Auteur Topic: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur  (gelezen 14236 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Gepost op: 15-04-2012, 19:42:52 »
Na het vertrek van het eerste koppel racen nog zes duo's verder in de laatste etappe door Zuid-Korea. De tropische temperaturen van de Filippijnen lonken en dat zet de koppels onder extra druk: iedereen wil weg uit het koude Korea en een vliegtuigticket naar Manila bemachtigen. Uitgerekend nu moeten ze hun fysieke grenzen verleggen door het bedwingen van de heilige berg Taebaeksan. Voor sommige deelnemers wordt het een lijdensweg die ze nooit meer zullen vergeten.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #1 Gepost op: 15-04-2012, 20:30:43 »
The boys maken rare keuzes.

1. de dames
2. het stelletje
3. moeder en dochter
4. hans en robin
5. de zussen

Helaas gaan ze zelf meteen verkeerd :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2012, 20:49:14 »
idd :P. maar ze hebben een pact, dus dat verklaard veel ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #3 Gepost op: 15-04-2012, 20:51:15 »
Op zich vind ik de keuze niet raar: door de zwaksten achteraan te zetten, vergroot je de kans dat je bij de eerste drie eindigt aanzienlijk. Alleen hun onderbouwing ('mentaal kapotmaken, want die zussen zijn zo vrolijk' oid) vind ik minder...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #4 Gepost op: 15-04-2012, 21:13:07 »
Jammer dat er maar drie etappes zijn in Zuid Korea. Ik vraag me af waarom ze hier voor gekozen hebben.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #5 Gepost op: 15-04-2012, 21:13:41 »
STOPVLAG  ::cheerleader::
You'll never walk alone

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #6 Gepost op: 15-04-2012, 21:16:47 »
STOPVLAG  ::cheerleader::
Ik snap hem niet ???
...óf niet!

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #7 Gepost op: 15-04-2012, 21:33:45 »
Nou die envelop was weer echt een verrassing, maar niet heus. Wat een anti climax zeg.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #8 Gepost op: 15-04-2012, 21:36:47 »
*** envelop, net5 verkloot het hele programma.. Waarschijnlijk is de 'onverwachte wending' dit jaar dat er 6 duo's in de finale zitten ofzo..

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #9 Gepost op: 15-04-2012, 21:38:50 »
die vlag vind ik stom. (en de envelop ook)

Het idee van de vlag is prima.....maar dan moet degene die hem "tegen" krijgt daarna ook de vlag krijgen. Nu is het een hele trip voordeel voor één team. Met mijn idee (c) is het veel eerlijker ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #10 Gepost op: 15-04-2012, 21:42:22 »
Ik vond die vlag wel grappig, alleen dat hij de hele tijd bij hetzelfde duo was is jammer..
Verder vind ik die envelop echt iets heel erg niet-uitgewerkts stoms...
Volgende week is het logo dus weer rood...
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #11 Gepost op: 15-04-2012, 21:51:56 »
de enveloppe is stom. Door de spoilers weet je dat er niemand afvalt. Daarbij is het lame dat er maar 1 koppel afvalt in Korea.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #12 Gepost op: 16-04-2012, 07:11:39 »
Die stopvlag vond ik wel leuk, omdat het koppel dat het had alsnog niet eerste werd :P Ik vind het trouwens sowieso lame dat er maar 3 afleveringen in Korea zijn, al die kandidaten doen echt alsof ze er drie weken zijn geweest ofzo..

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #13 Gepost op: 16-04-2012, 14:18:49 »
Wat ikzelf jammer vind aan deze serie is het feit dat de race vrij kort is. Het aantrekkelijke aan het programma vond/vind ik juist de veranderingen die je in het reizen ziet, zoals in het verleden van China naar India, Rusland naar China of van Vietnam naar Tibet. Echt grote afstanden dus, zonder een vliegtuig oid te gebruiken om op die wijze maar een contrast te maken. En volgens mij heeft deze serie per etappe 2 dagen, voorheen waren dat er 3. Ze hebben in die drie etappes nu niet echt al een enorme afstand afgelegd.

Ik snap dat het door bezuinigingen niet meer zo aanvaardbaar is om zo'n lange serie met meer draaidagen te maken, maar ik vind het wel jammer dat dit element min of meer veel minder aanwezig is. Als het ware is het programma een stuk commerciëler geworden, en veel meer naar de race zelf gericht dan ook de omgeving waarin ze zich bevinden. Dan zou je theoretisch gezien ook een race van Amsterdam naar Spanje en terug kunnen maken  :P
« Laatst bewerkt op: 16-04-2012, 14:20:58 door Eurik »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #14 Gepost op: 16-04-2012, 16:56:14 »
Ik vind het jammer van die stomme kaart die groen of rood aangeeft of ze wel of niet in de race mogen blijven hopelijk gaat die kaart binnenkort weg beetje oneerlijk vind ik, ik hoop dat het wat spannender gaat worden in de Philipines.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #15 Gepost op: 16-04-2012, 19:37:07 »
de enveloppe is stom. Door de spoilers weet je dat er niemand afvalt. Daarbij is het lame dat er maar 1 koppel afvalt in Korea.

Waarom zijn ze überhaupt naar Korea gegaan. Drie afleveringen die dus uiteindelijk in één aflevering gevat hadden kunnen worden. Desnoods was team 1 direct bij aankomst op het vliegveld al afgevallen (het team dat als laatste door de gate komt bijvoorbeeld). Of te wel eigenlijk had de serie dus volgende week kunnen beginnen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #16 Gepost op: 17-04-2012, 09:43:47 »
De enveloppe is inderdaad geen verbetering van het spel. De productie bepaalt de inhoud van de enveloppe, dus Sol had het net zo goed gewoon kunnen zeggen.

Het nut van de beklimming van de berg vraag ik me ook een beetje af. De duo's die achteraan werden gezet door Bas en Semih hadden zoveel achterstand opgelopen dat ze eigenlijk geen redelijke kans meer hadden om mee te spelen voor immuniteit. Nu is dat op zich nog geen probleem, maar aangezien de stopvlag ook nog werd uitgedeeld aan de duo's die het beste hadden gescoord, lopen zo de 'minder geliefde' duo's als Helena en Angelique en Hans en Robin wel enorm veel achterstand op.

Bas en Semih hebben het spel enorm vervelend gespeeld door liften af te pakken, maar ze hebben wel gelijk dat ze hun vlag zo goed mogelijk wilden gebruiken (gelukkig heeft het ze niet de etappewinst opgeleverd door de strategie van Quinten en Annebet, jeeh!). Ik kan me niet herinneren dat het spel eerder zo hard is gespeeld tussen de kandidaten, jullie wel?

@ Lukie. Jouw vlaggenversie is inderdaad eerlijker. Nu kregen Bas en Semih enorm veel voordeel ten koste van de duo's waar ze minder goed mee overweg konden. Sowieso gun ik het Bas en Semih niet echt, want al twee keer hebben ze de etappes overleeft door de voordelen die ze kregen. Goed opdrachten vervullen of goed liften lukt ze namelijk niet. Dat blijkt maar weer uit het feit dat ze meteen de verkeerde kant op gingen en pas vrij laat achter hun fout kwamen.

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #17 Gepost op: 17-04-2012, 13:32:12 »
Tuurlijk mogen we lekker mopperen in dit forum op het format van PE... maar laten we vooral genieten dat er weer PE is !!!!
 ::bravo:: ::bravo::
Mooie beelden van Korea gezien (tuurlijk hadden het er meer mogen worden), geweldige kandidaten (ja het vloeken mag minder), en weer heerlijk mee zitten racen op de bank !!!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #18 Gepost op: 17-04-2012, 13:44:10 »
Tuurlijk mogen we lekker mopperen in dit forum op het format van PE... maar laten we vooral genieten dat er weer PE is !!!!
 ::bravo:: ::bravo::
Mooie beelden van Korea gezien (tuurlijk hadden het er meer mogen worden), geweldige kandidaten (ja het vloeken mag minder), en weer heerlijk mee zitten racen op de bank !!!


Daar heb je gelijk in. Ik merk bij mezelf ook dat ik na jaren afwezigheid van PE hele hoge verwachtingen heb van de serie. De beelden van het dagelijkse leven zijn inderdaad geweldig, maar waren nu niet echt aanwezig in vergelijking met aflevering 2 (waar ik wel heel positief over was :))

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - zondag 15 april 20.20 uur
« Reactie #19 Gepost op: 17-04-2012, 14:20:59 »
Ik denk dat ze die envelop in het leven hebben geroepen om het spannender te maken, voor de kijkcijfers. Anders haakt de kijker misschien af in de afleveringen waar toch niemand afvalt. Daarnaast is er ook al lang geen puntentelling meer maar een 'sudden death' race, dus als je als kijker dan niet weet of er nu wél of niet iemand afvalt, is het spannender. Althans dat denk ik :)

En natuurlijk ben ik ook heel blij dat er na jaren weer eens een Peking Express wordt gehouden, maar ik zit tegelijkertijd via de site van Net5 oude series terug te kijken en dan merk je wel het verschil :)