Auteur Topic: Droom topic  (gelezen 239576 keer)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #240 Gepost op: 1-09-2011, 23:26:55 »
Wow, ik had vannacht een beetje een nachtmerrie over Kadaffi. Mijn vader en ik woonden een rechtszaak tegen hem bij (toekomstbeeld?) waarbij hij ineens heel wild werd en over het beklaagdenhekje boog om proberen weg te rennen, waarna de rechter in woede en paniek uitbarstte en een stel lijfwachten hem moesten tegenhouden. Een 'scène' later liep hij door het publiek en ging ie aan de tenen van mijn vader en mij zitten (wij zaten hoger, als in een theater, en ik weet ook niet waarom me met blote voeten naar de rechtszaak gingen). We lieten ons allebei niet kennen, maar toch kneep ik hem wel effe hoor.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #241 Gepost op: 2-09-2011, 11:48:44 »
De betekenis is van die droom is, dat droom-gadaffi zich alvast neerbuigt aan zijn overtreffende opvolgers en je vader en jij tot grote dictatoriale hoogte zullen stijgen. Misschien wel mod op deze site ofzo.

~You tell me what you dream, I'll tell you who you are
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #242 Gepost op: 2-09-2011, 18:45:19 »
De betekenis is van die droom is, dat droom-gadaffi zich alvast neerbuigt aan zijn overtreffende opvolgers en je vader en jij tot grote dictatoriale hoogte zullen stijgen. Misschien wel mod op deze site ofzo.

~You tell me what you dream, I'll tell you who you are

Janaffi4 :D
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #243 Gepost op: 2-09-2011, 19:35:36 »
Janaffi4 :D

Indien je -als wereldleider- nog een adviseur/spiegel-oog/philomath/poes-met-muts nodig hebt, dan hoor ik het wel  ::ok::

--

Ik moet nodig eens meer gaan dromen. M'n laatste droom was dat ik met iemand in gesprek was.. dus dat was niet de meest creatieve en ambitievolle droom.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #244 Gepost op: 2-09-2011, 19:58:30 »
Ik denk dat het nog wel eens kan kloppen met dat wereldleider worden. Een maand of wat geleden droomde ik nog dat Obama bij mij op bezoek kwam.
Kan HDD me dan wel even uitleggen waarom dat bezoek zich afspeelde in het huis waar ik al 5 jaar niet meer woon?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #245 Gepost op: 3-09-2011, 13:46:21 »
Natuurlijk.

Obama komt bij je op bezoek omdat hij grote mogelijkheden in het verschiet ziet liggen. Hij, met een vooruitziende blik, weet al dat het slechts een kwestie van tijd is, voordat je een machtig man bent. Deze macht heeft echter twee kanten.

Enerzijds kan je een dictator worden - vandaar dat Kadaffi zich eerder aan je voeten neerlegde.  Herinner de verzoekings-passage: 'De duivel nam hem opnieuw mee, nu naar een zeer hoge berg. Hij toonde hem alle koninkrijken van de wereld in al hun pracht [9] en zei: ‘Dit alles zal ik u geven als u voor mij neervalt en mij aanbidt.’'
Gelijk heeft het idee van de dictatoriale macht zich aan je aangeboden. Je hebt je niet laten kennen, dus het aanbod is vooralsnog aangenomen noch afgeslagen.

Vervolgens komt Obama als tegenhanger - met als boodschap 'Do not join the Dark Side'. Zijn boodschap is dat je terug moet naar je Roots. Toen alles nog goed en simpel was.

Tevens belangrijk op te merken, is het verschil in setting. Kadaffi toonde zich op een machtige plaats - de plaats waar recht wordt gesproken. Obama bezocht je in een oud huis, als symbool voor het gewone en het knusse. Volgens hem zou je voor het goede moeten kiezen - ook als dat zou betekenen dat je geen machtig man zou worden, maar een gewone huisvader.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #246 Gepost op: 4-09-2011, 10:06:17 »
Hmm.. droomde dat ik in de spiegel keek, maar ik was volledig bewust dat ik aan het dromen was.
Dus ik dacht, laat ik de droom eens mooi aanpassen, a la lucide dromen, maar toen werd ik wakker  ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #247 Gepost op: 4-09-2011, 14:05:23 »
Lucide dromen, dat is me nog niet vaak gelukt. Volgens mij liet ik mezelf wel een keer vliegen.
 
Heeft iemand trouwens wel eens gehad dat je geest wakker is, maar je lichaam niet? Je kan alles horen om je heen en je bent ook wakker, maar je lichaam wil niet meewerken. Dat blijft liggen waar die ligt.
Heb ik namelijk wel eens gehad.  :-\\
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #248 Gepost op: 4-09-2011, 17:37:20 »
Lucide dromen, dat is me nog niet vaak gelukt. Volgens mij liet ik mezelf wel een keer vliegen.
 
Heeft iemand trouwens wel eens gehad dat je geest wakker is, maar je lichaam niet? Je kan alles horen om je heen en je bent ook wakker, maar je lichaam wil niet meewerken. Dat blijft liggen waar die ligt.
Heb ik namelijk wel eens gehad.  :-\\

Jep, heb ik ook wel eens.. als je later wakker bent heb je echt zoiets van sliep ik nou of niet?
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Droom topic
« Reactie #249 Gepost op: 4-09-2011, 18:28:45 »
Lucide dromen, dat is me nog niet vaak gelukt. Volgens mij liet ik mezelf wel een keer vliegen.
 
Heeft iemand trouwens wel eens gehad dat je geest wakker is, maar je lichaam niet? Je kan alles horen om je heen en je bent ook wakker, maar je lichaam wil niet meewerken. Dat blijft liggen waar die ligt.
Heb ik namelijk wel eens gehad.  :-\\

is dit wel een droom?een uittreding is logischer,nu heb ik nogal met verbazing de respons van hulpdakdekkers fenomenale "uitleggingen` gelezen,zeer zeker heeft ie een gegronde bijbelkennis, zonder te verzanden in het fundamentalisme!
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Droom topic
« Reactie #250 Gepost op: 4-09-2011, 18:31:38 »
1 terzijde,momenteel vergeet ik nogal snel mijn dromen,vroeger hingen die soms dagen nog bij me, dat weet hulpdakdekker zeker en vast te verklaren ;D :D
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #251 Gepost op: 4-09-2011, 19:53:06 »
Misschien moet ik m'n naam veranderen naar Jozef  ;)
Heb ook een verklaring bedacht voor m'n eigen droom. Het feit dat ik in de spiegel keek, betekent dat ik m'n eigen spiegel-oog ben  ::tandpastasmiley::



Overigens is waar Jann het over heeft slaapverlamming. Normaliter worden de spieren uitgeschakeld bij het in slaap vallen, en ingeschakeld bij het ontwaken. Soms gaat dit echter niet helemaal goed, en is de persoon daarom bij bewustzijn terwijl het lichaam niet meer meewerkt. Hierbij kunnen uitermate sterke hallucinaties voorkomen die zeer beangstigend kunnen zijn. Zijn daarom ook theorieen geopperd dat mythologische figuren als incubus en succubus zijn ontstaan n.a.v. deze hallucinaties.

edit: Ontspannen, en rustig proberen met vingers en tenen een beetje te wiebelen schijnt hier tegen te werken. Tevens zijn ze volgens sommigen heel geschikt om een lucide droom mee op te roepen.
« Laatst bewerkt op: 4-09-2011, 19:55:26 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #252 Gepost op: 4-09-2011, 21:19:20 »
Overigens is waar Jann het over heeft slaapverlamming. Normaliter worden de spieren uitgeschakeld bij het in slaap vallen, en ingeschakeld bij het ontwaken. Soms gaat dit echter niet helemaal goed, en is de persoon daarom bij bewustzijn terwijl het lichaam niet meer meewerkt. Hierbij kunnen uitermate sterke hallucinaties voorkomen die zeer beangstigend kunnen zijn. Zijn daarom ook theorieen geopperd dat mythologische figuren als incubus en succubus zijn ontstaan n.a.v. deze hallucinaties.

edit: Ontspannen, en rustig proberen met vingers en tenen een beetje te wiebelen schijnt hier tegen te werken. Tevens zijn ze volgens sommigen heel geschikt om een lucide droom mee op te roepen.

Dat had ik ook een keer gelezen, ja. Dat met m`n tenen bewegen probeerde ik toen ook en daarna kreeg ik al snel weer controle over m`n lichaam terug. Maar lucide dromen geschikt op dat moment? Ik ben dan geestelijk wakker, dan kan ik toch niet meer dromen?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #253 Gepost op: 4-09-2011, 21:41:10 »
Maar lucide dromen geschikt op dat moment? Ik ben dan geestelijk wakker, dan kan ik toch niet meer dromen?

Ik weet het fijne er ook niet van. Ben niet van nature een lucide dromer en heb nooit de moeite genomen het te leren [even aangenoomen dat het idd met succes te leren is].
Maar ik zat ooit wat te lezen over een van de beide onderwerpen en daar werd ineens de link gelegd dat blijkbaar een deel van de lucide dromers zweert bij slaapverlamming als beginpunt. Kan dat het dan alleen is bij het begin van de slaap [zodat je drome-land nog voor de boeg ligt] - of misschien is er wel een soort slaapverlamming-gelijkend verschijnsel zelf op te wekken dmv een of andere methode. Ik weet het fijne er niet vanaf.

Probleem, toen ik destijds wat over lucide dromen aan het lezen was, vond ik dat je al vrij snel verdwaald kunt raken in allerlei zweverige sites die al dan niet ineens religieuze of spirituele links gaan leggen. Was ergens een persoon die zweerde dat hij in z'n droom Grote Vriend Jezus had ontmoet en dat het helemaal absoluut compleet echt was, en het was zo fantastisch geweldig mooi.

Toen haakte ik een beetje af.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Droom topic
« Reactie #254 Gepost op: 4-09-2011, 22:39:25 »
ik droomde dat er een bladblazer naast mn bed stond te blazen en even later in mijn bed..... jammer genoeg was het geen droom ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #255 Gepost op: 8-09-2011, 10:12:32 »
Droomde dat ik de fontein v/d eeuwige jeugd had gevonden. Blijkbaar was het aan een eind van een labyrinth op Mallorca - dus als iemand nog een vakantie-bestemming nodig heeft..
Er zaten ook een hoop Spanjaarden - dus misschien handig even Spaans te leren als je er naartoe gaat  ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Droom topic
« Reactie #256 Gepost op: 22-09-2011, 20:07:28 »
Ik kan t.v.tips zo snel niet vinden het zal wel een droom zijn ,maar een t.v. tip over 4/3.6 of 7 minuten .

een filmprogramma, vlak na (u weet wel) d w dr do  ::bravo::
* De Grote filmquiz: als  het straks gewoon komt,heb ik het niet gedroomd
Ned.3. :D!
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Droom topic
« Reactie #257 Gepost op: 4-10-2011, 22:49:20 »
Ik droomde afgelopen nacht dat ik bier aan het drinken was ::jaja::

het was gezellig in mijn droom

had ook dikke sjans met 2 verschillende meiden, maar dat terzijden
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Droom topic
« Reactie #258 Gepost op: 4-10-2011, 22:52:14 »
Ik droomde afgelopen nacht dat ik bier aan het drinken was ::jaja::

het was gezellig in mijn droom

had ook dikke sjans met 2 verschillende meiden, maar dat terzijden
waarom staat de clue van het verhaal hier nou in zulke kleine lettertjes? ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Droom topic
« Reactie #259 Gepost op: 4-10-2011, 22:55:28 »
waarom staat de clue van het verhaal hier nou in zulke kleine lettertjes? ::)

is dat dan de clue?
was gewoon een ander gedeelte van mijn droom die minder belangrijk is ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!