die vrijstelling te dumpen op de Mol of tenminste de persoon die je het meest verdenkt. Niet vergeten dat Marit hem de verkeerde kant opstuurde, al deed hij het zelf ook niet zo goed aangezien hij niet eens de moeite deed om zijn eigen foto te bekijken alvorens te beginnen stappen. Van beiden dus erg verdacht.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 14:33:09 door FenikXII »