Auteur Topic: Droom topic  (gelezen 239603 keer)

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Droom topic
« Reactie #100 Gepost op: 25-04-2005, 09:35:17 »
:) ben ik weer
Kort droompje, hopen dat de uitleg daar bij aansluit

Ik ging naar de slager met mijn neefje. We stonden aan de overkant van de straat, maar we moesten om een ingewikkelde vierkant steigerstellage heen lopen. Toen we erom heen waren, stonden we binnen. Inmiddels geen slager meer, maar een groente boer. Er waren eerst geen klanten, ging mijn neefje een nummertje pakken, was er een handje voor vol ons. We hadden nummer 41 en de teller stond op 17. De winkel inmiddels vol met klanten.
Toen ik aan de buurt was, wilde ik appels, maar zag ik net de laatste 8 appels netjes in 2 rijen van 4 in een plastieken zakje gestapeld worden  :( alsof je appels in zo'n los zakje kunt stapelen Dan maar sinasappels, maar die hadden ze ook niet. Terwijl de winkel helemaal vol lag toen ik binnen kwam.

Meer weet ik niet  :(
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Droom topic
« Reactie #101 Gepost op: 26-04-2005, 14:00:13 »
Ik droomde van de week dat een vriendin belde of ik nog ramenzeem spullen voor haar had ???
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline juudith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #102 Gepost op: 26-04-2005, 18:23:59 »
Ik weet alleen nog dat ik aan mijn vader vertelde dat de appels zuur waren  ???

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #103 Gepost op: 28-04-2005, 09:48:46 »
Gedroomd dat mijn hond stervende was...

Het is een zwart hondje, maar het meerendeel was nu grijs/wit geworden en op sommige plaatsen was ze gewoon kaal en zag je het roze/grijze vlees.
Alles was zo weggezakt dat je haar tandvlees kon zien en ze was niet meer blij te maken met een beetje eten. Ze at het niet op. En ze jankte veel...  :\'(

Was ik blij dat het een droom was!  ::oink::

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Droom topic
« Reactie #104 Gepost op: 28-04-2005, 09:51:13 »
 :\'(  yak, wat een rare dromen droom je
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #105 Gepost op: 28-04-2005, 09:55:17 »
Ja, maar toen ik dan vanmorgen opstond en ik haar weer in gewone staat zag, was de liefde weer des te groter! :)

Ze zit nu ook naast me. Heb nog maar één hand over om te typen.

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Droom topic
« Reactie #106 Gepost op: 29-04-2005, 09:38:46 »
??? ik had weer een erg rare vannacht. Er liepen er ook 2 door elkaar, of ieg dat gevoel had ik. Ik zal ze even apart oomschrijven anders is het niet te volgen zo misschien nog niet, maar zo ben ik ;D

Oh ja DroomOrakel, als je hier betekenissen aan kunt koppelen GRAAG!! Mocht de uitleg heeeeeeeel raar of heeel persoonlijk zijn, zou je het deze keer dan willen PMen?

1) Om de wereld te redden diende er iets supergevaarlijks te gebeuren op zee. Ik weet niet precies wat, maar mensen in/op schepen konden de klus niet klaren. Om toch de wereld te redden want zo heldhaftig ben ik wel in mijn dromen  ;D had ik 2 enorme walvissen getraind die wel bij het gevaarte konden komen. Zo mak en vriendelijk als 2 Harderwijkdolfijntjes lieten ze een apparaat aan het einde van hun staart bevestigen en zwommen ze het gevaarte tegemoet. Ze waren nog maar net weggezwommen of er komt een zwarte rook uit een van de apparaten, gevolgd door een enorme wolk van bloed. Heftig slaande met de staart probeerde de walvis het apparaat te verwijderen, maar het bloed bleef toenemen. De walvis was duidelijk zichtbaar aan het lijden.
Daarna weet ik het niet meer... ik weet vrijwel zeker dat die walvis door mijn gekke plan is overleden. Niet zozeer door een beeld dat ik had, maar meer een voorspelend gevoel.


2) ik lig in bed te slapen (dit hoort dus al bij de droom) en voel dat er iets aan mijn achillespees zit. Eerst lijkt het alsof er iets zit te knagen. Maar het gevoel wordt intenser, èn is duidelijk gericht op een bepaald plekje net boven mijn hiel. Ineens dring tot me door dat er iemand een vierkant stukje (ter plaatse van mijn achillespees) probeert uit te zagen  :o Ik wil recht gaan zitten om te kijken, maar merk dan dat ik tegen mijn bed wordt aangedrukt door iemand. Eerst beangstigd dit me nog meer, maar om een rare reden, geeft deze persoon me een heel geruststellend gevoel, en voel ik me juist heel veilig. Als of ik ergens voor/tegen beschermd wordt. Had daarbij ook het idee dat die persoon me gewekt had om het zagende gevoel te beleven  :-\\ Als of ik geholpen werd op tijd wakker te worden, omdat ik anders iets belangrijks gemist had.

Daarna werd ik dus echt wakker, en had nog steeds het gevoel dat ik ergens door gewekt was, en met een reden. Ik heb dus weer een uur wakker gelegen, omdat ik in de veronderstelling was dat er IETS zou gaan gebeuren.  8) maar dat was natuurlijk niet  ??? wat moet er nou om 3 uur 's nachts voor belangrijks gebeuren.

Nou ik vond het allemaal vreemd. Zeker omdat die 2 dromen enigszins door elkaar liepen. misschien dat die pijn van die walvis vertaald werd naar de wond in mijn onderbeen??
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #107 Gepost op: 29-04-2005, 11:22:51 »
Ik had vanacht ook 2 hele rare dromenze zijn eens me bijgebleven

Als eerste ging ik met de auto van mijn ouders naar de stad ??? (ik heb niet eens een rijbewijs) want ik ging een ijsje halen. Dus ik parkeer mijn auto op de markt (wat nu niet meer kan want die wordt verbouwd). Ik pak m'n spullen, doe m'n auto op slot en loop via een enorme omweg naar de ijscoman, die blijkbaar op de hoek van de haven staat (staat ie normaal nooit). Als ik bij de ijscoman aankom, bedenk ik me dat ik mijn portemonee ben vergeten en loop terug naar de auto, nu wel via de korte route. Als ik daar aankom staan er 2 agenten voor mijn auto. Ik bleek bestolen te zijn van mijn spullen, een tas vol met bouwartikelen ??? en mijn portemonee. Dus ik krijg ze terug en bedank de agenten. Maar dan kijken ze opeens naar de auto. "Mevrouw u staat scheef ingeparkeerd. Mag ik u rijbewijs."

Meer weet ik daar niet van, toen ging ik naar de tweede droom. Ik zat op school en er kwam een klasgenoot binnen. Zij heeft last van een ontstoken vinger en dat is uitgelopen naar haar hele hand. Komt ze binnen, dus ik vraag: hoe staat t met je hand. Dus zijn haalt m uit haar mitella: zijn haar 3 middelste vingers er half afgehakt! ::oink::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #108 Gepost op: 29-04-2005, 18:21:29 »
Ik weet ook nog wat ik gedroomd heb. Heel vaag.
Ik zat tv te kijken en de deurbel ging, maar ik had geen zin om open te doen (dat gebeurt niet alleen in dromen, ook in het echt, maar dan kijk ik eerst wie er aan de deur staat voordat ik besluit om niet open te doen)
Maar de bel ging nog eens en even later nog eens. Na een paar minuten besloot ik om toch eens open te doen, maar toen was het net te laat, ze reden net weer weg in hun auto... mijn oom en Angela Groothuizen.  ??? ??? ???

Offline Eefjuhh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #109 Gepost op: 30-04-2005, 13:12:26 »
Ik weet ook nog wat ik gedroomd heb. Heel vaag.
Ik zat tv te kijken en de deurbel ging, maar ik had geen zin om open te doen (dat gebeurt niet alleen in dromen, ook in het echt, maar dan kijk ik eerst wie er aan de deur staat voordat ik besluit om niet open te doen)
Maar de bel ging nog eens en even later nog eens. Na een paar minuten besloot ik om toch eens open te doen, maar toen was het net te laat, ze reden net weer weg in hun auto... mijn oom en Angela Groothuizen.  ??? ??? ???

 ::rofl::

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Droom topic
« Reactie #110 Gepost op: 6-05-2005, 23:56:30 »
:) het is weer eens aan mij geloof ik
Vannacht had ik weer een rare droom, maar dat zijn jullie en ik inmiddels wel gewend

Ik ging op visite bij Maud. Samen met Rolf, Joost en Mariska belden we bij haar studentenhuis aan. Eerst wilde ze niet opendoen, maar ik zei dat we allemaal van 'dezelfde familie' waren, daarop deed ze met een zoemertje de deur open. R en M gingen de trap op naar boven. J moest ik een tuintje verderop halen.
Terwijl ik de trap op wil gaan, komt J al weer naar buiten gerend, doodsbang! Achter hem komt een heel griezelige hond naar buiten. Nou ja het lichaam van een grote St. Bernard met met de kop van een cheta erop genaaid. Het beest loopt iedereen met een agressieve blik in de ogen acherna.
Maud komt dan ook naar buiten; helemaal overstuur! De hond jaagt M de bosjes in, maar ze onder een deken gaat liggen  ??? Ook Maud gaat onder de deken liggen. Ze begint een heel emotioneel verhaal te vertellen over de liefde voor haar hond. Dat het cheta-hoofd erop is gezet omdat de hond ziek was, en dit de enige manier was om hem te laten leven.
Begint ze weer heel hard te huilen. Afgelopen maandag was de hond jarig. Ze zoekt eigenlijk een ander hoofd om er op te zetten, zodat ie langer kan blijven leven. Maar is bang voor rare experimenten.

 ;D Nou ja, weer lekker vaag allemaal
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Droom topic
« Reactie #111 Gepost op: 6-05-2005, 23:59:05 »
:) het is weer eens aan mij geloof ik
Vannacht had ik weer een rare droom, maar dat zijn jullie en ik inmiddels wel gewend

Ik ging op visite bij Maud. Samen met Rolf, Joost en Mariska belden we bij haar studentenhuis aan. Eerst wilde ze niet opendoen, maar ik zei dat we allemaal van 'dezelfde familie' waren, daarop deed ze met een zoemertje de deur open. R en M gingen de trap op naar boven. J moest ik een tuintje verderop halen.
Terwijl ik de trap op wil gaan, komt J al weer naar buiten gerend, doodsbang! Achter hem komt een heel griezelige hond naar buiten. Nou ja het lichaam van een grote St. Bernard met met de kop van een cheta erop genaaid. Het beest loopt iedereen met een agressieve blik in de ogen acherna.
Maud komt dan ook naar buiten; helemaal overstuur! De hond jaagt M de bosjes in, maar ze onder een deken gaat liggen  ??? Ook Maud gaat onder de deken liggen. Ze begint een heel emotioneel verhaal te vertellen over de liefde voor haar hond. Dat het cheta-hoofd erop is gezet omdat de hond ziek was, en dit de enige manier was om hem te laten leven.
Begint ze weer heel hard te huilen. Afgelopen maandag was de hond jarig. Ze zoekt eigenlijk een ander hoofd om er op te zetten, zodat ie langer kan blijven leven. Maar is bang voor rare experimenten.

 ;D Nou ja, weer lekker vaag allemaal

 ::rofl:: ::rofl::

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Droom topic
« Reactie #112 Gepost op: 7-05-2005, 00:00:06 »
::rofl::

er is maar 1 conclusie te bedenken... je moet minder pillen slikken alvorens te gaan slapen ;)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #113 Gepost op: 7-05-2005, 00:15:41 »
lol cora!  ::rofl::

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Droom topic
« Reactie #114 Gepost op: 8-05-2005, 08:17:38 »
het is iig erg creatief eirc! ::rofl::
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #115 Gepost op: 8-05-2005, 10:26:06 »
 geweldige dromen! ::rofl::
When God created man, she was only joking!

Offline simonee.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #116 Gepost op: 8-05-2005, 13:10:26 »
haha ik wist niet dat dit topic bestond (had ik eerder moeten weten) ik schrijf elke morgen mijn dromen heel gedetailleerd op, waarom weet ik eigenlijk niet.. dit is een samenvatting van vandaag:

kleuren: alle mensen waren helemaal in het rood, verder had alles een lila gloed

hoofdpersonen: Ik, jes en G

samenvatting: irritante mensen vroegen aan G waar ik was, toen vertelde ze de waarheid, namelijk dat ik bij een japanse psycholoog was, toen vroegen ze waarover het ging en toen vertelde ze alweer de waarheid, over mijn relatie met een kabouter en dat we vaak ruzie hebben en zo. Toen kwam ik weer uit japan terug, lopend, over het water en toen hoorde ik dat de hele school wist dat ik ruzie had met die kabouter en toen was ik heel kwaad op G, omdat ze dat nooit had mogen vertellen. En toen gooide ik mijn tas (die ik eerst nog niet bij had) op haar hoofd en rende weg naar jes. Jes die groeide toen opeens totdat ze 20 meter was en at iedereen op, totdat alleen ik en jes over waren toen knuffelde ze mij de hele tijd en toen werd alles zwart.. 
The mistakes I've made are dead to me. But I can't take back the things I never did.

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #117 Gepost op: 9-05-2005, 14:58:03 »
Ik droomde laatst dat ik met een paar vriendinnen een film zou gaan kijken (dat was ook echt zo) maar toen kwam ik een halfuur te laat en opeens stond m'n hele klas daar. Toen had ik opeens zangles bij allemaal bomen.
Eigenlijk een best normale droom, meestal is het nog veel vreemder.

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #118 Gepost op: 14-05-2005, 16:32:48 »
Het droomorakel zelf heeft vannacht ook de nodige avonturen beleefd   ;D


Ik was cassiere bij de Aldi bij ons in de stad. Mijn shift zat er net op en ik ging met het geld uit de kassa (in een Aldi platsiczak) naar achteren. Een vriend van mij (die ik gisteren na lange tijd weer tegenkwam) werkte er ook en zijn shift zat er ook net op. Terwijl we naar achteren lopen zeg ik tegen hem 'we worden straks overvallen'. (Jaja...altijd handig, voorkennis). En jahoor, nog geen 10 sec. later komen er een man, vrouw en een kind binnen met 2 machinegeweren. Ze beginnen in het wilde weg te schieten en hebben het op ons 2 gemunt (wij hadden immers het geld uit de kassa). Ik schuif iets voor me, uit protectie maar de kogels gaan er dwars doorheen. Wonderlijk worden we niet geraakt en ik schuif de plasticzak met geld over de vloer tussen de kassa's door naar de man. Hij pakt het geld en ze gaan.

Het volgende moment ben ik niet meer in de Aldi maar ergens anders (weet niet waar) Ik kijk foto's van die vriend. Foto's waar hij op staat, zijn vrienden en z'n schijnbaar nieuwe vriendinnetje. Wat mij weer jaloers maakt, dat hij een nieuw vrendinnetje heeft.

Dan ben ik ineens ergens in een warm land in een heuvelachtig landschap aan zee. Er is ook een moeder bij me met haar zoontje (ik ken ze niet). Moeder stapt in een auto (zo'n hele mooie oldtimer) en rijd weg. Ik stap ook in zo'n auto (met wit leren stuur enzo...supermooi). Dat kind gaat bij mij achterin. Maar dan zie ik dat de auto 4 pedalen heeft. Ik raak lichtelijk in paniek...4 pedalen?! Dan rij ik toch maar weg (ik zie mezelf wegrijden à la Grace Kelly in 'How to catch a thief') op zo'n kronkelig bergweggetje langs allerlei dorpjes met uitzicht op zee. (Zuid - Europees sfeertje).
We overnachten in een of ander hotel op de allerlaatste kamer van de gang. Kind is bang, ik ook. Maar van wat? We zien niemand maar horen een heleboel.

Dan ben ik in Breda. Maar Breda is Breda niet. Het is veel groter (denk aan Parijs met een rivier enzo). We (mijn moeder, die vriend van de Aldi avonturen en zusje) lopen naar de parkeergarage. We nemen een brug te vroeg en hebben het ondertussen over de Interliner route. Mijn zusje heeft het over de oude route en ik over de nieuwe route....

Toen werd ik wakker...heel verward. Oh what a night.... 8) Ik zal later weleens opzoeken wat voor betekenissen hier aan vast zitten.
That's all

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Droom topic
« Reactie #119 Gepost op: 14-05-2005, 21:40:23 »
ik weet de mijne van afgelopen nacht ook nog, zal proberen t logisch op te schrijven maar t was heel erg erwarrend allemaal..

Ik zat met karin (vriendin) in de auto en het regende héél erg hard, aan beide kanten van de weg stonden bomen en en er vielen heel veel takken op de grond, die werden ook steeds groten en het rijden was moeilijk. uiteindelijk moesten we stoppen voor een tak zo groot als een boomstam die de weg versperde. Toen ik uitstapte om deze opzij te duwen (wat niet ging) zag ik een holle boomstam in de sloot liggen met daarin 2 baby's.
volgende scene:
ik kwam aanlopen bij een huis en ruud stond in de voordeur. op de stoep stond een meisje met een rood gezicht en rode kleertjes (kap en mantel) en ik zag haar ook meteen voor roodkapje aan.(ik vond haar heel eng) Ruud zag haar niet maar wel iemand helemaal in t blauw. toen ik vroeg of hij haar niet zag veranderde ze in een grote hond die me aanviel en in mijn gezicht beet.
Vervolgens zat ik op de bank met een jongetje (die was ook eng) maar ik had ontdekt dat als ik vroeg of hij spinazie luste was hij heel lief.

Ben benieuwd naar de verklaring ;D
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand