Auteur Topic: Het [ welke muziek luister je NU ] topic  (gelezen 1366509 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22240 Gepost op: 20-08-2013, 18:24:54 »
Ha, bygone kwam bij mij er ook dicht achteraan ::jaja:: ::ok::

NPR first listen is geweldig eh?! ;D
pak elke week de albums weer mee. ::ok::

komt vaak genoeg voor dat ik er niets mee heb [bv king krule deze week] - maar wanneer je weereens een nieuwe band tegen komt weegt er ruim tegenop :)
Ben je ook bekend met hun Tiny Desk Concerts? Die zijn geweldig. Moet ze nog eens allemaal luisteren. Maar daar zit zoveel geweldigs tussen ::love::


--

Ben niet echt met de Luisterpaal bekend. Staan albums daar tijdelijk zoals npr - of zit het meer tegen spotify e.d. aan?
Ik wil me bij deze distantiėren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22241 Gepost op: 20-08-2013, 19:22:59 »
Ja, een selectie uit net uitgekomen of binnenkort uit te komen albums en dan eens in de zoveel tijd nieuw aanbod. Denk dat je het wel kent trouwens.

http://3voor12.vpro.nl/albums.html

Het grote voordeel ten opzichte van buitenlandse sites is dat ze, heel voor de hand liggend, veel meer aandacht besteden aan Nederlandse muziek. :P

Ik kom er niet structureel, snuffel er af en toe eens rond. NPR kom ik eigenlijk ook alleen als ik er door sites die ik wel structureel volg naartoe word geleid (ik vergeet dat soort dingen na een tijdje altijd bij te houden).

Hun Tiny Desk Concerts zegt me helemaal niks. Zal er eens naar op zoek. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22242 Gepost op: 21-08-2013, 09:37:30 »
Ben niet specifiek liefhebber van Nederlandstalig - dus dat voordeel valt weg :P

--

NPR first listen heeft elke zondag of maandag een stuk of 5 nieuwe albums. Dus daarom is dat een vaste stop op mijn maandagen :)

Tiny Desk Concerts zijn kleine akoestieke optredens (vanachter een tiny desk) van ongeveer 10-15 minuten.
Hier zijn ze allemaal te beluisteren: http://www.youtube.com/playlist?list=PL1B627337ED6F55F0
Ik wil me bij deze distantiėren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22243 Gepost op: 21-08-2013, 11:41:56 »
Ben niet specifiek liefhebber van Nederlandstalig - dus dat voordeel valt weg :P

Nederlandse muziek hoeft niet per se Nederlandstalig te zijn ;)
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geļnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22244 Gepost op: 21-08-2013, 12:30:32 »
Wat Jann zegt bedoelde ik inderdaad :) (Automatic Sam zal je, bijvoorbeeld, niet snel bij npr aantreffen).

Heb gisteren een paar TDC's bekeken/beluisterd. Is leuk inderdaad! En best nog wel grote namen af en toe (The National).

First Listen moet maar even onderdeel van mijn patroon worden. Vijf/zes albums is gewoon goed te doen.

OT:


(ook Nederlands, niet -talig :P)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22245 Gepost op: 22-08-2013, 16:50:00 »


Interessant nummer vind ik dit - vnl met kinderstemmen die er in de laatste anderhalve minuut ineens doorheen komen. :)
Ik wil me bij deze distantiėren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22246 Gepost op: 26-08-2013, 21:55:40 »
Queen - Too much love will kill you

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22247 Gepost op: 28-08-2013, 17:10:47 »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22248 Gepost op: 29-08-2013, 11:24:08 »
Op de luisterpaal het nieuwe album van Eefje de Visser geluisterd - staan weer paar aardige nummers op [e.g. Ongeveer & De bedoeling]
Ik wil me bij deze distantiėren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22249 Gepost op: 30-08-2013, 14:00:56 »
Toch wel handig? :)


Nieuw nummer van Daughter luister ik nu.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22250 Gepost op: 30-08-2013, 14:11:22 »
Yap! Hoewel ik er nog niet veel aan toe ben gekomen ;)

Maar wilde even een album op de achtergrond aan, en de First Listen's had ik al gehad - dus daarvoor werkte het perfect ::ok::
Ik wil me bij deze distantiėren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22251 Gepost op: 31-08-2013, 20:05:34 »
...maar soms even niet :)

Offline Moličre

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22252 Gepost op: 2-09-2013, 00:06:13 »
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22253 Gepost op: 3-09-2013, 22:18:43 »
Kwam via de film Hard Candy ineens weer een voormalig favoritig nummer tegen dat ik uit t oor was verloren ;)

Ik wil me bij deze distantiėren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22254 Gepost op: 4-09-2013, 20:52:59 »
Nieuw album Remedies Ahead van Rue Royale. Erg fijne muziek. Heeft hier en daar wel wat van Mister & Mississippi (vooral in de samenzang, denk ik), maar een nummer als Tiny Parcels deed mij zelfs aan de folktronica van Jean Parlette denken (een bandje wat hier een paar jaar terug veelbelovend was, maar na hun debuut niet heeft doorgezet).

Dus die ook maar weer eens geluisterd. :)

If I was a haircut would you wear a hat?

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22255 Gepost op: 5-09-2013, 19:41:42 »


 ::rofl:: Top nummer!  ::bravo::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22256 Gepost op: 5-09-2013, 20:39:37 »
Leuk! ::bravo::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22257 Gepost op: 6-09-2013, 09:31:01 »
Nieuw album Remedies Ahead van Rue Royale. Erg fijne muziek. Heeft hier en daar wel wat van Mister & Mississippi (vooral in de samenzang, denk ik), maar een nummer als Tiny Parcels deed mij zelfs aan de folktronica van Jean Parlette denken (een bandje wat hier een paar jaar terug veelbelovend was, maar na hun debuut niet heeft doorgezet).

Yup, leuk album ::ok::

Riep bij mij ook herinneringen aan andere bands op - maar kon ze niet plaatsen :P
Ik wil me bij deze distantiėren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22258 Gepost op: 7-09-2013, 12:10:28 »
Build a rocket boys!

Ik wil me bij deze distantiėren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het [ welke muziek luister je NU ] topic
« Reactie #22259 Gepost op: 8-09-2013, 23:10:45 »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"