Auteur Topic: Droom topic  (gelezen 239598 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #440 Gepost op: 24-05-2013, 13:17:06 »
Ik heb vannacht serieus over de forumspelletjes hier gedroomd ::rofl::
Ik droomde dat ik er uit lag bij De Zwakste Schakel, tot ik me bedacht dat ik helemaal niet meedoe aan de Zwakste Schakel ??? En toen ging ik blijkbaar maar dromen over Gizeh omdat m'n onderbewuste toen bedacht dat ik daar wel aan meedoe :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Droom topic
« Reactie #441 Gepost op: 24-05-2013, 13:25:25 »
Ik heb vannacht serieus over de forumspelletjes hier gedroomd ::rofl::
Ik droomde dat ik er uit lag bij De Zwakste Schakel,
Dat was mijn nachtmerrie die bijna werkelijkheid werd  ::rofl::

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #442 Gepost op: 24-05-2013, 14:52:50 »
Ik had van de week de meest bizarre droom gehad. Ik was in Nederland en pakte toen de trein en stapte uit in Mississippi. Erg vreemd en ik was ook tig eeuwen terug met die oude saloons enzo. De mensen waren heel blij en waren aan het feesten en doen. Op een gegeven moment keek ik op mijn horloge en zag ik de Nederlandse tijd dus ik zo van ja ik moet weg nu want anders kan ik niet meer thuiskomen met de trein.  ??? Waar ik was, was het gewoon licht en ergens rond de ochtend en toen ik in de trein zat was het al donker en bijna 12 uur 's nachts. Ik snapte er niks van toen ik wakker werd haha.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #443 Gepost op: 24-05-2013, 15:45:45 »
 ::rofl::


Had een of andere droom dat er buiten voor m'n raam een stel veelkleurige aas-vogels zaten - en later een rode kolibri, dus die ging ik maar fotograferen. Want ik dacht nog 'die beesten komen hier niet voor, als ik ze niet fotografeer gelooft niemand me'.

Wat misschien een hint had moeten zijn.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #444 Gepost op: 24-05-2013, 16:06:52 »
Ik heb vannacht serieus over de forumspelletjes hier gedroomd ::rofl::
Ik droomde dat ik er uit lag bij De Zwakste Schakel, tot ik me bedacht dat ik helemaal niet meedoe aan de Zwakste Schakel ??? En toen ging ik blijkbaar maar dromen over Gizeh omdat m'n onderbewuste toen bedacht dat ik daar wel aan meedoe :P
Heb je toevallig ook nog over een kaartspelletje gedroomd? :P
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #445 Gepost op: 24-05-2013, 16:09:08 »
Heb je toevallig ook nog over een kaartspelletje gedroomd? :P
Nee, dat niet :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #446 Gepost op: 24-05-2013, 16:18:28 »
Dat was mijn nachtmerrie die bijna de harde werkelijkheid werd  ::rofl::

Vannacht trouwens een rare droom gehad... Ik zat aan een tafel, voor de rest was er enkel witte ruimte om me heen. En ik hoorde de hele tijd keihard "BOEM TIK TAK TIK, BOEM TIK TAK TIK"

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #447 Gepost op: 24-05-2013, 16:25:06 »
Vannacht trouwens een rare droom gehad... Ik zat aan een tafel, voor de rest was er enkel witte ruimte om me heen. En ik hoorde de hele tijd keihard "BOEM TIK TAK TIK, BOEM TIK TAK TIK"

Jeugdtrauma aan het programma Tik Tak?  ::vergroot::
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #448 Gepost op: 24-05-2013, 16:29:26 »
Nee, nooit gekeken eerlijk gezegd...
Ik ben wel benieuwd waar dat "BOEM TIK TAK TIK" dan op slaat  ::rofl::

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Droom topic
« Reactie #449 Gepost op: 24-05-2013, 17:32:14 »
jullie dromen zijn awesome  ::rofl:: ::bravo::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #450 Gepost op: 25-05-2013, 16:24:29 »
Ik heb vannacht weer over Boem Tik Tak Tik gedroomd, alleen zat ik  nu in een kamer met witte muren en 3 ronde raampjes.

 ???

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #451 Gepost op: 25-05-2013, 16:27:33 »
Ik heb vannacht weer over Boem Tik Tak Tik gedroomd, alleen zat ik  nu in een kamer met witte muren en 3 ronde raampjes.

 ???
In ieder geval kon je dan deze keer ontsnappen door de raampjes? :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #452 Gepost op: 25-05-2013, 16:36:35 »
Nee, mijn droom-ik probeerde het ook niet  :P

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #453 Gepost op: 27-05-2013, 09:17:11 »
Meerdere verschillende dromen..

Waaronder eentje waar ik op de een of andere reünie was gezellig aan het bijpraten met mensen die ik in geen jaren heb gezien. Totdat we ineens moesten hardlopen, maar dat ging niet zo best want ik miste minimaal 1 [& maximaal 2] van mijn onderbenen. Dus ik kreeg een soort springstokken aangemeten waarmee het wel lukte, en pardoes ontdekte ik een nieuwe ren-techniek waarmee ik nog harder kon.


Wat natuurlijk al hevig impliceerde dat het een droom was. Ik zou al van 1 springstok afvallen, laat staan 2 - laat staan een rentechniek verbeteren.
Ohja, en ik heb beide onderbenen nog. ::vergroot::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #454 Gepost op: 28-05-2013, 13:20:53 »
Ohja, herinnerde net nog dat ik had gedroomd dat ik zat te lunchen met een Egyptische vrouwelijke Farao, en haar dochter en schoonzoon. In een piramide - waar anders.

Was niet geheel duidelijk of ze nu wel of niet mummies waren, maar ze leefden in ieder geval wel.

Enfin, het voornaamste gespreksonderwerp was dat het Oud-Egyptisch enorm leek op hedendaags Duits. En dat vonden zij ook allemaal zeer opmerkelijk. En uiteindelijk was de Farao het met haar dochter oneens of je in het Duits nu 'Ich spreche Deutsch' of 'Ich rede Deutsch' moest zeggen.
En ik wist het ook niet.


Maar dat was erg gezellig. Lekkere lunch ook.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #455 Gepost op: 2-08-2013, 11:41:03 »
Ben het gros weer kwijt.


Maar de essentie was dat ik, met een groep van 20-30 anderen, werd aangevallen door een horde van het een of ander.
Die renden door een soort Rode Zee-doorgang, welke in stand werd door een continue luchtstroom van een kale man die eveneens bij ons was.
Dus om dat te onderbreken moesten we dat stoppen. En hem vermoorden vonden we onsympathiek, dus moesten we hem aan het lachen maken.

Dus we gingen met z'n allen The Circle of Life zingen.

En dat werkte ???
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #456 Gepost op: 2-08-2013, 12:49:06 »
Motto: kale mannen zijn een serieuze bedreiging voor het voortbestaan van de mensheid, en hoogstwaarschijnlijk de aanleiding voor een aanstaande apocalyps.

Het zingen van The Circle of Life benadrukt de wens van het volk dat het gewone leven (life as we know it), door blijft gaan. Wat natuurlijk niet gebeurt als dat zelfde naïeve volk de Kwade Kale Man gewoon in hun midden laat leven en de bedreiging eenvoudig weg wilt lachen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #457 Gepost op: 31-08-2013, 10:12:59 »
 ;D


--

Goed, heb een nieuwe.



Liep samen met nog 1-2 anderen door donkere verlaten gangen, vol met kerkers, vol met skeletten en halfvergane lichamen. Af en toe werd dat onderbroken door een trappenhuis naar boven - maar we liepen steeds verder door de kerkers.
Tot we ineens in een trappenhuis geluid boven ons hoorden. Alhoewel het niet in mn top-5 reflexen stond, gingen wij er op af. 1 Verdieping omhoog, 2, 3, 4.. 5. Daar stond een man met een doekje de trapleuning schoon te maken. Intussen waren we zo hoog dat we het overzicht op een zaal hadden, wat een bibliotheek leek - waar een tiental mensen rustig ronddrentelden.
We daalden weer deels af, tot bibliotheek niveau, waar een tentoonstelling was over Auschwitz. Want daar bleken we te zijn, in een barakkencomplex. Met onder andere een maquette van heel Duitsland, waarop te zien was dat de Duitsers aan het eind van de oorlog hadden geprobeerd het kamp naar tienduizenden vierkante kilometers uit te breiden; zodoende Berlijn in te kapselen; en een nieuw land te beginnen. Allemaal mensen hadden het er over dat het zo onvoorstelbaar en verschrikkelijk was - terwijl wij vonden dat ze, om het te zien, anders even een verdieping naar beneden moesten gaan..

<Toen was er een korte overgang, die dusdanig gefragmenteerd in mn geheugen zit dat ik 'm achterwege zal laten>

Gebruikmakend van een tijdmachine was ik terug in de tijd. Niet alleen dat, maar ik was ineens ook een jaar of.. 7. We stonden met een groep van ongeveer 8 personen in een ruime woonkamer, waar een luchtvaartpioneer enthousiast vertelde over retourtjes Londen. Slechts 50 gulden. Eerder hadden ze gedacht dat je alleen een vliegeniersbril & helm op moest zetten om te vliegen, maar dat was toch wat naïef. Iedereen lachte hartlijk. Een vrouw, die mijn oma bleek te zijn, had er wel oren naar - en vroeg aan mij of ze het moest doen. Dat leek mij afhangen van hoeveel gulden er dan overbleef voor eten -- dat was het verkeerde antwoord.
Dus ik liep met mijn opa, die Max Euwe bleek te zijn, naar een andere kamer - waar hij trots een stel nieuwe eigen postzegels liet zien. Enkele afbeeldingen van zijn ouders, en dingen die hij zelf had gemaakt - maar geen eigen foto, want dat vond hij niet belangrijk.
Met deze nieuwe ontwikkeling van het commecieele vliegen kregen we het al snel op de toekomst, en wat die zou brengen. Nou, straalvliegtuigen - en tijdmachines, hintte ik. En ik zette de tijdmachine aan, in dezelfde tijd blijvende - maar ineens 70-80 jaar oud. Hij accepteerde deze transformatie als van nature - en besloot met het declameren van een prachtig gedicht.

En toen werd ik wakker.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #458 Gepost op: 4-09-2013, 08:48:38 »
Ik zat op de bank met Lukie4 tennis te kijken.
En even later liepen we door een toeristisch dorp een ijsje te eten.


Dat waren maar twee topics; ik hoop niet dat we alle topics gaan doornemen komende nachten. ::zweet::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #459 Gepost op: 4-09-2013, 09:26:00 »
 ::rofl::  ik tel er drie: fantasy tennis, waldo en d'r in en d'r uit. Scheelt weer een stuk nachtmerrie.
...maar soms even niet :)