Auteur Topic: Opmerkelijk Olympisch Nieuws  (gelezen 5588 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Gepost op: 14-07-2012, 20:52:14 »
Is er een deelnemers gestruikeld over een afzetlint? Loopt er een atleet op de atletiekbaan per ongeluk rechtsom? Of raakt een boogschieter per ongeluk een toeschouwer? Zie je aparte nieuwtjes, dan kan je dat hier kwijt.
« Laatst bewerkt op: 26-07-2012, 21:42:02 door Daisy »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #1 Gepost op: 18-07-2012, 21:25:18 »
De keerzijde van de Olympische medaille

Dit jaar zijn de Olympische Spelen in Londen het meest groen en duurzaam ooit. Tenminste, dat stelt de organisatie.

Nu blijkt dat het belangrijkste symbool van de Spelen, de medaille, geproduceerd wordt door een bedrijf dat verdacht wordt van grootschalige milieuvervuiling.

In Amerika staat het mijnbedrijf Rio Tinto voor de rechter vanwege het jarenlang vervuilen van de lucht rondom Salt Lake City.

Bijna al het metaal dat gebruikt wordt, komt uit de Kennecott Mine in Utah. Dat is de grootste vervuiler van het Salt Lake City-gebied. Rio Tinto staat terecht voor het schenden van de Clean Air Act, een federale milieuwet.

In EenVandaag: een smet op het milieuvriendelijke imago van de spelen.
Geniet nooit met mate...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #2 Gepost op: 23-07-2012, 21:16:10 »
Het luchtvaartpersoneel wil 1 dag voor de start van de Olympische Spelen op Heathrow gaan staken. Hoe durven ze. ::niet-ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #3 Gepost op: 25-07-2012, 20:54:51 »
Niet 1 van de atleten, maar Her Majesty Queen Elisabeth II heeft de eerste medailles in de wacht gesleept.

Ze werd zowel 1e, 2e als 3e. De Queen ontving deze set niet omdat ze ook maar een millimeter op Olympisch niveau heeft gepresteerd, maar als geste vanuit het IOC.


Opmerkelijk is voorts de steeds terugkerende vergissing die mensen maken: Er worden geen Olympische medailles verdiend tijdens een Olympiade.

Wel tijdens de Olympische Spelen.........

« Laatst bewerkt op: 25-07-2012, 20:56:45 door Bodejos »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #4 Gepost op: 25-07-2012, 22:06:47 »
Op de eerste dag van het olympische voetbaltoernooi heeft de organisatie in Hampden Park in Glasgow een grandioze blunder begaan. Bij het voorstellen van de Noord-Koreaanse speelsters werd de vlag van Zuid-Korea geprojecteerd.

De Noord-Koreaanse officials haalden bij het zien van van de vlag van de aartsrivaal direct van het veld. Pas na uitgebreide verontschuldigingen van de organisatie en met meer dan een uur vertraging werd er alsnog afgetrapt.

(de taalfout in dit artikel van de NOS-site heb ik laten staan).



Overigens, voor zover ik atletiek volg, loopt een atleet bij hardloopwedstrijden nooit per ongeluk linksom....... Ik weet niet of alle wedstrijden in dezelfde looprichting worden gelopen, maar linksom lopen is dacht ik de juiste looprichting.

@Daisy, ik weet best wat je bedoelt hoor: ''loopt een atleet, zoals mol Nico expres deed in de mars-presentatie tijdens WIDM-2 in Schotland''......

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #5 Gepost op: 26-07-2012, 11:56:02 »

Overigens, voor zover ik atletiek volg, loopt een atleet bij hardloopwedstrijden nooit per ongeluk linksom....... Ik weet niet of alle wedstrijden in dezelfde looprichting worden gelopen, maar linksom lopen is dacht ik de juiste looprichting.


De looprichting is voor alle loopafstanden hetzelfde. Linksom dus. Er zijn 2 afstanden waar geen bocht in zit en dat is 110m horden en 100m. Verder hebben ze allemaal met een bocht te maken. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #6 Gepost op: 30-07-2012, 06:35:58 »
Ik weet wie die geheimzinnige dame is die met het team van India het stadion binnen kwam wandelen.


Dat was de vrouw van Sem Radesh.



(voor de goede verstaander: die voorspelt al jaren dat de eerstvolgende editie van Wie is de Mol? zich in India zal afspelen)
« Laatst bewerkt op: 30-07-2012, 06:38:02 door Bodejos »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #7 Gepost op: 30-07-2012, 15:33:51 »
Voor de Zuid-Koreaanse zeilcoach Lee Jae-cheol zijn de Olympische Spelen al voorbij voordat ze zijn begonnen.

Lee bezocht donderdag een banket en hij liet zich wijn en bier goed smaken. Iets te goed, oordeelden de politie (die hem dronken achter het stuur van zijn auto aantrof) en de zeilfederatie van Zuid- Korea. Die besloot de beschonken coach onverwijld naar huis terug te sturen.

"Lee kan helaas niet zo goed tegen de drank", luidde het understatement van de zeilfederatie. "Waarschijnlijk is hij ook ten onder gegaan aan de druk. Maar dit gedrag is niet goed te praten."

Bron: Nos.nl

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #8 Gepost op: 30-07-2012, 15:37:25 »
De politie in Londen is dinsdag een sleutelbos van het Wembley-stadion kwijtgeraakt. Dat heeft Scotland Yard bekendgemaakt. De sleutels zijn niet teruggevonden, maar de politie heeft in het stadion geen sporen gevonden van een misdrijf. Waarschijnlijk zijn de sleutels gewoon verkeerd opgeborgen, zei een politiewoordvoerder.

De organisatie van de Olympische Spelen benadrukt dat de sloten onmiddellijk zijn vervangen en dat de veiligheid van het stadion geen moment in het geding is geweest. Waar de sleutels voor waren, wil de politie niet zeggen

Bron: Nos.nl

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #9 Gepost op: 31-07-2012, 10:07:38 »
Nadat eerder (nog voor het toernooi) een Griekse naar huis was gestuurd vanwege een (discriminerende) tweet is nu ook een Zwitserse voetballer naar huis gestuurd vanwege een tweet, waarin hij nogal erg tekeer ging tegen de Zuid Koreanen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #10 Gepost op: 31-07-2012, 19:40:48 »
Meest opmerkelijke vond ik de uitslag van het turntoernooi. De Chinezen winnen, de Japanners stonden na 5 onderdelen 2e, maar gaan op het paard in de fout en kukelen van het podium. Britten 2e, Oekraïners 3e. Maar de Japanners tekenen protest aan tegen de laatste score en wat gebeurt er? Protest gehonoreerd! Japanners uiteindelijk toch 2e en de Britten 3e. En toen had Oekraïne niets. Erg sneu.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #11 Gepost op: 31-07-2012, 19:49:30 »
En nog ander opmerkelijk nieuws. Nasser Al-Attiyah uit Qatar won vandaag brons op de Olympische Spelen op het onderdeel kleiduivenschieten. Dat is knap, maar het bijzondere is, hij won in 2011 een sporttoernooi, maar in een totaal andere tak, namelijk ... de Dakar Rally. Een bijzondere combinatie dus. ::jaja:: ::ok::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #12 Gepost op: 31-07-2012, 23:06:12 »
Dit topt toch wel alles, las 't vanochtend al, maar toch:

Radeloze schermster blijft uit protest uur lang op mat zitten
Ontroostbaar was ze, de Zuid-Koreaanse Shin A-lam. De atlete moest in de halve finales van het schermen haar meerdere erkennen in de Duitse Britta Heidemann, al was ze het daar niet mee eens: ze bleef uit protest een uur zitten op de mat en moest uiteindelijk fysiek verwijderd worden. De oorzaak van haar radeloosheid was dat de klok van 0 naar 1 seconde was teruggezet. A-lam dacht te hebben gewonnen, waarna Heidemann in de laatste tel alsnog toesloeg.

Haar entourage diende klacht in, maar dat mocht niet baten. A-lam was het noorden kwijt en verloor ook haar kamp om het brons tegen de Chinese Sun Yujie. Heidemann moest zich finaal tevreden stellen met zilver, de eerste medaille voor Duitsland. Het goud was voor de Oekraïense Jana Sjemjakina.



Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #13 Gepost op: 1-08-2012, 02:51:45 »
Ik had met haar te doen: kom je fysiek tekort en verlies je daardoor, dan kun je ermee leven. Maar nu ze verloren heeft door die manipulatie, is het terecht onverteerbaar.


Ik vind deze Spelen over het algemeen erg vermakelijk om naar te kijken, juist vanwege de vele verrassingen, maar dit moet ook niet. Ik dacht tenminste te hebben gezien, dat niet alleen namens de deelnemers en de coaches, maar ook namens de scheidsrechters en juryleden de eed op de vlag was afgelegd.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #14 Gepost op: 2-08-2012, 08:21:38 »
Triest nieuws:

Fietser overlijdt na botsing met olympische bus
LONDEN - Een fietser is woensdag nabij het olympische park in Londen verongelukt.

De dertigjarige man was in botsing gekomen met een bus die door de organisatie was ingezet voor het vervoer van journalisten.

De botsing vond plaats op ongeveer anderhalve kilometer van het Olympisch Stadion. Er zijn duizenden bussen ingezet om journalisten van het olympisch park in Oost-Londen naar de hotels in het centrum van de Engelse hoofdstad te brengen.

Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren, wordt nog onderzocht.

De organisatie heeft nog niet gereageerd op het incident.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #15 Gepost op: 3-08-2012, 23:45:54 »
Pieter van den Hoogenband twittert net iets leuks:

In 1988 verslaat de beste Surinaamse zwemmer Anthony Nesty Matt Biondi, DE ster van dat moment. Op hetzelfde onderdeel waar Ranomi gisteren goud haalde.

In 1988 deed Anthony er 53.00 seconden over.
In 2012 had Ranomi eveneens 53.00 seconden ervoor nodig........

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #16 Gepost op: 8-08-2012, 21:03:42 »
And he walked away ....



(slechts een lichte spierblessure)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #17 Gepost op: 9-08-2012, 17:58:14 »


 Baanwielrenner Gijs Van Hoecke (20) is vandaag door het olympisch Comité van zijn land naar huis gestuurd. De officials namen de maatregel nadat de jonge Belg na een avondje stappen door ploeggenoten naar een taxi moest worden gedragen. Van Hoecke wekte niet de indruk nog op eigen benen te kunnen staan. Foto's van het moment sierden een dag later enkele kranten in Engeland.

Van Hoecke had al aangegeven het voorval zeer te betreuren. 'Ik heb niet bijgedragen aan een positief imago voor de sport.' Hij vroeg wel begrip voor het feit dat hij zich even had laten gaan, na jaren van zeer zware training. 'De boog kan niet altijd gespannen staan.'

Maar gelukkig hebben we de foto's nog ;)
« Laatst bewerkt op: 8-04-2013, 18:15:39 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #18 Gepost op: 11-08-2012, 11:09:54 »
Na meer dan een week heeft China toch een officieel protest ingediend tegen de diskwalificatie in de finale van de teamsprint bij het wielrennen op de baan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Opmerkelijk Olympisch Nieuws
« Reactie #19 Gepost op: 11-08-2012, 19:55:39 »
Als ze daarin slagen, dan zou het land dat bij de vrouwen Triathlon-zilver heeft gehaald, ook met succes kunnen protesteren tegen het niet toekennen van goud.


Ik bedoel: bij het baanwielrennen werd toch ook twee keer brons toegekend? En in het kader van de Olympische gedachte zou ik zeggen: ook al liet de fotofinish een verschil zien van 1 duizendste seconde, ik ben van mening dat dat geen verschil meer genoemd kan worden.