Auteur Topic: Intro / Leader / Generiek  (gelezen 68441 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #120 Gepost op: 5-02-2012, 16:40:40 »
Ik heb nog maals die leader verschillen er bij gepakt.
Ná aflevering 5 viel het me op dat de golven in de leader in eens ook een 'brandings' geluid hadden, de knal bij Frits zachter was en opnieuw het deksel bij Marit een ander geluid maakte.

Heb de geluiden van het deksel er opnieuw uitgeknipt en kort achter elkaar gezet.
Opmerkelijk is dat het 'deksel' fragment in spiegelbeeld is te zien, in vergelijking tot wat we werkelijk zien in die aflevering. Daarnaast horen we eenmalig in aflevering 3 Liesbeth 'één' (klinkt als 'drie') roepen in de leader. (Eveneens te horen in het werkelijke fragment in aflevering 2.)

Ik hoop dat een technisch iemand het voor elkaar krijgt ALLE verschillen inzichtelijk te krijgen.

« Laatst bewerkt op: 5-02-2012, 16:42:37 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #121 Gepost op: 5-02-2012, 17:17:21 »
Geheel onbelangrijk feitje:
Het viel me donderdag op dat Art niet vóór de leader zijn intropraatje deed. Dit keer zat 'vorige week' pal voor de leader.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #122 Gepost op: 5-02-2012, 17:26:45 »
Geheel onbelangrijk feitje:
Het viel me donderdag op dat Art niet vóór de leader zijn intropraatje deed. Dit keer zat 'vorige week' pal voor de leader.
Mogelijk vanwege de verhuizing naar een nieuw land? De titel van de aflevering kwam ook pas in beeld als ze al in het vliegtuig zitten. De introductie van Art pas na het vliegtuig gebeuren van opdracht 1, als ze eenmaal in Spanje zijn.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #123 Gepost op: 5-02-2012, 17:29:53 »
Mogelijk vanwege de verhuizing naar een nieuw land? De titel van de aflevering kwam ook pas in beeld als ze al in het vliegtuig zitten. De introductie van Art pas na het vliegtuig gebeuren van opdracht 1, als ze eenmaal in Spanje zijn.

Klopt ja! Wilde het toch graag even melden. :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #124 Gepost op: 9-02-2012, 20:37:56 »
De leader is aangepast met Spaanse beelden! we zien o.a een doolhof, een roulette opdracht een touwklim opdracht. Wel opvallend is dat van Frits alleen zijn IJslandse beeld te zien is..  ???

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #125 Gepost op: 9-02-2012, 20:38:49 »
De leader is aangepast met Spaanse beelden! we zien o.a een doolhof, een roulette opdracht een touwklim opdracht. Wel opvallend is dat van Frits alleen zijn IJslandse beeld te zien is..  ???

Ook am hoor en liesbeth. Hij is mooier nu!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #126 Gepost op: 9-02-2012, 20:42:46 »
Ook am hoor en liesbeth. Hij is mooier nu!
Ooh echt, haha dan was ik iets te enthousiast. :P Ben het met je eens dat die er wel mooier op geworden is inderdaad

Offline Maarten.b

  • Forumlid
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #127 Gepost op: 9-02-2012, 20:53:20 »
Ik heb (denk ik) een hint gevonden in de leader van aflevering 6, die nu nog bezig is.
Je hoort namelijk een toeter/claxon, dit betekent meestal "Pas Op!!"
Pas op krijg je alleen maar te horen als je niet op let of niet kijkt (met oversteken oid.)
En wie kan er niet (goed) kijken? De mol, en wie stond er in beeld tijdens de toeter? Tim!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #128 Gepost op: 9-02-2012, 21:38:01 »
Ja, nieuwe leader, nice! Zag zo gauw niet wat er allemaal te zien is, maar het zag er weer gelikt uit :D

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #129 Gepost op: 9-02-2012, 21:58:15 »
Even over het 'deksel' verhaal. Mogelijk een hint, want het geluid zit nog steeds in de leader maar het deksel-fragment is er uitgehaald. We zien tijdens het geluid nu dit doolhof. Mogelijkerwijs weten we meer als deze aflevering wordt uitgezonden.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #130 Gepost op: 9-02-2012, 22:06:58 »
Bij William zie je de wildwestopdracht...zou hij er gauw uitliggen?
Tell me what your telescope says

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #131 Gepost op: 9-02-2012, 22:16:27 »
Ben benieuwd naar de opdracht met de speelkaarten (daar zou ik echt zo veel geld voor bieden)...
臥底 是 谁?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #132 Gepost op: 9-02-2012, 22:40:24 »
Wel leuk zo, beter dan al die spoiler al in afl 1 in de leader  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #133 Gepost op: 9-02-2012, 22:51:07 »
Ik maakte van de leader gebruik om nog even relaxed te praten (die ken ik toch al dacht ik) tot ik er halverwege achterkwam dat ie nagelnieuw was. Gaaf! ::boogie::

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #134 Gepost op: 9-02-2012, 23:18:04 »
en weer kruizen..
Maargoed.. daar kunnen we ook alle kanten mee op..

hadewych slaat kruisjes
Liesbeth betekend gewijd aan god
Tim betekend gods trots makend

en William betekend beschermer..

. Bij kruisigingen bij de Romeinen hadden kruisen overigens waarschijnlijk meestal een T-vorm. Deze vorm wordt 'Tau-kruis' of Antoniuskruis genoemd en is in de christelijke symboliek een oud symbool van goddelijke uitverkiezing.

In de symboliek stelt het kruis in de eerste plaats een oriëntering in de ruimte weer, het snijpunt van links/rechts en boven/beneden, en verbeeldt ook een mensengedaante met uitgestrekte armen. In dualistische stelsels symboliseert het de vereniging van tegengestelden en de totaliteit van het zijn. Het kruis is symbool voor viervuldigheid als alleen de hoekpunten geteld worden, en vijfvuldigheid met het centrum (het zelf, de aarde) erbij.

    crux simplex (I) (paal)
    crux decussata (X) (Andreaskruis)
    crux commissa (T) (Tau-kruis of Antoniuskruis)
    crux immissa (†) (Latijns kruis)

Reeds vóór het christendom was het kruis een sacraal symbool: het wielkruis als symbool van de zon, het hakenkruis als teken van geluk; het hengselkruis als teken van leven
De Expository Dictionary of New Testament Words is specifieker en zegt dat het kruis „zijn oorsprong [vond] in het oude Chaldea, en werd . . . gebruikt als het symbool van de god Tammuz (omdat het kruis de vorm had van de mystieke Tau, de eerste letter van zijn naam)”.

bron wikipedia
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #135 Gepost op: 9-02-2012, 23:23:33 »
nieuw stukje leader voor Tim, William en Hadewych
theorietje: de 3 finalisten?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #136 Gepost op: 9-02-2012, 23:27:34 »
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #137 Gepost op: 9-02-2012, 23:30:19 »

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #138 Gepost op: 9-02-2012, 23:38:47 »
De leader is aangepast met Spaanse beelden! we zien o.a een doolhof, een roulette opdracht een touwklim opdracht. Wel opvallend is dat van Frits alleen zijn IJslandse beeld te zien is..  ???

ik had gehoopt dat dit vorige week al zou gebeuren. ik had er al een voorgevoel van. mede omdat ik de IJslandse leader de saaiste ooit vond
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline hoihoi123

  • Forumlid
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #139 Gepost op: 10-02-2012, 00:31:06 »
Liesbeth is de mol. Mijn theorie is het veranderde introductiefilmpje. Klinkt misschien vreemd, maar het is wel zo. Aan de hand van het oude intro filmpje wist ik vorige week al dat Marit eruit was, al scheen dat ook op een of andere manier uitgelekt te zijn. Ik verwacht dat het nog steeds geldt.

Het luid zo: In het introfilmpje zie je steeds een shot uit een afbeelding en dan een deelnemer. In het oude filmpje gold: Shot dat niet uit eerste aflevering afkomstig is, is eruit. Vorige editie was Marit degene die er als enige nog uit kon, dus daardoor wist ik die zeker. Nu ging die theorie niet meer op, maar tot mijn verbazing hebben ze het introductiefilmpje van alle kandidaten die nog in het spel zitten veranderd. Bij iedere kandidaat die nog in het spel zit, geldt dat er nu een afbeelding uit Spanje is, in plaats van de oude. Enige uitzondering hierop is Liesbeth. Hieruit volgt naar mijn idee dat Liesbeth de mol is.

Ik zat inderdaad al op Liesbeth, maar toen Marit er vorige week uitging, bevestigde dit mijn theorie, maar hield hij wel op aan de hand van het introductiefilmpje. Mocht opeens een ander uit deze theorie gerold hebben, zou ik denk ik zelfs geswitcht zijn naar diegene. Dat Liesbeth hieruit rolt, is dus ook pas vanaf nu te zien.

Het verbaasde mij in ieder geval dat er halverwege de editie opeens een ander introductiefilmpje is, precies waar de vorige ophield met voorspellen. Het kan niet anders of dit is expres gedaan door de makers. Dat maakt dit nogal opvallend vind ik.