Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 241474 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #60 Gepost op: 17-01-2012, 13:30:26 »
Het enige dat wat mij betreft enigszins logisch lijkt als verklaring voor Tim's gedrag is dat hij zich verdacht probeert te maken door Patrick te immiteren. ('Ja ik vind hem zo leuk ik wil hem nog even erbij houden' (aka Patrick en Art), 'Nee jij hebt die joker meer nodig' etc).

Ik vond dat vorig jaar al een dubieuze actie van Patrick maar ik zou het van Tim nog veel dubieuzer vinden omdat hij het openlijk beweert (wat er ook tot 3x toe ingemonteerd is dus mocht je het de 1e maal gemist hebben, heb je geen excuus..  ::ohno:: )

Als mol zou hij:
- Ofwel: Dio mogelijk volkomen het woud in hebben gestuurd door opzettelijk naar een andere kandidaat te wijzen. (m.i. veel te veel invloed voor de mol - meegaan met andermans verdenking is 1 ding maar er opzettelijk op aansturen?!).
- Ofwel: Dio onevenredig voordeel geven als hij hem daardoor gaat verdenken. (aka Art en Patrick).

Of hij de mol of een kandidaat is, ik vind zijn uitspraken en gedrag behoorlijk aanmatigend.
'De juiste kant opsturen'.. Tot nu toe heeft hij in ieder geval geen enkel blijk gegeven van een bijzondere scherpzinnigheid.(Bewijs, Tim? Redenen voor je verdenkingen? 'Leuk plaatje'?)

Conclusie:
Ofwel we hebben te maken met een vrij arrogante copycat mol die exact hetzelfde doet als Patrick vorig jaar.
Ofwel we hebben te maken met een vrij arrogante kandidaat die de mol van vorig jaar immiteert om wat verdenking op zich te krijgen, en die denkt dat hij na 1 executie en 1 vrijstelling al perfect weet hoe het in elkaar zit.

Jammer. Ik mocht hem vorige keer wel als kandidaat maar na dit soort gedrag hoeft het van mij eigenlijk niet.
Als mol zou ik het een zeer teleurstellende tactiek vinden. Als kandidaat begrijp ik het nog een beetje, maar ook dan is het bijzonder aanmatigend en onbegrijpelijk. (Hoewel een zekere arrogantie en (wat mij betreft misplaatste) zelfingenomenheid niet alleen aan hem voorbehouden is in deze serie lijkt het.  ::) )

Eigenlijk kan ik me door de edit bijna niet voorstellen dat dit de mol is.
We zullen zien, maar als hij toch de mol blijkt vind ik dit zelf in ieder geval geen aantrekkelijke tactiek.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 17-01-2012, 13:33:07 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #61 Gepost op: 17-01-2012, 14:32:08 »
Als mol zou ik het een zeer teleurstellende tactiek vinden. Als kandidaat begrijp ik het nog een beetje, maar ook dan is het bijzonder aanmatigend en onbegrijpelijk. (Hoewel een zekere arrogantie en (wat mij betreft misplaatste) zelfingenomenheid niet alleen aan hem voorbehouden is in deze serie lijkt het.

Ik kan het niet geheel oneens zijn met je analyse, maar zullen we arrogant vervangen door zelfverzekerd? Zelfverzekerd wordt al te vaak verward met arrogant/zelfingenomen en is toch echt niet hetzelfde. Zelfverzekerdheid kan ook misplaatst zijn en lijkt me hier beter op zijn plaats.  ;)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Snelweg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #62 Gepost op: 17-01-2012, 14:42:52 »
Ik heb een video gemaakt die laat zien wat Tim nou eigenlijk tekende in de bus.
Sommigen zien er een M in, maar ik zie er eerder een W in.
Bekijk het zelf:



Het einde van deze video laat de tekening zien in het standpunt van de camera, en van uit het standpunt van Tim.
Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #63 Gepost op: 17-01-2012, 15:03:53 »
Ik kan het niet geheel oneens zijn met je analyse, maar zullen we arrogant vervangen door zelfverzekerd? Zelfverzekerd wordt al te vaak verward met arrogant/zelfingenomen en is toch echt niet hetzelfde. Zelfverzekerdheid kan ook misplaatst zijn en lijkt me hier beter op zijn plaats.  ;)

Goed hoor 'misplaatste zelfverzekerdheid' dan.  ;D
Ik heb door die ondertitelingen die zin zo vaak voorbij horen komen dat ik onderhand een lichte irritatie voelde denk ik.  ::tandpastasmiley::

Tim zal best een aardige jongen zijn hoor, maar zoals ik al zei, die edit.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #64 Gepost op: 17-01-2012, 20:27:20 »
Ik heb een video gemaakt die laat zien wat Tim nou eigenlijk tekende in de bus.
Sommigen zien er een M in, maar ik zie er eerder een W in.
Bekijk het zelf:



Het einde van deze video laat de tekening zien in het standpunt van de camera, en van uit het standpunt van Tim.
Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid.

Zou dit betekenen dat William zijn mol is?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #65 Gepost op: 17-01-2012, 21:19:12 »
Iemand al gedacht aan de mogelijkheid dat het niets betekent? ::oink:: ;D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #66 Gepost op: 17-01-2012, 21:52:21 »
Tim kan bij de rookseinopdracht wel heel makkelijk gebruikmaken van de onhandigheid van Dio...

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #67 Gepost op: 19-01-2012, 22:59:11 »
Vraag ik mij af of het toeval was dat Tim met de telefoon rondliep bij de torenopdracht? Voor de Mol wel een hele goede positie. Hij moest er ook nog door iemand anders, Hadewych geloof ik, op gewezen worden dat de telefoon overging. Hij is degene die de boel opstookt om toch de toren in te gaan, maar, in tegenstelling tot William, nooit echt de intentie toont om dat daadwerkelijk te doen. Veel handiger en minder verdacht voor de Mol om een kandidaat zover te krijgen dat voor je te doen. Alleen die enveloppe met € 1000,-...  ???
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #68 Gepost op: 19-01-2012, 23:39:51 »
Vraag ik mij af of het toeval was dat Tim met de telefoon rondliep bij de torenopdracht?
Neen, hij had de telefoon ook bij zich voor kennismaking met ons geliefde Plerkina.
Omnia vincit amor

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #69 Gepost op: 19-01-2012, 23:40:41 »
Zag je hoe Tim William betrekt in het naar boven gaan in de toren, terwijl de groep van 6 duidelijke aanwijzingen van de groep van 2 (Maarten en Marit) heeft gekregen dat ze niet naar boven moesten komen? Op dat moment werd mijn verdenking uit aflevering 1 bevestigd.

Je ziet het niet helemaal in beeld, maar ik denk dat Tim gewoon William's nieuwsgierigheid (herinner je je nog de Joker/Enveloppe-opdracht?) heeft versterkt en zo probeert te saboteren. Ik denk dat we daar een gefaalde sabotagepoging van de Mol te zien kregen.

Zelfs bij het doorgeven van de boodschap per telefoon probeert Tim te saboteren door "iemand anders" te zeggen in plaats van Marit. Marit moet hem instrueren om de boodschap te delen. Kandidaten die willen winnen zullen eerder geneigd zijn om meteen iedereen te verbieden die toren in/op te gaan...

Tim is mijn Mol.  8)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #70 Gepost op: 20-01-2012, 05:55:31 »
Zag je hoe Tim William betrekt in het naar boven gaan in de toren, terwijl de groep van 6 duidelijke aanwijzingen van de groep van 2 (Maarten en Marit) heeft gekregen dat ze niet naar boven moesten komen? Op dat moment werd mijn verdenking uit aflevering 1 bevestigd.

Je ziet het niet helemaal in beeld, maar ik denk dat Tim gewoon William's nieuwsgierigheid (herinner je je nog de Joker/Enveloppe-opdracht?) heeft versterkt en zo probeert te saboteren. Ik denk dat we daar een gefaalde sabotagepoging van de Mol te zien kregen.

Zelfs bij het doorgeven van de boodschap per telefoon probeert Tim te saboteren door "iemand anders" te zeggen in plaats van Marit. Marit moet hem instrueren om de boodschap te delen. Kandidaten die willen winnen zullen eerder geneigd zijn om meteen iedereen te verbieden die toren in/op te gaan...

Tim is mijn Mol.  8)

Maar waarom zou hij dan 1000 euro hebben gepakt??

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #71 Gepost op: 20-01-2012, 07:29:53 »
laat die haakjes maar weg in de naam van dit forum. ik kan hem met een gerust hart doorstrepen omdat de mol zeker geen anveloppe heeft gepakt (net als william en nog iemand). zo blijven er nog 4 mogenlijke mollen over voor mij
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #72 Gepost op: 20-01-2012, 07:32:34 »
Als we er vanuit gaan dat Maarten zijn tactiek van "steeds de grootste groep" nog steeds heeft toegepast, dan moet Tim wel heel goed weten wie de mol is, of zelf de mol zijn.

Ik gok op zo'n 8 van de 20 vragen goed met Maarten's techniek, plus 1 joker maakt 9 vragen goed.

Dat is best een boel als je er vanuit gaat dat Tim op de verkeerde mol zit. Dus volgens mij zit hij ofwel goed, of is hij de mol. En als je dan bedenkt dat hij dit keer bij 2/3 opdrachten niet in de grootste groep zat (in de boot bij Maarten en wel geld pakken) en ook voor andere kenmerken (man/vrouw) niet in de grootste groep zit.....

Nee, het is toch de geheimzinnige Hadewych of de emotieloze Liesbeth

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #73 Gepost op: 20-01-2012, 11:10:51 »
Maar waarom zou hij dan 1000 euro hebben gepakt??

Dit dacht ik vanmorgen ook, tot ik ging nadenken: was het niet Frits die met het idee kwam "Als jij die enveloppe niet pakt dan pak ik hem en dan delen we de jokers!". Dan is het ergens niet eens zo'n hele vreemde zet...

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #74 Gepost op: 20-01-2012, 11:15:51 »
Alleen kon Tim zich daar niets meer van herinneren, dus dat kan zijn beweegreden om het geld te pakken niet zijn geweest.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #75 Gepost op: 20-01-2012, 11:22:47 »
Tim die een "W" schrijft in de aflevering genaamd "In de Min" vormt:

 ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #76 Gepost op: 20-01-2012, 13:07:36 »
Nu we toch in Pipo/Mamaloe contreien verkeren..

Ik zie er wel barbapappa in.  ::jaja::  ;D

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline loismol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #77 Gepost op: 20-01-2012, 13:10:44 »
als je vanuit zijn standpunt goed de pen volgt, zie je dat hij eerst naar beneden gaat en dan omhoog (de eerste poot van de m die een uitstupsel heeft). Daarna gaat hij pas de boog maken. edit: de eerste boog, daarna volgt nog een tweede natuurlijk. En bekijk vooral het onbewerkte fragment daarbij is het beter te zien.

Verder viel mij op dat hij zijn ogen dichtknijpt, een mol is blind.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat hij zichzelf verdacht wil maken.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 13:15:05 door loismol »

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #78 Gepost op: 20-01-2012, 13:34:11 »
Voor nu mijn hoofdverdachte, ondanks een wat onduidelijke houding/rol van Tim in aflevering 1. Maar ik heb het idee dat Tim met veel weg kan komen en zeker in staat is om slimme geniepige molacties uit te voeren.

Het zou kunnen dat Mol Tim bij de vrijstellingen voor de middenweg van 1000 euro koos om niet te veel op te vallen de eerste aflevering maar toch een mooi bedrag uit de pot te kunnen houden.
he leuk Heinz.. ik heb op hyves ook al voor de uitzending op Tim gestemd als Mol.. gewoon aan hand van zijn foto en de groepsfoto. en ik moet zeggen dat ik hen eigenlijk ook nog steeds verdacht heb gevonden naar aanleiding van de uitzendingen.. samen met william mijn winnaar..

Voorgaande jaren was mijn mol vaak uiteindelijk de winnaar, dus mijn winnaar en mol zijn beide verdacht..;) 
maargoed wel beide geld gepakt ipv jokers.. pffff.. nu toch weer gaan twijfelen richting Liesbeth en Hadewych.. of frits en marit..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline loismol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #79 Gepost op: 20-01-2012, 14:01:56 »
ik weet niet of deze dingen al gezegd zijn, maar hier wat dingen die ik net bedacht:
**De tijd ging van 3 uur naar 2 uur (opdr1) -> Het Monica da Silva trio ging van 3 naar 2 leden.

**in de 1 minuut aflevering 2 zegt Tim dit: "Op één of andere manier is deze groep echt super open naar elkaar. Je hoeft maar een vraag te stellen en huppakee je weet van iedereen de schoenmaat. Dus ik hoef echt niets te vragen, want ik hoor het en ik schrijf het even op
het is echt heel makkelijk."
-De mol is blind, die kan dus niets zien maar wel horen. Het is nu heel makkelijk voor de mol want alles wordt hem verteld zonder het te vragen. (Mijn eigen tegenargument: als hij de mol is heeft hij de info niet nodig, behalve misschien wie wie verdenkt)
-"ik hoef echt niets te vragen" Als mol hoeft hij inderdaad feitjes als schoenmaten niet te weten.
Ik heb door dat het vergezocht is, maar het viel me net op toen hij het zei.