Auteur Topic: Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....  (gelezen 192030 keer)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #380 Gepost op: 5-06-2003, 09:30:07 »
oh Ron je hebt dus nog wat extra tijd.  ;)










"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #381 Gepost op: 5-06-2003, 12:19:46 »
*ook slightly off topic*

Ron, mocht je na Panama/CR naar Mongolië willen. (Ik zou het eerder doen, het zou na de Peking Express wel eens druk kunnen worden!) dan zit hier de persoon voor de tips.

Geldt dat ook voor niet-kandidaten Dopey? Ik had al eens reisplannen richting Mongolië maar dat is toen niet doorgegaan. achteraf maar goed, want er was toch niks te eten geweest...

oké oké sorry! offtopic... ::) (misschien moeten we in de huiskamer een reisburo topic openen  ;))







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline guppy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #382 Gepost op: 5-06-2003, 13:52:18 »
[En wil nou eindelijk die befaamde George wel eens in actie zien, aangezien iedereen de hele tijd in katzwijm valt bij het horen van die naam..what is that all about?!! hehe ;-)
Citaat
nou in katzwijm vallen wil ik nou ook nog weer niet zeggen.
maar ook ik heb last van rare verschijnselen bij het zien van george.... ;D
ach ik zit maar te geinen hoor maar je zal het vanzelf wel zien.
george is gewoon een ontzettend leuk mens.
iemand waarvan je meteen zoiets hebt van: die wil ik leren kennen!!
maarja je zal het vanzelf wel zien als hij op tv komt.
wat dat betreft is het inderdaad wel leuk. achteraf alles napluizen en letten op wat george doet.
maarja toch blijf ik het raar vinden....herhaling van de mol....







life's beautiful

Offline Sleeping beauty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #383 Gepost op: 5-06-2003, 17:41:04 »
Ik had toen al een sporttest op Papendal gedaan (en helemaal niet zo slecht, tot mijn verbazing).


Ben je zo onsportief dan??  ;)







« Laatst bewerkt op: 5-06-2003, 17:42:55 door Sleeping beauty »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #384 Gepost op: 5-06-2003, 18:10:16 »
*ook slightly off topic*



 
MIAT staat nl voor Maybe I Arrive Tomorrow


Ook weer een beetje off-topic: Dopey, wat is het alternatief?








Offline georgestobbart

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #385 Gepost op: 6-06-2003, 12:14:28 »
als we het nou allemaal on-topic houden. Anders is het voor de (ex)-molkandidaten ook niet erg leuk om al deze onzin te lezen








Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #386 Gepost op: 6-06-2003, 15:02:44 »
Hm, mijn vraag aan Ron van de vorige week is helemaal bedolven onder alle berichten die sindsdien gepost zijn. Ik herhaal hem maar om een kans te hebben op een antwoord:

Ron, weet je nog welke tien nummers je hebt gedraaid in HMV? Ik ben in het bijzonder geinteresseerd in de titel/artiest van het kakefonienummer dat zo raar klonk dat je in beeld je vingers in je oren stopte.








Offline dennis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #387 Gepost op: 6-06-2003, 17:28:04 »
Ferdi,

Ik heb aan jou nog een allerlaatste vraag en dan stop ik weer een jaartje (of misschien gedwongen langer) met de Mol. Een kennis van mij houdt bij hoog en laag vol dat je Rene iets in de hand had gestopt vlak na de executie. Is dat zo en wat dan? Hij is er namelijk van overtuigd dat het een briefje was met de naam van Elise.

Dennis








Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #388 Gepost op: 6-06-2003, 21:08:05 »
als we het nou allemaal on-topic houden. Anders is het voor de (ex)-molkandidaten ook niet erg leuk om al deze onzin te lezen
Van de ene kant heb je gelijk, van de andere kant heeft het juist reacties van kandidaten uitgelokt, zo heb ik begrepen. Dus het off-topic gehalte heeft m.i. zijn waarde ook wel een beetje bewezen, maar ja: dat is mijn mening.

Kandidaten, en ex-kandidaten: als jullie weer nieuwe energie hebben: jullie zijn nog steeds van harte welkom. :o :o








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #389 Gepost op: 6-06-2003, 21:45:13 »
Kandidaten, en ex-kandidaten: als jullie weer nieuwe energie hebben: jullie zijn nog steeds van harte welkom. :o :o

En het is drie dagen weekend.... dus tiet zat!







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #390 Gepost op: 6-06-2003, 22:18:33 »
Ok  ****on topic ***dan!!

Heb bij het luieren van mijn laatste dag op het strand nog een paar (laatste) vraagjes bedacht @:) Niks stimuleert als een zonnetje op de huid en de zachte ruis van de zee, nietwaar ?!  8)

@ RON:

Nog even over die lintjes. Ik weet dat je e.e.a. al hebt toegelicht op dat filmpje op Forum.nl, heb het helaas nog niet kunnen laden\aanschouwen dus ik hoop dat ik niet iets vraag, wat je inmiddels al toegelicht hebt @:)

Als je bij dat huisje aankomt -van de verkeerde kant naar ik heb begrepen? -(je was verdwaald, neem ik aan? Hingen er dwaallintjes,red.?)

Wat ik niet begrijp is het volgende: Je schijnt dus na dat huisje juist weer lintjes te hebben gevonden (die dus ernaartoe leidden- maar jij dacht ervan af, toch?) Waarom kijk je dan niet heel even binnen in het huis of daar iets is, een aanwijzing of wat dan ook?
Je komt van de ene kant en vindt daar niets.. je ziet er wel ineens  aan de andere zijde- dit lijkt er dan toch op te duiden dat dit huis wel een belangrijk punt is, of zie ik dit verkeerd? Waarom holde je zomaar door, zonder even te kijken?

En nog even over die portofoon in de gevangenis: je zei dat je die meteen probeerde. M.a.w. Chandrika reageerde niet? Of kregen we een deel daarvan helemaal niet te zien?

Ik ben overigens nog steeds de mening toegedaan dat je dat vlot omgooit in Sacacomie, ..sorry Ron !!! Maar ik kan er echt niets anders van maken..!Het spijt me echt..!! :-\
Ik had destijds nog helemaal geen hoofdverdachte, dat werd jij na het zien van die beelden, eerlijk gezegd.(Ik was ook trouwens niet de enige die dat zo zag)
Ondanks het feit dat het inderdaad een wankel vlot was, en het ook niet de bedoeling was dat jullie ermee over staken, - I see that- begrijp ik gewoon niet, waarom je dat doet?(tenzij het een verdachtmakingsactie was van jouw kant (die dan kennelijk zo subtiel was dat niemand die oppikte? Althans zo lijkt het?). Maar goed, ik koester niet de illusie dat ik hierop ooit antwoord ga krijgen  :-\ .. Dus we laten het maar zo..  ::)

In ieder geval alvast bedankt voor je tijd en moeite ..!! Ik geloof dat nu bijna alle vragen wel beantwoord zijn.. (of in ieder geval gesteld..;-)
Tijd om de Mol4 te ruste te leggen..  :-X  ;-) RIP!

Rouge













I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #391 Gepost op: 6-06-2003, 23:00:43 »
Nog een paar vraagjes  ::):

Voor Rene

M.b.t. die wasopdracht in Sacacomie.
Wat me nog steeds verwondert is dat jullie na geruime tijd ineens wel de porto horen?Je verdacht inmiddels Elise dus ik nam aan dat je haar scherp in de gaten hield? Was er toch enig moment dat je dacht, dat ze kans zag die portofoon ineens harder te zetten, zonder dat jij het merkte?

En Rene.. heb je soms -vooral in de laatste dagen- niet het gevoel gehad dat je bijna alleen ervoor ging om opdrachten nog te laten lukken? (bijv die parkeer opdracht? Het leek soms wel of de anderen niet gemotiveerd waren er nog voor te gaan, hoewel dit natuurlijk wrsch voor een groot deel tactiek was). En zo ja :vond je dat niet frustrerend?

Voor Ferdi:
Vond je het niet vreemd dat op het eiland in Sacacomie, bij de aanwijzingen, over een kerstboom werd gesproken?(je leek ineens zo confuus te kijken ;-) Had je toen niet zoiets van: toch even een kijkje nemen? Op een gegeven moment was je namelijk nergens meer te bekennen: Was je de boot aan het zoeken? Of Chandrika in de gaten aan het houden?

Julien

Toen je de serie op tv zag (ik neem even aan dat je het wel gevolgd hebt? ;-) : Wie werd toen je hoofdverdachte voor het Molschap? Bleef je bij je eigen mol of ben je geswitched naar een ander en zo ja, wie (als ik vragen mag)?



Voor alle kandidaten:

Vonden jullie niet dat sommige opdrachten wat vreemd in elkaar zaten? Ik bedoel bij een aantal leek het toch wel alsof het erg moeilijk werd er geld te verdienen\ te laten slagen?
paar voorbeelden :
-(tot op zekere hoogte) de spiegelopdracht- je moet maar net op het idee komen de korte(re) route te vinden- daarnaast wankele statieven??
- de grootse zeilopdracht waarvan falen\halen afhanklijk was van de exacte leeftijd van leo di Caprio? (Julien je gaf al aan dat dat je verbaasde geloof ik) Hoe konden jullie het antwoord hiervoor dit op die boot vinden? En in het museum lijkt me dat toch ook lastig?
- Sacacomie, het eiland: Ok Ferdi heeft aangegeven dat de boot er `s ochtends wel goed te zien was, maar wat heb je daar `s middags aan? Het leek me erg lastig hierbij geld te kunnen verdienen het ging er zelfs bijna af.. En kistje openen betekende automatisch envelop openen. Vonden jullie dat niet vreemd?
- Vertrek van Astrid waardoor de met veel moeite behaalde opdracht met de kokers weer niets oplevert.
- de heli :waar de groep hard werkt aan de koffer daar te krijgen en dit eenzijdig wordt weggenomen door een vrijstelling, genomen door Ron (of wrsch willekeurig welke kandidaat er in had gezeten)

Natuurlijk willen de programmamakers de stemming beinvloeden om ook een beetje sjeu aan het spel te geven, soi! Je zag dat bij de Belg ook bijv, is logisch. Maar daar had ik het idee dat het er minder hard aan toe ging, -ook daar was eg een opdracht met de vertrouwens persoon in de groep, die een vrijstelling kon verdienen (Sandra), alleen kreeg de groep wel een kans om door samenwerking haar die te ontnemen.
Vraag in deze is dus, vonden jullie het soms niet wat erg ver gaan? Hadden jullie soms niet het gevoel een tikje gemanipuleerd te worden? (vooral dus: werd het niet tč veel gedaan, dŕt het gedaan wordt hoort immers bij het spel)

Ok Nuff with the Q`s  8)
Bedankt voor al jullie inzet, Mol4 was top!! (een Aafkianisme!) :-*

Rouge

























I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #392 Gepost op: 6-06-2003, 23:24:28 »
wat denk jij... een paar enters kunnen geen kwaad?








Offline Julien

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #393 Gepost op: 6-06-2003, 23:30:59 »
Julien

Toen je de serie op tv zag (ik neem even aan dat je het wel gevolgd hebt? ;-) : Wie werd toen je hoofdverdachte voor het Molschap? Bleef je bij je eigen mol of ben je geswitched naar een ander en zo ja, wie (als ik vragen mag)?

Uiteraard heb ik naar alle afleveringen gekeken, zeker omdat ik verschrikkelijk benieuwd was hoe het met de andere kandidaten verging. Aflevering 3 vond ik  het spannendst. Het is erg raar om te zien wat er gebeurt nadat je net bent afgevallen. After all het scheelde maar weinig of ik was misschien toch doorgegaan en wie weet was ik wel van die brug gesprongen  :o. Het is een beetje alsof je een film ziet hoe je eigen leven had kunnen zijn, terwijl je zelf aan de zijlijn toekijkt. Erg bijzonder.

Maar die aflevering 3 viel er niemand af. Toen Aafke er een week later uit ging (wat op zich een hele opluchting was omdat ik toen zeker wist dat ik fout zat) werd iedereen weer verdacht, hoewel ik bij Ferdi, Patricia en Astrid een sterk gevoel had dat deze niet de mol konden zijn (gelukkig liet hier mijn intuďtie me niet in de steek). Na het vertrek van Patricia (waarmee Chandrika als mol eigenlijk ook afviel) heb ik me op Elise als  mol gestort. Eigenlijk alleen omdat ze net als Aafke in 'mijn' executie het geld wilde opofferen om 'met zijn allen nog een leuke tijd door te brengen'. Toen ze de foto's foutief verwisselde wist ik het wel zeker. Maarja, wat is zeker. Dat bleek pas in de allerlaatste aflevering.










Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #394 Gepost op: 6-06-2003, 23:35:29 »
Heej Julien

We zijn nu begonnen met de CMC II (Wie is de mol maar dan net iets anders). Volg je dat ook of heb je zoiets van: ik kijk in dit topic en dat was het?

Groetjes, Anne








Offline Julien

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #395 Gepost op: 7-06-2003, 00:03:03 »
Voor alle kandidaten:

Vonden jullie niet dat sommige opdrachten wat vreemd in elkaar zaten? Ik bedoel bij een aantal leek het toch wel alsof het erg moeilijk werd er geld te verdienen\ te laten slagen?

[knip]

Vraag in deze is dus, vonden jullie het soms niet wat erg ver gaan? Hadden jullie soms niet het gevoel een tikje gemanipuleerd te worden? (vooral dus: werd het niet tč veel gedaan, dŕt het gedaan wordt hoort immers bij het spel)


Het probleem is dat je eigenlijk geen referentie hebt. Wat is normaal in het spel, wanneer verwacht men te veel, welke opdrachten mag je verwachten, alleen als het je verteld wordt 'jullie moeten zus of zo' of ook daarbuiten? Je moest er zelf maar achterkomen, en helaas kon je je hierin maar weinig fouten permiteren. Immers ook als je het ergens niet mee eens was en hiertegen inging, dan liep je de kans dat je jezelf 'weg' gaf aan de andere kandidaten en misschien ook aan de productie zelf.

Je bent continu op je hoede en dingen in het spel die dan vraagtekens oproepen beschouw je dan maar als onderdeel van het grotere geheel. Er is geen time-out of vragenuurtje. Je bent echt op jezelf aangewezen.

Zonder verheven of pretentieus over te willen komen denk ik dat de situatie in De Mol op een hele beperkte schaal illustreert hoe je als mens functioneert onder een totalitaire regime. Ook daar moet je continu compromissen sluiten tussen je geweten en je handelen, kan je eigenlijk niemand vertrouwen, gebeuren hele rare dingen zonder dat je een referentie hebt of dit nu wel kan of niet. En uiteindelijk wil je zo graag dat 'het klopt' wat je gelooft of wat men je doet geloven. Achteraf praten is dan makkelijk (zie de discussies over 'fout' en 'goed' in de oorlog) Maar ik heb er nu wel heel veel van geleerd (en als je denkt: wat blijf je vaag, dan geef ik je groot gelijk, maar geen geen voorbeelden... daarvoor het is het programma me te lief ;-)


In de behoefte van Ferdi en Patricia om steun bij elkaar te zoeken, zoals we hebben kunnen zien, kon ik daarom heel goed inkomen. Zij zochten elkaar om hun subjectieve, ongeördende waarnemingen als het ware te rationaliseren (hoe zit het) en te objectiveren (het is echt zo!). Al hielden ze uiteindelijk elkaar in de verkeerde waan. Ik denk dat ik hier makkelijk in mee had kunnen gaan.

Dit is een prachtige voorbeeld uit de psychologie hoe mensen elkaar, hoe slim ook, soms meest irrationele gedachten als 'waar' op de mouw kunnen spelden.  (ik geloof dat het eens is beschreven als de Cuba misile crisis case waarbij Kennedy zich had omringd door een groep geniale adviseurs die de wereld bijna in een kernoorlog lieten ondergaan)


Dus al met al zitten er in De mol zoveel dubbele bodems en dimensies, dat je helemaal niet zo bezig bent met het competitie-element van de opdrachten zelf. Dat is bijzaak en gelukkig maar want de rest is veel interessanter ;-)







« Laatst bewerkt op: 7-06-2003, 00:27:28 door Julien »

Offline Julien

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #396 Gepost op: 7-06-2003, 00:09:11 »

We zijn nu begonnen met de CMC II (Wie is de mol maar dan net iets anders). Volg je dat ook of heb je zoiets van: ik kijk in dit topic en dat was het?


Nee even geen reality tv meer voor mij, puff ;-) Ik vind het leuk om jullie vragen te beantwoorden, net als dat ik het erg leuk vond jullie discussies tijdens de uitzendingen te volgen. Maar het houdt eens op, ook voor mij. (en dan ga ik weer eens wat compleet anders doen, ik zag dat de cursus Creatief met Kurk weer op tv wordt herhaald...









Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #397 Gepost op: 7-06-2003, 00:12:01 »
Pasgeleden was ook nog Creatief met boomstammen op tv. Kan je al je aggressie kwijt in het hakken en schuren etc ;) . Niets voor jou?








Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #398 Gepost op: 7-06-2003, 02:17:41 »

 ik zag dat de cursus Creatief met Kurk weer op tv wordt herhaald...

Foei, Juliën, toch niet met die eh, die kabouter, die eh, je weet wel,......... :-X :-X :-X :-X








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #399 Gepost op: 7-06-2003, 12:31:23 »
Ah, heb ik ook gelijk antwoord op mijn vraag: Je zat dus op Aafke en aha, jij bent dus dat persoon die als enige van heel Nederland naar 'Creatief met kurk' kijkt!  ;)