Auteur Topic: De Schat van De Oranje in de media  (gelezen 82091 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
De Schat van De Oranje in de media
« Gepost op: 11-03-2012, 19:29:03 »
In dit topic worden alle berichten geplaatst, die in de media verschijnen. Filmpjes, artikelen uit de krant, weekbladen etc.

« Laatst bewerkt op: 11-03-2012, 20:11:20 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2012, 18:56:06 »
[Interview met Erik van der Hoff in Veronica Magazine]

In De schat van De Oranje zoeken BN'ers op een onbewoond eiland naar een verborgen schat. Erik van der Hoff is presentator.

Vertel, wat staat ons te wachten?
"Het verhaal gaat dat de bemanning van het VOC-schip De Oranje ruim vierhonderd jaar geleden een kostbare schat ergens op een tropisch eiland heeft begraven. Die gaan we met dertien bekende Nederlanders zoeken. Elke week valt iemand af, degene die op het eind de schat vindt, krijgt 35.000 euro."

Klinkt als Expeditie Robinson meets Wie is de Mol?
"De voorloper van Expeditie Robinson was Tresure Island en daar lijkt het meer op. De mensen die meespelen krijgen bijvoorbeeld sowieso genoeg te eten, en dat is bij Robinson altijd maar afwachten. De schat van De Oranje is een combinatie van reality en een spannende strijd tussen kandidaten."

Welke BN'ers doen mee?
"We hebben onder anderen Emile Ratelband, Babette van Veen, Mark Huizinga, Thomas Berge en Rob Geus weten te strikken. Die laatste is een gouden zet: er lopen natuurlijk beestjes op het eiland en kookspullen worden met zeewater schoongemaakt."

Wat kun je over de spellen zeggen?
"De spellen hebben altijd een link naar ons rijke VOC-verleden. Elke dag gaan de kandidaten de strijd met elkaar aan om aanwijzingen te winnen die naar de schat leiden. Deze aanknopingspunten worden door de deelnemers op hun eigen schatkaart genoteerd. Kijkers kunnen op allerlei manieren meepuzzelen, bijvoorbeeld via het tweede scherm. Zo kun je thuis ook op zoek naar de schat."

Hoe vallen kandidaten af?
"Elke week is er een eliminatieronde. Die is ontzettend spannend: ook als je de sterkste persoon op het eiland bent, kunnen de anderen nog besluiten om je weg te stemmen omdat je te gevaarlijk bent."
臥底 是 谁?

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #2 Gepost op: 22-03-2012, 01:25:27 »
Niet direct over De schat van De Oranje, maar toch wel over één van haar deelnemers. Volgens RTL Boulevard, die met SBS heeft gesproken, heeft het geen invloed op het uitzenden van de serie.



Emile Ratelband opgepakt

woensdag 21 mrt 2012

De Nationale Recherche heeft gisteren Emile Ratelband opgepakt. Dat bevestigt het Openbaar Ministerie na berichtgeving van De Telegraaf. De 'positiviteitsgoeroe' wordt verdacht van een poging tot brandstichting in zijn eigen woning, drie jaar geleden.

Het gaat om een huis in Huissen, bij Arnhem. Ratelband zou daar iemand anders in hebben laten wonen om te voorkomen dat de woning zou worden gekraakt. Maar toen Ratelband die 'antikraakwacht' niet meer nodig had, wilde die de woning niet uit.

Brandstichting
Ratelband wordt nu verdacht van een mislukte poging om de man met een brandbom uit zijn huis te verjagen. De politie werd destijds ingeschakeld omdat er een vreemde lucht hing. Agenten troffen onder meer benzine en doorgesneden kabels aan.

Ratelband zei toen erg geschrokken te zijn, maar nu zou dus zijn gebleken dat hij zelf achter de poging tot brandstichting zat.

Nauwe contacten
Volgens het OM kwam de recherche Ratelband op het spoor in een groot onderzoek naar de Amsterdamse beroepscrimineel Rob Z. De twee zouden nauwe contacten hebben.

In hetzelfde onderzoek is ook Panorama-journalist Koen Scharrenberg opgepakt. Hij zou hebben geholpen bij het voorbereiden van de aanslag.

bron: NOS
Geniet nooit met mate...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #3 Gepost op: 23-03-2012, 17:54:37 »
bron: http://www.mediacourant.nl/

Nog meer nieuws over die van Ratelband:

Emile Ratelband heeft zich tijdens de opnames van het avontuurlijke SBS 6-programma De Schat van De Oranje groen en geel geërgerd aan Rob Geus. Dat vertelt hij Story. Emile vindt Rob naar. “Rob was ook vervelend tegen de redactie- en productiemensen die daar waren. Nee, dan ging hij SBS wel even bellen om ze te laten ontslaan. En maar opscheppen dat hij een bepalend en belangrijk gezicht van SBS is en op verzoek van de directie aan de show is gaan meedoen.”
 
Nog nooit heeft Emile iemand zo zien zeuren. “Van die man heb ik mijn buik vol. Wat een zeurpiet is dat zeg. Hij had het de hele dag alleen maar over zijn dochtertje dat hij zo miste. En de andere deelnemers dan? Zij hebben ook kinderen! Zelf heb ik zeven kinderen, maar ik heb toch ook niet de hele dag lopen zeuren dat ik die zo miste?”
 
“Die vent loopt de hele dag te zeuren en te janken“, vervolgt hij. “Als hij ’s morgens opstond kregen we meteen het verhaal dat hij de hele nacht niet had kunnen slapen door alle mieren, vlooien en slangen die hem hadden belaagd. Alsof de andere deelnemers daar geen last van hadden. Iedereen lachte hem ook uit.”
 
Bovendien is Rob niet eerlijk, vindt Emile. “Voordat hij wist wie er mee zouden gaan, is aan Rob gevraagd wie hij hoopte dat er niet aan het programma zouden meedoen. Hij noemde toen de jongelui van Oh Oh Cherso en mijn naam. Nee, op Emile Ratelband met zijn grote bek zat Rob niet bepaald te wachten. Maar eenmaal op het eiland liep hij de hele dag bij mij te slijmen! Wat ben je dan eigenlijk voor een vent?”
 
Volgens Emile lag Rob niet goed in de groep. “Hij heeft zich vreselijk gedragen op het eiland. Ik heb dan ook knallende ruzies met hem gehad. Dat zal straks in het programma ook wel te zien zijn.”

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #4 Gepost op: 23-03-2012, 18:17:22 »
::rofl:: Ik zie het wel een beetje voor me hoor, haha. Ben benieuwd.
The sun came up and reality set in.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #5 Gepost op: 23-03-2012, 18:37:48 »
Ik begin er nu opeens heel erg in te krijgen ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #6 Gepost op: 23-03-2012, 18:42:43 »
*dwaas gaat maar eens alvast een bak popcorn halen

Alleen weet emile soms een verhaaltje wel eens enigszins...hoe zal ik het zeggen... Op te kloppen... Het zal me benieuwen, een beetje wrijving en interactie is altijd wel vermakelijk :)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #7 Gepost op: 23-03-2012, 22:35:29 »
De uitwisseling van meningen over Emile mag in zijn eigen topic verder gevoerd worden :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #8 Gepost op: 23-03-2012, 23:46:31 »
Ja maar het gaat ook over rob ::)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #9 Gepost op: 27-03-2012, 19:56:49 »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #10 Gepost op: 30-03-2012, 22:19:34 »
De krant van Wakker Nederland brengt het programma in ieder geval al als nieuws

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #11 Gepost op: 30-03-2012, 22:33:57 »
Citaat van: telegraaf
Hij is echt zo'n bitchy Chihauhau", vertelde de realityster in de serie.

Bijna goed gespeld  ::ok::
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #12 Gepost op: 30-03-2012, 22:36:51 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #13 Gepost op: 30-03-2012, 23:34:36 »
Zometeen in Shownieuws een stukje over Horst's vertrek.
EDIT: Niets speciaal, ze lieten gewoon het stukje zien waarin hij boos wegliep.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2012, 23:46:10 door EMIBH »
臥底 是 谁?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoiler- en uitlektopic
« Reactie #14 Gepost op: 31-03-2012, 09:40:58 »
De Schat van de Oranje is vooral De Grote Emile Show

SBS 6 komt voor het eerst dit seizoen met eigen programmering op de vrijdagavond. Op primetime is eerst De Schat van de Oranje te zien, aansluitend spelshow De Vrienden van Amstel Zingen Kroonjuwelen. Velen hebben zich afgevraagd waarom een Expeditie Robinson-achtig programma op de familieavond. Tja, SBS heeft een aantal keer lelijk zijn billen gebrand met falend weekendamusement en dit is wel wat anders.

Afgelopen week is De Schat van de Oranje aan de pers gepresenteerd in het Scheepvaartmuseum, waar volgens presentator Erik van der Hoff het schatzoekersverhaal begint. Maar het draait bij de viewing vooral om kandidaat Emile Ratelband.

Daags na zijn vrijlating lijkt niemand te verwachten dat de positiviteitsgoeroe komt opdraven, toch neemt Emile uitgebreid de tijd voor de fotografen. En tijdens de viewing van aflevering 1 deert het hem niet dat de roddelblaadjes zich pal naast hem positioneren.

De eerste aflevering van De Schat van de Oranje is dan ook De Grote Emile Show. Twee teams van zes BN’ers (Emile is de bekendste) peddelen naar een onbewoond eiland. Daar duikt Emile als dertiende kandidaat op. Geen team dat Emile wil hebben. De BN’ers proberen hem zelfs uit te ruilen voor scheppen en visnetjes. Dat Emile als enige een aansteker en dus vuur heeft, maakt geen verschil. Emile is, ver voordat hij zou worden opgepakt voor het beramen van brandstichting, persona non grata.

Terwijl de beelden van de kibbelende sterren met geschaterlach van henzelf worden onthaald, zit Emile voorovergebogen op zijn stoel, druk doende met zijn telefoon. Of lacht hij stiekem in zijn vuistje? Het heeft er namelijk alle schijn van dat Emile er met de hoofdprijs van 35.000 euro vandoorgaat. “Hallo Emile, grote winnaar”, onthaalt presentator Erik van der Hoff hem voor de viewing, als het aanwezige journaille nog buiten de lentezon tot zich neemt. De woorden hebben zijn mond nauwelijks verlaten of Van der Hoff mompelt ‘dat mag ik natuurlijk niet zeggen’.

Na de viewing vertelt hij ons: “Ja, hij is de winnaar qua publiciteit hè? Poging tot brandstichting. Het past wel een beetje bij hem. Emile is wel een mannetje.” Jaja Erik, ons leid je niet om de tuin. “Natuurlijk heeft hij niet gewonnen, anders zeg ik zoiets niet. Of wel? Dan moet je de serie blijven kijken.”

De eerste aflevering is nog vooral het introduceren van de karakters, naast Emile ook Babette van Veen, Thomas Berge, Liza Sips, Horace Cohen, Nadia Palesa Poeschmann, Rob Geus, Prinses Inge, Hugo Metsers jr, Euvgenia Parakhina, Mark Huizinga, Marloes Coenen en Janice. Vanaf volgende week gaan zij daadwerkelijk schatzoeken. Van der Hoff: “Vooral de combinatie van reality en de zoektocht naar de schat werkt goed. Het is erg mooi om te zien hoe iedereen anders te werk gaat. De één deelt aanwijzingen, de ander geeft valse aanwijzingen en Hugo is een nacht zelfs lukraak gaan graven.”

En of Emile aan het einde van de rit de winnaar blijkt? Het grote afstrepen kan al beginnen. Terwijl Erik nog in Thailand zat voor opnames, liep actrice Liza Sips al op de première van Saturday Night Fever rond en stond reality-ster prinses Inge in de keuken van Life4You. Ook modemannetje Janice doet met ‘ik ben best ver gekomen’ een onhandige uitspraak. Naast de kandidaat die al in de eerste aflevering op het vliegtuig terug naar Nederland wordt gezet.

bron: zappen.blog.nl
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #15 Gepost op: 2-04-2012, 07:49:37 »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #16 Gepost op: 2-04-2012, 12:15:59 »
http://www.nu.nl/column-maandag/2777783/korte-lontjes.html

Een column...


Thomas Berge (zanger) met een piratendoek om zijn hoofd en een tattoo op zijn schouder, dat was het qua VOC-mystiek voorlopig wel zo'n beetje.

 ::rofl::

Er wordt ook gezegd dat het er o.a. door Ratelband zo heet aan toe gaat in zijn team, maar ik zou me eigenlijk niet kunnen herinneren wat voor vervelends Emile heeft gedaan. Alleen het 'er zijn' van Emile veroorzaakte spanningen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #17 Gepost op: 2-04-2012, 13:37:21 »

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #18 Gepost op: 2-04-2012, 23:34:47 »
Vooral de laatste zin sprak mij heel erg aan: laten we maar weer eens met OBN'ers een programma maken.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Schat van De Oranje in de media
« Reactie #19 Gepost op: 25-05-2012, 13:23:30 »
Van Facebook https://www.facebook.com/DeSchatvanDeOranje

De Schat van De Oranje
Een van de sterke spelers, Mark Huizinga, heeft het eiland moeten verlaten. Wie van de overgebleven BN-ers gaat er uiteindelijk vandoor met de schat ter waarde van 35.000 euro? Blijf vooral kijken naar De Schat van De Oranje! Want ook jij, als Facebook fan, kan een fantastische prijs winnen. We gaan namelijk een, door de winnaar van De Schat van De Oranje, originele en gesigneerde schatkaart weggeven. Houd De Schat van De Oranje Facebook pagina in de gaten de komende dagen als je wilt weten hoe je kans kan maken op deze prijs.