Auteur Topic: Quiz  (gelezen 116139 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Quiz
« Reactie #420 Gepost op: 21-05-2020, 09:43:19 »
Ik weet niet wie dat jaar de verliezend finalist is.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Quiz
« Reactie #421 Gepost op: 21-05-2020, 09:46:00 »
Ik weet niet wie dat jaar de verliezend finalist is.

dat is vrij makkelijk terug te zoeken...
bijvoorbeeld hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Intercontinental_Cup_(football)
Wit is ook een kleur!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Quiz
« Reactie #422 Gepost op: 21-05-2020, 09:57:40 »
dat is vrij makkelijk terug te zoeken...
bijvoorbeeld hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Intercontinental_Cup_(football)

Oei, ik kan niet meer terugvinden waar ik het las, maar daar las ik dat de verliezend finalist de winnaar zou zijn. Grrrrr. Dus dan gaat het om de verliezend finalist van dat jaar. Maar de oprichter van de huidige eigenaar/sponsor van die club is in ieder geval niet meneer Singer.
« Laatst bewerkt op: 21-05-2020, 10:00:57 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Quiz
« Reactie #423 Gepost op: 21-05-2020, 10:06:22 »
De voetbalploeg heb ik, maar wie de eigenaar is? Geen idee. Ik kom niet verder dan een voorzitter... En een lijst van sponsors. Dus een gokje: Caixa? Met als oprichter Keizer Pedro II?
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Quiz
« Reactie #424 Gepost op: 21-05-2020, 10:06:43 »
Kom ook uit op Singer ::)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Quiz
« Reactie #425 Gepost op: 21-05-2020, 10:09:03 »
De voetbalploeg heb ik, maar wie de eigenaar is? Geen idee. Ik kom niet verder dan een voorzitter... En een lijst van sponsors. Dus een gokje: Caixa? Met als oprichter Keizer Pedro II?

Caixa en Pedro zijn fout. Als je even terugleest, het blijkt niet om de winnaar van de wereldbeker te gaan, maar om de verliezend finalist (mijn fout, ik heb te weinig verstand van voetbal).


En hoe jullie op Singer komen? Ik heb geen idee wie dat is.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Quiz
« Reactie #426 Gepost op: 21-05-2020, 10:12:46 »
Kom ook uit op Singer ::)
Geen idee welk bedrijf die meneer Singer heeft opgericht... Ik ken alleen Singer als in de naaimachines en het niet meer bestaande automerk. Helaas.
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Quiz
« Reactie #427 Gepost op: 21-05-2020, 10:14:37 »
Caixa en Pedro zijn fout. Als je even terugleest, het blijkt niet om de winnaar van de wereldbeker te gaan, maar om de verliezend finalist (mijn fout, ik heb te weinig verstand van voetbal).


En hoe jullie op Singer komen? Ik heb geen idee wie dat is.

Olivia Newton-John -> John Travolta -> Pulp Fiction -> Quentin Tarantino -> 1963 -> AC Milan ->    Elliot Advisors (UK) Ltd -> Singer
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Quiz
« Reactie #428 Gepost op: 21-05-2020, 10:19:32 »
Ik kom toch ook uit op Paul Singer als oprichter. En dan wordt ook nog een Jonathan Pollock genoemd...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Quiz
« Reactie #429 Gepost op: 21-05-2020, 10:31:04 »
Omdat er al heel veel verwarring is ontstaan, zal ik vast een groot deel van het antwoord geven:

De eerste vrouw die volledig naakt op de tv verscheen was Phil Bloom. Enkele dagen voor de uitzending was er al een persfoto waarin zij verscheen met de Trouw. Naar aanleiding hiervan schreef Het Vrije Volk een stukje over dat dit slechts een publiciteitsstunt was en dat ze toch niet uit de kleren zou gaan. Daarom koos Phil/VPRO ervoor om dit artikel in de uitzending voor te lezen en vervolgens toch bloot te gaan.
De laatste editie van Het Vrije Volk verscheen in 1991. Dat jaar was "Mooi Man" van Mannenkoor Karrespoor de best verkochte Nederlandstalige single. De opvolger "Lekker op de Trekker" verdween in de vergetelheid, maar dankzij de boerenprotesten van vorig jaar verscheen het in één keer vanuit niets op plek 364 in de Top2000.
In het jaar 364 werd Valentinanus I de nieuwe keizer van het Romeinse Rijk. Hij verdeelde het rijk in twee delen en gaf het oostelijke deel aan zijn broer Valens. Beiden broers zijn geboren in Cibalis, het huidige Vinkovci.
De zustergemeente van Vinkovci is Eindhoven, waar in 1990 door de IRA een aanslag werd gepleegd. Deze aanslag bleek een vergissing te zijn, slachtoffers kwamen uit Australië in plaats van het Verenigd Koninkrijk.
Hoewel Australië pas sinds 2016 meedeed aan het Eurovisie Songfestival, deed de Australische Olivia Newton-John in 1974 mee namens het Verenigd Koninkrijk. Achteraf bleek dat ze wel geboren is in Cambridge, ze is toch Australische.
Olivia had een glansrol in de muziekfilm Grease en haar tegenspeler was John Travolta. John kreeg een Oscarnominatie voor zijn rol in Pulp Fiction, een film van Quintin Tarentino. Ook kreeg John een Oscarnominatie voor zijn rol in Saturday Nightfever, maar die regisseurs waren geboren voordat de Wereldbeker bestond en was dus een doodlopend spoor. Quintin werd geboren in 1963

En toen ging ik de mist in. Ik las aanvankelijk dat de club die ik in gedachten had de wereldbeker van dat jaar won, maar ze wonnen één van de drie wedstrijden en werden daardoor runner up. Tevens blijkt nu ook dat deze club 2 sponsors heeft.

De vraag die nu overblijft: Wie is de oprichter van de huidige kledingsponsor (sinds 2018) van deze club?

De laatste stapjes moeten nu niet meer zo moeilijk zijn  :-*

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Quiz
« Reactie #430 Gepost op: 21-05-2020, 10:32:53 »
Olivia Newton-John -> John Travolta -> Pulp Fiction -> Quentin Tarantino -> 1963 -> AC Milan ->    Elliot Advisors (UK) Ltd -> Singer

Ah, daar ging ik de mist in, ik dacht altijd dat eigenaar en sponsors dezelfde zijn. Hierna doe ik nooit meer sport/voetbalvragen, daar ga ik geheid de mist in

 ::sorry::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Quiz
« Reactie #431 Gepost op: 21-05-2020, 10:41:03 »
Rudolf Dassler
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Quiz
« Reactie #432 Gepost op: 21-05-2020, 10:41:20 »
Rudolf Dassler?
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Quiz
« Reactie #433 Gepost op: 21-05-2020, 10:42:48 »
Rudolf Dassler?

Ik zou he 'er-heeft-iemand-voor-je-gepost'-meldingen weer aanzetten LdH ;D ;)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Quiz
« Reactie #434 Gepost op: 21-05-2020, 10:45:02 »
Rudolf Dassler

En die is JUIST!

Aanvankelijk wou ik met de vraag verder gaan: De oudere broer van Rudolf: Adolf, richtte Adidas op.... Enfin, maar goed dat ik dat niet gedaan heb.

Samenvatting laatste deel: AC-Milan -> Puma -> Rudolf Dassler.


Ondanks mijn fout qua uitslag bekerfinale laat ik mij niet ontmoedigen en fabriceer ik vanmiddag weer een nieuwe kettingvraag. deze keer zal ik beter testen op dubbele mogelijkheden (tweede Oscarnominatie van John Travolta bijvoorbeeld) en voetbalvragen uit de weg gaan.
Maar jij mag nu eerst, Tim  ::ok::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Quiz
« Reactie #435 Gepost op: 21-05-2020, 10:45:46 »
Ik zou he 'er-heeft-iemand-voor-je-gepost'-meldingen weer aanzetten LdH ;D ;)
Nee, dat was gewoon verrekte irritant...
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Quiz
« Reactie #436 Gepost op: 21-05-2020, 11:05:04 »
Hmm. Eens kijken

De bekenste bierbrouwerij van Texel is gevestigd in een bepaalde plaats op het eiland. Het aantal inwoners van deze plaats volgens de BAG in 2019 volgens wikipedia kan je combineren met de letter B zodat je een vliegtuigregistratie kan krijgen van een bepaalde maatschapij (dus B-XXXX). In het jaar dat deze maatschappij werd opgericht, won een Nederlands sportteam een internationaal toernooi. In het stadion waar de finale werd gespeeld, vond in 2001 een concert plaats van een band. Hoe heet het nummer van deze band dat het hoogste eindigde in de top 2000 van 2019?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Quiz
« Reactie #437 Gepost op: 21-05-2020, 11:33:04 »
Ik heb meerdere bands gevonden die in 2001 in het stadion dat ik denk dat het is optraden, dus een gok. Niet geschoten is altijd mis!
Ik zeg plaats 20 (AC/DC)
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Quiz
« Reactie #438 Gepost op: 21-05-2020, 11:36:22 »
Lees de vraag nog eens ;)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Quiz
« Reactie #439 Gepost op: 21-05-2020, 11:37:46 »
Thunderstruck?
Ich bin ein Bärliner!