Auteur Topic: Intro / Leader / Generiek  (gelezen 67843 keer)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #60 Gepost op: 21-01-2012, 23:58:35 »
Met die letters heb ik me vorig jaar ook bezig gehouden. Dat leidde uiteindelijk tot niks. Dit jaar gebeurt het weer zie ik. Eén goede raad, verspeel je tijd hier niet mee, op den duur ga je er dingen van maken die er niet zijn of waarschijnlijk gewoon toeval. Dat gezegd zijnde zou het natuurlijk wel grappig zijn als blijkt dat er nu wel iets mee aan de hand is, net omdat we het vorig jaar hebben afgeschreven.

Hier het topic van vorig jaar over de 'plaatsnaamhint': Letters Plaatsnamen: ‘El Salvador’ en ‘Nicaragua’

Nu ik het zo teruglees denk ik dat sommige mensen het misschien een beetje verkeerd begrepen hadden. Ik had het niet over anagrammen of dat alle letters moesten worden gebruikt. Ik kwam niet verder dan dat ik er een paar aanwijzingen naar Art in zag: ars (art) - lv (elf) - lvls (Elvis) doelend op Art met zijn elvis-shirt en dat hij dus Mol Elf was. Alleen, Art was helaas niet de Mol dus er klopte uiteindelijk helemaal niets van. Het was te mooi om waar te zijn.

Maar ik weet wel nog dat we toen op de chat het hielden op een effect. De hele stijl van het programma is vernieuwd vorig jaar, het kan ook zo zijn dat het gewoon een of ander flashy effectje is dat ze mooi vonden passen bij die nieuwe montagestijl. Ik zou er alvast niet meer zoveel achter zoeken maar het staat jullie vanzelfsprekend vrij om dat juist wél te doen.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 00:04:14 door FenikXII »

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #61 Gepost op: 22-01-2012, 00:21:33 »
Het lijkt of de a oplicht en de J van IJsland gaat knipperen? Dat zou wel regelrecht naar Anne-Marie wijzen.

Inderdaad! In de reeks zit een frame waarbij je alleen de "a" van "IJsland" scherp ziet en de rest vaag. Daarna is er een frame waarbij je alle letters scherp ziet behalve de "J". Dit is een mooie verwijzing naar "Anne-Marie Jung" die bij mijn weten niet eerder is gebruikt en ook nog gemakkelijk is uit te leggen. Deze zou wel eens kunnen kloppen!

Screenshots van 00:49-00:50 uit aflevering 3:


Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #62 Gepost op: 22-01-2012, 00:56:30 »
Dit is een mooie verwijzing naar "Anne-Marie Jung" die bij mijn weten niet eerder is gebruikt en ook nog gemakkelijk is uit te leggen. Deze zou wel eens kunnen kloppen!

Hmmm, welke klopt nou ... deze of die van Lau ?  ???  :P
Spelletje ?! - It's a way of life !

Online E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #63 Gepost op: 22-01-2012, 02:02:43 »
Inderdaad! In de reeks zit een frame waarbij je alleen de "a" van "IJsland" scherp ziet en de rest vaag. Daarna is er een frame waarbij je alle letters scherp ziet behalve de "J". Dit is een mooie verwijzing naar "Anne-Marie Jung" die bij mijn weten niet eerder is gebruikt en ook nog gemakkelijk is uit te leggen. Deze zou wel eens kunnen kloppen!

Screenshots van 00:49-00:50 uit aflevering 3:



Nu je het zegt, het is inderdaad vrij opvallend ook in aflevering 1! Echt geniaal gevonden! Zelfs de gewone kijker kan dit opvallen, want het is duidelijk dat er iets mee is gedaan, want de namen van de kandidaten komen in een keer binnenrollen en dat woord IJsland staat er en dan pas gebeurt er iets mee. Als eerste is de 'a' scherp en de rest vaag en daarna zijn alle letters scherp op de 'J' na, het klopt gewoon! Helaas gebeurt daartussen ook nog wel wat...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #64 Gepost op: 22-01-2012, 11:06:49 »
Hmmm, welke klopt nou ... deze of die van Lau ?  ???  :P

Of allebei, hebben we dit jaar twee mollen. ;)
Ik vind 'm leuk gevonden Erik! Hij strookt alleen niet echt met mijn tunnelvisie ;-) Ik ben benieuwd wat er met de naam van het land gebeurt als we straks naar het volgende land gaan.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #65 Gepost op: 22-01-2012, 11:07:40 »
Ik ben benieuwd wat er met de naam van het land gebeurt als we straks naar het volgende land gaan.

Slim, jij hebt vast al koffie gehad ?  ::vergroot::
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #66 Gepost op: 22-01-2012, 11:10:24 »
Slim, jij hebt vast al koffie gehad ?  ::vergroot::

Neuh, heb ff met Anton aan de telefoon gehangen vanochtend, even vragen of dit nu echt een hint is of niet ;) :D

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #67 Gepost op: 22-01-2012, 11:20:48 »
Ik ben benieuwd wat er met de naam van het land gebeurt als we straks naar het volgende land gaan.
Dat is nog maar de vraag.
Volgens http://live.avro.nl/#info is er alleen sprake van IJsland.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #68 Gepost op: 22-01-2012, 11:23:28 »
Neuh, heb ff met Anton aan de telefoon gehangen vanochtend, even vragen of dit nu echt een hint is of niet ;) :D

En?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #69 Gepost op: 22-01-2012, 11:26:06 »
Dat is nog maar de vraag.
Volgens http://live.avro.nl/#info is er alleen sprake van IJsland.

Ja, ze willen het tweede land natuurlijk nog een beetje geheim houden. Maar 'de zonnige toekomst' waar Art het over heeft zegt genoeg toch? Daarbij denk ik niet dat ze een serie compleet op zouden nemen in IJsland. Te weinig mogelijkheden voor opdrachten, en een warm land doet het altijd goed in de mol.

En?

Dat was natuurlijk een grapje, vandaar ook de knipoog. ;)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #70 Gepost op: 22-01-2012, 12:31:46 »
Ik ben benieuwd wat er met de naam van het land gebeurt als we straks naar het volgende land gaan.

Er zijn nog wel landen over met een J en een A zodat ze dezelfde hint kunnen gebruiken. Japan en Jordanië, daar zijn ze al geweest. Azerbeidzjan, Tadzjikistan en Tsjaad lijken me te exotisch. Bulgarije en Hongarije zijn te dichtbij. Jamaica is warm en lijkt mij perfect.

Maar ik denk niet dat ze de landen uitkiezen op basis van de naam van de Mol.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #71 Gepost op: 22-01-2012, 12:39:20 »
Inderdaad! In de reeks zit een frame waarbij je alleen de "a" van "IJsland" scherp ziet en de rest vaag. Daarna is er een frame waarbij je alle letters scherp ziet behalve de "J". Dit is een mooie verwijzing naar "Anne-Marie Jung" die bij mijn weten niet eerder is gebruikt en ook nog gemakkelijk is uit te leggen. Deze zou wel eens kunnen kloppen!

Screenshots van 00:49-00:50 uit aflevering 3:


::ok::
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #72 Gepost op: 22-01-2012, 12:46:10 »
Hoe vaak hebben we niet gedacht dat er een hint in de rollende letters zat? Altijd? Wanneer was het een hint? Nooit!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #73 Gepost op: 22-01-2012, 12:54:48 »
Hoe vaak hebben we niet gedacht dat er een hint in de rollende letters zat? Altijd? Wanneer was het een hint? Nooit!
Idd nooit tot nu toe.
Dat is dus juist een extra reden.  :P
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #74 Gepost op: 22-01-2012, 12:56:07 »
Het zijn trouwens ook niet de rollende letters. Dit komt gewoon groot in beeld.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #75 Gepost op: 22-01-2012, 13:39:57 »
Idd nooit tot nu toe.
Dat is dus juist een extra reden.  :P

Dat is het zelfde als dat er dit jaar een hint zit in die blipverts. Puur omdat er vorig jaar ook blipverts waren, en er toen ook niets in zat.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #76 Gepost op: 22-01-2012, 14:08:05 »
Hoe vaak hebben we niet gedacht dat er een hint in de rollende letters zat? Altijd? Wanneer was het een hint? Nooit!

Het is wel eerder gebeurd. Het was een grapje van de montage in 2002. In de letterreeksen was 'raymondrule' en 'robertisok' te lezen. De voornamen van de twee mannen van de online montage. Het was alleen geen hint. ;D


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #77 Gepost op: 22-01-2012, 14:53:48 »
Zou iemand de leaders van aflevering 2 en 3 over elkaar willen leggen. Ik hoor namelijk in de leader van afl 3. de stem van Marit praten (bij het tussen frame, waar ze het deksel op het vat plaatst), wat niet in leader 2 zit.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 17:07:43 door Lukie4, Reden: normale lettergrootte gebruikt »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #78 Gepost op: 22-01-2012, 15:05:19 »
Inderdaad! In de reeks zit een frame waarbij je alleen de "a" van "IJsland" scherp ziet en de rest vaag. Daarna is er een frame waarbij je alle letters scherp ziet behalve de "J". Dit is een mooie verwijzing naar "Anne-Marie Jung" die bij mijn weten niet eerder is gebruikt en ook nog gemakkelijk is uit te leggen. Deze zou wel eens kunnen kloppen!

Screenshots van 00:49-00:50 uit aflevering 3:


Oh, super gevonden!  :D ::ok::


Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: Intro / Leader / Generiek
« Reactie #79 Gepost op: 22-01-2012, 15:15:04 »
1. @Jelsir: ik hoor in de leader van afl. 3 Marit inderdaad iets zeggen en dat hoor je in de leader van afl. 1 en 2 niet.

2. In de leader komt de naam van Liesbeth van links het beeld in om rechts te eindigen. Bij de namen van de andere kandidaten is dat niet het geval. Eenzelfde soort afwijking is zichtbaar als je alle introducties van opdracht 1 uit aflevering 1 achter elkaar zet. Liesbeth is hier als enige zichtbaar aan de rechterkant van het beeld. Alle andere kandidaten staan links van het beeld. Verder valt dan nog op dat van Anne-Marie en Hadewych delen in beeld zijn. En van Marion is alleen de koffer (eerste afvaller) zichtbaar. Een verbinding met de leader ? Door combinatie wellicht de volgorde van afvallers ?