Auteur Topic: Quiz  (gelezen 116151 keer)

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Quiz
« Reactie #400 Gepost op: 20-05-2020, 18:26:19 »
Liberty Global en Vodafone Group?
Så hva gjør vi nå?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Quiz
« Reactie #401 Gepost op: 20-05-2020, 18:30:38 »
Liberty Global en Vodafone Group?

Helaas, dat is niet juist. Verkeerde voetbalclub wellicht? Of verkeerde film? Als je de tussen antwoorden geeft, kan ik je misschien wel tippen over tot hoever je nog op het juiste spoor zat en waar je de mist in ging.
Na zo'n 24 uur puzzelen mag dat wel.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Quiz
« Reactie #402 Gepost op: 20-05-2020, 18:58:20 »
Ik kwam uit bij het jaar 1972.
Så hva gjør vi nå?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Quiz
« Reactie #403 Gepost op: 20-05-2020, 19:03:33 »
Ik kwam uit bij het jaar 1972.

En over welk jaar heb je het dan? Het jaar dat de krant voor het laatst verscheen, het kroningsjaar van de keizer, of de geboortejaar van de regisseur? Hoe dan ook, in alle drie gevallen is het fout.
Waarschijnlijk heb je dezelfde fout gemaakt als De_Witte, zie discussie vorige posten. Op de foto stond de verkeerde krant, omschrijving op Wikipedia is de juiste.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Quiz
« Reactie #404 Gepost op: 20-05-2020, 19:15:34 »
ik loop vast bij de film.... geen van de songfestivalzangeressen uit dat land heeft in een (bij mij) bekende film gespeeld
Wit is ook een kleur!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Quiz
« Reactie #405 Gepost op: 20-05-2020, 19:21:31 »
ik loop vast bij de film.... geen van de songfestivalzangeressen uit dat land heeft in een (bij mij) bekende film gespeeld

De film heeft nochtans bijna 400 miljoen dollar opgebracht, wat in die tijd best veel was. Zeer populair bij de jeugd, iedereen had posters aan de muur (beide hoofdpersonen werden sekssymbolen), won verschillende Golden Globes en zelfs nog een Oscarnominatie. Muziek uit die film zing je zo mee.

PS, de film werd gemaakt enkele jaren ná haar deelname aan het ESC.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Quiz
« Reactie #406 Gepost op: 20-05-2020, 19:27:34 »
Nu zit ik denk ik bij het verkeerde land...

Edit: zo kwam ik to mijn antwoord.
Phil Bloom was de eerste naakte vrouw op Nederlandse televisie. Ze las de krant het vrije volk. Deze krant is via een omweg gefuseerd tot het Algemeen Dagblad in 2005 maar in 1991 was de laatste editie gemaakt. In 1991 was de best verkochte Nederlamdse hit Lekker op de Trekker van Mannenspoor Karrespoor. Het eindigde in de top 2000 van 2019 op plek 364. In dat jaartal werd het Romeinse rijk in tweeën gedeeld. De nieuwe keizer is de broer van de keizer op dat moment. Het is Keizer Valens. Hij is geboren in Cibalae, Pannonia. Het huidige Kroatië, Vinkovci. Vinkovci is een zustergemeente van de stad Roermond. In 1990 pleegde de IRA een aanslag op 4 Australische toeristen die werden gezien als Britten. De Australische kandidate uit 2016 Jessica Mauboy heeft in de film Bran Nue Dae samen gespeeld met Geoffrey Rush, hij is in 2011 genomineerd voor een oscar voor de film The King's Speech. De film is geregiseerd door Tom Hooper. Hij is geboren in 1972. Ajax won in dit jaar de wereldbeker door Independiente te verslaan. De huidige hoofdsponsor is Ziggo en de eigenaars hiervan zijn Liberty Global en Vodafone Group
« Laatst bewerkt op: 20-05-2020, 19:32:01 door Ricardo »
Så hva gjør vi nå?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Quiz
« Reactie #407 Gepost op: 20-05-2020, 19:32:10 »
Nu zit ik denk ik bij het verkeerde land...

 ::rofl::

(Misschien toch niet, er zit daar een addertje onder het gras)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Quiz
« Reactie #408 Gepost op: 20-05-2020, 19:32:40 »
De film heeft nochtans bijna 400 miljoen dollar opgebracht, wat in die tijd best veel was. Zeer populair bij de jeugd, iedereen had posters aan de muur (beide hoofdpersonen werden sekssymbolen), won verschillende Golden Globes en zelfs nog een Oscarnominatie. Muziek uit die film zing je zo mee.

PS, de film werd gemaakt enkele jaren ná haar deelname aan het ESC.

ow, dan zit ik bij het verkeerde land... want enkele jaren na Songfestivaldeelname voor een dame uit dat land zou ongeveer nu betekenen.
Wit is ook een kleur!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Quiz
« Reactie #409 Gepost op: 20-05-2020, 19:37:19 »
Ik heb net even nagekeken, maar zie tot mijn schrik dat ze niet in het land zelf is geboren, maar wel opgegroeid. Plus ze heeft die nationaliteit. Haar ouders komen daar vlgs mij wel vandaan.

ow, dan zit ik bij het verkeerde land... want enkele jaren na Songfestivaldeelname voor een dame uit dat land zou ongeveer nu betekenen.

Ze komt oorspronkelijk wel uit dat land waarvan ik vermoed dat jij denkt (de nationaliteit dan), maar ze nam deel namens een ander land. (het land waar ze blijkt geboren).

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Quiz
« Reactie #410 Gepost op: 20-05-2020, 19:41:02 »
Ik heb net even nagekeken, maar zie tot mijn schrik dat ze niet in het land zelf is geboren, maar wel opgegroeid. Plus ze heeft die nationaliteit. Haar ouders komen daar vlgs mij wel vandaan.

Ze komt oorspronkelijk wel uit dat land waarvan ik vermoed dat jij denkt (de nationaliteit dan), maar ze nam deel namens een ander land. (het land waar ze blijkt geboren).

kak... dat wordt alle deelnemers van alle landen opzoeken om te kijken of er toevallig iemand in "mijn" land is geboren
Wit is ook een kleur!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Quiz
« Reactie #411 Gepost op: 20-05-2020, 19:42:01 »
Ah, ik ging al bij de krant mis... Ik had Trouw, en 1975... Precies het jaar van Paloma Blanca! Maar ja, verder kwam ik dan ook niet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Quiz
« Reactie #412 Gepost op: 20-05-2020, 19:47:20 »
Ah, ik ging al bij de krant mis... Ik had Trouw, en 1975... Precies het jaar van Paloma Blanca! Maar ja, verder kwam ik dan ook niet.

Paloma Blanca is niet Nederlandstalig.

Maar ik zal jullie op weg helpen:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Quiz
« Reactie #413 Gepost op: 20-05-2020, 19:51:17 »
Paloma Blanca is niet Nederlandstalig.

Maar ik zal jullie op weg helpen:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

die tegenspeler heeft mooi wel twee oscarnominaties ;-) (maar in het geboortejaar van een van die regisseurs werd er nog geen wereldkampioenschap voor clubteams gespeeld)
Wit is ook een kleur!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Quiz
« Reactie #414 Gepost op: 20-05-2020, 19:56:13 »
die tegenspeler heeft mooi wel twee oscarnominaties ;-) (maar in het geboortejaar van een van die regisseurs werd er nog geen wereldkampioenschap voor clubteams gespeeld)

Dus is het die andere regisseur van de andere nominatie.


Nu zit ik denk ik bij het verkeerde land...

Edit: zo kwam ik to mijn antwoord.
Phil Bloom was de eerste naakte vrouw op Nederlandse televisie. Ze las de krant het vrije volk. Deze krant is via een omweg gefuseerd tot het Algemeen Dagblad in 2005 maar in 1991 was de laatste editie gemaakt. In 1991 was de best verkochte Nederlamdse hit Lekker op de Trekker van Mannenspoor Karrespoor. Het eindigde in de top 2000 van 2019 op plek 364. In dat jaartal werd het Romeinse rijk in tweeën gedeeld. De nieuwe keizer is de broer van de keizer op dat moment. Het is Keizer Valens. Hij is geboren in Cibalae, Pannonia. Het huidige Kroatië, Vinkovci. Vinkovci is een zustergemeente van de stad Roermond. In 1990 pleegde de IRA een aanslag op 4 Australische toeristen die werden gezien als Britten. De Australische kandidate uit 2016 Jessica Mauboy heeft in de film Bran Nue Dae samen gespeeld met Geoffrey Rush, hij is in 2011 genomineerd voor een oscar voor de film The King's Speech. De film is geregiseerd door Tom Hooper. Hij is geboren in 1972. Ajax won in dit jaar de wereldbeker door Independiente te verslaan. De huidige hoofdsponsor is Ziggo en de eigenaars hiervan zijn Liberty Global en Vodafone Group

Ik zie nu pas jouw edit... Je ging de mist in bij Jessica Mauboy.

Daarnaast gaat het om de eigenaar van de voetbalclub en dan daarvan de oprichter.
« Laatst bewerkt op: 20-05-2020, 19:58:10 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Quiz
« Reactie #415 Gepost op: 21-05-2020, 00:31:09 »
Ik ben heel imdb afgegaan ::rofl::. Dit zijn wel echt topvragen. ::ok::
Så hva gjør vi nå?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Quiz
« Reactie #416 Gepost op: 21-05-2020, 09:31:33 »
Ah, dat is Olivia Newton John!
Ich bin ein Bärliner!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Quiz
« Reactie #417 Gepost op: 21-05-2020, 09:34:40 »
ik ben bij een voetbalclub... maar kan niet vinden wie/wat de eigenaar is ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Quiz
« Reactie #418 Gepost op: 21-05-2020, 09:35:11 »
Ah, dat is Olivia Newton John!

Correct. Olivia Newton-John is de Australische ESC-deelneemster die in 1974 namens het Verenigd Koninkrijk meedeed. En zij maakte dus ook enkele films. Dus puzzel ze maar verder...


ik ben bij een voetbalclub... maar kan niet vinden wie/wat de eigenaar is ::hypocriet::

Bij welk voetbalclub ben jij uitgekomen?

« Laatst bewerkt op: 21-05-2020, 09:37:20 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Quiz
« Reactie #419 Gepost op: 21-05-2020, 09:39:24 »
Bij de verliezend finalist kan ik wel een eigenaar vinden
De oprichter daarvan is Paul Singer
Wit is ook een kleur!