Auteur Topic: Hoe mol jij?  (gelezen 4368 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Hoe mol jij?
« Gepost op: 12-01-2012, 12:08:42 »
Normaliter kijken we de uitzending en kijken we wat de kandidaten doen, en bedenken dan welke acties die de kandidaten gedaan hebben, voor ons verdacht zijn. In deze topic wil ik voorstellen om het net andersom te gaan doen. We kijken naar de opdracht, bedenken zelf ideeën hoe wij het zouden spelen als we de mol zouden zijn, en kijken eventueel daarna terug of delen daarvan te herkennen zijn in de acties die we gezien hebben. Dat laatste is echter voor deze discussie het minst belangrijk. Het gaat er hier om om zélf molacties te verzinnen. Zie het als een soort forumspel. Probeer dus originele molacties te bedenken.

Dus: hoe zou jij de opdracht saboteren, als jij de mol was? Wees creatief! En bedenk: in deze topic ben jij de mol. Je mag dus gebruik maken van voorkennis! Dat is bijvoorbeeld handig op de gletsjer omdat je als mol op dat moment al weet dat de brugopdracht er na komt en hoe die werkt. Vorig seizoen was het bijvoorbeeld handig geweest bij het indelen van de hotelkamers in aflevering 3.

En even voor de zekerheid: we gaan uit van de tijdstippen van de uitzending op tv. Vóór donderdagavond 20:30 hebben we het dus niet over de "nieuwe" aflevering.

Ben benieuwd wat hier uit komt. Ik post mijn eigen bedenksels (voorzover ik die heb) later :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #1 Gepost op: 12-01-2012, 16:09:11 »
vliegtuigopdracht: in de buurt van het vliegtuig rondlopen, mensen die ik tegenkom de verkeerde kant op sturen en zelf op tijd aankomen bij het vliegtuig en mensen naar het vliegtuih halen, als blijkt dat de opdracht niet gehaald wordt.

Kokertjes:
- mol tekent: een magneetje meenemen en het kompas van slag brengen :P vervolgens een redelijk onduidelijke kaart tekenen.

- mol zoekt: gewoon rondlopen en 1 koker met -500 meenemen  (kokertjes gaan toch in een mandje niemand weet wie die meeneemt)

Brug:
- stro rangschikken  ::rofl:: nee ik zou de gun saboteren of gewoon in het wilde weg de veerkeerde kant opschieten

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #2 Gepost op: 12-01-2012, 16:20:10 »
dropping: tijd een uur terug zetten  ::rofl:: en proberen zo veel kandidaten naar het vliegtuig te lokken om onverdacht te blijven. pas als iedereen drijgt binnen te komen hou ik me gedeisd en maar hopen.

kokers vinden: de kokers wel vinden maar tegen mijn partner zeggen dat hij/zij ver links moet aanhouden (terweil het rechts moet zijn)

kokers pakken: -500 pakken en er voor zorgen dat niemand oplet wie die koker in het mandje heeft gedaan.

brug met vrijstelling: gewoon mijn best doen.

brug zonder vrijstelling: zogenaamd een plan verzinnen en veel focussen op praten met de ander en dan perongeluk in het schietveld zitten.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #3 Gepost op: 12-01-2012, 16:22:06 »
Dit is een leuk idee, zo kan je je fantasie de vrije loop laten :)




Vliegtuigopdracht: Ik ben vrij lui, dus ik zou even een paar keer lopen voor de camera en vervolgens anderhalf uur chillen op het strand :D Op het laatst nog even naar het vliegtuig gaan en ook bij het vliegtuig aankomen.

Gletsjeropdracht:
- mol tekent: Naar 1 of hopelijk 2 clusters gaan en als niemand kijkt de koker met 500 in een spleet gooien in de gletsjer. En dan uitleggen waar de 'goede' koker zit, maar dat is dan natuurlijk de -500 :)
- De -500 pakken en als ik bij de vrijstellingen moet pakken de vrijstellingen ook pakken.

Brug:
- Vrijstelling verdedigen: De anderen gewoon proberen neer te schieten (paintballen lijkt me zo vet ;))
- Aanvallen: Rambo naar de overkant rennen en dan 'proberen' de schoten van de tegenstander te ontwijken wat natuurlijk niet lukt, want ik glij uit.


Ik wil natuurlijk wel grappige fragmenten hebben om te laten zien in aflevering 10 :P
AZ Landskampioen '08/'09

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #4 Gepost op: 12-01-2012, 16:46:44 »
opdracht 1: Iemand tegenkomen en dan tegen die gene zeggen dat ik iets in de verte zie(het vliegtuig). Dan samen tot de ontdekking komen dat we daar allemaal moeten zijn. Vervolgens naar anderen op zoek gaan (niet dus!) Als blijkt dat niet iedereen het haalt gewoon aankomen en iemand meenemen. Als de opdracht te goed gaat met nog ongeveer 20 min iemand zoeken die vrij ver weg is. Als er nog 2 minuten over zijn tegen die gene zeggen dat we naar het vliegtuig moeten en dan 1 minuut te laat aankomen.
opdracht 2:
kokers vinden: Aanbieden om de 2e te zoeken (wel ver weg van de 1e). Vervolges de +500 euro uit het kokertje halen, klein beetje ijswater overgieten...
kokers pakken: Snel mijn kokertje vinden, (-500 natuurlijk), daarna anderen helpen en vervolgens hun stimuleren om dat ene kokertje te pakken, waar -500 in zit.
opdracht 3:
met vrijstelling: als een gek over de brug gaan rennen en schieten.
zonder vrijstelling: het idee opperen om met 1 voor en 1 achter de kandidaat te gaan staan die wij moeten aanvallen, zodat we vanaf 2 kanten kunnen aanvallen, het liefst ik voor hem. Vervolgens "per ongeluk" mijn medekandidaat afschieten en doen. Dan wordt het een sprintje tussen ons wie als eerst bij de vrijstelling is die ik verlies omdat ik te veel vaart heb zodat ik tegen hooi aan bots ofzo.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #5 Gepost op: 12-01-2012, 19:16:55 »
Dit heb ik min of meer al beantwoord in het topic 'Beste molpositie' maar hier alsnog met wat kleine aanpassingen:

Dropping: bij het vliegtuig de klok terug zetten :-) Als je dat gedaan hebt maakt het verder eigenlijk weinig uit.
Als dat geen optie is en/of de kandidaten blijken toch slimmer/sneller dan je dacht: Juist de andere kandidaten kunnen opzoeken, proberen te 'helpen' door de foto goed te bestuderen (lekker lang erover doen ook) en ze vervolgens de andere kant op te sturen.

Gletsjer: In de tweede groep komen en vekeerde koker meenemen, of als het even mogelijk is, zoals Marit, meedere verkeerde kokers. Als je geen invloed hebt op in welke groep je komt en je belandt in de tweede groep: met een beetje wazige kaart (à la Anne-marie) kun je een end komen. Vooral geen vrijstellingen vinden.

Brug: Schutter zijn. En dan niet erg je best doen en je medeschutter in verwarring proberen te brengen. Krijg je toch de vrijstelling toegespeeld dan kun je niet anders dan je best doen ... mogelijk een paintbalgeweertje saboteren als je weet dat je die aan een schutter door kan geven.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #6 Gepost op: 12-01-2012, 19:19:15 »
Dit is een leuk idee, zo kan je je fantasie de vrije loop laten :)

Vliegtuigopdracht: Ik ben vrij lui, dus ik zou even een paar keer lopen voor de camera en vervolgens anderhalf uur chillen op het strand :D Op het laatst nog even naar het vliegtuig gaan en ook bij het vliegtuig aankomen.

Gletsjeropdracht:
- mol tekent: Naar 1 of hopelijk 2 clusters gaan en als niemand kijkt de koker met 500 in een spleet gooien in de gletsjer. En dan uitleggen waar de 'goede' koker zit, maar dat is dan natuurlijk de -500 :)
- De -500 pakken en als ik bij de vrijstellingen moet pakken de vrijstellingen ook pakken.

Brug:
- Vrijstelling verdedigen: De anderen gewoon proberen neer te schieten (paintballen lijkt me zo vet ;))
- Aanvallen: Rambo naar de overkant rennen en dan 'proberen' de schoten van de tegenstander te ontwijken wat natuurlijk niet lukt, want ik glij uit.


Ik wil natuurlijk wel grappige fragmenten hebben om te laten zien in aflevering 10 :P


Klinkt als een leuke en best goeie mol tot zover :-)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #7 Gepost op: 12-01-2012, 19:20:59 »
Goed, even mijn eigen beurt, het kan nog net voor aflevering 2 begint :)

Bij het vliegtuig: natuurlijk zorg je dat je er op tijd bent, dan ga je besluiten dat je anderen gaat zoeken, maar als iemand zegt dat nog iemand anders is gezien kun je die ander ook wegsutren met de oprdacht hem weer te gaan zoeken en hem vragen datzelfde te doen. Hopelijk stuur je zo genoeg mensen van het vliegtuig weg met de opdracht anderen te gaan halen. ::rofl:: En uiteraard ben jij zelf weer op tijd terug :D

Bij de gletsjer doe je als je in de eerste groep terecht komt net alsof je niet kan weten welke koker het is. He kan het idee van Maarten zijn (exact meten) en het idee dat sommigen hier hebben genoemd: de windrichting volgen. Als het één van deze twee is, wacht je totdat iemand dát oppert en dan betoog je het andere (verkeerde) idee. Anders zeg je niks en doe je net alsof je het niet kan weten. De verwachte winst van die opdracht is dan nul. Als je in de tweede groep terecht komt doe je wat molfanelies heeft bedacht :P

Op de brug, als je je vrijstelling moet verdedigen dan doe je dat natuurlijk uit alle macht door gewoon heel snel te zijn. Als je moet aanvallen zou ik gewoon heel veel schieten. De wind maakt het mogelijk om zo te richten dat dat niet kan lukken zonder dat dat echt opvalt. Je kan van enige afstand schieten, dat is moeilijker, en een prima te verdedigen kandidaatsactie als achteraf iemand zegt dat je van zo veraf nooit iemand kan raken.
Oh en je hoeft ook niet super snel te zijn, zolang je maar blijft schieten. Als de vrijstellingverdediger in de buurt komt kun je er langs rennen, maar zorg eerst dat de verdediger op "jouw" helft van de brug is zodat hij eerder bij de overkant is en dus zijn vrijstelling houdt.


Verder leuk om de reacties van anderen te lezen trouwens! ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #8 Gepost op: 12-01-2012, 22:25:27 »
aflevering 2:

trappen: ik zou proberen de eerste vraag al te verknallen met een kleine rekenfout en dan zo laag mogenlijk proberen te komen.

jeep besturen: proberen de dingen niet goed te verstaan

jeep besturen: in de war raken met links en rechts

kleurvaten(klinkt maf XD) de signalen niet opmerken
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #9 Gepost op: 12-01-2012, 22:44:57 »
Aflevering 2:




Trappen: Zo lang mogelijk mee proberen te gaan en vragen over mezelf snel beantwoorden en als ik ze alleen kan weten beantwoord ik ze fout (bijv. huisnummer)

Jeeps commanderen: Heel duidelijk commando's geven en ze zo mega groot AZ in het zand laten schrijven. Grapje :P Ik zou mijn portofoon verder van mijn mond houden, want het waait hard en ze kunnen je zo slecht verstaan.
Jeep besturen: Heel hard rijden zodat je overal net ff te ver gaat.

Vuurvaten: Heel goed mijn best doen, want ik ga ervan uit dat Maarten toch denkt dat we het fout doen, dus dit valt niet op en toch 3000 euro uit de pot.
AZ Landskampioen '08/'09

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #10 Gepost op: 12-01-2012, 22:53:14 »

Trappen: Zo lang mogelijk mee proberen te gaan en vragen over mezelf snel beantwoorden en als ik ze alleen kan weten beantwoord ik ze fout (bijv. huisnummer)
Lijkt me niet handig, want dan val je bij de kijkers thuis direct door de mand. Je weet dat elk antwoord gecheckt en dubbelcheckt wordt!
« Laatst bewerkt op: 12-01-2012, 23:06:06 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #11 Gepost op: 12-01-2012, 23:00:11 »
Lijkt me niet handig, want dan val je bij deukjes thuis direct door de mand. Je weet dat elk antwoord gecheckt en dubbelcheckt wordt!

Ik neem aan dat niet iedereen die kijkt je huisnummer weet en dat je een huisnummer van een kandidaat niet op kan zoeken op internet.
Alleen degene die je kennen zullen het door hebben, maar ja
AZ Landskampioen '08/'09

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #12 Gepost op: 12-01-2012, 23:04:58 »
Trappenopdracht:
Zodra er een fout wordt gemaakt door een ander, dan kan ik al heel erg me best gaan doen, want het komt toch al niet  meer uit  ::ok::

auto's:
Ik zal niet plaatsnemen in de auto's. Lekker gedekt, mollen met maar 1 kandidaat als getuige, top!

Rooksignalen:
Ik wist als mol natuurlijk al lang dat maarten had voorspelt dat het niet ging lukken. Dus extra hard me best doen om het wel te laten lukken. En het komt kandidaats over natuurlijk,

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #13 Gepost op: 12-01-2012, 23:07:44 »
Sorry er zat een rare typografie in mijn vorige tekst waardoor hij onbegrijpelijk werd. In bedoelde niet dat de andere kandidaten het door zullen hebben, maar de kijkers thuis.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #14 Gepost op: 13-01-2012, 01:01:18 »
Afl1

Opdracht1:
na de klok verzetten: ver bij het vlieg tuig vandaan en net buiten de tijd binnen komen (soort van duik van Pepijn vorig jaar).

Opdracht2:
1 Zorgen dat ik geen vrijstelling vind (schieten no go)

2 een €0,- bedrag pakken (of mijn medekandidaat daar speciaal op wijzen).

Opdracht3 :
zie opdracht 2: ik laat me af knallen door kandidaat met het hoogste geld bedrag op zijn/haar naam.

afl. 2:

Opdracht 4:

1.al van te voren liegen over persoonlijke informatie (we zijn zo'n open groep)

2.die antwoorden ook gebruiken tijdens de trap opdracht.

3.Lekker benende blijven mijn info is toch fout.

Opdracht 5:

in een Jeep zitten en hopen dat ik door vertrouwen naar boven kan om het fouten antwoord te geven.

Opdracht 6:

1. zorgen dat ik bij de dwaas van de club (iemand die te bespelen is) in het team op berg top 2 of 3 terecht kom.

2. met voor kennis de kandidaat het goed (rustig mijn plan uitleggen) of fout (gek maken) laten doen (Ik ben zo flexibel)


Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #15 Gepost op: 13-01-2012, 17:40:02 »
AFL 1

Vliegtuig:
- De tijd verzetten, gewoon omdat het kan
- Bij het vliegtuig weglopen
- Zolang mogelijk discussiëren met kandidaten die mij tegenkomen en ze in elk geval niet de goede kant sturen. (Bijv als een ander van achter komt en ik van voor, voorstellen om elk links of rechts te gaan zoeken)
- Niet op eigen initiatief (weer) naar het vliegtuig toegaan, pas als een ander mij erop wijst dat ik hierheen moet. Als iemand mij naar het vliegtuig stuurt, kom ik keurig op tijd aan om niet verdacht te worden
(- En mocht ik tijd over hebben om dit ongezien te doen: misleidende pijlen in het zand tekenen :), maar allicht wat riskant met de sporen die ik en mijn koffer achterlaten)

Gletsjer:
- In de tweede groep de -500 pakken waarvan ik weet waar ze liggen (tenzij ik de enige ben die kokers vind, dan pak ik een lege. Dat is minder verdacht)
- Ik ga liever niet voor de vrijstelling, maar als ik naar de vrijstellingen wordt gestuurd, pak ik 2 van de drie op. Een voor mij en een voor mijn maatje uit groep 1. Dit onder het motto, als we iemand anders ook een vrijstelling geven, hebben wij minder kans om aflevering 3 te overleven. Leuke basis om een pact met mijn maatje te sluiten. (en de productie ziet maar wat ze daar mee doen :P)

Brug:
Ik wou geen vrijstelling, want ik zit liever in de aanvallende groep. De verdediger is immers in het nadeel. Want als je een vrijstelling hebt is het 2 tegen 1. Ik ga bij voorkeur in de 2e groep zitten met een naar mijn idee zwakker maatje. Hierdoor wordt het voor de persoon met de vrijstelling feitelijk 1 tegen 1. Ik schiet heel fanatiek, maar meer in hooibalen dan op mijn tegenstander, want het is nou eenmaal lastig mikken met die wind. Ik laat me afschieten door net niet goed in de dekking te zitten of verlies een sprintduel (hoewel dat laatst niet tegen iedereen geloofwaardig is, ik ben denk ik sneller dan de meeste kandidaten).  Hierdoor gaat er 1000 uit de pot. Voordat ik mijn geweer doorgeef aan iemand uit groep 3, haal ik het merendeel van de Ammo eruit.


AFL2

Trap
- Ik blijf van de porto af. Mensen met de porto zijn altijd verdacht.
- Ik probeer een paar vragen mee te lopen. Zodra iemand plus min of keer door de war haalt, ga ik direct mee met iemand die een fout maakt om verwarring te zaaien.
- Ik blijf ergens net onder het midden staan. Dit maakt de communicatie met mij moeilijker voor de bovenste personen. Ook kan ik storen tussen mensen boven en onder mij
- Ik geef 1 fout, geloofwaardig antwoord door bijvoorbeeld in plaats van mn eigen huisnummer dat van mn ouderlijk huis te noemen. (het moet wel bestaan, dan kun je het  beter onthouden en die leugen makkelijk volhouden)

Jeeps:
- Is al gedoemd om te mislukken volgens mij, maar wat ik zou doen is: De knop van de porto indrukken als het andere team praat (als dit effect heeft, bijv zoals John op het autokerkhof deed)
- Halve en verkeerde aanwijzingen achter het stuur resoluut opvolgen. Als ik een beetje naar rechts moet en men zegt alleen maar 'rechts' ga ik haaks rechtsaf

Seinen:
Iemand anders dan mezelf opperen als vertrouwenspersoon. Heel goed mn best doen omdat ik ervan uitga dat de persoon in de auto zegt dat het niet lukt. Diegene weet immers van zichzelf dat hij niet de mol is en gaat er dus vanuit dat de mol saboteert. Het liefst sta ik bij de eerste ton, want dan kan ik een goed voorbeeld geven voor de volgende groepen.



« Laatst bewerkt op: 13-01-2012, 17:42:47 door Qper »

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2012, 09:02:58 »
Afl 1
Vliegtuig: Zoveel mogelijk lopen, waardoor ik zoveel mogelijk kandidaten tegenkom en de verkeerde kant op stuur. Uiteindelijk zelf wel op tijd aankomen, en nog proberen kandidaten te roepen etc.

Gletsjers:
Bezig geweest met het kompas en iedereen de verkeerde kant uitsturen.

Brug:
Als schutter wel mijn best doen, maar gewoon anderen in de weg zitten en mis schieten

Afl 2
Trappen:
Zo ver mogelijk naar boven komen, maar niet als hoogste. Zodat ik kan proberen verwarring te zaaien met maal/plus/min etc. Wel de goede antwoorden zeggen. Ook heel langzaam doen en de makkelijke vragen eerst stellen, waardoor je misschien over het tijdslimiet heenkomt.

Jeeps:
Ik ben nog maar 14, dus ik mag niet auto rijden (goh, echt?) Dus voor mij wordt het boven op de rots. Zelf zou ik gewoon heel veel verwarring zaaien met 'Nu rechts. Nee wacht, links!' en verhoudingen links laten liggen. Ook een kandidaat kiezen die niet heel veel ruimtelijk inzicht heeft

Seinen:
Hier weet ik het eigenlijk niet. Als ik gekozen wordt en met art mee mag, zou ik natuurlijk kiezen voor 'Dat het ze wel lukt'. Met een goede reden natuurlijk
Met het seinen zou ik gewoon zo goed mogelijk meedoen en geen verwarring zaaien, het liefst in het begin zodat anderen weten op welke manier ze het moeten doen (dus met zwaaien tussendoor) en dan hopen dat de kandidaat bij Art zegt dat het ons niet lukt, terwijl het ons wel lukt.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Hoe mol jij?
« Reactie #17 Gepost op: 14-01-2012, 15:22:57 »
Afl. 1: De eerste 2 uur
Dropping
Ik zou ervoor zorgen dat ik niet op tijd arriveer bij de Dakota, waardoor er hoe dan ook geen geld verdiend wordt.

Gletsjer
Ik zou ervoor zorgen dat ik in het zoekgroepje terechtkom en één koker meeneem met daarin -€ 500.

Brug
Ervoor zorgen dat je de vrijstelling pakt. Een vrijstelling in handen van de mol is immers een vrijstelling uit het spel werken!

Afl. 2: In de Min
Trap
Één vraag fout beantwoorden. Het hoeft maar één treetje meer of minder te zijn (als het antwoord 3 is om daar -bijvoorbeeld- 4 van te maken of + en - door elkaar gaan halen) en de opdracht is mislukt.

Auto's
Ervoor zorgen dat je de auto's op afstand bestuurt en dan 'per ongeluk' een vergissing maken, waardoor het niet (goed) meer te lezen is wat je hebt geschreven

Rooksignalen
De beste positie is bij Art: kiezen voor wel of niet lukken van de opdracht, maar dat kan ook té opvallend zijn. Dan is de beste positie de plek van de eerste groep: de code goed doorgeven als de kandidaat bij Art heeft gezegd dat het niet zou lukken, de code niet helemaal goed doorgeven als de kandidaat bij Art heeft gezegd dat het wel zou lukken.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!