Auteur Topic: Top Tien MolMomenten?  (gelezen 8565 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Top Tien MolMomenten?
« Gepost op: 5-03-2012, 00:33:43 »
Ok het seizoen is al bijna op zijn einde dus dan kunnen we dit ook mooi meenemen in dit topic denk ik.  ;D

Er zijn al eerdere topics geweest over 'favo mol', 'favo molkandidaat/kandidaten' en 'favo opdracht'.
Maar waar ik nou eigenlijk wel benieuwd naar ben is wat jullie 'Top Tien Molmomenten Ooit' in WIDM waren, in de afgelopen 12 seizoenen??  ;D

Graag uiteraard met toelichting waarom.. ::tandpastasmiley::

Het kunnen uiteraard allerlei scènes zijn, lang of kort..  :)
Een opdracht, een biecht, een reactie op elkaar n.a.v. een opdracht etc.. Pacten, grappige molsacties of opmerkingen, verkeerd gelopen molsacties, miscommunicaties met daarom grappige resultaten, kandidaten en/of Mol die op een bepaalde manier op elkaar reageren om allerlei redenen etc...Het hoeven dus zeker niet alleen momenten te zijn waar ook de Mol bij betrokken was.  ;)

Stel graag jouw 'Top Tien MolMomenten' samen (nummer 1 = het beste MolMoment volgens jou t/m nummer 10) met graag een korte toelichting waarom ze in jouw Top Tien MolMomenten horen.  ;D

Misschien kunnen we naderhand ook nog een poll toevoegen als er voldoende input is voor favoriete momenten.  ::tandpastasmiley::  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 00:40:15 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #1 Gepost op: 5-03-2012, 10:54:54 »
Ik vind het lastig om alle seizoenen mee te nemen want ik kan me alleen 2011 (en 2012) goed herinneren eigenlijk. Maar ik heb wel wat hele mooie momenten in die twee seizoenen.

Mooiste molmoment van 2012 vind ik het moment waarop Art het beslissende groene kaartje toont in aflevering 4, die geweldige schrikreactie van William daarop, dan die allemaal heel verschillende schrikreacties van de vijf verantwoordelijke kandidaten, dan die pot die terugtelt naar nul en dan Art die "gefeliciteerd" zegt. Dat stukje kan ik echt honderd keer terugkijken. Waarom? Omdat dit een typisch WIDM-niets is wat het lijkt-moment is en het mooi is om al die reacties te zien. Er gebeurt heel veel in dat korte stukje.

Een ander heel mooi molmoment van 2012 is het afscheid van Frits. Waarom? Omdat het heel erg mooi laat zien wat WIDM doet met kandidaten. Is er één ander programma waarin kandidaten zo hecht worden met elkaar?

Het grappigste moment van 2012 vind ik het stukje in aflevering 7 rond minuut 30 dat ze aan tafel zitten en worden gebeld. Vooral Anne-Marie is heel geestig daar en een beetje gemeen tegen Tim maar op een leuke manier. Die interactie tussen kandidaten is erg leuk.

Mooiste molmoment van 2011 is het optreden, van begin tot eind.

Het mooiste beeld van 2011 is het van de vulkaan af rennen, en de ontknoping die in de bus eindigt.

Wat ik ook echt een hele mooie vind in 2011, maar dat is niet echt een "moment", is die bomenopdracht. Die test met die drie extra vragen waar iedereen compleet van in de war is, en dat ze dan daarna de test kunnen beïnvloeden. Dat vind ik het schoolvoorbeeld van "niets is wat het lijkt".

Nu jullie :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #2 Gepost op: 5-03-2012, 11:48:30 »
Nummer 1 staat wat mij betreft buiten discussie:

1. Frederique die de berg op fietst


De rest denk ik nog even over na...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #3 Gepost op: 5-03-2012, 11:53:32 »
Heel moeilijk dit! Ik ga maar even uit van scenes die mij meteen te binnen schieten, wat die zijn dan onvergetelijk geworden blijkbaar. Dit seizoen sla ik nog even over, want dat moet de geschiedenis nog leren wat blijft hangen en wat niet. Ranken is echt moeilijk...

1. De allereerste keer cliffhanger, seizoen 3, Angela die vertwijfeld zoekt in de lucht, WIE IS NOU DE MOL...al die reacties hier op het forum, we wisten niet wat ons overkwam  ::oink::

2. Frederique die de berg op fietst. (6) Daar straalde zoveel van af, prachtig gewoon.

3. Nico die een doedelzakorkest (mis)leidt (2). Als ik eraan denk lig ik weer onder tafel. Hilarisch.  ::rofl::  Een vrij kleurloze mol die op het einde toch voor een van de grappigste momenten ooit in WIDM zorgt.

4.  De ontknoping seizoen 8. Mysterieus en heel mooi gefilmd en die maya priester die Dennis aanwijst en die glunderende kop van Dennis...een prachtig einde van een al even geweldig seizoen.

5.  In Jordanie met dat blok door dat water zeulen en daarna die prachtige shots bij Petra. Zo mooi allemaal.

6.  De kennismaking in de bus seizoen 11, met de geit en kippen en al die mensen met de mol ertussen verstopt. Meestal zijn de kennismakingsscenes een beetje saai, maar deze was zo kleurrijk en vol mogelijke hints dat we er het hele seizoen mee bezig zijn geweest.

7.  Seizoen 11, de voorstelling op het plein. Horace in een jurk en de blijkbaar grenzeloze populariteit van ene Jan Kooijman.

8.  Seizoen 3, alle molacties van George. met als hoogtepunt hoe hij kan rennen zonder ergens te komen.

9.  Ik ga heel seizoen 3 maar nomineren want ik kan niet kiezen tussen kandidaten op vliegtuigjes, Ellen en Harry die schaamteloos bagage laten ontploffen en alle reacties die dat weer teweeg bracht (dan doen ze het maar zonder mol!) of de pretoogjes van Jantien tijdens de ondervraging. O en niet te vergeten George en de stier  ::rofl:: En het telefoongesprek met zichzelf natuurlijk  ::rofl::
AVRO breng deze nu toch eens uit op DVD! Please!

10. Seizoen 6, het diner. Verrassende opdracht, heel origineel.


En ik zie in de loop van dit topic vast van alles voorbij komen dat er (ook) in had gemoeten. Top tien. Niet te doen  ::vergroot::

 

 





Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #4 Gepost op: 5-03-2012, 11:57:16 »
1. De allereerste keer cliffhanger, seizoen 3, Angela die vertwijfeld zoekt in de lucht, WIE IS NOU DE MOL...al die reacties hier op het forum, we wisten niet wat ons overkwam  ::oink::

3. Nico die een doedelzakorkest (mis)leidt (2). Als ik eraan denk lig ik weer onder tafel. Hilarisch.  ::rofl::  Een vrij kleurloze mol die op het einde toch voor een van de grappigste momenten ooit in WIDM zorgt.

Deze twee sowieso! Maar inderdaad, wat een onmogelijke opgave om tien momenten eruit te pakken... er zijn zoveel series waar zoveel in zit. Ik ga er een nachtje over slapen. :D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #5 Gepost op: 5-03-2012, 12:01:31 »
En ik zie in de loop van dit topic vast van alles voorbij komen dat er (ook) in had gemoeten. Top tien. Niet te doen  ::vergroot::
Je mag wel een beetje smokkelen hoor.  ;D
Heel begrijpelijk.  ::tandpastasmiley::

Inderdaad al erg mooie momenten genoemd hier!  ::ok::
Keep 'em coming!   ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #6 Gepost op: 5-03-2012, 12:04:46 »
Ik vond het al moeilijk om deze acht (incl. het verborgen lijstje 8)) top 10 lijstjes te maken. En toen waren er nog maar negen series geweest! (Tien met bonushoogtepunten erbij.)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #7 Gepost op: 5-03-2012, 17:52:33 »


1. De allereerste keer cliffhanger, seizoen 3, Angela die vertwijfeld zoekt in de lucht, WIE IS NOU DE MOL...al die reacties hier op het forum, we wisten niet wat ons overkwam  ::oink::



Dit was de echt ergste cliffhanger in de molgeschiedenis. Erna was ik niet meer zo verrast als toen. Wat heb ik gescholden toen!  ::rofl::
No Milk today???

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #8 Gepost op: 5-03-2012, 18:00:52 »
Ik nomineer de karakteropdracht
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #9 Gepost op: 6-03-2012, 11:07:01 »
ik kan niet verder komen dan een top 3 omdat het zo lastig is.
3. alle geweldige gemene glimlachjes van jon, echt een mollenblik

2.marc-marie is kritisch! ik herhaal: marc-marie is kritisch! als ze dat nog 1 keer zegt da- MARC-MARIE IS KRITISCH!!! HOOR JE ME MARc-MARIE!?

1. de bijeenkomst van seizoen 8: PJ: patrick, je hebt dennis dus heel vaak verdacht, kwam je daarom zo ver? Patrick: nee want ik hieldhem wel heel erg in de gaten maar ik heb hem nooitmeegenomen in de test. later: Patrick! je verdacht dennis dus heeel erg op dit moment, je zegt eigenlijk gewoon dat hij de mol is. patrick: ja maar daar doe je verder niks mee in de test  ::schaam::
3fm! de radio 3fm!

lastig om een top tien te maken, je realiseert je niet dat er al rond de 115 afleveringen zijn geweest
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #10 Gepost op: 6-03-2012, 11:25:54 »
lastig om een top tien te maken, je realiseert je niet dat er al rond de 115 afleveringen zijn geweest

Wel iets meer dan 115 toch ? Nog meer als je de buitenlandse meerekent, ik ga niet beginnen aan een top-10, maar er zouden zeker Vlaamse momenten instaan ! (die kleine herdershond was fantastisch  ::rofl::)
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #11 Gepost op: 6-03-2012, 15:10:19 »
1.  ::megafoon:: MARC-MARIE IS KRITISCH. JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!
2. Het diner met meneer en mevrouw Gonzalez
3. George jat €15.000 uit de pot.
4. Dennis is de mol................ ::oink::(Regina)
5. "Het leek wel of ik rondjes reed  ???"
   "Ja dat was ook zo, je reed rondjes  8)"
6. Kim die zich echt als een gigantische bitch gedraagd in haar molbiechten.
7. Menno die zich als een nazi gedraagd bij de tempel van Ahhutaya
8. "Wat een bitch ben ik zeg  ::oink::, echt een ongelofelijke bitch, net een schooljuf!  ::oink::"
9. "Woehoe, ik was zo blij jonguh, ik dacht de game is on i'm gonna shoot, i'm gonna run i'm gonna get the thing weet je wel"
10. "VERSCHRIKKELIJK. AAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #12 Gepost op: 6-03-2012, 18:31:25 »
En niet te vergeten die geweldige uitspraak:
'George, ga je zometeen een gesprek met jezelf hebben?'
'Nee, met de mol!'
Daar trapte ik écht in! ::ok::
En Ellen nog: 'ja weet je wat je nu eigenlijk hebt gezegd, dat je dus niet de mol bent'  ::rofl::

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #13 Gepost op: 7-03-2012, 01:40:12 »
Pfff erg moeilijk, de momenten die mij het meest zijn bijgebleven zijn,

-  Frederique die de berg op fietst. Daar word je gewoon stil van zo mooi.
- Dick die in de HELE veiling geen 1 x biedt. Dat vond ik toch erg tof van hem.
- Executie Frits.
- Yvon: Are you Brad Pitt?!?!
- De Karaoke opdracht
- Milouska op haar paard: Pippa, pippa.
- Het feit dat niemand op de juiste mol zat in de finale in seizoen 12 :D

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #14 Gepost op: 7-03-2012, 07:51:53 »
10. Ninjaopdracht

Een mager seizoen met een geweldige afsluiting. De angst van Frits, Sanne en Kim voelde ik thuis op de bank nog, toen ze de pot moesten bewaken, midden in het donker. De opdracht was ook goed in beeld gebracht, inclusief sfeerbeelden van stuntende ninja's.

9. Takua Thung

In Thailand toen Renate, Paul, Eva en Inge met z'n vieren in de finale zaten en moesten navigeren om uiteindelijk het geld proberen te vinden. Niet zo zeer de opdracht, maar de omgeving vond ik echt onvoorstelbaar mooi.  :o Staat zeker op mijn lijstje van reisbestemmingen.

8. Godzilla

Prachtige omgeving, een geweldige opdracht en goede kandidaten. Min of meer de succesformule voor een geweldige opdracht. Vooral het 'echte' enthousiasme van Yvon was hilarisch. 'Je moet huppelen, huppelen, dan schiet ie niet', Yvon tegen Marc-Marie over Godzilla, de grote baas die uiteindelijk doodgeschoten moest worden. En dan die iets geirriteerde reactie van MM  ::rofl::

7. Het kan ook anders

Karel, die eerst heel onhandig de naam van Paul (? als ik het me goed herinner) intypt, je weet wel, letter voor letter en daarna op het punt staat om die arme Enter-toets weer eens te verknallen, was tijdens de laatste executie in Thailand iets anders van plan. Dit kwam totaal onverwacht en de kandidaten bleven echt verbijsterd achter, niet te zwijgen over mijn eigen gezicht.  ::oink:: Ik weet nog goed hoe het hele forum daarna op z'n kop stond toen we ons afvroegen HOE het anders kon  :P

6. Karel op de brug

Nog zo'n geweldig Karel moment, wanneer de kandidaten van seizoen 6 vanuit de busramen Karel op een brug zien staan, locatie van de eerste opdracht. Met zijn iets bredere figuur en z'n lange jas en hoed op, was de toon gezet als nieuwe presentator. Hij zou niet de kandidaat's beste vriend zijn, maar daarom juist vond ik hem de beste presentator. En de reactie van de kandidaten was onbetaalbaar.  :P

5. Mol Jon

Jon begon ik vanaf aflevering 2 te verdenken en daar hield ik stevig aan vast, ook al vond ik Aniek steeds verdachter worden. Uiteindelijk werd mijn vaststandigheid beloond en bleek hij ook daadwerkelijk de mol te zijn. Relatief ook nog best een goede mol, als je bedenkt dat hij pas in Noord-Ierland werd verkozen tot mol. Maar het beste van Jon was zijn grappen en zijn gezicht, telkens als hij een streek uithaalde. Hoe die in de supermarkt achter Anniek gekke bekken trok of hoe hij die twee jeeps rondjes liet rijden..  ::rofl::

4. Eliminatie Joris en Tim

Ik heb twee keer zo'n erge tunnelvisie gehad dat mijn wereld tijdelijk was ingestort toen mijn mollen het spel verlieten. In seizoen 8 was Joris 100% zeker mijn mol en ik was ook echt ECHT geschokt toen hij eruit ging. En hetzelfde overkwam mij een paar weken geleden toen Tim een rood scherm kreeg.  ::oink:: Het ergste is om daarna een nieuwe mol te kiezen. In seizoen 8 heb ik na een tijdje twijfelen tussen Edo en Dennis uiteindelijk toch voor Dennis gekozen. Maar dit seizoen ben ik helemaal de weg kwijt  :P Het leukste aan een tunnelvisie is, is dat de serie uiteindelijk niet zo voorspelbaar wordt.

3. Mol Milouska

In mijn ogen de beste mol ooit. De enige keer, tot nu toe, dat ik de mol niet te pakken had. Tenminste, de eerste twee afleveringen zat ik wel degelijk op Milouska, maar na aflevering drie ben ik overgestapt op Roderick, tot aan het eind. Mijn verbazing was weer ongelooflijk groot en na het zien van haar molacties, kwam ik tot de conclusie dat ze het ontzettend goed heeft gedaan. Ook Karel was duidelijk verrast. Die tactiek van domheid en onnozelheid toepassen, die 24/7 vol kunnen houden en ook nare opmerkingen en pesterijen van je medekandidaten kunnen verdragen is echt een topprestatie. En dat voor iemand zonder acteerervaring.  ::ok::

2. Petraopdracht

Eigenlijk niet alleen Petra, maar de hele omgeving in Jordanie maakte het ontzettend mooi daar. Maar de zowat onmogelijke opdracht om Petra helemaal zonder mensen op de foto te krijgen, was geweldig in beeld gebracht. Het 'Ladies and Gentlemen' van Jon bezorgde me echt kippenvel. En dan ook de ontknoping daar met al die kaarsjes was heel erg indrukwekkend.

1. Ontknoping mol Yvon

De uiteindelijke ontknoping vind ik hoe dan ook het beste en meest indrukwekkende moment van een serie. En voor mij springt seizoen 5, met Yvon als mol, daar volledig bovenuit. Op de één of andere manier is deze ontknoping mij bij gebleven als het beste molmoment ooit. Alles klopte en alles klopt nog steeds. Hoe Angela daar stond, hoe ze sprak, hoe de kandidaten naar haar toeliepen, de tempel en ook vooral de muziek. De huiverende vraag van Angela over de mol die uiteindelijk leidden tot de meest glorieuze bekendmaking van alle mollen. Laten we hopen dat Liesbeth het dit jaar ook net zo spannend maakt.  ;D
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #15 Gepost op: 7-03-2012, 09:03:50 »
1. Marc-Marie is kritisch, toch wel een klassieker :P (serie 5)
2. George die er eigenhandig voor zorgt dat er geld uit de pot verdwijnt zonder dat de kandidaten dit door hebben  ::ok:: (serie 3)
3. Driefm, hoe bedoel je driefm?  ???  ::rofl:: (serie 8 )
4. Dat Nico en Sigrid moeten inbreken in een museum ;D (serie 2)
5. Karaoke in een bioscoop  ::rofl:: (serie 10)
6. Hollaaaaaaaaa, hollaa van Horace, die deed het hem ::rofl:: (serie 11)
7. Peggy die Milouska er van weet te overtuigen haar joker sjekkel niet te hebben gestolen  8) (serie 6)
8. Hoe Dick Jol demonstratief met zijn armen over elkaar voor zich uit blijft kijken tijdens de veiling (serie 7)
9. Ladies and gentlemen, may we have your attention please?  ::megafoon:: (serie 9)
10. Dat de kandidaten in aflevering 6 Petra dienen te herkennen uit een groep mensen :) (serie 1)

Van serie 1 t/m 11 elk de momenten eruit gepakt m.u.v. serie 4. Los van de opdracht met lumberjacks is mij van die serie echt weinig bijgebleven.  ::)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2012, 09:06:17 door -Joost- »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan


Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #17 Gepost op: 7-03-2012, 19:51:23 »
die akward stilte bij het diner van seizoen 6 bij milouska: "and then the other men says to to first man: "okay, well then you are gay."." *akward silence* yeah... funny...
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #18 Gepost op: 9-03-2012, 01:56:49 »
Omnia vincit amor

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Top Tien MolMomenten?
« Reactie #19 Gepost op: 9-03-2012, 15:43:55 »
10 De onderhandelingen in het Höfdi Huis. Achteraf blijkt dit teleurstellend te zijn, maar tijdens de aflevering zelf en ook daarna heb ik zolang nagedacht over deze opdracht. Een echte mindfuck.

9 De opdracht dat Jim, als een doorgewinterde dief het koffertje omwisselt. Zo snel dat zelfs de anderen het niet zien.

8 Ferdi en Patricia die 300% zeker wisten dat Chandrika het was. Want ze had teveel warme broeken mee. Ferdi dacht dit zelfs nog bij de laatste aflevering en toen bleek het zijn vertrouwenspersoon Elise :)

7 De executie van Patrick, die Regina en Edo volledig in de war brengt. Mocht Edo er toen uitgevlogen zijn dan had Dennis zelfs in de finale door niemand worden verdacht.

6 Seizoen 3, de ondervraging snachts. Ik vond dat toentertijd heel spannend.

5 Frits Sissing die vastgeketend in het bos moest slapen door het pakken van de vrijstelling. Je voelde dit zooo aankomen maar toch was het komisch. Dat verstoppen van zijn bagage vond ik minder grappig...

4 William die besloot om het stro te gaan uitpluizen, Dio die dom volgt. En Marit die dus echt bang was gewoon door kon lopen. Absurd.

3 Arnoud die een tattoo neemt om zo de opdracht te laten slagen. Als 50 jarige man ofzo.

2 De bekendmaking van George als mol. Terwijl Karen de mol was, of toch Ellen. Nou ja dan zal het Jantien wel zijn. George was wel de laatste waarvan ik het dacht.

1 Frederique die de berg op fiets. Dit was voor haar een enorme overwinning op dat moment. Dit moment was geen onderdeel van het spel, het stond daar vér boven.