Auteur Topic: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur  (gelezen 156775 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #40 Gepost op: 30-03-2012, 21:49:33 »
ik heb ook tweede scherm gekeken. Kwam er eerst niet op.
Je krijgt vragen  (ongeveer zoals bij flashback) en je kan wat winnen.
Niet echt geweldig zal er niet meer heen gaan.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #41 Gepost op: 30-03-2012, 21:58:47 »
Soort combinatie van een betere Pelgrimscode en een mindere Expeditie Robinson dus...
Niet je van het, maar toch wel leuk. Al zouden de ruzies iets minder kunnen.
...óf niet!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #42 Gepost op: 30-03-2012, 21:59:32 »
Leuk programma. Concept is leuk, ik kreeg ook meteen een expeditie robinson gevoel. Maar jeetje wat een types allemaal bij elkaar zeg. Zonde dat Horace eruit is. De conflicten gaan echt niet minder worden (zie volgende week). Die prinses Inge is gewoon super irritant en Emile Ratelband zou Emile Ratelband niet zijn als ie alle vuurtjes niet nog lekker even opstookt. Ik  vond wel dat er heel veel aandacht naar het ruziënde kamp ging. Hopelijk zien we volgende week ook wat meer van het andere team.


Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #43 Gepost op: 30-03-2012, 22:00:51 »
Zo te zien zitten alle "hot" items in 1 team. Het gebekvecht zal nog niet over zijn na het vertrek van Horace.

Ik heb me in ieder geval goed vermaakt vanavond met deze eerste aflevering.

@EMIBH: Heeft dat 2e scherm toegevoegde waarde gehad?
Ik denk dat als Horace gewacht zou hebben en in het andere team had gezeten het er heel anders aan toe was gegaan.

Het tweede scherm voegde niet echt veel toe, maar is an sich wel leuk. Je krijgt af en toe een vraag waar je op kunt antwoorden door een van de uitgelichte deelnemers op de groepsfoto aan te klikken (daarbij zie je de verdeling van het klikgedrag van de andere 'spelers'). Met een goed antwoord verdien je een x aantal sleutels waarmee een x aantal vakjes op je schatkaart open gemaakt worden, hier staat een rood kruis of een foto op en tegen het einde kun je een soort diamant op het vakje plaatsen waarvan jij denkt dat de schat verstopt is. Je hoort vervolgens of je goed zat of niet en zie je de juiste locatie. (Ik zat fout...)
臥底 是 谁?

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #44 Gepost op: 30-03-2012, 22:02:00 »
Valt dit nog terug te kijken op internet of doet SBS daar niet aan?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #45 Gepost op: 30-03-2012, 22:03:46 »
ze hebbben http://www.sbs6.nl/gemist  maar het staat er nog niet op .
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #46 Gepost op: 30-03-2012, 22:50:10 »
Emile Ratelband zou Emile Ratelband niet zijn als ie alle vuurtjes niet nog lekker even opstookt.

Goed verwoord.  ::) :P
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #47 Gepost op: 30-03-2012, 23:37:34 »
- Begin chaotisch met een "preview" van de HELE aflevering? Spanningsboog meteen weg?
- Emile Ratelband met slechte grappen? Horace met joodse humor?
- Opdrachten tot nu toe zijn wat slapjes.
- Heel ander beeld gekregen van Horace! Was dit een toneelstukje?
- Laf exit-systeem zonder eliminatie spel!!!

Ik ben benieuwd of er een afvallers-eiland is.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #48 Gepost op: 30-03-2012, 23:57:06 »
Het is SBS6 dus ik had sowieso lage verwachtingen. Wat een slap aftreksel van een tv-programma.
Ik hoopte een mix tussen ER en de Pelsgrimscode maar in plaats daarvan krijgen we De Gouden Kooi: Tropisch strand editie. Jammer.  Mijn vrijdagavond niet waardig ::zwaai::

Gelukkig hebben we PE nog. ::bravo::

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #49 Gepost op: 31-03-2012, 04:27:47 »
Wat een bedroevend slecht programma, terwijl er zoveel potentieel was om er een mooi programma van te maken (locatie, budget etc etc).

Het eerste halfuur liepen er eigenlijk alleen maar telkens zo'n 6 man door elkaar heen te schreeuwen, steeds korte fragmenten, geen inleiding (of misschien heb ik die gemist) geen kans om de kandidaten en hun motivatie om mee te doen te vernemen, geen langzame opbouw van de groepen de kennismaking van de kandidaten onderling en een langzame ontwikkeling en vorming tussen de verschillende personen, geen mooie beelden en muziek zoals bij ER en WIDM, eigenlijk ook onduidelijk wat nu precies de bedoeling is van het hele programma.

Na een half uur zag ik langere tijd een stel BN'ers staan graven en ik vroeg me af waarom iemand hier ook maar naar zou willen kijken.
Geen moment van spanningsopbouw, en telkens het gevoel dat de ruzies geacteerd zijn, dat het eigenlijke doel van dit programma van te voren geplande en goedkoop uitgevoerde botsingen van karakters zijn waarbij het nut van de gekozen locatie mij tot op heden ontgaat. 

Eigenlijk was het fascinerend hoe slecht deel 1 van dit programma was.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #50 Gepost op: 31-03-2012, 09:39:42 »
Mee eens Cosmo.
Wij zijn om 9 uur maar andere dingen gaan doen terwijl het programma op stond, want het kon ons niet meer boeien. Ik ga volgende week ook niet meer kijken.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #51 Gepost op: 31-03-2012, 09:59:26 »
@ Cosmo  er was wel degelijk een inleiding. Met uitleg van Erik over de geschiedenis van De Oranje
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #52 Gepost op: 31-03-2012, 11:23:24 »
Programma op zich vind ik ook wel leuk, maar door het gebruik van BN'ers (en dan ook nog goedkope BN'ers) zakt het programma in. Als ze het met onbekende mensen hadden gegaan, was het misschien al leuker geweest.

Nu leek het idd net De Gouden Kooi met een hoop geschreeuw en geruzie. Ook het bij elkaar zetten van de kampen op 1 eiland was niet slim. Je ziet meteen waarom ze bij ER op 2 eilanden zitten (of op 1 eiland, maar waar ze door bijv. een mangrove eigenlijk niet bij elkaar kunnen komen)

Ik vond het erg goedkope tv in elk geval. En ik denk dat dat anders was geweest als ze degelijkere BN'ers hadden genomen...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #53 Gepost op: 31-03-2012, 12:01:34 »
Ik vond het wel een leuk programma; in ieder geval de moeite waard om volgende week weer naar te gaan kijken. Echter kreeg ik wel een heel erg ER-gevoel. De tweede opdracht zat aardig in elkaar, en zorgde zeker voor aardige tv. Echter, de exit was inderdaad bedroevend. Hopelijk zal dat de komende weken anders gaan... Hetzij met een spel, hetzij met een algemene stemming.

Trouwens, die 'Prinses' Inge is wel een heel naar persoontje; zij heeft het mooi voor mekaar gekregen dat (waarschijnlijk) een van de sterksten uit haar team naar huis moest gaan... En de lieve vrede zal zeker niet bewaard blijven in het team.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #54 Gepost op: 31-03-2012, 17:59:11 »
Nog niet top, maar wel aardig. Ik blijf het wel volgen in ieder geval, alleen de nadruk mag wel minder op het gekibbel. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #55 Gepost op: 31-03-2012, 18:31:48 »
Ik vind overigens wel dat de kapiteins wel heel veel voordeel hebben van hun rol. Extra informatie krijgen en mogen bepalen wie eruit gaat. Ik hoop dat dat voordeel op een gegeven moment wel vervalt.

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #56 Gepost op: 1-04-2012, 17:20:22 »
er zitten wel een aantal leuke kandidaten in: babette, euvgenia, liza, mark, marloes, nadia.
thomas, hugo en rob gaan nog wel.
helaas ligt de focus te veel op de niet zo leuke kandidaten: emile, horace en inge.

ik vond horace als persoon veel leuker in widm, hij leek wel een hele andere man.

daarbij is het programma te veel gericht op de ruzies, team nassau waar het allemaal heel goed verliep kwam nauwelijks in beeld. en de opdrachten vond ik ook een beetje aan de weinige kant.
had liever nog een opdracht erbij gehad dan een half uur lang naar ruzie te moeten kijken.

ik was er al bang voor maar na aflevering 1 is het niet een programma dat ik zou aanraden.
blijf wel nog 1 a 2 afleveringen of de focus verschuift naar de opdrachten en de serieuze (leuke) kandidaten.
en weer ondergronds......

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #57 Gepost op: 1-04-2012, 17:26:01 »
Ik vind overigens wel dat de kapiteins wel heel veel voordeel hebben van hun rol. Extra informatie krijgen en mogen bepalen wie eruit gaat. Ik hoop dat dat voordeel op een gegeven moment wel vervalt.
Ik had de indruk dat de afvaller elke week op een andere manier bepaalt wordt. Dat zou ik wel een positief aspect vinden, omdat dat het verrassend houdt en zorgt dat mensen niet heel erg hun tactiek kunnen afstemmen op de afvalprocedure. Minder complotten en/of geslijm dus.

Tot nog toe vind ik het een leuk programma. Leuk dat veel dingen toch heel anders gekozen zijn dan bij bijvoorbeeld ER. De ruziez mogen inderdaad een stuk minder prominent in beeld. Hoewel ik het gesteggel over de schep en Emile wel heel amusant vond.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #58 Gepost op: 3-04-2012, 10:30:26 »
Door de voorstukjes had ik erg veel zin in dit programma, ik had een soort Expeditie Robinson meets Pelgrimscode meets Eeuwige Roem verwacht. Dat dat er in de eerste aflevering niet helemaal uitkomt, is denk ik meer te danken aan de kandidaten dan aan het programma zelf. Ik vind de programma-elementen namelijk best leuk. Mooi eiland, leuke manier van teams indelen, leuk achtergrondverhaal (alles met VOC-termen als een vadem en een voet) en twee aardige proeven.

Waar het (in ieder geval in de eerste aflevering) mis is gegaan, zijn de kandidaten (van het ene team, het andere team zag er gewoon harmonieus en gezellig uit). Waarom zijn er zoveel botsende karakters gecast? Een beetje conflict is leuke televisie, maar conflict vanaf de eerste minuut vind ik toch wat minder. Ik kijk naar een programma als dit voor het avontuur en de proeven, niet om naar ruziënde mensen te kijken.

Waarom moest iemand als Emile Ratelband (waarvan bekend is dat hij de sfeer meteen verziekt) erbij komen? En vooral, waarom heeft hij immuniteit voor twee afleveringen? En dan Prinses Inge, Horace en Hugo er nog bij.

Het gedrag van Horace heeft mij trouwens erg verbaasd, ik dacht dat ik naar een compleet ander persoon zat te kijken dan bij bijvoorbeeld Wie is de Reisleider. Waar ik hem daar heel aardig en grappig vond, heb ik hier met afgrijzen naar zijn gedrag zitten te kijken. (Ook in WIDM was hij trouwens niet altijd even aardig, denk aan de discussie die hij opstookte over het verdelen van de bagage, hij vond dat de mannen maar zonder kleding door moesten terwijl hij heel handig zijn eigen koffer had meegenomen).

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Aflevering 1 - vrijdag 30 maart 20.30 uur
« Reactie #59 Gepost op: 4-04-2012, 08:46:11 »
Ik ga het wel gewoon elke week volgen. Het is wel leuk, maar ik snap nog steeds niet precies wat ze elke week moeten gaan doen. En het was nogal chaotisch. Beide teams liepen steeds door elkaar heen, waardoor ik niet echt onderscheid kon maken tussen de teams. En het was nogal een uitgerekte drama. Ik vond het ook een beetje vaag dat de teamcaptain zo maar iemand weg kon sturen. Hopen dat dat de volgende keer anders gaat.

En oja: Prinses Inge for the win!  ::ok:: (okal gaat ze er volgende week wss uit)
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.