Auteur Topic: Tennis  (gelezen 3496 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Tennis
« Gepost op: 14-07-2012, 20:21:44 »
Omdat Tennis erg populair is op dit forum verdient het wel een apart topic. Jarenlang was tennis een ondergesneeuwd kindje, maar dit jaar staan bijna alle toppers aan de start. Een Olympische titel is immers wel iets unieks. Daarnaast wordt het toernooi gespeeld op het heilige gras van Wimbledon, waar niet lang geleden nog het jaarlijkse grandslam toernooi plaatsvond. Degenen die daar goed speelden zijn nu ook favorieten voor Olympisch Goud.

Op het gras zijn ook genoeg Nederlandse en met name Belgische deelnemers te vinden. Kanshebbers op eremetaal zijn moeilijk te vinden, of Kim Clijsters moet nog éénmaal iets moois uit de hoge hoed kunnen toveren. Na de Olympische spelen beëindigd deze succesvolle en sympatieke Belgische haar tenniscarrière.

Finales:
04/08: dubbel mannen, enkel vrouwen
05/08: enkel mannen, dubbel vrouen en gemengd dubbel

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #1 Gepost op: 19-07-2012, 18:56:09 »
Rafael Nadal doet niet mee aan de Olympische Spelen. Hij heeft last van een knieblessure.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tennis
« Reactie #2 Gepost op: 20-07-2012, 10:41:41 »
Deden Haase en Krajichek ( of hoe je het ook schrijft) nou samen dubbelen ??
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #3 Gepost op: 20-07-2012, 18:52:42 »
Nee, Haase volgens mij wel in mannen dubbel met Rojer.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tennis
« Reactie #4 Gepost op: 30-07-2012, 14:56:07 »
Haase is in de eerste ronde van het enkelspel uitgeschakeld door Gasquet met 2 keer 6-3 in sets. Straks komt Roger Federer ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tennis
« Reactie #5 Gepost op: 31-07-2012, 10:05:17 »
Ook in het dubbelspel ligt Haase (samen met Rojer) er ook al meteen in de eerste ronde uit. Jammer...
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tennis
« Reactie #6 Gepost op: 31-07-2012, 22:50:50 »
Op zich niet zo bijzonder, behalve dat de laatste set van deze partij eindigde in 25-23  ::rofl::

Jo-Wilfried Tsonga heeft op Wimbledon de achtste finales van het olympisch tennistoernooi bereikt. De als vijfde geplaatste Fransman rekende in een ware marathonpartij af met de Canadees Milos Raonic: 6-3, 3-6, 25-23.

Beide spelers kregen in de derde set, die drie uur duurde, slechts sporadisch kansen op een break. Totdat Tsonga zich ineens bij 24-23 naar 0-40 speelde. Het eerste wedstrijdpunt wist Raonic weg te serveren, maar bij het tweede was het raak. Tsonga gleed uit, wist toch nog een mooie lob te plaatsen en won het punt.

Bron: NOS.nl

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #7 Gepost op: 31-07-2012, 22:53:09 »
Valt nog wel mee toch, op Wimbledon hebben wel eens een langere set gezien. :P

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #8 Gepost op: 31-07-2012, 23:02:45 »
En 't was niet eens tegen Isner.  ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tennis
« Reactie #9 Gepost op: 31-07-2012, 23:12:16 »
Valt nog wel mee toch, op Wimbledon hebben wel eens een langere set gezien. :P
Maar voor de spelen vind ik t best lang :P Omdat deze wedstrijden ook over best of 2 gaan, dus ook zo afgelopen kunnen zijn. En dat deze partij over 3 sets de lengte van een 4 of zelfs bijna 5 setter aantipt :P

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #10 Gepost op: 2-08-2012, 22:57:21 »
Helaas geen medaille voor Kim:-( Had een mooie bekroning op haar carriere geweest, mja Sharapova wel heel verdiend gewonnen, speelde gewoon ontzettend sterk! ::ok::

Halve finales bij de vrouwen zijn nu: Azarenka vs S. Williams en Sharapova vs Kirilenko
En bij de mannen: Federer vs Del Potro en Murray vs Djokovic.

Van mij part mag Sharapova het goud halen bij de vrouwen nu. Buiten haar gekreun dat echt irritant is vind ik har wel een leuke speelster met een leuk spel.
Bij de mannen hoop ik op Federer. Verdiend wat mij betreft met zo'n palmares zeker een (gouden) medaille! :D
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tennis
« Reactie #11 Gepost op: 4-08-2012, 09:53:59 »
Finale:
Serena-Sharapova en Federer-Murray
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tennis
« Reactie #12 Gepost op: 4-08-2012, 13:09:32 »
Geniaal, dat de olympische finale een herhaling wordt van de finale op Wimbledon, en dat die wedstrijd ook nog eens gespeeld wordt op jawel.. het centre court Wimbledon!

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #13 Gepost op: 9-08-2012, 00:41:19 »
Best jammer voor Federer dat ie het goud niet kunnen pakken heeft. Had ie echt wel verdiend met zo'n palmares wat mij betreft. De match tegen Del Potro was ook echt ::bravo:: Zalige wedstrijd!
Mja, Murray speelde gewoon zo goed als de perfecte wedstrijd. Waarschijnlijk zat de wedstrijd tegen Del Potro er bij Federer ook nog wat in denk ik.
Hopelijk kan Murray nu wel na Olympisch goud ook eindelijk een keer éénn (of meerdere) grandslams winnen!
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."