Auteur Topic: Zelf WIDM organiseren help!!!!  (gelezen 46678 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol opdrachten?
« Reactie #20 Gepost op: 10-03-2012, 08:19:55 »
Er zijn al verschillende topics als deze op het forum.

Maar is het niet leuker om zelf iets te verzinnen en in elkaar te zetten? Dan kan je echt zeggen dat je het helemaal zelf georganiseerd hebt? :)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Executiesysteem
« Reactie #21 Gepost op: 7-04-2012, 10:28:24 »
Hallo daar, ja jij  ::jaja:: ::rofl::

Ik heb een erg simpel maar toch best handig executiesysteem gemaakt voor spellen e.d. (GEEN TEST, ALLEEN EXECUTIE)
Dezelfde stijl als Wie is de Mol Examen
Een link: https://sourceforge.net/projects/widmtest/files/Wie%20is%20de%20mol%20Examen%20Executie/Wie%20is%20de%20Mol%20Examen%20Executie.zip/download
Link geüpdatet op 7-4-12 23:30

Trek niks van alle bestanden aan, het is de source/broncode... De code waarmee het gemaakt is.
Pak het uit in een map (Kies wat handig is natuurlijk), ga in die map naar Wie is de Mol Examen Executie > Wie is de Mol Examen Executie > Bin > Debug
Het is in principe heel simpel, open executie.ini en pas de naam Koenvh aan met de naam die af moet vallen (rest van de deelnemers hoeven niet ingevoerd te worden..)
Open Wie is de Mol Examen Executie.exe en voer een naam in (Er is ook een knop om het geluid aan en uit te zetten..)
Als het NIET de naam is die in executie.ini stond dan is het groen (om van het groene scherm weg te komen gewoon een keer op enter drukken en je bent weer bij het beginscherm...)
Als het wel de naam is krijg je een rood scherm (Ahh...), gewoon op enter drukken om het beginscherm te krijgen... En dan op het beginscherm op Alt+F4 drukken om het af te sluiten..

Vragen kunnen gesteld worden via een bericht en voor niet-leden via mijn emailadres op mijn profiel..

Koen
« Laatst bewerkt op: 7-04-2012, 23:34:20 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Executiesysteem
« Reactie #22 Gepost op: 7-04-2012, 22:49:12 »
Hallo daar, ja jij  ::jaja:: ::rofl::

Ik heb een erg simpel maar toch best handig executiesysteem gemaakt voor spellen e.d. (GEEN TEST, ALLEEN EXECUTIE)
Dezelfde stijl als Wie is de Mol Examen
Een link: https://sourceforge.net/projects/widmtest/files/Wie%20is%20de%20mol%20Examen%20Executie/Wie%20is%20de%20Mol%20Examen%20Executie.zip/download
Link geüpdatet op 7-4-12 23:30

Trek niks van alle bestanden aan, het is de source/broncode... De code waarmee het gemaakt is.
Pak het uit in een map (Kies wat handig is natuurlijk), ga in die map naar Wie is de Mol Examen Executie > Wie is de Mol Examen Executie > Bin > Debug
Het is in principe heel simpel, open executie.ini en pas de naam Koenvh aan met de naam die af moet vallen (rest van de deelnemers hoeven niet ingevoerd te worden..)
Open Wie is de Mol Examen Executie.exe en voer een naam in (Er is ook een knop om het geluid aan en uit te zetten..)
Als het NIET de naam is die in executie.ini stond dan is het groen (om van het groene scherm weg te komen gewoon een keer op enter drukken en je bent weer bij het beginscherm...)
Als het wel de naam is krijg je een rood scherm (Ahh...), gewoon op enter drukken om het beginscherm te krijgen... En dan op het beginscherm op Alt+F4 drukken om het af te sluiten..

Vragen kunnen gesteld worden via een bericht en voor niet-leden via mijn emailadres op mijn profiel..

Koen

Heel mooi!
Ik kan je eventueel helpen met een volgende update.
Het is leuk om de geluidjes bij het zien van het scherm in te stellen. Dus gewoon een random geluid kiezen uit een geluidlijst.
Die geluidjes zijn voor mij geen enkel probleem om te maken.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2012, 14:55:41 door Jordyep »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #23 Gepost op: 7-04-2012, 22:59:35 »
Tip: Laat de muziek stoppen bij het rode scherm. Misschien kun je ook een afsluitknopje maken? (na het rode scherm bijvoorbeeld?)
Verder een superprogramma! Ik weet nog niet waar ik hget voor ga gebruiken maar het is altijd handig om te hebben, en leuk speelgoed  ;D
...óf niet!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Executiesysteem
« Reactie #24 Gepost op: 7-04-2012, 23:08:37 »
Heel mooi!
Ik kan je eventueel helpen met een volgende update.
Het is leuk om de geluidjes bij het zien van het scherm in te stellen. Dus gewoon een random geluid kiezen uit een geluidlijst.
Die geluidjes zijn voor mij geen enkel probleem om te maken.

Leuk idee... Ga ik nu toepassen
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Executiesysteem
« Reactie #25 Gepost op: 7-04-2012, 23:11:19 »
Leuk idee... Ga ik nu toepassen

Moet ik je wat geluidjes toesturen?
Zo ja, met welke extensie?

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #26 Gepost op: 7-04-2012, 23:11:57 »
Tip: Laat de muziek stoppen bij het rode scherm. Misschien kun je ook een afsluitknopje maken? (na het rode scherm bijvoorbeeld?)
Verder een superprogramma! Ik weet nog niet waar ik hget voor ga gebruiken maar het is altijd handig om te hebben, en leuk speelgoed  ;D
Muziek stoppen bij rode scherm... Kan.. Afsluitknop is niet nodig lijkt me sinds dat alleen maar het uiterlijk verpest (Nu doet dat Gemaakt door Koenvh het ook al maar toch..)

Ik denk dat ALT+F4 voldoende is..
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Executiesysteem
« Reactie #27 Gepost op: 7-04-2012, 23:13:35 »
Moet ik je wat geluidjes toesturen?
Zo ja, met welke extensie?
Zolang elke Windows Media Player versie vanaf 9 het kan afspelen is het goed ;)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #28 Gepost op: 7-04-2012, 23:16:28 »
tuurlijk ik zal morgen kijken wat ik voor je kan doen. Het is immers pasen ;) (heeft er niks mee te maken maargoed xD)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #29 Gepost op: 7-04-2012, 23:34:58 »
Nieuwe versie staat online met de gevraagde functies (Behalve een afsluitknop  ::hypocriet::)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #30 Gepost op: 7-04-2012, 23:36:52 »
Muziek stoppen bij rode scherm... Kan.. Afsluitknop is niet nodig lijkt me sinds dat alleen maar het uiterlijk verpest (Nu doet dat Gemaakt door Koenvh het ook al maar toch..)

Ik denk dat ALT+F4 voldoende is..
Je hebt gelijk :) Ik kende alt F4 alleen niet dus had geen idee hoe ik hem af moest sluiten.
...óf niet!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #31 Gepost op: 7-04-2012, 23:37:50 »
Je hebt gelijk :) Ik kende alt F4 alleen niet dus had geen idee hoe ik hem af moest sluiten.
Ik heb het nu ook onderaan executie.ini staan, dus dan weten anderen het ook. :)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #32 Gepost op: 8-04-2012, 13:56:19 »
is het met deze test alleen maar mogelijk om 1 persoon af te laten vallen? of kun je ook meerdere mensen tegelijk laten afvallen?? door bv meerder namen in te voeren?
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #33 Gepost op: 8-04-2012, 14:48:07 »
is het met deze test alleen maar mogelijk om 1 persoon af te laten vallen? of kun je ook meerdere mensen tegelijk laten afvallen?? door bv meerder namen in te voeren?
De standaard versie maar 1... Maar met een berichtje naar mij kan het elk getal zijn (t/m 25, daarna heb je gewoon pech :P)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #34 Gepost op: 8-04-2012, 23:47:17 »
Ik zou jullie willen verzoeken deze discussie over de technische details ergens anders te willen voortzetten. Dit heeft niets meer te maken met datgene waar deze site voor bedoeld is.

Dus zoals gewoonlijk komt hiet weer te staan ::ontopic:: a.u.b.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #35 Gepost op: 9-04-2012, 17:27:06 »
Gaaf gemaakt Koenvh! :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #36 Gepost op: 9-04-2012, 19:52:56 »
Heb het nog niet getest, zal ik binnenkort eens doen.

Over zelf WIDM organiseren gesproken:
Met een kleine vriendengroep van 4 zijn we zelf ook een WIDM spel begonnen. De tweede reeks al, maar deze keer met wat wijzigingen/toevoegingen.

Het zit zo: door lootjes trekken is er een mol gekozen. We spelen nu elke week ofzo, als we eens met vier samen zijn, een opdracht of 2. Daarna is het stemronde. Er valt niemand af, er wordt gewoon steeds gestemd (met je eigen initialen erbij om achteraf te weten wie op wie gestemd heeft). De stemmen worden bewaard in een stemurne. Aan het einde van het spel wordt geteld wie het meest op de juiste Mol gestemd heeft. Die wint dan de winnaarspot. De Mol krijgt de Molpot. Bij mislukken van een opdracht kan er namelijk ook geld naar de pot van De Mol gaan. We spelen met weinig geld, de hoogste inzet voor een opdracht is tot nu toe 2 euro geweest.

Opdrachten verzinnen komt voornamelijk op mijn nek terecht, maar ik doe ook niets liever. Het blijft bij hele simpele opdrachten zoals:
- Iedereen krijgt één minuut om woordjes uit een tijdschrift te knippen. Daarna moeten we in groep zo veel mogelijk zinnen maken van die woordjes. Per gebruikt woord winnen we dan 5 cent, maar met elk woord dat niet gebruikt werd, gaat er dan weer 5 cent vanaf.
- Het Rush Hour spel (waarbij je door auto's te verschuiven de rode auto moet bevrijden): in team moeten we vier opgaves oplossen binnen 3 minuten, telkens wordt het niveau hoger. Uiteraard moet het in team, zo wordt het lekker chaotisch als iedereen door elkaar doet.
- Tv-blad spel: Ieder krijgt een tv-blad. Je moet hem random ergens openslagen en de beschrijving van een programma of film hardop voorlezen. De groep moet raden welk programma of film het is. We moeten 15 op 20 halen om te winnen.
- Iedereen krijgt dezelfde sudoku en we hebben 5 minuten om hem op te lossen. Iedereen moet hem in die tijd helemaal ingevuld hebben om te slagen.

Maar ook iets intensievere opdrachten:
- we verstoppen eerst in groep vier enveloppen op verschillende locaties in een stad, zodat we allemaal weten waar ze liggen, maar niet te hard in het zicht voor anderen, anders nemen die ze misschien mee. In één van de enveloppen zit een extra stem (wij winnen extra stemmen ipv vrijstellingen, omdat er niemand afvalt en het uiteindelijk gaat om wie het meest op de Mol heeft gestemd). Eén persoon wordt geloot en die moet ongezien de enveloppen gaan halen. De andere drie moeten patrouilleren. Aangezien we geen paintballgeweren hebben (en dat waarschijnlijk ook niet zomaar in het openbaar in een stad is toegelaten) gebruiken wij fototoestellen. Als één van de drie een foto kan maken van de persoon die ongezien de enveloppen moet ophalen, is die persoon dus af. Als hij al één of meerdere enveloppen wist te bemachtigen, wordt gekeken of er de extra stem in zat en zo niet, wint de groep geld.
- Iedereen moet een random woord in een boek ofzo aanwijzen en heeft vervolgens tien minuten om foto's van letters te maken om dat woord te vormen. De anderen moeten raden welk woord het was. Maar: ééntje mag enkel foto's van letters maken, eentje mag enkel foto's maken van vormen of figuren die op letters lijken (een paaltje is bvb een i, een T-splitsing een T, etc), ééntje mag enkel voorwerpen fotograferen die met die bepaalde letter begint (bvb auto voor A, banaan voor B, etc,...) en eentje moet een mix van die drie gebruiken.

We hebben ook molboekjes. Ieder heeft een eigen boekje waar ie over moet waken en dingen in moet schrijven.
Voor extra spanning heb ik ook 132 briefjes gemaakt die in een zakje zitten en voordat we een opdracht beginnen, moet iedereen één briefje trekken. Daar staan dingen op als "Als deze opdracht mislukt, win je een extra stem" of "Als deze opdracht lukt, wordt het daarmee gewonnen geld verdubbeld." Zo'n 65% van de briefjes heeft "Dit briefje levert niets op, maar er staat tekst omdat een leeg briefje te hard opvalt."  ;D
Er zit echter ook een briefje bij als "Iedereen moet nu zijn molboekje aan de persoon geven die rechts van hem/haar zit" of "Je mag 20 seconden het molboekje van een kandidaat naar keuze lezen." en zelfs "Probeer ongezien een sticker in iemand's molboekje te plakken. Als die er niets van gemerkt heeft en later de sticker ziet, maak jezelf dan bekend en je wint een extra stem."

We zijn nog maar even bezig en nu al is er vanalles verdachts gaande. :)

Maar dit is dus een handig doe-het-zelf molspel dat je als soort van gezelschapsspel kan spelen.

Offline RENNE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #37 Gepost op: 10-04-2012, 09:53:11 »
Maar dit is dus een handig doe-het-zelf molspel dat je als soort van gezelschapsspel kan spelen.

Lijkt me leuk om te spelen op een regenachtige zondagnamiddag of wanneer je samen met vrienden op reis bent.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Zelf WIDM organiseren!!!!
« Reactie #38 Gepost op: 2-06-2012, 21:33:14 »
Ik ga eind deze maand zelf WIDM spelen en ik had een ideetje dat misschien ook leuk is voor andere doe-het-zelf-WIDM's:
De Mollar!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Een munteenheid voor het nepgeld in de spelletjes :P
...óf niet!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Zelf WIDM organiseren!!!!
« Reactie #39 Gepost op: 3-06-2012, 11:17:07 »
Ik ga eind deze maand zelf WIDM spelen en ik had een ideetje dat misschien ook leuk is voor andere doe-het-zelf-WIDM's:
De Mollar!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Een munteenheid voor het nepgeld in de spelletjes :P
Oeh, leuk gedaan!

Mijn versie die ik een jaar geleden gebruikte: (Zorg wel dat je dit lettertype geïnstalleerd is.. (http://www.realitynet.org/images/widm6/funstuff/XBAND_Rough.ttf))
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels