Auteur Topic: Wie is de Mol in de Media  (gelezen 230142 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #480 Gepost op: 13-03-2012, 14:02:05 »
Haha Jos dat weet ik nu eens toevallig. ;D Het was bij een spelletje van Rad der fortuin. Iemand moest het antwoord woestijnvos raden, maar zei dan in plaats daarvan 'woestijVIS' !  :D
jij wist het allang, we hebben het er ooit eens over gehad bij een van de e-cafe-meetings...


@Heinz, zou er met het wegvallen van Bart de Pauw bij Woestijnvis nog dezelfde ''drive'' achter het programma te krijgen zijn? Dit is eigenlijk wat ik bedoelde met mijn eerdere opmerking over de gedrevenheid waarmee het destijds gemaakt werd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #481 Gepost op: 13-03-2012, 15:03:57 »
@Heinz, zou er met het wegvallen van Bart de Pauw bij Woestijnvis nog dezelfde ''drive'' achter het programma te krijgen zijn? Dit is eigenlijk wat ik bedoelde met mijn eerdere opmerking over de gedrevenheid waarmee het destijds gemaakt werd.

Goede vraag. Ik denk dat het het mooist zou zijn als in ieder geval de kern van het team, waaronder dus Bart de Pauw, weer samen zou kunnen werken. En dan staan ze voor een gigantisch moeilijke opgave. In de herinnering van de kijker was "De Mol" perfect. Er met serie IV voor onder doen is geen optie (de gedrevenheid van de makers kennende waar jij het over hebt). Het zou tegelijkertijd én perfect zoals de oude series (herinnerd worden) én nieuw of "fris" moeten zijn. Ga er maar aanstaan. Ik hoop dat ze het durven en denk ook dat ze het kunnen. Maar er zal wel behoorlijk wat voorbereiding aan vooraf moeten gaan. Nog meer dan normaal al het geval was. Even snel een nieuwe Mol in elkaar draaien omdat VT4 het vraagt zullen ze niet willen.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2012, 15:09:11 door Heinz »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #482 Gepost op: 13-03-2012, 15:13:27 »
Wow :D dat zou helemaal geweldig zijn, heb onlangs nog eens de tweede serie herbekeken, omdat die zich ook in Spanje afspeelde net als de ons 12e seizoen. 2 WIDM's in 1 jaar zou helemaal geweldig zijn. Mochten we het niet allemaal kunnen ontvangen zal het vast wel op youtube komen neem ik aan, net als een aantal van ons forummers de 12e serie met Engelse ondertiteling online hebben gezet! Hopelijk met onbekende mensen, en wie weet pakken zij nu wel een land eruit dat wij in de Nedrlandse series al hebben gezien. Of wellicht wel weer in de buurt van België aangezien ze in de andere 3 series nooit echt ver weg zijn geweest.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #483 Gepost op: 13-03-2012, 15:29:37 »
Dat zou zo mooi zijn  ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #484 Gepost op: 13-03-2012, 15:34:00 »
Ik zie het al voor me; het berichtje wordt hier opgepikt, en blind op andere molfora neergezet.

en dan krijg je het: ''er komt een nieuwe vlaamse serie, ik heb het zelf gelezen op Realitynet.....''

maar mensen lezen gewoon slecht. Ze lezen wat ze willen dat er staat.


Ik ben benieuwd of Woestijnvis erin slaagt om in deze tijden van crisis een vierde serie van de grond te krijgen. En als het dan lukt, of het dan met onbekende kandidaten is. er zijn natuurlijk naast de invulling, ook wat praktische hobbels te overwinnen, zoals het voor-inspecteren van het beoogde land (regelen van vergunningen, niet te vergeten).

maar ook: vind maar eens een periode van drie weken, waarin het team op pad kan.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #485 Gepost op: 13-03-2012, 16:08:06 »
Ik lees net in de Standaard dat er misschien plannen zijn voor een nieuwe vlaamse mol in 2013!!!  ::ok::
Dit zou uitgezonden worden op VT4. De zender waar nu ook Woestijnvis (de makers van de mol)zit.
Als dat waar is, is dit geweldig nieuws! :D Alleen VT4 is niet te zien in nederland volgens mij. :-\\ 
O hmijn god, ik wil niet claimen dat ik er iets mee te maken heb ofzo, maar ik heb heel toevallig Woestijnvis twee weken geleden gemaild met het idee om De Mol terug te brengen, omdat het zo immens populair is en ze nu veel programma's moeten hebben om de avonden op VT4 te vullen én om veel kijkcijfers te halen en dat dit met De Mol al bijna een zekerheid is.

Lalalaaaa goed nieuws. Dank Vriendlief, you made my day!
« Laatst bewerkt op: 13-03-2012, 16:12:29 door Robbieazerty »

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #486 Gepost op: 13-03-2012, 16:08:29 »
Wow :D dat zou helemaal geweldig zijn, heb onlangs nog eens de tweede serie herbekeken, omdat die zich ook in Spanje afspeelde net als de ons 12e seizoen. 2 WIDM's in 1 jaar zou helemaal geweldig zijn. Mochten we het niet allemaal kunnen ontvangen zal het vast wel op youtube komen neem ik aan, net als een aantal van ons forummers de 12e serie met Engelse ondertiteling online hebben gezet! Hopelijk met onbekende mensen, en wie weet pakken zij nu wel een land eruit dat wij in de Nedrlandse series al hebben gezien. Of wellicht wel weer in de buurt van België aangezien ze in de andere 3 series nooit echt ver weg zijn geweest.

De tweede reeks is imo de beste ooit: zalige opdrachten, de beste mol ooit (zelfs in de finale wist hij één van de twee finalisten nog om de tuin te leiden) én de kandidaten waren héérlijk fanatiek (zelfs 's nachts ronddolen in het hotel en buiten om de mol te kunnen betrappen). Ik was volledig in de ban van deze reeks, ik kon gewoonweg niet slapen de avond voor de ontknoping. ::rofl::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #487 Gepost op: 13-03-2012, 16:18:03 »
Goede vraag. Ik denk dat het het mooist zou zijn als in ieder geval de kern van het team, waaronder dus Bart de Pauw, weer samen zou kunnen werken.
Bart de Pauw werkt niet meer voor Woestijnvis. Hij zit bij (of heeft misschien zelfs zelf opgericht) productiehuis KoekenTroef, die o.a. De Kinderpuzzel gemaakt hebben.

Citaat
Even snel een nieuwe Mol in elkaar draaien omdat VT4 het vraagt zullen ze niet willen.
Maar VT4 is opgekocht door een holding waarvan Woestijnvis groot deel uitmaakt. Dus ik denk niet dat VT4 het van hen vraagt, maar dat ze het zelf willen doen.
(heb nog niet alles kunnen lezen hier, want zit midden in een telecon op't werk, maar ben even te afgeleid door dit nieuws :) )

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #488 Gepost op: 13-03-2012, 16:21:39 »
Die holding heet De Vijver, en daarvan maakt ook Humo deel uit. Dat verklaart wellicht dat juist de Humo met dit bericht naar buiten kwam. Tenminste, als ik het artikel goed heb gelezen.  Woestijnvis en Humo behoren tot die Holding,maar of dat dezelfde is waar VT4 ook deel van uitmaakt?  Lijkt me wel, maar wellicht zit dat wat ingewikkelder in elkaar.

overigens lijkt dit offtopic te gaan, maar in de kern gaat het nog steeds om (Wie is) de mol in de media.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2012, 16:25:05 door Bodejos »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #489 Gepost op: 13-03-2012, 16:26:15 »
Haha Jos dat weet ik nu eens toevallig. ;D Het was bij een spelletje van Rad der fortuin. Iemand moest het antwoord woestijnvos raden, maar zei dan in plaats daarvan 'woestijnVIS' !  :D

Goed dat ze niet de naam van de andere versprekingen hebben genomen! (Ossebolle O, Knalselder, Jacques Brol, De Chinese Mier, blootlichaampje, AC Meloen,...)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #490 Gepost op: 13-03-2012, 17:12:14 »
Ja, dat zijn de klassieke versprekingen.


stel je voor dat ''De Mol'' werd bedacht door productiehuis ''Blootlichaampje''.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #491 Gepost op: 13-03-2012, 17:57:41 »
Wel jammer dat er dan reclame zal zijn

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #492 Gepost op: 13-03-2012, 18:00:46 »
De Mol was vandaag bij Zapplive  8)
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #493 Gepost op: 13-03-2012, 18:07:09 »
De Mol was vandaag bij Zapplive  8)

Link: http://zapplive.ncrv.nl/ncrvgemist/13-3-2012/zpplive-afl-68-deel-2 ::blond::

Wat sommigen vermoedden is dus waar: Anne-Marie heeft zich amper kunnen voorbereiden op haar molschap. :-\\

Een grappig stukje verder. Wat een molactie van Anne-Marie om die kinderen door te hebben! Ze stonden er wat beteuterd bij. :P (Ze wil ook altijd winnen hè: zie het kwartetten. ;D)
« Laatst bewerkt op: 13-03-2012, 18:21:20 door Heinz »

Offline belg

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #494 Gepost op: 13-03-2012, 18:23:37 »
Wel jammer dat er dan reclame zal zijn

Ja, maar die kan je, als je uitgesteld kijkt, gewoon doorspoelen.
Het probleem is natuurlijk dat bij een programma zoals (Wie is)De Mol uitgesteld kijken amper gaat omdat spoilers onvermijdelijk zijn de dag nadien.
Voor een commerciële zender is dit tegenwoordig de uitdaging, programma's maken die je live moet bekijken, opdat hun reclame-inkomsten niet zouden dalen.
Daarom acht ik de kans redelijk groot dat er De Mol IV komt. Bovendien gaan ze de mensen geen valse hoop geven, want dat is nefast voor hun imago.

Offline invmat

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #495 Gepost op: 13-03-2012, 21:45:42 »
Waarom maakt Vlaanderen niet gewoon samen met Nederland een seizoen van De Mol. (Net zoals bij ER).

Dat maakt het makkelijker om aan bekende mensen te komen omdat je twee fronten hebt, en financieel staat het team er sterker voor. Ik bedoel, de AVRO is maar een publiek omroepje met een klein budget. Als een commerciele zender er geld in stopt... Hmmmm,,,

Misschien dat we dan ook wel wat grotere bedragen in de pot zien?

Uiteraard zijn er ook nadelen, maar goed, het gaat om het idee...

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #496 Gepost op: 13-03-2012, 22:17:28 »
Ik moet op m'n lijn gaan letten, met 2x zoveel taarten in een jaar  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #497 Gepost op: 13-03-2012, 23:24:37 »
Ik lees net in de Standaard dat er misschien plannen zijn voor een nieuwe vlaamse mol in 2013!!!  ::ok::
Dit zou uitgezonden worden op VT4. De zender waar nu ook Woestijnvis (de makers van de mol)zit.
Als dat waar is, is dit geweldig nieuws! :D Alleen VT4 is niet te zien in nederland volgens mij. :-\\ 

Ik lig hier al bijna een hele week ziek en ellendig op de zetel met een gemene verkoudheid die maar niet wil overgaan, heb weinig nieuws meegekregen de afgelopen dagen, maar dit is serieus het beste medicijn dat ik me kon inbeelden. En alsof ik zoiets al voelde aankomen, een week geleden sprak ik blijkbaar profetische woorden in WIDM-Offtopic:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ben wel benieuwd of De Mol misschien nog een kans heeft om terug te keren op de Belgische tv, nu Woestijnvis zijn eigen zender heeft! Geef toe, zou toch mooi zijn! Ik zie het al zo voor me ... ;)

We wisten dat het televisielandschap grondig ging hertekend worden. Nadat Woestijnvis VT4 binnenhaalde dacht ik meteen dat De Mol wel een kleine kans maakte op een terugkeer, aangezien De Slimste Mens Ter Wereld ook zou terugkeren. Dat DSMTW ooit zou terugkeren op VT4 was algemeen geweten, en bovendien zullen in de volgende reeks ook nog eens onbekende Vlamingen te zien zijn. De Mol lijkt me sowieso het ideale programma om de nieuwe zender populariteit te laten winnen. 't Is ook een van die programma's waar iedereen vroeger voor thuisbleef. Al bij al, een mogelijk kijkcijferkanon voor een zender als VT4, het zou de kijkcijfergrenzen serieus overhoop kunnen halen.

Al heb ik toch mijn bedenkingen, er zal toch echt wel veel reclame te zien zijn. En bij een programma als De Mol hoort toch echt geen reclame, dus ben benieuwd hoe ze daar een mouw aan gaan aanpassen. Is een vloedgolf aan reclame te rijmen met een kwalitatief hoogstaand programma als De Mol? Ik zie ze nog wel in staat om een heel nieuw reclame-schema uit te denken waardoor we er niet zoveel hinder van zullen ondervinden?

Verder was De Slimste Mens niet het enige programma dat de overstap gaat maken. De meeste gezichten van Woestijnvis zijn inmiddels al met hun programma's overgegaan naar VT4. Je ziet nu al dat hun strategie voor het lanceren van hun nieuwe zender erin bestaat om hun sterkste programma's daadwerkelijk op VT4 te programmeren, zelfs een sterkhouder  als Man Bijt hond. En De Mol is absoluut één hun sterkste programma's. If not ... hun sterkste programma! En past dus perfect in het plaatje. Overigens, de naam VT4 zou in september ook verdwijnen. Woestijnvis is nl. op zoek naar een nieuwe naam.

Trouwens, zijn er nog Vlamingen op het forum die meteen dachten, eindelijk een waterkans om zelf mee te doen! Gelukkig hoef je hier bij ons daarvoor geen BV te zijn. Och, zo ver zijn we nog niet, maar dat ze er gewoon al maar aan denken om een nieuwe reeks te maken is geloof ik wel al een heel goed voorteken. ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 13-03-2012, 23:52:08 door FenikXII »

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #498 Gepost op: 13-03-2012, 23:52:20 »
Ik begrijp en deel je zorgen FenikXII. Maar die vallen in het niet bij een mogelijke terugkeer van het beste Vlaamse tv-programma ooit! Ik moet nog steeds bekomen van de shock van deze voormiddag. ;D

'De mol' zal eigenlijk niet meer op VT4 te zien zijn, maar op de nieuwe (familie)zender die VT4 zal vervangen. Alles wat VT4 ooit was, is niet noodzakelijk van toepassing op de Woestijnvis-zender. Hun bedoeling is om op enkele jaren tijd een grote, sterke zender op te richten die VTM van de troon wil stoten als grootste commerciële zender. Pas dan zal de aanval op de dominante positie van Eén als marktleider ingezet (kunnen) worden. Mocht deze zender in het eerste jaar al goed van start gaan dan zullen veel grote namen van Eén misschien wel een overstap overwegen. Zo is het destijds bij de start van VTM ook gegaan. De toenmalige BRT heeft moeilijke tijden gekend begin jaren '90. Tot Woestijnvis hen weer naar de top loodste met programma's als de 'Schalkse Ruiters', 'De XII Werken' en uiteraard 'De mol'. Zorgt Woestijnvis andermaal voor een omwenteling in het Vlaamse tv-landschap? 


Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol in de Media
« Reactie #499 Gepost op: 14-03-2012, 07:05:14 »
De mol Anne-Marie is zwanger las ik net op de Telegraafsite!