Auteur Topic: Als mindervalide niet welkom bij Circus Althof  (gelezen 3463 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Als mindervalide niet welkom bij Circus Althof
« Gepost op: 29-12-2011, 08:50:54 »
Zoals een aantal van jullie wisten, gingen wij gisteren met de hele familie naar het kerstcircus in Vlissingen.

Manlief en ik hebben uiteindelijk de hele voorstelling niet meer gezien en onze dag was danig vergald. We kwamen namelijk met zijn 9en aan en werden naar rechts de tent ingestuurd. Een clown in een rood/wit pak haalde voor ons in de loge een aantal stoelen weg, zodat we er met de rolstoel konden gaan zitten. Dit was wel erg fijn, want 2 jaar geleden zijn we ook geweest en toen werd ik in de rolstoel in het gangpad voor het parket gezet. Resultaat: Iedereen die er langs moest (en dat zijn een hoop mensen in de pauze) klaagde steen en been omdat ze zich stootten aan mijn voetsteunen of er over struikelden. En ook de mensen van het circus vonden het niet prettig, want de clowns liepen tijdens hun act ook door de tent.

Later kwam directeur Althof de kaartjes controleren en omdat wij geen loge hadden, maar parket, zette hij meteen een grote mond op dat we daar niet mochten zitten en dan maar 40 euro bij moesten betalen. Manlief probeerde uit te leggen dat zijn eigen personeel ons daar gezet had, maar hij liet hem keer op keer niet eens uitpraten. Het enige wat hij zei was: Ik ben de directeur en mijn personeel heeft dat niet gedaan.

Het liep uiteindelijk nogal hoog op omdat hij zo autoritair deed en ons voor leugenaar uitmaakte. Na eerst nog een tijd woedend dingen te hebben gezegd, zei hij tegen manlief: Uw vrouw mag hier wel blijven staan, maar u moet dan maar parket gaan zitten en daar moet u blij om zijn! Ik had zoiets van: Het is geen gunst dat je naar het circus mág, je moet er veel geld voor betalen. Hij moet blij zijn dat er mensen willen komen! Dus ik heb manlief voor gesteld om weg te gaan en de stad in te gaan.

We zijn dus maar gaan winkelen in Vlissingen tot de rest van de familie klaar was. Wel leuk, maar niet direct wat we er van in gedachten hadden. Circus Althof ziet óns dus niet meer terug!

Het hele probleem wordt trouwens veroorzaakt doordat Circus Althof niet voorziet in plaatsen voor bijv. rolstoelen en scootmobielen. Rolstoelen worden gewoon in de gangpaden gezet en dat veroorzaakt ook veel overlast. Die clown die ons in de loge schoof, was eigenlijk dus wel slim, want dan sta je aan de kant. Hoe je het met een scootmobiel zou moeten doen, geen idee? Ten eerste kan je de tent niet in omdat je 1 stoep op en af moet en ten tweede kan je in de tent ook geen kant op. Het hele circus is jammer genoeg totaal niet ingericht voor mindervaliden.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Als mindervalide niet welkom bij Circus Althof
« Reactie #1 Gepost op: 29-12-2011, 13:36:10 »
Wat een hork van een vent zeg, die direkteur. Je geld ben je zeker kwijt? Een enorme teleurstelling. Kan je nog ergens klagen? Dat wordt natuurlijk lastig omdat het om de direkteur gaat..... ::niet-ok::
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Als mindervalide niet welkom bij Circus Althof
« Reactie #2 Gepost op: 29-12-2011, 14:54:22 »
De koude douche dus voor circus Althof... ::niet-ok::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Als mindervalide niet welkom bij Circus Althof
« Reactie #3 Gepost op: 29-12-2011, 15:50:02 »
De koude douche dus voor circus Althof... ::niet-ok::

Idd, hier dacht ik ook meteen aan. Echt niet niet niet niet niet leuk ::niet-ok:: !
The sun came up and reality set in.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Als mindervalide niet welkom bij Circus Althof
« Reactie #4 Gepost op: 29-12-2011, 16:49:27 »
Misselijkmakende reactie van die kerel. Zo ga je niet met mensen om. ::niet-ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als mindervalide niet welkom bij Circus Althof
« Reactie #5 Gepost op: 29-12-2011, 18:36:08 »
Misselijkmakende reactie van die kerel. Zo ga je niet met mensen om. ::niet-ok::

Precies zoals Dwaas zegt. Erg sneu. ::ohno::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als mindervalide niet welkom bij Circus Althof
« Reactie #6 Gepost op: 29-12-2011, 19:41:18 »
Wij hebben niet zelf hoeven te betalen. Mijn schoonvader is een jaar of wat terug met pensioen gegaan, maar krijgt af en toe nog wel de nodige kaartjes van zijn oude werk. Vorig jaar zijn we niet geweest, maar het jaar daarvoor had hij de kaartjes ook gekregen.

Maar goed, dat moet niet uitmaken. Het circus krijgt gewoon zijn geld, dus het geeft de directeur geen recht om zo te reageren. Voor ons scheelde het alleen dat we er toch geen geld in hadden gestoken en we dus makkelijk weg konden gaan. Robin is bij de rest van de familie gebleven en heeft het toch kunnen zien en wij zijn gaan winkelen.

Niettemin een zeer koude douche voor circus Althof. Ik wil wel even kijken voor het meldpunt discriminatie (is er ook voor mindervaliden/gehandicapten geloof ik) en er gaat een brief naar de gemeente Vlissingen omdat zij het circus een vergunning verlenen. Zal weinig helpen, maar dan weten ze in elk geval dat het qua brandveiligheid ook niet goed zit. Je moet je voorstellen dat je een of meerdere rolstoelen in het smalle gangpad hebt staan en dat er brand uitbreekt. De mensen komen dan niet meer langs je en zelf kom je ook nergens meer omdat je begeleider ergens op de tribune ver van je vandaan zit daar deze niet bij je mag zitten. Voor manlief dan bij me was geweest....

Maar we zijn vandaag nog een middag naar mijn schoonouders geweest (zoon ophalen) en daar blijven eten, dus er is nog niet van gekomen. Maar wat in het vat zit.....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Als mindervalide niet welkom bij Circus Althof
« Reactie #7 Gepost op: 29-12-2011, 20:35:23 »
Ik kan hier maar 1 ding op zeggen: Althoff nog 1 kans geven om dit goed te maken, en daarbij meteen zeggen dat je de publiciteit zoekt als ze er geen gehoor aan geven.

Anders lopen ze te zeiken dat je geen oplossing met ze hebt willen zoeken, maar het meteen hogerop zoekt, hetgeen dus niet waar is.

Het ergerlijke in dit soort gevallen is, verwijzend naar de belbus van Kassa, dat bedrijven plotseling 180 graden draaien, als een dergelijke zaak in de publiciteit dreigt te komen. Zoiets moet toch ook in goed overleg (buiten het zicht van de camera's en alle kijkers) kunnen?

In elk geval zal ik (ik ga eigenlijk toch al nooit naar een circus), op basis hiervan dit circus links laten liggen.
« Laatst bewerkt op: 1-01-2012, 21:56:50 door Bodejos »

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als mindervalide niet welkom bij Circus Althof
« Reactie #8 Gepost op: 30-12-2011, 08:43:36 »
Ach, ga zeker geen krant ofzo inlichten hoor. Ten eerste hoef ik met mijn hoofd niet zo nodig in de publiciteit en ten tweede krijg je online altijd zo veel ellende over je heen in de reacties.

Denk dat een brief sturen naar de directeur weinig nut heeft. Hij maakte ons heel duidelijk dat hij de baas was en dat wij maar hadden te luisteren. Hij stond heel pompeus voor ons en liet Lo ook niet uitpraten.

Maar ik vind wel dat ik het de gemeente door kan geven. Als er veel klachten komen, krijgt het circus de volgende keer misschien wel geen vergunning meer.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Als mindervalide niet welkom bij Circus Althof
« Reactie #9 Gepost op: 1-01-2012, 14:19:02 »
Afschuwelijke ervaring moet dat geweest zijn Cynneke. Die brief naar de gemeente zou ik zeker schrijven (en misschien een ingezonden brief naar de PZC?) Doe je er niet zelf je voordeel mee, dan helpt het wellicht andere mensen die in een zelfde situatie verkeren,
Waardeloze vent, die zgn. directeur.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.