Auteur Topic: [VM3] Dagboek van de Mol  (gelezen 5683 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[VM3] Dagboek van de Mol
« Gepost op: 16-01-2012, 21:08:54 »
Aflevering 0

Wat hebben Vieffan, M@ri@nne en ik gemeen? Juist, wij zijn de Mol in een erg leuk, verslavend spelletje. Binnenkort gaat het beginnen. Uiteraard heb ik wat advies ingewonnen bij mijn voorgangers. Wat dat advies inhoudt ga ik jullie uiteraard niet vertellen.

Ik denk dat ik me nogmaar eens ga inlezen in alle biografiën van jullie. Er staat uitermate interessante informatie in. Iets waar ik gedurende het speel héél veel aan zal hebben. En ik niet alleen trouwens...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Dagboek van de Mol
« Reactie #1 Gepost op: 26-01-2012, 18:30:18 »
Aflevering 1

Eindelijk kan ik mijn gang gaan. Het spel is begonnen. Ik kan er nog weinig over zeggen, behalve dat voor mij het meeste volgens plan verloopt. Letten jullie goed op? Zondag komen jullie weer een stap dichterbij mijn identiteit.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Dagboek van de Mol
« Reactie #2 Gepost op: 3-02-2012, 18:22:06 »
Aflevering 2

Niets is wat het lijkt. En zo gingen twee opmerkelijke kandidaten na 3 dagen al naar huis. Ik ben niet Lester. En nee, ik ben ook niet Jelsir. En zo gingen we met z'n 9enen naar de Scandinavische kou. We hebben een prachtige stadsrit gemaakt en een hoop geld laten liggen. Een mol is geen waterrat en in een donkere cel voel ik me ook thuis. Of stond ik aan de kant in beide opdrachten?

Wat het ook is, niets is wat het lijkt. Misschien is het tijd om het licht uit te doen. Want dat een mol van donker houdt, staat als een paal boven water.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Dagboek van de Mol
« Reactie #3 Gepost op: 7-02-2012, 21:50:54 »
Aflevering 3

Chaos troef in aflevering 3. Mijn god, wat werd er weer gemold. Chagrijnig dat sommige kandidaten werden, maar ja hun eigen schuld.

Want wie denk dat ik de enige ben die opdrachten doet mislukken, komt bedrogen uit. Soms denk ik dat de groep naast mij uit nog 7 mollen bestaat. Kijk de aflevering maar eens terug, er gaat binnen één opdracht op meerdere plekken wat mis. En ik kan niet op meerdere plekken tegelijk zijn.

En ja, Bartjel. Arme Bartjel. Nota bene op z'n verjaardag moest hij weg. Nou ja, hij ging zelf weg. Hij zag het niet meer zitten. Gezien de verdenkingen kwam het mij niet slecht uit, want niemand dacht dat hij de Mol was. Dus al mijn bliksemafleiders zitten er nog in. En dat zijn er genoeg.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Dagboek van de Mol
« Reactie #4 Gepost op: 17-02-2012, 17:01:26 »
Aflevering 4

Het gezegde ‘Lady’s first’ hoeven we nu niet meer te zeggen, want de enige vrouwelijke kandidaat heeft onze groep verlaten. Nu stond Lucy toch wel haar mannetje, maar een beetje vrouwelijke impulsen kon de groep wel gebruiken. Toch ben ik wel blij dat ik na haar afscheid iets bekend kan maken over mezelf. Ik ben … een man.

Het was een aflevering van extremen. Van hoog naar laag en weer omhoog. Maar dat geldt niet voor de pot. Er kwam slecht €500,- bij. Voor mij dus een goed aantal dagen. Ik ben benieuwd of dat ook voor de kandidaten geldt. Er zit weer een keiharde executie aan te komen. Ik ben er klaar voor, ik ben benieuwd of dat ook voor de rest geldt.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Dagboek van de Mol
« Reactie #5 Gepost op: 22-02-2012, 19:16:34 »
Aflevering 5

Pak me, de Mol. En nee, ik ben dus niet Pac-Mol. Er waren genoeg mensen die dachten dat ik hem wel was. Die mogen nu op zoek naar een nieuwe Mol. Want Pac-Mol is naar huis en ik ben er nog.

Ik wens die mensen veel succes met hun speurtocht. Want er blijken nog genoeg kandidaat mollen in het spel te zitten. Ik hoef bijna niets te doen, er wordt heel veel vóór mij gedaan! Maar dat betekent niet dat ik stil zit. Er komen nog veel kansen. Ja, kansen om geld te verdienen, maar ook kansen voor mij om toe te slaan.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Dagboek van de Mol
« Reactie #6 Gepost op: 28-02-2012, 16:01:02 »
Aflevering 6

Arme Addie. Hij was zo zeker van z'n zaak. En toen ineens, kaboem, uit het niets ... rood. Dat doet pijn. Tsja, het is niet anders. O, ik begrijp dat jullie dachten dat ik Addie was? O nee, ik ben Addie niet. Addie was gewoon een overijverige kandidaat die van het spel hield. En ja, dan gaat er wel eens wat mis.

Over mis gaan gesproken, er ging weer genoeg mis in deze aflevering. Er is weer genoeg geld verloren gegaan. Hoeveel? Dan kan ik niet zeggen, want dat zou mijn positie in de kofferopdracht verraden.

Houdt iedereen trouwens een beetje z'n molboekje goed bij? De finale nadert en elk detail kan belangrijk zijn. Het zou zonde zijn als je zover komt en op het einde weet je niets meer. Er is nooit te weinig op te schrijven over de Virtual Mole. Hopelijk zitten jullie een beetje op het goede spoor.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Dagboek van de Mol
« Reactie #7 Gepost op: 8-03-2012, 22:32:40 »
Aflevering 7

En toen waren we opeens ... nog steeds met 5. Ach, mij hoor je niet niet klagen. Ik heb het wel naar m'n zin, dus wat mij betreft mag het avontuur nog wel even duren. En dat het ten koste gaat van de pot, is alleen maar een bonus toch?

LdHmolletje, Mollenvanger, Rubmol, Tdietz of Nys-Fan. Één van hen ben ik. De afvallers zaten op het verkeerde spoor of wisten niet genoeg van mij. Hopelijk weten de kandidaten die nog meedoen wel genoeg van mij, want elk detail kan belangrijk zijn.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Dagboek van de Mol
« Reactie #8 Gepost op: 17-03-2012, 09:31:34 »
Aflevering 8

Een rood scherm voor Tdietz. Ik denk dat niemand dat had zien aankomen. En Tdietz waarschijnlijk zelf ook niet. Toch is het zo. Voor hem zit het spel er op.

Ik ben met 3 andere kandidaten verder gegaan. Nou ja, kandidaten. Dit zijn net zo goed mollen. Maar er is natuurlijk maar één echte Mol en dat ben ik. Het waren voor mij geweldige dagen. De pot staat op een historisch dieptepunt. Ik voel me goed. De finale nadert, het spel is bijna voorbij. Maar ik ben nog niet klaar. Ik ga nog één keer alles geven.

Hopelijk hebben jullie ondertussen een beetje een idee gekregen wie ik ben. Het is precies zoals Molcrazy zegt. Niets is wat het lijkt. Hopelijk blijven jullie mijn avonturen volgen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Dagboek van de Mol
« Reactie #9 Gepost op: 25-03-2012, 15:19:01 »
Aflevering 9

En toen was daar de finale. Wat is de tijd toch omgevlogen. Van rijden over de Duitse autobaan tot aan een doolhof in Athene, via Australië, Canada en Azië. In een kleine 4 weken hebben we de halve wereld gezien. Het was een superspannend avontuur. Niet in de laatste plaats omdat ik de boel moest saboteren. Ik heb er elke seconde van genoten. Op het moment dat er dingen mislukten natuurlijk extra.

Ik heb wel te doen met Nys-Fan. Zo dichtbij de finale zitten en dan toch een rood scherm krijgen. Hij baalde enorm. Blijkbaar wist hij niet genoeg. Of wist hij helemaal niet wie ik was...

De laatste dagen heb ik even wat gas teruggenomen, en dat zie je natuurlijk direct aan het feit dat er nog wat geld verdiend is. De winnaar mag natuurlijk niet met lege handen naar huis gaan. Zo ben ik dan ook wel weer. Ik wens mijn medekandidaten veel succes in de finale. Moge de beste winnen!