Auteur Topic: Teamsporten  (gelezen 13516 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Teamsporten
« Reactie #40 Gepost op: 11-08-2012, 00:52:28 »
En dan doet het er niet toe dat de eerste (was het nou de tweede?) strafcorner eigenlijk onterecht was.

Het Argentijnse team is immers ook via een dergelijke dubieuze beslissing in de finale gekomen.  Ze hebben het in de overige speeltijd laten liggen.


En als je dan hoort wat de Nederlandse coach zei over de intimidatie (''jullie zijn hoeren''), dan zeg ik: dan verdienden jullie die titel ook niet. Maar Minke Booij zei later bij Mart Smeets: ach, dat is bekend van de Argentijnsen,dat hoort bij hun manier van doen.


Nou, eerlijkgezegd denk ik daar toch een beetje anders over.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Teamsporten
« Reactie #41 Gepost op: 11-08-2012, 01:02:43 »
ha dat had vast alles te maken met de (volgens de verslaggever) onterechte strafcorner waar de eerste goal uit viel.

Met dank aan de scheidsrechters dus :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Teamsporten
« Reactie #42 Gepost op: 11-08-2012, 10:05:19 »
Het is de dames gewoon gegund hoor. Als je beide foute beslissingen wegdenkt, zouden ze vermoedelijk nog steeds hun titel hebben verdedigd, alleen mogelijk tegen een andere tegenstander. Je kan nooit weten hoe een wedstrijd zich zou hebben ontwikkeld, wanneer zo'n strafcorner er NIET in gaat.

Als je dan naar het geheel kijkt, dan zullen ook de Argentijnen denken: terechte winnaars. En zij hebben zilver gewonnen, geen goud verloren.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Teamsporten
« Reactie #43 Gepost op: 11-08-2012, 11:08:40 »
Dat er eerst halverwege op het veld een overtreding werd gemaakt die niet gezien is is heel vervelend voor de Argentijnse vrouwen, maar daarna was hun verdediging nog steeds niks waardoor ze een strafcorner kregen die er vervolgens in ging. Natuurlijk was er al eerder een overtreding waardoor dit niet gebeurd was, maar ze hadden nog het halve veld om die bal weer te onderscheppen wat ze niet gedaan hebben..

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Teamsporten
« Reactie #44 Gepost op: 11-08-2012, 22:54:18 »
Zo is dat, een wedstrijd hangt niet alleen af van enkele dubieuze momenten.


Dan kom ik meteen op de helaas verloren finale van vanavond: een 9-2 zege in de halve finale blijkt dus geen garantie te zijn voor de finale.

En ja: wanneer je al zeker bent van zilver, heb je als verliezer toch goud verloren, als je de wedstrijd niet wint. Je kan het ook anders zeggen: in de halve finale hebben ze zilver gewonnen. Maar een tandje erbij, zoals de dames hebben laten zien: helaas zat dat er niet in.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Teamsporten
« Reactie #45 Gepost op: 12-08-2012, 21:07:28 »
Ik was blij dat ik bij de volleybal wedstrijd was en niet bij het hockey (wel met dank aan de hockeyers dat ik naar het volleybal kon ;D), geweldige wedstrijd finale vrouwen. ::bravo:: En de mannen was nog spectaculairder hoorde ik, maar daar was ik niet bij.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Teamsporten
« Reactie #46 Gepost op: 12-08-2012, 21:12:53 »
Veelmensen zouden er figuurlijk een moord voor willen doen om bij die wedstrijden te zijn. Jou is het gelukt. Het is je gegund.


Over teamsporten gesproken: wie kan me uitleggen hoe het nou zit: ik dacht altijd dat de Marathon uit historisch oogpunt het laatste onderdeel was. Maar nu zag ik dat zowel bij het basketbal als bij het handbal nog wedstrijden NA de Marathon kwamen. Is er hier iemand die dit uit kan leggen?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Teamsporten
« Reactie #47 Gepost op: 14-08-2012, 11:46:34 »
De marathon wordt steevast op de laatste dag gelopen, dat klopt; maar het laatste onderdeel is het volgens mij zelden. In veel gevallen heeft dat te maken met temperaturen e.d. Volgens mij werd er in Peking in de morgen gelopen, terwijl er nog allerlei finales waren. Wel heeft de marathon de allerlaatste prijsuitreiking, zoals ook dit jaar weer in de afsluitingsceremonie. Overigens: het allerlaatste goud dat werd gewonnen was in de moderne vijfkamp bij de dame's...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Teamsporten
« Reactie #48 Gepost op: 14-08-2012, 12:25:54 »
Zo, dan is dat ook weer opgelost.

Kan me er iets bij voorstellen. Je zou uit traditioneel oogpunt verwachten dat de Marathon als laatste onderdeel aan de beurt is, maar het klinkt logisch dat temperaturen bepalend zijn, je hebt er immers niets aan dat 95 procent van de deelnemers op apegapen ligt, als ze amper 10 kilometer onderweg zijn.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Teamsporten
« Reactie #49 Gepost op: 14-08-2012, 15:16:59 »
Dan zijn het watjes die niet mee horen te doen ::tandpastasmiley::



Ik wist trouwens niet dat de marathon een teamsport was ::oink:: Dan wil ik wel in een team met een Keniaan. Ik loop 1 kilometer, hij de volgende.. 31 ofzo. ::hypocriet::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Teamsporten
« Reactie #50 Gepost op: 14-08-2012, 15:30:10 »
Tijdens het atletiek-WK wordt er ook een medaille aan het beste land op de marathon uitgereikt, waarbij de plaatseringen van de best 3 of 4 bij elkaar worden opgeteld, waarbij dan het beste land wint! Dus je zou het wel als een soort teamsport kunnen opvatten... ;D
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Teamsporten
« Reactie #51 Gepost op: 14-08-2012, 16:02:57 »
Grandioos!

Ik wordt Keniaan. ::ok::




Of Ghanees, die vlag ken ik immers al.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Teamsporten
« Reactie #52 Gepost op: 14-08-2012, 16:37:46 »
Over teamsporten gesproken: Ik kan er niet zo snel een overzichtje van vinden, maar volgens mij presteert Nederland in teamverband doorgaans best goed, ook dit jaar zijn immers weer meerdere medailles, van alledrie de kleuren, binnengehaald.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Teamsporten
« Reactie #53 Gepost op: 15-08-2012, 10:07:01 »
Als je de paardensport meerekend dan wel, anders heeft Nederland dit keer alleen maar aan het hockey meegedaan. En ook de estafette's bij de atletiek hebben het goed gedaan!
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Teamsporten
« Reactie #54 Gepost op: 15-08-2012, 14:03:04 »
Als je de paardensport meerekend dan wel, anders heeft Nederland dit keer alleen maar aan het hockey meegedaan. En ook de estafette's bij de atletiek hebben het goed gedaan!
volleybal waren de Nederlanders ook 4de :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Teamsporten
« Reactie #55 Gepost op: 15-08-2012, 14:07:22 »
Beachvolleybal... Bij zaalvolleybal deden ze zowel bij de dames als bij de heren niet mee...
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Teamsporten
« Reactie #56 Gepost op: 15-08-2012, 14:17:21 »
maar dan deden ze nog wel mee met beachvolleybal ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Teamsporten
« Reactie #57 Gepost op: 15-08-2012, 14:19:06 »
Okay... Maar dan de vraag: wanneer is iets een teamsport? Is bijvoorbeeld roeien (zoals de dubbel 8 waar Nederland een medaille mee won) ook een teamsport?
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Teamsporten
« Reactie #58 Gepost op: 15-08-2012, 14:25:16 »
nouja als iets niet solo is dan is het een team lijkt mij :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Teamsporten
« Reactie #59 Gepost op: 15-08-2012, 14:29:32 »
Okay, maar dan is zelfs tennis een teamsport?
Ich bin ein Bärliner!