Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 110704 keer)

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #160 Gepost op: 20-01-2012, 16:40:44 »
De aflevering vond ik beetje teleurstellend. Opdracht 2 en 3 wel erg eenzijdig, daar had ik bij allebei wel een twist verwacht. Beetje simpel. De verhaaltjes en opmerkingen van Art tussendoor (William, met je rode pet), zijn denk ik bewust ingebracht als extra speculatie. In deze aflevering is er wel meer ruimte om te speuren naar de mol.

Na deze aflevering blijven voor mij 2 belangrijke kandidaten over:
- Tim: lijkt zeker van zijn zaak, laat de eerste vrijstelling aan Frits (in ruil voor informatie), heeft zogezegd de jokers niet nodig en deelt en vraagt met iedereen informatie: ik denk dat hij in wil schatten hoe iedereen denkt, houd zich van de domme, maar doet als mol er zijn voordeel mee, denk ik.
En in de promo: 'ik vertel alles, maar niet álles'; voor mij duidt dat erop dat hij alles deelt, behalve dat hij de mol is (het verschil tussen alles en álles voor mij)
'Ik zie niks' bij de eerste opdracht afl. 1, gister wilde hij bij de torenopdracht eigenlijk de boodschap van Marit niet doorgeven, probeert de rest er toch toe te bewegen toch naar binnen te gaan. Vind hem overal wel een verdachte rol innemen.
Of hij past de Art-tactiek toe: de kaarten op zijn borst houden en iedereen uit het spel spelen door heel zelfverzekerd over te komen, anderen op verkeerde spoor te brengen (Dio, Frits) om zelf steeds verder te komen.

Dat kort wisselen van molboekje zet mij ook aan het denken. Hij wisselde dat boekje met mijn andere grote verdachte:
- Liesbeth: haalt niks binnen, is met álles first-pick (leader, test, executie, pakken van porto, pakken van joker, als enige op de trap naar Art ('hier is flink gemold'). Wat ik ook heel vreemd vind zijn haar verhaaltjes tussendoor: zo vreemd geformuleerd en lijkt in eerste instantie niet relevant... Ze lijkt ook zeker. Ze is echter niet heel slinks, maar heel zelfverzekerd en strak doet ze dingen fout.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #161 Gepost op: 20-01-2012, 17:20:17 »
Nou Gerrie, je zit op hetzelfde spoor als mij.. Tim is bij de mannen mijn hoofdverdachte.. en Liesbeth bij de vrouwen..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #162 Gepost op: 20-01-2012, 17:20:59 »
Door die joker opdracht heb ik nu echt een streep gezet door Marit, Tim en William. Als mol heb je misschien niets aan jokers, maar het laatste wat je wilt is geld in de pot. Dus als mol kies je dan toch maar voor een joker.

Op de toren is niet gemold, in mijn ogen, dus de mol zat in de groep. Als mol kon je hier (zoals al eerder is geopperd hier) kiezen om de groep over te halen om toch die toren in te gaan of de groep te vertragen zodat ze te laat bij de toren aan komen of juist heel snel bij de toren zien te komen zodat de 2 op de toren nooit het mobiele nummer hadden ontcijferd.
Degene die bij Mamaloe vooraan liepen waren: Tim, Liesbeth en Hadewych.
Achteraan: William, Frits en Anne - Marie

Van de voorop lopers:
- Tim wil wel naar binnengaan, maar krijgt dit niet voor elkaar omdat Hadewych en Anne-Marie hem tegen houden. Op zich verdacht maar goed de jokeropdracht...
- Hadewych valt voor mij af als mol omdat ze hem echt tegenhoudt.
- Liesbeth zegt niets over de kwestie. Als mol valt het veel te veel op om vervolgens aan te schuiven bij de andere 2 'we gaan naar binnen', maar goed je gaat ze natuurlijk ook niet tegenhouden.

Liesbeth de mol?

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #163 Gepost op: 20-01-2012, 17:28:48 »
150 studenten in de Taupologie

 ::rofl::

Ik ben trouwens momenteel de herhaling op Zapp aan het kijken, en het valt mij op dat Liesbeth "Marit van Bohemen en Maarten van der Weijden" zegt.. Vreemd dat ze achternamen gebruikt, maar weet niet zo goed wat ik ermee kan :P

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #164 Gepost op: 20-01-2012, 17:43:36 »
::rofl::

Ik ben trouwens momenteel de herhaling op Zapp aan het kijken, en het valt mij op dat Liesbeth "Marit van Bohemen en Maarten van der Weijden" zegt.. Vreemd dat ze achternamen gebruikt, maar weet niet zo goed wat ik ermee kan :P
Klonk vreemd en niet als een grapje idd...
Omnia vincit amor

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #165 Gepost op: 20-01-2012, 17:46:06 »
Door die joker opdracht heb ik nu echt een streep gezet door Marit, Tim en William. Als mol heb je misschien niets aan jokers, maar het laatste wat je wilt is geld in de pot. Dus als mol kies je dan toch maar voor een joker.


Bijzonder voorbarig. Iedereen kijkt op je vingers. Als mol dus geen goed moment om mol te spelen. Het valt zeker niet uit te sluiten dat de mol voor het geld heeft gekozen. Bovendien kan de mol dat bedrag ook altijd nog kwijt maken.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 17:49:44 door Anonymol »

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #166 Gepost op: 20-01-2012, 17:52:24 »
tja ik vind william en vooral ook Tim nog steeds verdacht.. ik wilde er ook een streep doorheen zetten.. maar toen dacht ik aan de aflevering waarin volgens mij Inge voor veel geld zorgde omdat de aflevering erna er een veiling was waarbij wel geld te verliezen moest zijn..
ik wacht t nog effe af..

wat betreft Liesbeth.. je zou bijna denken waarom kan zij de mol niet zijn.. alles wijst zo duidelijk naar haar..

ook het kiezen van de mensen voor op de toren.. Marit en Maarten de twee M-ettjes uit de groep mooi bij elkaar..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #167 Gepost op: 20-01-2012, 17:52:54 »
Raar trouwens dat de meeste medeklinkers 50 euro waard zijn en de W maar 30.  (te zien als Frits het kaartje in zijn hand heeft).

W. van William? :p

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #168 Gepost op: 20-01-2012, 17:53:22 »
Ik vond de biecht van William, waarin hij zegt dat Liesbeth het geld in eigen zak steekt, erg vreemd geplaatst in de aflevering. Direct daarna zien we hoe Maarten het geld van Liesbeth overneemt.

Het lijkt er op dat Liesbeth gelijk na afronding van Art naar Maarten toe loopt....
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #169 Gepost op: 20-01-2012, 17:55:35 »
tja ik zou er van schrikken als william er uit ligt.. zie hem toch wel bij de laatste 3 komen..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #170 Gepost op: 20-01-2012, 17:57:43 »
Misschien voorbarig, maar je moet ergens beginnen met strepen.  ;)
Deze opdracht is voor een mol de makkelijkste manier om juist geen geld te pakken, elke kandidaat snapt dat je als kandidaat een joker pakt..
Bij andere opdrachten is het juist veel moeilijker om geen geld te winnen of dit te voorkomen.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #171 Gepost op: 20-01-2012, 18:05:59 »
ja helemaal mee eens hoor.. als het goed is zou de mol hier een joker moeten hebben gepakt.. maar you never know.. zal niet de eerste x zijn dat er zo'n actie gebeurd dat de mol toch stiekem geld pakt om de een of andere reden....
 dus ik streep ze nog niet helemaal weg.. al mijn gestreepte kanidaten verlaten namelijk het programma tot nu toe.. en ik wil tim en william dr nog wel ff inzien..  ;) Heb annemarie al weggestreept..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #172 Gepost op: 20-01-2012, 18:11:50 »
Misschien voorbarig, maar je moet ergens beginnen met strepen.  ;)
Deze opdracht is voor een mol de makkelijkste manier om juist geen geld te pakken, elke kandidaat snapt dat je als kandidaat een joker pakt..
Bij andere opdrachten is het juist veel moeilijker om geen geld te winnen of dit te voorkomen.

Alleen daarom al. Dit is geen mollen. Dit is gewoon een keuze. Een beetje mol haalt hier zijn neus voor op :P


Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #173 Gepost op: 20-01-2012, 18:23:41 »
precies en iemand anders poste ergens wat ik opzich ook wel een mooi argument vind.
william liet door voor de envelop te kiezen de rest zien dat er nog meer jokers te verkrijgen waren.. dus niet geld of 1 joker.. maar zelfs 2 jokers jongens!!
Kan ook een tactiek zijn geweest om er voor te zorgen dat meerdere mensen uiteindelijk toch voor de jokers zouden gaan als het er 2 waren ipv 1.
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #174 Gepost op: 20-01-2012, 18:41:39 »
precies en iemand anders poste ergens wat ik opzich ook wel een mooi argument vind.
william liet door voor de envelop te kiezen de rest zien dat er nog meer jokers te verkrijgen waren.. dus niet geld of 1 joker.. maar zelfs 2 jokers jongens!!
Kan ook een tactiek zijn geweest om er voor te zorgen dat meerdere mensen uiteindelijk toch voor de jokers zouden gaan als het er 2 waren ipv 1.

Inderdaad, dit bedacht ik me ook. Al werd er niet veel mee gedaan. Maar wat me dan wel weer verbaast is dat hij én toch voor het geld gaat, én dat ie bij Frits komt bietsen om een joker. Als de Mol, die de joker toch niet nodig heeft, dat zou doen zou ik dat een beetje flauw vinden (arme kandidaat een joker aftroggelen). Het kan natuurlijk best, maar gezien hij ook zegt op Frits te zitten denk ik dat hij eerder Frits aan 't testen was. En dat je die joker dan krijgt is - als kandidaat - helemaal mooi meegenomen.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #175 Gepost op: 20-01-2012, 18:55:45 »
ja of de vraag moest gewoon in de aflevering en we krijgen op het einde van deze aflevering ook nog de info dat William er blijkbaar mede verantwoordelijk voor is dat Maarten op het verkeerde spoor zat..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #176 Gepost op: 20-01-2012, 20:34:30 »
Zie ik het nu goed of is dit alweer een M? Lijkt alsof het er zo op geplakt zit..Dus zal wel niet bij het pak horen.

Zoals al eerder gezegd zijn het kledingsmaten. Maarten > XXL, Anne-Marie > Medium
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 3
« Reactie #177 Gepost op: 20-01-2012, 20:41:09 »
Ik vind Hadewych helemaal niet verdacht hoor, ze wordt helemaal leip als de telefoon gaat (Als mol ben je hier stil) en dringt er vervolgens op aan om niet naar binnen te gaan.  Ook kiest ze ervoor om in een groepje te zitten met Marit als ontcijferaar, waar je amper kan mollen, omdat Marit zo dicht op haar zat.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #178 Gepost op: 20-01-2012, 20:59:04 »
Ik vind Hadewych helemaal niet verdacht hoor, ze wordt helemaal leip als de telefoon gaat (Als mol ben je hier stil) en dringt er vervolgens op aan om niet naar binnen te gaan.  Ook kiest ze ervoor om in een groepje te zitten met Marit als ontcijferaar, waar je amper kan mollen, omdat Marit zo dicht op haar zat.

Hadewich was graag met de riverjet meegegaan maar mocht niet vanwege haar zwangerschap, zie onderstaande tweet:

Hadewych Minis @Hademini 19 januari
Ik mocht helaas niet in de riverjet #baby inbuik #widm

Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #179 Gepost op: 20-01-2012, 21:12:43 »
Hadewich was graag met de riverjet meegegaan maar mocht niet vanwege haar zwangerschap, zie onderstaande tweet:

Ah ok, dacht ik al.