Auteur Topic: Aflevering 7 - donderdag 15 december  (gelezen 8042 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Gepost op: 21-12-2011, 19:51:08 »
De Pelgrimscode nadert de ontknoping. De vier overgebleven pelgrims gaan in de indrukwekkende citadel Masada de strijd aan om de finaletickets. En dat zijn er maar twee. Twee pelgrims zullen het strijdtoneel dus moeten verlaten.


En ook de zevende en laatste plaats in Jeruzalem, waar aanwijzingen liggen om de Pelgrimscode te kraken, wordt bekend gemaakt. Wie worden de finalisten? En wie zal de nodige informatie weten te vergaren om de overwinning te behalen?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Reactie #1 Gepost op: 22-12-2011, 22:10:09 »
Is Winston nou afgevallen? Heb niet helemaal opgelet, zag wel Robin afvallen.
('Sjongejonge')
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Reactie #2 Gepost op: 22-12-2011, 22:11:01 »
Winston zit in de finale
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Reactie #3 Gepost op: 22-12-2011, 22:31:15 »
Spannende aflevering op zich. Vond het wel jammer dat die sleutel weer ingevoerd was. Winston had geen enkele prestatie hoeven te leveren deze aflevering en ging toch door. Ik gunde het hem wel overigens  :).

Jammer dat Nelli eruit is. Had haar graag in de finale gezien. Maar goed.. het zou toch unfair zijn tegenover Mirjan die veel gewonnen had. Ben wel blij dat Robin er uit ging.

Belooft een spannende volgende aflevering te worden. Ben benieuwd!

(Het viel me trouwens op dat bij die quiz, Robin alléén maar aan de beurt was met praten, en de rest niet eens. Alleen Mirjam op het einde. Vond dat maar een beetje vaag.)
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Reactie #4 Gepost op: 22-12-2011, 22:41:32 »
Mooie aflevering. Ben erg benieuwd naar de finale, dan gaan we zien waar die aanwijzingen op slaan. Die apostelen-plaat van Mirjam is mij helemaal niet duidelijk ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Reactie #5 Gepost op: 23-12-2011, 12:31:35 »
Prachtig, prachtig, prachtig.
De Pelgrimscode is echt een prachtig programma! Ik keek gister afl. 1 van vorig seizoen terug en je merkt dat het op veel vlakken is verbeterd, en dat maakt het alleen maar mooier!  ::ok::
Nu niet na 2 seizoenen stoppen want dit programma verdient meer seizoen en meer kijkers!
Alleen nog de finale maar ik durf nu al te zeggen: topseizoen!!

Jammer dat Nelli eruit is. Had har graag in de finale zien staan. Al is Mirjam wel terecht dat ze in de finale zit. Het is niet dat ik het Winston niet gun maar de manier waarop was wel heel makkelijk. Klein minpuntje dat ze die sleutel tot het allerlaatste gebruikten.
Jammer voor Robin maar hij was wel mijn minst favoriete kandidaat van diegene die nu nog over waren.

Ik kijk uit naar volgende week!  ::zwaai::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Reactie #6 Gepost op: 23-12-2011, 14:15:12 »
Heb net de aflevering teruggekeken.. Superspannend zeg, echt heel gaaf! Ben heel blij dat Mirjam in de finale zit en denk ook dat zij en Winston goed tegen elkaar opgewassen zijn, dus dat belooft een topstrijd te worden :) Wel jammer van die sleutel ja, dat had niet gehoeven.

Viel me trouwens op dat ze de tweede eliminatieproef volledig door elkaar gemonteerd hadden. Regelmatig waren er al vakjes open die zogenaamd pas later geopend werden, en ook had Mirjam opeens drie emmers ipv twee staan. Kan zijn dat ze dat voor de spanning gedaan hebben, maar ik vond het juist plezierbedervend omdat je zo al een beetje kon zien wie er ging winnen.
Tell me what your telescope says

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Reactie #7 Gepost op: 23-12-2011, 19:41:51 »
Ik was gisteravond niet thuis dus ook net teruggekeken. En wat ben ik blij met de finalisten! ;D

Ik vind trouwens dat Bert volgend seizoen ook weer moet presenteren. :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Reactie #8 Gepost op: 23-12-2011, 23:42:27 »
Heb net de aflevering teruggekeken.. Superspannend zeg, echt heel gaaf! Ben heel blij dat Mirjam in de finale zit en denk ook dat zij en Winston goed tegen elkaar opgewassen zijn, dus dat belooft een topstrijd te worden :) Wel jammer van die sleutel ja, dat had niet gehoeven.

Viel me trouwens op dat ze de tweede eliminatieproef volledig door elkaar gemonteerd hadden. Regelmatig waren er al vakjes open die zogenaamd pas later geopend werden, en ook had Mirjam opeens drie emmers ipv twee staan. Kan zijn dat ze dat voor de spanning gedaan hebben, maar ik vond het juist plezierbedervend omdat je zo al een beetje kon zien wie er ging winnen.
Ja dat viel mij ook al op, zag bert op een gegeven moment bij de eerste of 2e ronde al bij een open vlakje staan en dacht huh  ???  Verder mee eens dat Winston en Mirjan de terechte finalisten zijn, zijn een goed team en gaan nu samen de strijd aan. Leuke aflevering ook op het einde toen Winston en Mirjam gingen onderhandelen en in een gelijke strijd staks de finale gaan spelen.

De sleutel deed me denken aan ER, waarbij de munten ook ineens positieve stemmen richting de finale werden, wat ik ook niet helemaal eerlijk vond. Maar goed verder is de serie zo veel verbeterd, voelt ook heel anders dan tijdens serie 1. Hoop echt dat ze een derde seizoen gaan maken, en met dezelfde presentator want Bert doet het echt erg goed (zoals ik al eerder aangaf in het 'Bert Topic')
« Laatst bewerkt op: 23-12-2011, 23:45:17 door mollenvanger21 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Reactie #9 Gepost op: 24-12-2011, 10:47:58 »
Een zeer spannende aflevering die steeds alle kanten op kon. Het enige aparte was dat de sleutel nog steeds in het spel bleef; maar goed, Winston is een verdiende finalist, evenals uiteindelijk Mirjam!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Reactie #10 Gepost op: 24-12-2011, 17:18:49 »
Er wordt onwijs hard geknipt in de montage. Beetje lelijk na mijn mening. Zat ook weer een NIEUW shot van Robin en Elize in, bij de steen-wijn-gooi opdracht die nooit is uitgezonden -.-
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Reactie #11 Gepost op: 24-12-2011, 20:05:00 »
Ik heb echt het idee dat heel die memory-opdracht fake was... Eerst stond er een hokje open, en dan krijgt Mirjam die en heeft ze die uiteraard goed.

En het vakje G1 met die jodenster werd eerst geopend voor Nelli en die wist niet waar die andere zat en daarna wordt voor Mirjam de andere geopend en hoeft ze alleen 'G1' te zeggen. Volgens mij wilden ze Nelli uit het programma hebben, omdat Mirjam het meer verdient of om een andere reden, maar het sloeg in ieder geval helemaal nergens op ...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Reactie #12 Gepost op: 24-12-2011, 22:40:39 »
Ik heb echt het idee dat heel die memory-opdracht fake was... Eerst stond er een hokje open, en dan krijgt Mirjam die en heeft ze die uiteraard goed.

En het vakje G1 met die jodenster werd eerst geopend voor Nelli en die wist niet waar die andere zat en daarna wordt voor Mirjam de andere geopend en hoeft ze alleen 'G1' te zeggen. Volgens mij wilden ze Nelli uit het programma hebben, omdat Mirjam het meer verdient of om een andere reden, maar het sloeg in ieder geval helemaal nergens op ...

Dat was inderdaad één van mijn montage opmerkingen. Er waren waarschijnlijk al veel meer combinaties geraden, want je ziet gewoon halverwege al meerdere vakjes geunlocked als het ware. Denk opnieuw door tijdnood voor de invulling van de aflevering dat ze gewoon maar een paar shots hebben laten zien. Mirjam die bij 3 emmers de bak al laat omvallen? Terwijl in een shot daarvoor nog 10 gevulde emmers op de achterlijn staan.

Daarnaast kon je als je je emmer leegde in de bak, via de achterkant het bord met combinaties opnieuw zien?

Daarnaast schrok ik er van dat Nelli haar hints aan Winston gaf, ipv van Mirjam. Alsof het voor de 'eerlijkheid' beter was geweest om de spullen aan Winston te geven. Zoals Bert ook zei: Zonder alle 7 locaties te kennen, kom je niet ver in de finale.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Reactie #13 Gepost op: 24-12-2011, 22:47:56 »
Zoals Bert ook zei: Zonder alle 7 locaties te kennen, kom je niet ver in de finale.

Daarom vond ik het ook stom van Winston om er vervolgens een cadeau te doen aan Mirjam..

Verder heb Ik het idee dat er nogal veel niet echt gegaan is zoals het van te voren was uitgedacht en wat wij krijgen te zien klopt ook niet altijd.. jammer ...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Reactie #14 Gepost op: 29-12-2011, 17:24:47 »
Finale om 21.35
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 7 - donderdag 15 december
« Reactie #15 Gepost op: 29-12-2011, 17:26:36 »
Finale om 21.35

Goed dat je het zegt, even kijken of m'n opname tot laat genoeg is ...
Spelletje ?! - It's a way of life !