Auteur Topic: Teamsporten  (gelezen 13517 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Teamsporten
« Gepost op: 14-07-2012, 19:24:10 »
Hoewel de meeste medailles individueel gewonnen worden, zijn er ook teamsporten op de Olympische Spelen. Voetbal staat al jaren ter discussie, maar is er ook in Londen weer bij. Diverse andere sporten hebben een hoger aanzien. Basketbal is een erg populaire sport. Honkbal is helaas voor Nederland van het Olympisch programma verdwenen.

Zowel Nederland als België komen alleen uit in het hockey. Zowel bij de dames als heren is er kans op eremetaal. De Nederlandse dames wonnen vorig jaar alle belangrijke toernooien en zijn titelverdedigster. Bij de mannen is vooral de vraag of er rust is in het team, na een openlijke ruzie in de media tussen de bondscoach en enkele niet geselecteerde spelers. In België hopen ze op een stunt.

Finales:
08/08: volleybal vrouwen
09/08: voetbal vrouwen, volleybal mannen, waterpolo vrouwen
10/08: hockey vrouwen
11/08: basketbal vrouwen, handbal vrouwen, hockey mannen, voetbal mannen
12/08: basketbal mannen, handbal mannen, waterpolo mannen

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Teamsporten
« Reactie #1 Gepost op: 30-07-2012, 15:40:01 »
Hier is nog niet veel gepost, maar na een EK, WK, en weer EK winst hebben de Spanjaarden eindelijk eens geen titel te pakken:

Voor de Spaanse voetballers is het olympische toernooi al na twee duels voorbij. Na de verrassende 1-0 nederlaag tegen Japan verloor Spanje met dezelfde cijfers van Honduras. Spanje was vooraf een van de favorieten voor goud. Het land hoopte als eerste in de historie de wereldtitel, Europese en olympische titel in handen te hebben.

Tegen Honduras ging het echter al na zeven minuten mis toen Bengtson de bal hard binnenkopte. De Spanjaarden kregen vervolgens volop kansen op de 1-1, maar drie keer zat het houtwerk in de weg. In de laatste minuut smeekte Spanje om een strafschop. De arbiter wilde echter niet meewerken.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Teamsporten
« Reactie #2 Gepost op: 1-08-2012, 14:55:42 »
Ik heb het laatste deel van nl - belgie hockey gemist. Het deel waar ineens 3 doelpunten kwamen... Weten jullie waar / of je dat terug kunt kijken?

Daarbij zag ik tijdens de eerste wedstrijd van de nederlandse mannen dat de scheids onderuit ging ::rofl:: Zeer vermakelijk was dat.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Teamsporten
« Reactie #3 Gepost op: 1-08-2012, 15:05:52 »
Ik heb het laatste deel van nl - belgie hockey gemist. Het deel waar ineens 3 doelpunten kwamen... Weten jullie waar / of je dat terug kunt kijken?

Daarbij zag ik tijdens de eerste wedstrijd van de nederlandse mannen dat de scheids onderuit ging ::rofl:: Zeer vermakelijk was dat.
Ik denk dat er straks wel een samenvatting op nos.nl zal staan :) En anders zullen er in de journaals/overzichten van de dag op Ned 1. nog wel een samenvatting worden uitgezonden.

Edit: Ik heb je de link waar je het kunt terugkijken gepm't :)
« Laatst bewerkt op: 1-08-2012, 15:16:27 door mollenvanger21 »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Teamsporten
« Reactie #4 Gepost op: 4-08-2012, 13:06:22 »
Opvallende kleding keuze heeft de Zuid-Koreaanse coach. Een oranje petje terwijl ze tegen Nederland spelen..

Weet iemand trouwens nog een manier om sporten live te zien? Morgen en overmorgen komt hockey niet op de live streams volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 4-08-2012, 13:08:08 door Vieffan »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Teamsporten
« Reactie #5 Gepost op: 4-08-2012, 13:11:00 »
Nederland wint met 3-2 bij het hockey van Zuid-Korea. En daarmee hebben de Nederlandse dames zich geplaatst voor de halve finales!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Teamsporten
« Reactie #6 Gepost op: 4-08-2012, 13:15:02 »
Opvallende kleding keuze heeft de Zuid-Koreaanse coach. Een oranje petje terwijl ze tegen Nederland spelen..

Weet iemand trouwens nog een manier om sporten live te zien? Morgen en overmorgen komt hockey niet op de live streams volgens mij.
Weet je dat zeker dat dat niet wordt uitgezonden? (waar kun je zien wat de NOS op stream uitzendt?) Ik heb wel een soort van oplossing voor je: de Nederlandse mannen spelen tegen Duitsland, grote kans dat zij de wedstrijd op de ZDF uitzenden. En de vrouwen spelen maandag tegen de UK, dus wie weet zendt de BBC hem ook wel uit op tv :)

En anders toch even voor de zekerheid Nederland 1 of de streams op de nos site in de gaten houden.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Teamsporten
« Reactie #7 Gepost op: 4-08-2012, 15:55:20 »
Weet je dat zeker dat dat niet wordt uitgezonden? (waar kun je zien wat de NOS op stream uitzendt?) Ik heb wel een soort van oplossing voor je: de Nederlandse mannen spelen tegen Duitsland, grote kans dat zij de wedstrijd op de ZDF uitzenden. En de vrouwen spelen maandag tegen de UK, dus wie weet zendt de BBC hem ook wel uit op tv :)

En anders toch even voor de zekerheid Nederland 1 of de streams op de nos site in de gaten houden.
Op het schema van nos (bij de live streams) staat bij de wedstrijd van nederland 'wordt niet live uitgezonden'. Ik denk dat dat betekent dat alle 12 de streams dan al gebruikt worden voor andere sporten.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Teamsporten
« Reactie #8 Gepost op: 4-08-2012, 16:31:05 »
oei - dat wordt dan goed zoeken online voor andere streams.


Zou toch jammer zijn een wedstrijd van de nederlandse hockey dames te missen  ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Teamsporten
« Reactie #9 Gepost op: 4-08-2012, 16:40:08 »
ik zit altijd firstrow en Vieffan nu ook ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Teamsporten
« Reactie #10 Gepost op: 4-08-2012, 16:51:44 »
Gebruik ik ook doorgaans, maar dacht dat die voor olympische spelen niet zo goed was?

Volgde vandaag via sportlemon en die werkte nu ook prima. Vind daarentegen normaal firstrow lekkerder werken.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Teamsporten
« Reactie #11 Gepost op: 4-08-2012, 17:03:54 »
Wat ik op vakantie gezien heb (stukje opening en finish dames wielrennen) heb ik via firstrow gezien
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Teamsporten
« Reactie #12 Gepost op: 4-08-2012, 17:26:19 »
Wat ik op vakantie heb gezien, was wanneer er toevallig ergens een tv met een interessante sport aanstond.


En dat was doorgaans op een terrasje, dus dan moet je er wat verfrissend bier bij nemen ::proostbier:: En gaan juichen voor de een of andere Belgische judoka :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Teamsporten
« Reactie #13 Gepost op: 5-08-2012, 16:51:48 »
Opvallende kleding keuze heeft de Zuid-Koreaanse coach. Een oranje petje terwijl ze tegen Nederland spelen..

Weet iemand trouwens nog een manier om sporten live te zien? Morgen en overmorgen komt hockey niet op de live streams volgens mij.
Ik hoop dat je dit nog op tijd leest, maar op nos live en op tv wordt ned - dui uitgezonden straks :)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Teamsporten
« Reactie #14 Gepost op: 5-08-2012, 17:46:56 »
Ik hoop dat je dit nog op tijd leest, maar op nos live en op tv wordt ned - dui uitgezonden straks :)
Ja ik werd er ook op gewezen door een vriend. Er is wel gewoon een stream beschikbaar, maar het is wel het 13de kanaal. beetje vreemd.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Teamsporten
« Reactie #15 Gepost op: 5-08-2012, 19:13:11 »
Het heeft vast geholpen, gewonnen! ::ok::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Teamsporten
« Reactie #16 Gepost op: 8-08-2012, 18:07:59 »
Spannend ::hyper::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Teamsporten
« Reactie #17 Gepost op: 8-08-2012, 19:02:55 »
en de Dames hebben wederom gewonnen  :) ::cheerleader::


het is dat het via een shootout moest :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Teamsporten
« Reactie #18 Gepost op: 8-08-2012, 19:34:46 »
en de Dames hebben wederom gewonnen  :) ::cheerleader::


het is dat het via een shootout moest :P
Wat een ongelooflijk spannende wedstrijd!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Teamsporten
« Reactie #19 Gepost op: 8-08-2012, 19:37:07 »
 ::jaja::

Ik vond Ons wel beter hoor ;D



en die.. derde shootout-poging van Nederland, flats vanaf kopcikel.. je moet maar durven :o
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.