Auteur Topic: Vragenvuur  (gelezen 109427 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Vragenvuur
« Gepost op: 13-01-2012, 16:36:18 »
Een vast onderdeel van de molfandag is het vragenvuur.
De aanwezige kandidaten nemen dan de tijd om allerlei vragen te beantwoorden.
Ook vragen voor de productie en de presentator zijn dan mogelijk.

In dit topic kun je je vragen kwijt. Wij zullen ze dan verzamelen en dan hopen we dat we veel antwoorden krijgen.

Wil je wel duidelijk aangeven van wie je het antwoord wil op je vraag?


Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragenvuur
« Reactie #1 Gepost op: 13-01-2012, 16:49:54 »
Lukie4, bedankt voor het aanmaken van dit topic... ik heb wel een vraagje.

Gericht aan alle kandidaten. Er is op het forum veel discussie over opdracht 1 van aflevering 1, waarbij mensen zich af vragen waarom ze lang aan het lopen zijn en elkaar niet zagen. Ik denk persoonlijk dat de afstanden behoorlijk worden onderschat.

De vraag: Wie werd het verst van de Dakota gedropt en hoe ver was dat? Hoe is het om met een zware koffer over het IJslandse strand/vlakte te zeulen?

Die laatste is misschien wel geschikt voor Marion.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2012, 17:12:17 door Rat »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vragenvuur
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2012, 16:54:14 »
Jos, bedankt voor het aanmaken van dit topic... ik heb wel een vraagje.
??? ;D  :-X
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragenvuur
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2012, 17:01:31 »
??? ;D  :-X
:-X Oops... ik weet niet waarom, maar ik dacht te lezen dat het door Bodejos aangemaakt was. Blijkbaar ben ik blind als ik even tussen door tijdens mijn werk (omdat mijn computer aan het nadenken is) op het forum aan het kijken ben.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #4 Gepost op: 13-01-2012, 21:11:59 »
Hoe is het om met een zware koffer over het IJslandse strand/vlakte te zeulen?

Die laatste is misschien wel geschikt voor Marion.

Ja, dan krijgt die ook vragen  ;D

Ik ben benieuwd of ze haar contactlenzen terug had gekregen. Hoe het dus ging met de bagage na afloop van de opdracht..... ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #5 Gepost op: 13-01-2012, 21:49:23 »
Aan de productie: hadden jullie ingegrepen als de kandidaten willekeurig de trappen op waren gelopen in aflevering 2, zonder het juiste antwoord te berekenen?
« Laatst bewerkt op: 13-01-2012, 21:59:23 door Lukie4, Reden: iets meer informatie toegevoegd »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Vragenvuur
« Reactie #6 Gepost op: 13-01-2012, 22:04:37 »
Ik zou best wel eens willen weten hoe lang van te voren ze te horen krijgen wie er allemaal mee gaan. Want Marit had anoniem mensen opgebeld, maar aan het dagboek van Dio te zien wist hij pas een dag van te voren dat hij mee zou doen. Konden de andere kandidaten daardoor Dio al afstrepen als Mol? (heel laat pas meedoen)?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vragenvuur
« Reactie #7 Gepost op: 13-01-2012, 22:35:02 »
:-X Oops... ik weet niet waarom, maar ik dacht te lezen dat het door Bodejos aangemaakt was. Blijkbaar ben ik blind als ik even tussen door tijdens mijn werk (omdat mijn computer aan het nadenken is) op het forum aan het kijken ben.
hahahaha, zodadelijk ga ik copyright vragen voor het gebruiken van mijn naam.

Voor een tarief vraag ik dan het bedrag dat Ryanair vraagt voor het wijzigen per letter, en dat bedrag gaat dan naar het goede doel...



OT: mijn vraag is voor alle kandidaten: hebben jullie gebruik gemaakt van tips van eerdere kandidaten? Voorbeeld: Tim die best iets zal hebben gehad aan de steun of tips van Arjen?
« Laatst bewerkt op: 13-01-2012, 22:37:56 door Bodejos »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #8 Gepost op: 13-01-2012, 22:49:33 »
Ik zou best wel eens willen weten hoe lang van te voren ze te horen krijgen wie er allemaal mee gaan. Want Marit had anoniem mensen opgebeld, maar aan het dagboek van Dio te zien wist hij pas een dag van te voren dat hij mee zou doen. Konden de andere kandidaten daardoor Dio al afstrepen als Mol? (heel laat pas meedoen)?

Goed opgemerkt! Dat betekent dan geen verdenkingen voor Dio, en meer kans voor hem om eruit te vliegen. Wellicht wilde Tim hem daarom zo graag erin houden en was de groep zo emotioneel. Ze wisten al dat hij de mol niet was, maar gunden het hem waarschijnlijk om ver te komen. Wel vreemd dat Dio zijn agenda wel geblocked had voor drie weken. Of hij heeft dat in die ene dag voor vertrek nog moeten regelen, of hij had toch vermoedens dat hij mee zou kunnen, maar dan is het raar dat hij dat pas één dag voor vertrek pas zeker weet.

Marit heeft overigens niet echt gebeld maar overwoog om dat te doen.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2012, 22:51:19 door Lautjuh »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #9 Gepost op: 13-01-2012, 23:05:27 »
Wie had mee moeten gaan in plaats van Dio, maar heeft enkele dagen voor vertrek afgezegd? En was de crew in totale paniek dat ze niet op tijd een vervanger zouden kunnen vinden? Wat zou er dan gebeurd zijn?
Tell me what your telescope says

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #10 Gepost op: 13-01-2012, 23:17:15 »
Ik snap niet zo goed waarom Dio ineens minder verdacht is als hij zegt dat hij pas een dag van te voren hoorde dat hij mee ging. Dat had toch ook gewoon een mollenuitspraak kunnen zijn? Niemand kon controleren of hij echt pas op het laatste moment gebeld was
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #11 Gepost op: 13-01-2012, 23:21:45 »
Ik snap niet zo goed waarom Dio ineens minder verdacht is als hij zegt dat hij pas een dag van te voren hoorde dat hij mee ging. Dat had toch ook gewoon een mollenuitspraak kunnen zijn? Niemand kon controleren of hij echt pas op het laatste moment gebeld was

De kandidaten weten tijdens de opnames zeker hoe het zit, want de kandidaten waren bij allen bekend voor ze op reis gingen, afgaande op een uitspraak van Marit. Daar zat Dio niet tussen, als we zijn dagboek moeten geloven. De kandidaten wisten dan dus al zeker dat hij de mol niet is, want die wordt niet een dag van tevoren gebeld.

Als Marit de mol is wordt het een ander verhaal, dan zou wellicht alleen de mol weten wie er mee gaat. Maar dan is het raar dat ze aan de pers verteld dat ze van tevoren wist wie er mee zouden gaan.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2012, 00:47:38 »
Er waarom zou de productie niet expres de naam van de mol achter hebben kunnen houden om iedereen op een dwaalspoor te brengen? Dat iedereen denkt: die is pas zo laat toegevoegd, dus die kan het niet zijn en dat ie ondertussen al maanden aan voorbereiding heeft gehad  ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragenvuur
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2012, 21:22:25 »
Vraag aan de productie: waarom wordt Diorno Dio genoemd en niet Diorno Braaf, zoals hij echt heet? Waarom zijn artiestennaam?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Vragenvuur
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2012, 21:25:05 »
Vraag aan de productie: waarom wordt Diorno Dio genoemd en niet Diorno Braaf, zoals hij echt heet? Waarom zijn artiestennaam?

Hind werd toch ook bij haar artiestennaam genoemd, niet Hind Laroussi? Ik denk omdat de meeste mensen hem (hun) zo kennen, als Dio, en niet als Diorno Braaf.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragenvuur
« Reactie #15 Gepost op: 15-01-2012, 16:16:01 »
Klopt, maar ik vind het onlogisch. Hoe bekend iemand is was geen punt, hebben ze zelf gezegd. Verder zei Art in een van die filmpje "je laat dat beroep ergens achter op Schiphol en je bent nog maar één ding: mollenjager/kandidaat". Dan zou ik zeggen, noem gewoon iedereen bij z'n echte naam. Maargoed wie ben ik :)


Verder, in de topic "vragen over wieisdemol.com" werd de vraag hieronder gesteld en geopperd om die hier te plaatsen. Ik vind 't namelijk wel een mooie vraag :)
Worden opdrachten door het WIDM team van te voren uitgetest op haalbaarheid?
Zo ja, gebeurt dat op locatie (en kan de mol daarbij aanwezig zijn)?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Vragenvuur
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2012, 16:30:27 »
Vraagje aan de productie/of aan Patrick Stoof als die aanwezig is:

Was de scene in de boot, waarin Patrick zei: 'ik zou niet de mol op IJsland willen spelen' een toevallige opmerking (gezien de warmte in El Salvador en Nicaragua) of was dit een stille hint van de mol richting de kijker, omdat hij wist (van Art?) dat seizoen 12 zich op IJsland af zou gaan spelen?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2012, 16:33:46 door mollenvanger21 »

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Vragenvuur
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2012, 17:52:06 »
Verder, in de topic "vragen over wieisdemol.com" werd de vraag hieronder gesteld en geopperd om die hier te plaatsen. Ik vind 't namelijk wel een mooie vraag :)

In hoeverre ze getest worden, weet ik niet. Wel gaat het productieteam regelmatig de locaties scouten maar dat kan beperkt blijven tot het wel of niet geschikt zijn van een bepaalde locatie voor een opdracht zonder dat die opdracht daadwerkelijk wordt uitgetest.

De Mol is niet aanwezig, dacht ik. Zou ook opvallen als iemand om de twee maanden enkele dagen afwezig is om een onbekende reden.

Was de scene in de boot, waarin Patrick zei: 'ik zou niet de mol op IJsland willen spelen' een toevallige opmerking (gezien de warmte in El Salvador en Nicaragua) of was dit een stille hint van de mol richting de kijker, omdat hij wist (van Art?) dat seizoen 12 zich op IJsland af zou gaan spelen?

Bij de start van seizoen XI wist Art nog niet dat hij seizoen XII zou presenteren. Dat zegt hij althans zelf. In principe zou Art het dus niet gezegd kunnen hebben. Maarja ... Misschien wist de WIDM-crew al dat het IJsland ging worden en hebben ze dat Patrick toegefluisterd.
2024: wie is de Mol?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #18 Gepost op: 15-01-2012, 18:18:44 »
In hoeverre ze getest worden, weet ik niet. Wel gaat het productieteam regelmatig de locaties scouten maar dat kan beperkt blijven tot het wel of niet geschikt zijn van een bepaalde locatie voor een opdracht zonder dat die opdracht daadwerkelijk wordt uitgetest.

Dat kan ik nog aanvullen: vlak voordat de opnames beginnen worden alle locaties, beginnend bij de finale en eindigend bij de start, nog een keer bezocht (voor de derde keer). Qua haalbaarheid van de opdrachten kijken ze vast ook naar buitenlandse series.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2012, 19:57:12 door Lautjuh »

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #19 Gepost op: 16-01-2012, 12:12:34 »
Dat kan ik nog aanvullen: vlak voordat de opnames beginnen worden alle locaties, beginnend bij de finale en eindigend bij de start, nog een keer bezocht (voor de derde keer). Qua haalbaarheid van de opdrachten kijken ze vast ook naar buitenlandse series.

Wat grappig dat ze dat andersom doen, enig idee waarom?  ;D