Auteur Topic: Kandidaten Niek en Sander (eerste afvallers)  (gelezen 24023 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Kandidaten Niek en Sander (eerste afvallers)
« Gepost op: 24-03-2012, 15:39:04 »
Alles over de kandidaten Niek en Sander wordt besproken in dit topic.



Sander en ik, Niek, waren op zoek naar avontuur en dat hebben we gevonden! Het uitstippelen van een vakantie doen we eigenlijk nooit, maar tijdens Peking Express was het voor ons ook nieuw dat we de bestemming niet wisten. Dat houdt ook in dat je je niet kan voorbereiden, fysiek maar ook vooral mentaal niet.

Omdat onze vlucht in de avond landde, is het moment dat de blinddoek afgaat het eerste moment dat je echt iets van het Zuid-Korea ziet. Een moment om nooit meer te vergeten! Het is zo surrealistisch om ineens in een volksbuurt van Seoul te staan, terwijl wij er ook serieus rekening mee hielden om in Afrika of Argentinië te belanden. Het moment dat die blinddoek af ging was ook gelijk de start van de race. Dat liften was voor ons niet nieuw, het regelen van een slaapplaats bij de bevolking wel. Na de eerste avond bleek echter al dat het in Zuid-Korea heel goed mogelijk is om te reizen, eten en slapen op de gastvrijheid van de bevolking. Zelfs die magere ene euro die we dagelijks mochten besteden hielden we over!

Het is een ongelooflijk waardevolle toevoeging om bij de lokale bevolking te slapen. Tijdens het liften krijg je wel wat mee van de cultuur, maar vooral tijdens het eten komen de echte gebruiken naar boven. Het beste voorbeeld daarvan is wel de overnachting in Daegu. Je plukt een man van zijn fiets af die in eerste instantie die avond ook wel wat anders van plan was, maar vervolgens alles vrij maakt voor zijn gasten. Trots laat hij zijn kinderen en pijl en boog zien, vertelt over zijn ervaring in het Koreaanse leger en over de Koreaanse gebruiken. Het is een cliché, maar die mensen halen onvoorwaardelijk alles tevoorschijn wat ze hebben en zijn daar terecht trots op. De volgende morgen staat het ontbijt klaar en helpen ze je de stad uit, beter kun je niet slapen!

Helaas was het avontuur voor ons veel te snel afgelopen. Door een serie van pechmomenten, zowel door ons zelf als door de taal, kwamen we achterop te liggen. Bij de opdracht om te zoeken naar twee Kim's hebben we natuurlijk flink gefaald, ik kon er toen en nu trouwens ook wel om lachen, maar het heeft voor ons natuurlijk catastrofale gevolgen gehad voor het spelverloop. Om weer in de race te komen hebben we alles geprobeerd wat we konden doen, maar dat mocht niet baten. Op dat soort momenten moet je gewoon risico's nemen, anders wordt de kans dat je uit de race gaat alleen nog maar groter.

Al voor de rangschikking hadden we het vermoeden dat we als laatste binnen waren, dus een echte verrassing was het op dat moment niet. Het echte baalmoment kwam pas weer in Nederland, als je je op een regenachtige universiteit afvraagt hoe het de rest van de kandidaten nu vergaat!
« Laatst bewerkt op: 10-04-2012, 17:55:27 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #1 Gepost op: 1-04-2012, 21:53:29 »
Jammer dat we zo weinig van ze gezien hebben deze aflevering.

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #2 Gepost op: 1-04-2012, 21:56:11 »
Schermtijd verdien je, ze hebben dus gewoon niks bijzonders gedaan :-\\
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #3 Gepost op: 1-04-2012, 21:59:05 »
Schermtijd verdien je, ze hebben dus gewoon niks bijzonders gedaan :-\\

Uhh nee, degenen die er snel uit gaan worden minder vaak in beeld gebracht.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #4 Gepost op: 1-04-2012, 22:00:07 »
Is dat zo ???
Ik zou denken die ver komen hoeven in de eerste aflevering nog niet zoveel schermtijd.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #5 Gepost op: 1-04-2012, 22:03:23 »
Kijk maar naar widm, biechten van liesbeth, tim, anne marie en frits werden veel meer gebruikt dan marion, dio en maarten. De enige uitzondering hierop is hadewych, maar dat komt doordat haar biechten vooral over de mol gingen.

Nee, degenen die het vert komen worden meestal ook het meest in beeld gebracht.

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #6 Gepost op: 1-04-2012, 22:05:15 »
Ben ik het niet mee eens.
Als je iets bijzonders doet (bijvoorbeeld je tas verliezen, verkeerde lift) verdien je meer schermtijd, dat willen de kijkers zien. Het gaat er niet om of je ver komt, kijk maar naar die blondjes uit peking express: zuid amerika, of kwamen die ook ver?
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #7 Gepost op: 1-04-2012, 22:07:13 »
Ben ik het niet mee eens.
Als je iets bijzonders doet (bijvoorbeeld je tas verliezen, verkeerde lift) verdien je meer schermtijd, dat willen de kijkers zien. Het gaat er niet om of je ver komt, kijk maar naar die blondjes uit peking express: zuid amerika, of kwamen die ook ver?

Tuurlijk zijn er uitzonderingen  ;)
Maar over het algemeen klopt de theorie wel.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #8 Gepost op: 1-04-2012, 22:07:15 »
Ik dacht halverwege de aflevering. VOlgens mij heb ik dit koppel nog helemaal niet gezien..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2012, 22:07:50 »
ze gingen slapen in de kerk ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #10 Gepost op: 1-04-2012, 22:09:06 »
Ik dacht halverwege de aflevering. VOlgens mij heb ik dit koppel nog helemaal niet gezien..

Precies  ;)

En het zou toch raar zijn om dan pas de winnaars of finalisten te introduceren?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #11 Gepost op: 1-04-2012, 22:12:10 »
Kijk maar naar widm, biechten van liesbeth, tim, anne marie en frits werden veel meer gebruikt dan marion, dio en maarten. De enige uitzondering hierop is hadewych, maar dat komt doordat haar biechten vooral over de mol gingen.

Nee, degenen die het vert komen worden meestal ook het meest in beeld gebracht.

Dat is niet waar, alle biechts worden uitgetypt voor de montage en op basis van die teksten selecteren ze de biechts. Het is vooral belangrijk dat het verhaal van de opdracht duidelijk wordt gebracht. Liesbeth deed dit het beste en daarom kwam vooral zij opvallend veel in beeld.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #12 Gepost op: 1-04-2012, 22:15:19 »
Dat is niet waar, alle biechts worden uitgetypt voor de montage en op basis van die teksten selecteren ze de biechts. Het is vooral belangrijk dat het verhaal van de opdracht duidelijk wordt gebracht. Liesbeth deed dit het beste en daarom kwam vooral zij opvallend veel in beeld.

En het feit dat ze daardoor door half nederland verdacht was was mooi meegenomen?  ;)
Het is gewoon echt zo dat mensen die langer in het spel blijven in het begin meer in beeld komen, dus niet alleen via biechten, maar ook gewoon zie je net wat meer beelden van hen tijdens het pel.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2012, 22:21:05 door Jordyep »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #13 Gepost op: 2-04-2012, 00:20:26 »
Leuk duo. ::ok::

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #14 Gepost op: 2-04-2012, 09:32:55 »
Bij PE VIP kwamen Regina en Pieter weinig in beeld en die kwamen in de finale, dus dat klopt denk ik niet..

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #15 Gepost op: 2-04-2012, 11:13:40 »
Ze waren gewoon een beetje te lief denk ik.
I'm a real big goblin..

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #16 Gepost op: 2-04-2012, 14:14:34 »
We zullen zien hoe ver ze het schoppen. I.i.g niet heel ver ;)

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #17 Gepost op: 2-04-2012, 15:09:56 »
Komen niet ver denk ik, sowieso doen teams bestaande uit 2 mannen het volgens mij nooit erg goed in PE.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #18 Gepost op: 2-04-2012, 16:06:51 »
NIEK ::cheerleader::
You'll never walk alone

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Kandidaten Niek en Sander
« Reactie #19 Gepost op: 2-04-2012, 19:21:05 »
Komen niet ver denk ik, sowieso doen teams bestaande uit 2 mannen het volgens mij nooit erg goed in PE.

dat dacht ik ook altijd, maar afgelopen series hebben toch bewezen dat het echt reuze meevalt.