Auteur Topic: Aflevering 2 - vrijdag 6 april  (gelezen 63189 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Gepost op: 4-04-2012, 19:31:56 »
Horace heeft als eerst het eiland van De Schat van De Oranje moeten verlaten.
Wie is er sterker?  Team Nassau of team Erasmus?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #1 Gepost op: 6-04-2012, 20:57:27 »
aflevering 2 is tot nu toe een stuk beter dan de eerste aflevering, hopelijk blijft het zo.

team nassau is by far the best!
en weer ondergronds......

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #2 Gepost op: 6-04-2012, 21:10:38 »
Deze aflevering bevat in ieder geval heel wat meer spelelementen dan aflevering 1. Vooral het spel met de touwen is een leuk spelonderdeel.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #3 Gepost op: 6-04-2012, 21:15:28 »
En weinig gezeur ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #4 Gepost op: 6-04-2012, 21:15:59 »
De aflevering is veel leuker dan vorige keer ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #5 Gepost op: 6-04-2012, 21:32:41 »
En weinig gezeur ::ok::

Daar gaan we volgende week weer mee verder, zo te zien.....
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #6 Gepost op: 6-04-2012, 21:39:42 »
Leuke aflevering, het ontgaat mij weliswaar waarom Emile de schuld krijgt terwijl Nadia zich ook niet aan de afspraak hield en haar stem toch echt dubbel telde maar goed, misschien heb ik niet meegekregen dat zij niet op de hoogte was van die afspraak?

Nog iets wat me niet duidelijk is; waarom doet Rob zo moeilijk, hij kan toch gewoon opgeven?

Zagen jullie trouwens ook een heksje vliegen langs de volle maan toen prinses Inge voor haar medische check-up het eiland verliet? Nou ja, kan ook een vogel zijn geweest.   ::rofl::

O ja en wat liepen Nadia en Hugo Metsers op een bepaald moment nou precies te eten, het leek wel chips??

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #7 Gepost op: 6-04-2012, 21:42:53 »
Er zouden er twee niet op Rob stemmen. Rob zelf en Nadia dus blijkbaar. Dus in dat geval heeft zij zich wel aan de afspraak gehouden.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #8 Gepost op: 6-04-2012, 21:43:49 »
Leuke aflevering, het ontgaat mij weliswaar waarom Emile de schuld krijgt terwijl Nadia zich ook niet aan de afspraak hield en haar stem toch echt dubbel telde maar goed, misschien heb ik niet meegekregen dat zij niet op de hoogte was van die afspraak?

De afspraak was dat iedereen op Rob zou stemmen op 2 na, die zouden op een ander stemmen. Dus zij heeft zich wel aan de afspraak gehouden. ::jaja::
Geniet nooit met mate...

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #9 Gepost op: 6-04-2012, 21:47:47 »
Oke, maar wat is daar de reden dan van dat 2 van hen op een ander zouden stemmen? ???

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #10 Gepost op: 6-04-2012, 22:10:13 »
Oke, maar wat is daar de reden dan van dat 2 van hen op een ander zouden stemmen? ???

Is geen reden genoemd. Dat was zo afgesproken. Achteraf gezien dus niet zo slim. ::ohno::

Alhoewel, achteraf gesproken, denk ik dat Inge in proeven voor het team niet veel kan betekenen met zo'n ontsteking in haar been. Dus hoe spijtig ook voor Rob, lijkt me dit voor het team misschien toch het beste. Moet Rob nog maar even op zijn tanden bijten. ;D
Geniet nooit met mate...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #11 Gepost op: 6-04-2012, 22:14:50 »
ik vond het ook niet slim om de kapitein dan anders te laten stemmen
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #12 Gepost op: 7-04-2012, 02:42:32 »
Deze aflevering was nog treuriger dan die van vorige week.

Het is een aaneenschakeling van steeds hele korte fragmentjes van zo'n 5 seconden, en tussen die fragmentjes door danwel erna is iedereen die in het fragment te zien is aan het woord om terug te blikken op betreffende moment.

Er is nooit een moment van stilte, ofwel de kandidaten praten allemaal door elkaar, ofwel de presentator spreekt "live" danwel via de voiceover, of de kandidaten spreken hun gedachten uit via de terugblikken/interviews (totaal 120 terugblikken in de 45 minuten durende uitzending).

-Fragment: we zien 2 mannen die een strand oplopen en een fuik vinden. Voiceover: "De kandidaten vinden een fuik op het strand". Man op het strand zegt: "Met dit fuik maken we wel kans iets te vangen". Kandidaat blikt terug op vinden fuik: "Ik was blij dat we dat fuik vonden". - einde fragment.

Dat is het wel zo'n beetje.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #13 Gepost op: 7-04-2012, 10:53:15 »
Deze aflevering was nog treuriger dan die van vorige week.

Het is een aaneenschakeling van steeds hele korte fragmentjes van zo'n 5 seconden, en tussen die fragmentjes door danwel erna is iedereen die in het fragment te zien is aan het woord om terug te blikken op betreffende moment.

Er is nooit een moment van stilte, ofwel de kandidaten praten allemaal door elkaar, ofwel de presentator spreekt "live" danwel via de voiceover, of de kandidaten spreken hun gedachten uit via de terugblikken/interviews (totaal 120 terugblikken in de 45 minuten durende uitzending).

-Fragment: we zien 2 mannen die een strand oplopen en een fuik vinden. Voiceover: "De kandidaten vinden een fuik op het strand". Man op het strand zegt: "Met dit fuik maken we wel kans iets te vangen". Kandidaat blikt terug op vinden fuik: "Ik was blij dat we dat fuik vonden". - einde fragment.

Dat is het wel zo'n beetje.

Haha ik vind dit echt de beste analyse die ik ooit heb gelezen van een programma!  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #14 Gepost op: 7-04-2012, 17:56:51 »
Is het trouwens niet een krabbenfuik die ze gewonden hadden ipv een visfuik?

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #15 Gepost op: 10-04-2012, 08:50:03 »
Kan iemand mij het nut uitleggen dat ze Rob naar huis wilden hebben, maar besloten ook maar 2 stemmen aan Inge te geven? Verwachtten ze een twist a la Expeditie Robinson of zo??

Daarnaast vind ik dat ze de kaarten van de deelnemers vaker in beeld moeten doen. Het lijkt me toch het idee dat je als kijker mee puzzelt? In ieder geval zou ik een PDF op de officiele website zetten die je kan downloaden en uitprinten (misschien is dat ook wel zo, heb ik niet gecheckt, maar er is geen reclame voor gemaakt in de afleveringen) zodat je als kijker alle uitgezonden clues ook kunt uitwerken en zo kunt meedoen met het spel...

Het uiteindelijke doel en spelelement komt (nog) niet duidelijk naar voren.

Als ik mee zou doen en ik wist dat ik een eliminatieronde (zo'n 1 vs 1) zou moeten spelen. Dan zou ik mijn kaart vol zetten met bogus clues als doorgekraste hokjes, misleidende zinnen als 'Het water zal den schat nooit overstromen' voor het geval ik het duel zou verliezen en mijn kaart met clues zou moeten overhandigen. Ze hadden nu in ieder geval duidelijker kunnen tonen hoeveel wijzer Yevgenia ervan was geworden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #16 Gepost op: 10-04-2012, 09:27:53 »
Ik vond het echt een super aflevering. Waar ik na de eerste aflevering niet heel erg enthousiast was over de serie (veel te veel geruzie en te weinig spel), begin ik het nu wel leuk te vinden. Er was gelukkig weinig gezeur (op Rob na, is hij nou echt zo'n luxepaardje?) en de grootste onruststokers zijn nu al van het eiland afgestemd. Nu Emile nog, want hij heeft geen immuniteit meer bij de volgende aflevering. De opdrachten vond ik ook geslaagd, al werd wel erg moeilijk gedaan over het kielhalen, iedereen kon gewoon op zijn gemak onder het schip door zwemmen zonder dat er enig gevaar was. Alleen het schat zoeken zie ik nog niet echt. Vooral het nut van de munten ontgaat mij nog.

Euvgenia heeft trouwens heel veel voordeel, ze kan dus de helft van de kaart afstrepen (namelijk alle zeshoeken die dichter bij de 17 staan dan bij de 32, vergeef me al de getallen niet helemaal kloppen). Ik ga er niet vanuit dat ze elke keer eenzelfde eliminatieproef hebben, want anders heeft Euvgenia na 2/3 keer de locatie van de schat te pakken op deze manier.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #17 Gepost op: 10-04-2012, 11:39:39 »


Daarnaast vind ik dat ze de kaarten van de deelnemers vaker in beeld moeten doen. Het lijkt me toch het idee dat je als kijker mee puzzelt? In ieder geval zou ik een PDF op de officiele website zetten die je kan downloaden en uitprinten (misschien is dat ook wel zo, heb ik niet gecheckt, maar er is geen reclame voor gemaakt in de afleveringen) zodat je als kijker alle uitgezonden clues ook kunt uitwerken en zo kunt meedoen met het spel...



Ik had al gevraagd of iemand een kaart bij wilde houden in het spoilertopic maar er is er geen voorhanden, ik heb me ook al gek gezocht op internet maar kan nergens die map vinden zodat we het bij kunnen houden.  ::ohno::

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #18 Gepost op: 10-04-2012, 14:52:43 »
Ja eigenlijk zouden we van elke deelnemer een kaart moeten hebben met daarop alle informatie die die persoon had kunnen uitvogelen met de informatie die hij (op beeld) gekregen heeft.

De munten die ze krijgen hebben beperkt nut .. je weet van een vakje "daar ligt de schat dus niet"

De clues kunnen vrij sterk zijn "schat ligt niet boven de bovenkant van de vork". Daarmee kan je 1/3 van de kaart al zo'n beetje wegstrepen. Moet ik wel eerlijk toegeven dat ik de hint anders begreep dan de deelnemers. Ik dacht dat ze bedoelden: dat op de kaart boven de vork de schat niet zou liggen ipv fysieke hoogte (altitude). Toevallig kwam het er nu op neer dat die 2 interpretaties vrijwel op hetzelfde neerkwamen, want bijna alles ten  noorden van de vork was een hoge berg.

De duels die bepalen wie weg moet en wie mag blijven zijn heel belangrijke clues. Je kunt het overgebleven gebied min of meer in 2-en hakken in een deel waar hij ligt en waar hij niet ligt.

En daarnaast is er nog het verkrijgen van de kaart van de verliezer van het duel. Daarop staat potentieel informatie die jij nog niet wist (of kon weten). Je weet alleen niet hoe betrouwbaar die informatie is. Maar als je uiteindelijk via je eigen informatie nog maar 2 hokjes over hebt dan kan deze informatie je helpen kiezen.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - vrijdag 6 april
« Reactie #19 Gepost op: 10-04-2012, 16:32:40 »
Ja eigenlijk zouden we van elke deelnemer een kaart moeten hebben met daarop alle informatie die die persoon had kunnen uitvogelen met de informatie die hij (op beeld) gekregen heeft.

De munten die ze krijgen hebben beperkt nut .. je weet van een vakje "daar ligt de schat dus niet"

De clues kunnen vrij sterk zijn "schat ligt niet boven de bovenkant van de vork". Daarmee kan je 1/3 van de kaart al zo'n beetje wegstrepen. Moet ik wel eerlijk toegeven dat ik de hint anders begreep dan de deelnemers. Ik dacht dat ze bedoelden: dat op de kaart boven de vork de schat niet zou liggen ipv fysieke hoogte (altitude). Toevallig kwam het er nu op neer dat die 2 interpretaties vrijwel op hetzelfde neerkwamen, want bijna alles ten  noorden van de vork was een hoge berg.

De duels die bepalen wie weg moet en wie mag blijven zijn heel belangrijke clues. Je kunt het overgebleven gebied min of meer in 2-en hakken in een deel waar hij ligt en waar hij niet ligt.

En daarnaast is er nog het verkrijgen van de kaart van de verliezer van het duel. Daarop staat potentieel informatie die jij nog niet wist (of kon weten). Je weet alleen niet hoe betrouwbaar die informatie is. Maar als je uiteindelijk via je eigen informatie nog maar 2 hokjes over hebt dan kan deze informatie je helpen kiezen.


Ik interpreteer de "alles wat boven de lengte van een stemvork komt" weer anders, ze kunnen dat ook bovenop een berg bedoelen, anders gezegd, de schat ligt niet hoger dan kuithoogte.