Auteur Topic: Droom topic  (gelezen 239557 keer)

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Droom topic
« Reactie #480 Gepost op: 21-10-2013, 22:11:56 »
Misschien moet HDD niet zo zwaar tafelen vlak voor bedtijd?  ::hypocriet::
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #481 Gepost op: 26-10-2013, 09:58:59 »
Misschien moet HDD niet zo zwaar tafelen vlak voor bedtijd?  ::hypocriet::

Dat zal het niet zijn.
Eerder denk ik de temperatuur - en een over actieve fantasie :P

--

Welnu.
Afgelopen nacht was ik de Paus.
In de rol van detectieve.

Ik meen nog vaag te herinneren dat het een volledig detectieve verhaal was, maar ben het gros weer vergeten.
Het punt was dat er een soort munt [waar een kwart uit was gehapt] was gestolen bij een tentoonstelling ofzo.
En ik, als Paus, was toevallig ter plaatse want 't ding was van het Vaticaan, dus ik dacht, laat ik daar eens achteraan gaan.
<Dan ben ik hier ongeveer de eerste 3/4 vergeten>

Werd geholpen door een jongen [zeg, rond de 20-25] en een vriendin van hem.
Waarbij die vriendin opmerkte dat de jongen altijd zenuwachtig was behalve wanneer hij acteerde. Toen realiseerde ik me dat hij bij het eerdere helpen niet zenuwachtig was, dus hij acteerde, dus hij was de dief. Jaja, je ziet wel - het is maar goed dat ik [naast Paus] ook detectieve was geworden. Geen speld tussen te krijgen!

Dus ik liep terug naar de tentoonstelling, maar voordat ik daar aankwam was er net een bankoverval aan de gang. Dus ik probeerde door te wandelen, toen een van de overvallers vroeg waarom ik van die rare gouden kleren aan had. Dus ik zei dat ik de Paus was - vond hij een goede reden.

Bij de tentoonstelling aangekomen had ik gededuceerd dat er een vrouw in het spel moest zijn [obviously ::)]. Daarmee geconfronteerd bekende hij, en inderdaad, ze werkte bij de politie. Dus hij wilde indruk maken door het gestolen voorwerp wonderbaarlijk te vinden.
De voorgenoemde vriendschappelijke vriendin van hem zat in het complot, dat ze [zoals dat hoort] netjes uit de doeken deden.
Blijkbaar was een onderdeel van hun masterplan dat ze een derde vriend in een vloerkleed rolden; dat de ene ermee door de douane op een vliegveld ermee ging, daar de ander trof, waarna de ander het in het bagagegedeelte van een vliegtuig deponeerde.
Destijds leek dat een heel ingenieus en essentieël deel van het masterplan. ???

---

Toen werd ik wakker van de wekker, die niet snapte dat het zaterdag was.
Dus ik drukte 'm uit, en ging weer mooi verder met dromen.

--

Droom-2 was ik wederom de Paus.
Maar het was mijn laatste Paus-dag, want -heel democratisch- de positie was ineens nog maar voor 4 jaar.

Dus ik gaf nog een interview, waarbij de interviewer bekende dat ze eigenlijk de hele tijd had gedacht dat ik niet de Paus was maar z'n woordvoerder.
Terug in de Pauselijke vertrekken zaten daar een stel voetbalcommentatoren en Marco van Basten te analyseren over de eredivisie [ronduit waardeloos] en de duitse competitie [Dick Advocaat ging het heel goed doen bij Schalke].
Net toen het begon te dagen dat er weinig voetbalcommentatoren in Pauselijke vertrekken zullen komen, kwamen er zes Hawaiaanse Hula Hula-meisjes binnen met een soort afscheidslied. Alleen dat durfden ze niet te spelen.

Dus toen werd ik maar weer wakker ???




Zodoende.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #482 Gepost op: 26-10-2013, 12:18:25 »
wat deden Molière en KD in mijn droom; daar zittend in een stationshal op een bankje commentaar leverend als een Waldorf en Statler???

Ik liep daar net langs met mijn goede vriend Jimmy Connors...
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #483 Gepost op: 27-10-2013, 12:02:24 »
Ik ging met mijn vader en zusje ergens naar op weg met de auto, maar we moesten nog even wat ophalen bij de Aldi. Toen we binnenkwamen bleek ik mijn Albert Heijn-blouse aan te hebben, wat een of andere schoonmaakster daar deed denken dat ik een collega was en me gelijk de opdracht gaf de zuivel bij te vullen. Ik neem rustig die taak op me maar langzamerhand begin ik wel zenuwachtig te worden als ik de klanten tegen elkaar hoor fluisteren dat ik de blouse van een andere winkel aan heb. Ik kan mijn familie ook niet laten wachten dus ik loop naar de manager om verhaal te halen. Hij lijkt te begrijpen dat het moeilijk werken is hier als ik naar het buitenland moet, geeft me een ferme handdruk en zegt me het jaar daarop wel in het Aldi-team te verwachten.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Droom topic
« Reactie #484 Gepost op: 27-10-2013, 12:04:22 »


ik hoop dat die past!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #485 Gepost op: 27-10-2013, 12:05:12 »
 ::rofl::  dit is toch wel een favoriet topic  ::ok::
...maar soms even niet :)

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Droom topic
« Reactie #486 Gepost op: 27-10-2013, 12:11:57 »
Ik moest vannacht van Carlo en Irene het Kanaal overzwemmen, John Williams achterna, terwijl ik het shirt van Kees Tol en een knalgeel vest van Charly Luske moest dragen?  ??? Ik snapte het niet, want er was ook gewoon een brug.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #487 Gepost op: 27-10-2013, 12:44:37 »
Sterren zwemmen het Kanaal over het nieuwste tv-format van de commerciëlen?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #488 Gepost op: 3-11-2013, 16:33:24 »
Ik droomde dat ik een weekendje naar New York was. Even op en neer met het vliegtuig. Mijn ouwe rammelfiets mee natuurlijk, want wat is een Nederlander zonder fiets? Ding ergens aan een paal vastbinden en lopen maar. Uit angst dat ik mijn fiets niet zou kunnen terugvinden besloot ik alleen maar rechtdoor te lopen zodat ik voor de terugweg alleen maar hoefde om te keren. De stad bleek volop in kerstsferen te zijn, wat ik erg gezellig vond, hoewel het meer leek op de lokale kerstmarkt van - zeg eens wat - Barneveld. Geen ene wolkenkrabber gezien trouwens, dus vroeg me af wat er nou ook alweer te zien viel in New York. Vrijheidsbeeld viel me ineens te binnen, dus maar verder zoeken. Liep toen langs een meisje met wie ik aan de praat raakte. Ze bleek Duits te zijn en vroeg in welke 'Weich' van NY ik woonde. Ik natuurlijk vertellen dat ik 'Holländisch' ben. Ze was erg verbaasd, ik sprak namelijk vloeiend Duits. Daarna bleek ze een penvriendin te zijn met wie ik blijkbaar al jaren schrijf. Je komt elkaar zo tegen in een gehucht als New York.

Dit in grote lijnen, maar dan met Sidney en het Opera House. Een dagje heen en weer. Het geld kon me geen zak schelen. Voelde best lekker, die instelling.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #489 Gepost op: 3-11-2013, 18:42:48 »
In slaap gevallen terwijl het oorverdovend hagelde.

Zodoende een equivalente droom gehad, waarbij er bij een nabijgelegen hofje een laaghangende wolk hing. Maar daar kwam een scheur in, die zich uitbreidde, waarna al het water uit de wolk gutste en een aanzienlijke plaatselijke overstroming teweegbracht. :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Droom topic
« Reactie #490 Gepost op: 11-11-2013, 18:32:57 »
In m'n droom van vannacht had ik het wifi-wachtwoord van de Rode Koningin uit Alice in Wonderland gehackt  ???


En dat was heel de droom, duurde ook maar iets van vijf seconde of zo  :P

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #491 Gepost op: 11-11-2013, 19:03:29 »
Wel knap van je  ::ok::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #492 Gepost op: 11-11-2013, 22:20:28 »
Droomde dat ik mini-krokodilletjes in mijn kamer had lopen - in het huis waar ik 7 jaar geleden in woonde. Toen ik in de bek van de krokodil keek zag ik er allemaal opgehoopte rommel in zitten, waaronder ook een Mickey Mouse-poppetje. Later zat de krokodil zelf in een of andere zak met allemaal rotzooi.

Ik weet niet ook niet wat ik er van moet maken  :-\\
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #493 Gepost op: 12-11-2013, 16:03:10 »
iets met rotzooi opruimen?  ;D
...maar soms even niet :)

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Droom topic
« Reactie #494 Gepost op: 12-11-2013, 21:20:34 »
Dat moet ik in bijna elke droom , nu heb [bben]  /we ik een weggeef luik    ::ok::  :) ontdekt .  nja G I G zag het  ::jaja::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #495 Gepost op: 13-11-2013, 01:04:09 »
Ik droomde vannacht eerlijk waar dat Grasisgroen een spel bij Survivor won. Dat ze eigenlijk jurylid is deed even niet ter zake  ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #496 Gepost op: 13-11-2013, 21:50:54 »
 ::rofl::
...maar soms even niet :)

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Droom topic
« Reactie #497 Gepost op: 13-11-2013, 22:32:47 »
 ::oink:: Dan wint ze vast het juryspel  ;)
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #498 Gepost op: 14-11-2013, 13:13:34 »
 ::ohno:: Aapje is er met de ring vandoor  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #499 Gepost op: 20-11-2013, 14:15:41 »
Grauwige droom weer vanmorgen. De wereld werd in de greep gehouden door een kwaadaardige dictator (zijn er goedaardige dictators bekend?) en werd langzaam de vernieling in geholpen. Ik zat in een soort verzetsstrijdersteam in een vervallen huis het nieuwste filmpje te kijken van de gruwelijkheden die het regime uitvoerde. Althans, iedereen behalve ik; ik weigerde te kijken. De, ik neem naam, leider van de groep was een figuur uit Homeland:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Eenmaal buiten het huis raadde hij me aan het filmpje te bekijken, zodat ik dan echt wist wat er speelde en me beter kon voorbereiden op het rebellenbestaan. Om de daad bij het woord te voegen beval hij me op een schuurtje te klimmen en stoeptegels te vangen die hij me aangooide. De eerste keer ging mis, de tweede keer ook, vanaf de derde keer nam een ander, een beer van een kerel, het over. De vierde keer ving ik eindelijk en vanaf toen was ik niet meer te stoppen. Versnipper ze! riep de leider me toe en ik scheurde de stoeptegels doormidden, en nog eens, en nog eens, tot ze uit elkaar vielen. Ik was helemaal klaar om het tegen het Kwade Regime op te nemen, maar ja.. dan word je wakker en blijkt je grootste vijand de tijd te zijn, omdat je je een halfuur hebt verslapen  :-[
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)