Auteur Topic: Concerten  (gelezen 276020 keer)

Offline Basten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Concerten
« Reactie #380 Gepost op: 20-10-2006, 10:57:19 »
Ik ga 3 Februari naar Shakira in Arnhem!!!!!!!! ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
In een mooi stadion! ::ok::

Ik ga er vandaag heen voor Marco Borsato. Ik ben niet de grootste liefhebber van zijn muziek, ik houd zelf van meer alternatievere muziek, maar zijn optreden en de show lijkt mij wel geweldig.

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Concerten
« Reactie #381 Gepost op: 20-10-2006, 13:12:40 »
In een mooi stadion! ::ok::

Ik ga er vandaag heen voor Marco Borsato. Ik ben niet de grootste liefhebber van zijn muziek, ik houd zelf van meer alternatievere muziek, maar zijn optreden en de show lijkt mij wel geweldig.

Volgens mij wordt de show van Marco Borsaot inderdaad cool!! Veel plezier alvast voor vanavond ;D

Offline Basten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Concerten
« Reactie #382 Gepost op: 21-10-2006, 11:16:44 »
Volgens mij wordt de show van Marco Borsaot inderdaad cool!! Veel plezier alvast voor vanavond ;D
Dank je.
Het was een grandioze show, echt prachtig om te zien. Nog wat leuke gastoptredens: Ilse de Lange als voorprogramma, verder nog Ali B. Yes-R en Lucie Silvas.
Ik heb er enorm van genoten.

Een (niet zo heldere) foto dan maar:
« Laatst bewerkt op: 21-10-2006, 11:38:16 door Basten »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Concerten
« Reactie #383 Gepost op: 8-11-2006, 19:31:43 »
Dinsdag 7 november vertrok ik vroeg in de avond richting Rotterdam. Na een lange en zware (kuch) rit met de auto zagen we het uiteindelijk aan de horizon opdoemen: het prachtig mooi verlichte, gigantische Ahoy. Het 'sportpaleis' was vanavond de thuishaven van mijn favoriete band: KEANE!

Er zijn drie dingen die ik overhield aan het concert: een schorre keel, handen met een flinke eeltlaag en een geweldige herinnering. Want oooooooh, wat was het vet!

Na lang te moeten wachten (we waren er al om 18:30 ofzo) werden uiteindelijk om 20:00, onder luid gejuich, de lichten uitgedraaid. Helaas begon toen pas het voorprogramma. De gezellige Amerikaanse indie rock band 'The Long Winters' kwam een stuk of 10 nummers doen. Ik moet zeggen dat het nog best leuk klonk, maar goed, ik kwam natuurlijk niet voor deze winterse lui.

Om 20:45 waren de Long Winters eindelijk klaar en kon het echte feest eindelijk beginnen. Tenminste, dat dacht ik. Helaas werden eerst alle lampen weer aangedraaid omdat eerst het hele podium omgeploegd moest worden: microfoons weg, piano weg, gitaren weg, alles weg. Dit werd allemaal vervangen door nieuwe microfoons, nieuwe piano's en keyboards en het opvallende: EEN NIEUWE GITAAR! (voor de achterlijken onder ons: Keane is zo uniek omdat er geen gitarist is).

Toen, klok- (en horloge-)slag 21:00, werden de lichten voor de 2e keer op de avond uitgedraaid en begon een bekend vaag mysterieus deuntje te spelen. Gevolgd door een flits en een startende beat: het opzwepende nummer 'Put it behind you' werdt ingezet (YOU BETTER PUT IT BEHIND YOU NOW, TO MUCH TO HOLD ON, HOLD ON TO! etc.).

Met dit eerste nummer kon de avond eigenlijk al niet meer stuk. Sterker nog, het werdt almaar gaver. Zanger Tom Chaplin, die live veel beter zong dan ik ooit had verwacht (Want echt, op Live8 klonk het nergens naar), kreeg met het ene op het andere nummer de hele zaal (10.000 mensen!) aan het meezingen. Bijna alle nummers van de het 'nieuwe' album 'Under the Iron Sea' en het in 2004 uitgekomen album 'Hopes and Fears' werden gespeeld. Ik noem op: A bad dream, Atlantic, Bedshaped, Bend and Break, Broken Toy, Can't stop now, Hamburg Song, Leaving so soon, Nothing in my way, Sunshine, Try Again. Natuurlijk werden ook de grote hits gespeelt: Somewhere only we know, Is it any wonder, This is the last time, Everybody's changing en Crystal Ball.
Slechts een paar nummers heb ik gemist (waaronder het door mij zo geliefde nummers over sprookjes 'The Frog Prince' en het mooie 'She Has No Time').

Het alleropvallende van de avond vond ik 'Your Eyes Open'. Bij dit nummer pakte Chaplin er een gitaar bij, wie had dit ooit gedacht?! Ook hoort een gitaar niet bij Keane: het nummer klonk best vet.

Om 22:45 werd er geëindigd met het prachtige 'Bedshaped' (Bedshaaaaaaaaaped, and legs of stone...).

Kortom: Ik heb genoten van Keane in Ahoy en ik kijk nu al uit naar het volgende optreden, waar ik hopelijk dan weer bij ben.

En dat de speaker van onze tribune het af en toe begaf mag de pret natuurlijk niet drukken!



Trouwens: Let niet op de kwaliteit van de foto's. De mobiele telefoons van tegenwoordig ook  ;).

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: Concerten
« Reactie #384 Gepost op: 16-11-2006, 19:13:05 »
Dinsdag 7 november vertrok ik vroeg in de avond richting Rotterdam. Na een lange en zware (kuch) rit met de auto zagen we het uiteindelijk aan de horizon opdoemen: het prachtig mooi verlichte, gigantische Ahoy. Het 'sportpaleis' was vanavond de thuishaven van mijn favoriete band: KEANE!

Een heeeeeeeeeeeeeeeeeel verhaal incl. wazige foto's


Gaaf willemson dat je het zo geweldig hebt gehad! Leuk dat je hier een verslag van je dag heb geschreven ::ok:: altijd leuk om te lezen!

Ik moet nog ruim 2 weken wachten en dan ga ik weer genieten van Sarah! oeoeoe heb er zo'n zin in!!
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Concerten
« Reactie #385 Gepost op: 2-12-2006, 19:38:05 »
Als Keane terugkomt ga ik ook. Ik heb wat nrs gehoord en het klinkt erg goed. De laatste tijd ben ik helemaal into 'Under The Iron Sea'. Vooral Atlantic is een schitterend nummer.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Concerten
« Reactie #386 Gepost op: 2-12-2006, 22:45:46 »
Als Keane terugkomt ga ik ook. Ik heb wat nrs gehoord en het klinkt erg goed. De laatste tijd ben ik helemaal into 'Under The Iron Sea'. Vooral Atlantic is een schitterend nummer.
Super album he! Als je het geweldig vind moet je ook is opzoek naar het 1e album Hopes and Fears. Die vind ik zelf nog beter (het is zelfs mijn favoriete album ooit)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Concerten
« Reactie #387 Gepost op: 2-12-2006, 22:49:22 »
1e album Hopes and Fears. Die vind ik zelf nog beter (het is zelfs mijn favoriete album ooit)

die heb ik ook in de auto ::ok::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Concerten
« Reactie #388 Gepost op: 2-12-2006, 22:52:06 »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Concerten
« Reactie #389 Gepost op: 3-12-2006, 00:28:25 »
Hopes and Fears heb ik ook en die vind ook zeker lekker. The Iron Sea moet je vaker luisteren. In het begin vond ik het een vaag album, maar hoe vaker je het luistert hoe beter het wordt. ::ok:: ::ok::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Concerten
« Reactie #390 Gepost op: 3-12-2006, 16:18:42 »
Hopes and Fears heb ik ook en die vind ook zeker lekker. The Iron Sea moet je vaker luisteren. In het begin vond ik het een vaag album, maar hoe vaker je het luistert hoe beter het wordt. ::ok:: ::ok::
Zo heb ik het inderdaad ook! ::jaja::
Het is trouwens wel Under the Iron Sea he! (mierenneukermode)

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: Concerten
« Reactie #391 Gepost op: 7-12-2006, 13:49:45 »
Het concert van Sarah Bettens in Paradiso was geweldig!! ::rockon::
Het was een theater tour dus anders dan anders zeg maar, was soms wel even wennen maar wel heel gaaf.
Alles was Akoestisch en rustig(er), ze zong geweldig. Ze had ook nog wat woordjes voor de familie in Amerika die keken mee vertelde ze. Later zag ik inderdaad dat je het concert ook live via internet kon bekijken, wel erg leuk natuurlijk.

Nou en dat was het dus voor dit jaar en voor de eerst komende tijd, heb niets meer in de planning voorlopig. Wel nog wat theater dingen maar geen muziek meer jammer genoeg.  ::ohno:: :\'(
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Concerten
« Reactie #392 Gepost op: 24-01-2007, 17:11:25 »
Ik heb op 6 juni 2006 in het Gelredome te Arnhem Metallica mogen zien optreden. Met hun tour: "Breakout the studio '06". Was mijn allereerste echte concert en ik heb er van genoten. Verder heb ik op 9 december 2006 Arch Enemy zien optreden. Ook in Arnhem, maar ditmaal in een concertgebouw. Vond ik ook helemaal geweldig.  ;D ::trots::

Ik wil nog graag eens naar een optreden van K's Choice, Guano Apes, U2 of iets dergelijks. Ik heb in tegenstelling tot mijn zus namelijk een heel kort lijstje... Golden Earring, Metallica & Arch Enemy zijn tot dusver mijn enige concerten die ik heb gezien.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Concerten
« Reactie #393 Gepost op: 24-01-2007, 19:42:35 »
U2 wil ik ook wel is heen inderdaad. Een paar vrienden van mij zijn geweest in de Arena in 2005.

Offline Clown

  • Kandidaat ER Panama 2006
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
Re: Concerten
« Reactie #394 Gepost op: 5-02-2007, 18:14:28 »
Iemand hier gedupeerd door het Shakira afgelastengebeuren? Mijn kamergenoot op t werk was al binnen, had een hotel geboekt, kon niets meer cancelen. Zware kostenpost en geen Shakira. Eigenlijk toch wel schandalig dat Mojo niet zelf eerder een beslissing heeft genomen om de boel af te lassen. Maar wel parkeergeld innen van aankomend publiek, t-shirts verkopen en drankbonnen verkopen....en Shakira zit nog in Amsterdam, dan weet je toch dat ze niet komt?!  ??? 
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Concerten
« Reactie #395 Gepost op: 5-02-2007, 18:27:27 »
Iemand hier gedupeerd door het Shakira afgelastengebeuren? Mijn kamergenoot op t werk was al binnen, had een hotel geboekt, kon niets meer cancelen. Zware kostenpost en geen Shakira. Eigenlijk toch wel schandalig dat Mojo niet zelf eerder een beslissing heeft genomen om de boel af te lassen. Maar wel parkeergeld innen van aankomend publiek, t-shirts verkopen en drankbonnen verkopen....en Shakira zit nog in Amsterdam, dan weet je toch dat ze niet komt?!  ??? 

Ja ik zou ook naar Shakira gaan, ik was gelukkig nog niet in het Gelredome maar stond er wel net voor toen ik het te horen kreeg, was natuurlijk hartstikke balen want ik moest ook 2 uur heen en terug met de trein. Het is ook zeker stom dat ze het niet eerder hadden afgelast dan de begintijd van het concert maar ik hoop dat 17 Maart in ieder geval wel doorgaat.......
« Laatst bewerkt op: 5-02-2007, 18:29:43 door MiSs Stefanie »

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Concerten
« Reactie #396 Gepost op: 14-02-2007, 21:40:19 »
Er staan al enkele namen vast voor Werchter;
Marilyn Manson
Pearl Jam
Matallica  8) 8)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Concerten
« Reactie #397 Gepost op: 16-02-2007, 10:27:33 »
Ja, het is wel luxe, zo'n gratis festival op een kwartiertje fietsen van mijn huis.  ;D Leuk dat je ook zo enthousiast bent: volgend jaar komen er ongetwijfeld weer bands die de moeite waard zijn.

Volgens TV Gelderland waren er in totaal 80.000 bezoekers op Appelpop, net zoveel als vorig jaar dus. Dat vind ik wel vreemd, aangezien het nu echt een stuk drukker was dan vorig jaar. Aangezien er tegelijkertijd 95.000 bezoekers waren voor het Fruitscorso in Tiel (zaterdagmiddag), waren er ongeveer 5 keer zoveel mensen in Tiel als normaal (40.000 inwoners!).  :D  :P

Appelpop is door popliefhebbers uitgeroepen tot het op één na populairste festival van Nederland. Alleen Lowlands was populairder, Pinkpop eindigde achter Appelpop!  :D
Dit werd zondag 11 februari ekend gemaakt in een uitverkocht Paradiso in Amsterdam bij de uitreiking van de NightLiveXS Awards 2007. Appelpop was voor het eerst genomineerd en behaalde meteen 15 procent van de stemmen in de categorie Beste Festival Nationaal.

Top 5 van Nationale festivals:

1. Lowlands  - Biddinghuizen
2. Appelpop  - Tiel
3. Pinkpop  - Landgraaf
4. De Beschaving  - Utrecht
5. Metropolis  - Rotterdam

Genomineerden die de top 5 niet haalden:  Crossing Border (Den Haag), Huntenpop (Varsselder), Noorderslag (Groningen), Summer Darkness (Utrecht) en Valkhof Affaire (Nijmegen).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: Concerten
« Reactie #398 Gepost op: 16-02-2007, 21:57:59 »
Wat leuk zeg dat appelpop zo hoog staat! wat mij betreft zeker verdient ::ok::
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Concerten
« Reactie #399 Gepost op: 16-02-2007, 22:15:36 »
Westerpop (Delft) for life ;D