Auteur Topic: Droom topic  (gelezen 239606 keer)

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #140 Gepost op: 10-07-2005, 10:17:53 »
Dit heb ik afgelopen nacht gedroomd...

Je denkt aan 'n onder-water-bevalling...  ::)

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Droom topic
« Reactie #141 Gepost op: 16-07-2005, 10:59:33 »
 :)

weer een hele rare droom. Ik was in een soort 'zaal', zonder dak, met gras als vloer en een enorm hoge heg als muur er zatten wel deurkozijnen in de haag, maar geen deuren en niks van ramen. Een vriendin moet gaan finishvlaggen bij een autorace, maar dat moest ik haar daar eerst nog even leren. Ze bakte er helemaal niks van alsof een 8tje draaien met een vlag zo moeilijk is en barste in snikken uit. Ze werd opgehaald en huilend de zaal uitgesleepd. Dan gooi ik een bolletje dode takjes over de heg  ???
dan komt er een olifant grazen. Gevolgd door een gigantisch kabaal van een kudde woedende olifanten. Wij ja in eens was de zaal gevuld met nog veel meer mensen vluchten door een deurpost aan de andere kant van de zaal. We verstoppen ons daar tussen de dikke takken van het dichtbegroeide bos. Als we door de deuropening terug de zaal inkijken blijkt er ook een 4x zo grote olifant de andere onder zijn macht te hebben en die maakt hen zo woedend. Ik besluit om de zaal heen te sluipen, en door de tralies vraag me niet waar die ineens vandaan komen met een van de fanten te gaan praten.

meer weet ik niet
 ::trots:: ik ga er vanuit dat ik de mensheid heb gered  ::pinokkio::
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #142 Gepost op: 16-07-2005, 15:45:28 »
::trots:: ik ga er vanuit dat ik de mensheid heb gered  ::pinokkio::
::rofl:: dat denk ik ook!
When God created man, she was only joking!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Droom topic
« Reactie #143 Gepost op: 17-07-2005, 18:58:40 »
Ik droomde dat ik bij mijn ex was. Zij had een tv, maar had het idee dat hij niet goed was afgesteld. Gelukkig had ik een bandje bij me met een colourbar erop, dus konden we hem eens goed afstellen. Toen ging dat bandje in een player en gingen we kijken wat erop stond.
Zo stond er onder andere een kort filmpje over mezelf op. Ik ging eerst op de grond vlak bij mijn ex zitten, maar dat vond ik raar, dus stond ik op en ging ik naar de andere kant van de kamer.
Toen had ik ineens een gitaar vast en zat zij op de grond vlak bij mij. Ze keek me aan zoals alleen vrouwen kunnen kijken en ik keek naar haar, maar zeg maar tussen de gitaarsnaren door. Dus dat was een beetje alsof ze achter een hek zat.
The British are not impressed.

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Droom topic
« Reactie #144 Gepost op: 3-08-2005, 22:20:16 »
Ik heb vannacht èrg slecht geslapen, bijkomend gevolg is wel, dat ik mijn dromen onthouden heb. Of ieg een aantal van de dromen.

1 Ik ben heel jong een jaar of tien en ben met mijn oom en ons pap onderweg naar de bank. Het is ontzettend koud, en iedereen loopt in dikke kleren ingepakt. Op de straten ligt een dikke laag ijs, waardoor iedereen loopt te glibberen en zich in evenwicht te houden. Ik lijk echter nergens last van het hebben, en glijd moeiteloos over de weg een ballerina is er niks bij. Als we in de straat van de bank aangekomen zijn, komt er een oude bus aangereden ook weer moeiteloos over dat gladde ijs. Iedereen kijkt heel triest naar de bus, en lijkt zich bewust dat er iemand opgehaald moet worden. De bus stopt valk naast mij, maar komt MIJ niet ophalen….
....Meer weet ik niet.

2 Ik ben in het Huis van The Adams Family. Ik ben, Thing (die hand in dat doosje, maar ik ben nu zonder doosje). Morticia praat tegen me. Ze vind het zielig dat ik zo alleen ben. Ik praat niet terug gek hè   :P , toch lijkt ze te weten wat ik denk. Ze besluit er iets aan te gaan doen. Ik zie Thing weg huppen blijkbaar ben ik nu niet meer Thing, maar slechts een toeschouwer. Gomez en ik vinden, Thing boven op een hoge houdten kast. Hij zit te treuren, Gomez zegt dat hij de oplossing heeft. Ik kijk van grote hoogte langs de kast naar beneden en zie van die donkergroen glitter sterretjes vallen. Dan gaat er aan het einde van de lange, lege witte ruimte een deur open. Er komt een lief, klein meisje aangehuppeld. Thing wordt ineens erg opgewekt. Hij lijkt helemaal in de ban van het meisje. Als het meisje dichterbij komt, lijkt ze een doosje vast te houden….
....Dat was het

Waarom droom ik over The Adams Family?? Ik heb die serie in geen jaaaaaren gezien.
En waarom droom ik midden in de zomer over een ijskoude winterdag?
En waarom was ik zo jong en klein?
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Droom topic
« Reactie #145 Gepost op: 3-09-2005, 23:20:57 »
Ik weet het niet zo nauwkeurig en uitgebreid meer,
maar ik was op een strandfeest en er waren allemaal mensen die ik al in geen jaren meer heb gezien

Volgende keer weer een uitgebreider verslag  ;D
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Droom topic
« Reactie #146 Gepost op: 4-09-2005, 14:07:25 »
Ik heb gedroomd dat ik een vrouw was. Maar toch ook weer niet :/
En dat er een heel lelijk kind was, en dat bleek het kind van BigBrother-Tanja, zoveel jaar later. En de misvorming kwam vanwege nicotinevergiftiging oid.
The British are not impressed.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Droom topic
« Reactie #147 Gepost op: 12-09-2005, 16:04:05 »
Ik droomde dat ik in een kamer zat en dat er toen in één keer van die terroristen mijn kamer binnenkwamen. Toen ze me op het punt stonden dood te schieten, werd ik wakker.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Droom topic
« Reactie #148 Gepost op: 24-09-2005, 13:11:52 »
 8) ik droomde over mijn horloge
er zaten allemaal bijzondere gadgets op!?!?!
het begon met een pinnetje uittrekken zodat de wijzerplaat een andere kleur kreeg
maar werd al snel een horloge waar 007 jaloers op zou worden
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Droom topic
« Reactie #149 Gepost op: 25-09-2005, 10:36:36 »
:) weer onthouden, volgens mij had ik deze droom al een keer gehad, of ieg iets wat er op ljikt/leek

Ik ben in een soort van botanische tuin/tuincentrum. Ik ben iemand kwijt geen idee wie en ren me helemaal te pletter om die persoon te vinden. Er is duidelijk haast bij, want er staat iets onheilspellends te gebeuren. Ik ren en zoek door allerlei verschillende tuinen, waar ik me met veel moeite door de mensenmassa door wring.
Op een steeds terugkomend pad, zegt een dunne, oude, extreem lange man tegen me, dat ik 'gelijkmatiger' moet rennen "anders horen ze je nog ademen". Hij stuurt met terug en ik begin mijn zoektocht opnieuw, maar niet heel gelijkmatig en zonder geluid te maken.
Na op ontzettend veel paden en tuinen te hebben afgespeurd, spring ik van het pad, op een soort van miniatuur spoorbaan ik verklein mee, zodat ik het formaat ben, dat past bij de spoorbaan.
Op dat moment breekt er paniek uit, en begint iedereen achter mij te gillen.
Iedereen verstopt zich, en lijkt gelijktijdig te verstenen, zodat ze volledig uit het zicht zijn verdwenen. Naast mij versteend een meisje zonder zich te verstoppen. Ze wordt een Mingvaas en lijkt ineens een onderdeel van het rots-landschap wat natuurlijk belachelijk is, want Ming-vazen staan doorgaans niet tussen de rotsen
Dan zie ik rondom de spoorbaan allerlei grote monsterachtige gedaantes opdoemen een beetje lijkend op de trollen uit David de Kabouter
Ze gaan op jacht naar de mensen die achter mij stonden, maar zich verstopt hebben.
Ik ben enorm bang, maar ren recht op ze af, want ik ben nog steeds op zoek naar iemand.

 8) daarna weet ik het niet meer
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Droom topic
« Reactie #150 Gepost op: 26-09-2005, 15:23:43 »
Ik droomde pas nog dat ik in één of andere jungle was en dat ik toen in een keer werd gegijzeld door zo'n stam en toen ze me net in de kookpot wilden stoppen, werd ik wakker
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Droom topic
« Reactie #151 Gepost op: 30-09-2005, 20:59:15 »
It's my turn again

Vannacht heb ik heel raar gedroomd
Ik weet niet alles meer, maar laatste gedeelte nog wel

Ik stond buiten, bij ons in de tuin. Er kwamen een straaljagers overgevlogen.
Even later vlieg er heel laag een extreem lang vliegtuig over
het vlieg erg traag, en iedereen kijkt er naar.
2 Straaljagers komen aangevlogen. Eén vlieg naar de voorkant van het lange vliegtuig, de andere blijft bewust dicht bij de staart. De achterste piloot steek zijn duim op  ::ok:: en de 3 vliegtuigen vliegen gestaag verder.
Daarna komen er 2 extreem rechthoekige jagers, ze vliegen als een speer in de richting van het inmiddels verdwenen lange vliegtuig.
Dan zie ik weer een lang vliegtuig in de lucht, maar nu zonder vleugels.
Het vliegt nog lager èn nog trager dan het eerste vliegtuig, een paar straten voorbij ons blijft het ineens hangen, het vliegt niet meer vooruit. Als ik goed kijk zie ik dat het geen vliegtuig is, maar een collone van treinwagons. Zodra ik besef dat het een dubbeldecker van de NS niet kan vliegen, beginnen de waggons op de voorste na te wankelen. Iedereen kijkt verschrikt om zich heen.
Er komen weer 2 straaljagers aan gesjeest. Als ze bijna bij de trein zijn, lijkt de onmogelijke ondersteuning van de trein te bezwijken. Hij stort als een baksteen naar beneden, boven op het huizen blok van een paar straten verderop overigens zagen die huizen en totaal anders uit, dan de huizen die er staan. En kan ik van uit onze tuin die straat met geen mogelijkheid zien.
Ik zie de stenen uit hun voegen vliegen, en de vloeren wippen op van hun ondersteuning.
 :o die arme mensen
De grond trilt enorm. Een stof wolk komt onze kant op.
Ik buig geschrokken weg voor de wolk stof

 ??? das alles wat ik nog weet

 ::zwaai::
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Droom topic
« Reactie #152 Gepost op: 8-10-2005, 23:54:39 »
 :-\\ ik droom erg rare dromen de laatste tijd
ook erg ...uhm, hoe zeg je dat... uitgebreid

Niet dat ik het allemaal onthoud enzo
maar net als vanacht, ik droomde dat ik in de Efteling was, ik zat met een vriendin achter mensen aan, het was allemaal heel geheim en mysterieus. Door attracties, over mensen.... allemaal onmogelijke situaties
Ik weet niet goed meer wat allemaal, maar erg divers (veel diverser en nauwkeuriger dan ik gewend ben)
op een bepaald moment sloeg het ook om, en was ik niet meer een achtervolger, maar moest ik ergens voor vluchten
 ::schaam:: ik weet het minder goed, dan ik in eerste instantie dacht

 :-\\ ik werd wel wakker, met het gevoel van 'hoe verzin ik het weer elke keer, het wordt steeds vreemder'
Niet dat ik het vervelend vind hoor, in tegendeel, uitgebreide dromen geven me een gevoel van goede nachtrust  ::tandpastasmiley::
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline True Gondorian

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
Re: Droom topic
« Reactie #153 Gepost op: 9-10-2005, 00:54:15 »
Ik had laatst pas een vreemde nacht.

Om 5 uur werd ik wakker van een nachtmerrie die ik me niet meer kan herrineren, om 6 uur werd ik wakker van deze:
Ik was in de Albert Heijnn, maar op een bepaald stuk was een afgesloten binnenplaats. Daar zaten 2 leeuwen. Ik ging (om de een of andere idiote reden) daar naar binnen. Toen ik weer wegging kwam er een hyena achter mij aan en die at mij op.  ???
En om 7 uur ging mijn wekker weer. Nooit zo'n nacht gehad.
Who’s got the sweetest disposition?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Droom topic
« Reactie #154 Gepost op: 30-10-2005, 02:55:15 »
Ik heb gedroomd dat de oorlog in Nederland was uitgebroken. Het zag er een beetje uit zoals wat je ziet in archiefmateriaal van de Tweede Wereldoorlog. Toevallig waren 'de Duitsen' ook weer de bezetter.
En we hadden ook meteen een onderduiker in huis.
Ik had ergens in een huis in Delft (waar ik geboren ben) iets laten liggen, maar durfde dat eerst niet op te halen. Toen zei iemand tegen mij, we laten ons niet op onze kop zitten, en toen zei ik van, ja, dat is zo, dan moet ik het morgen maar op gaan halen.
En dat gebied rondom waar ik heen moest was helemaal verlaten, en er waren inslagkraters in de weg. Al met al was het niet erg prettig.
The British are not impressed.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Droom topic
« Reactie #155 Gepost op: 30-10-2005, 15:13:05 »
ik droomde laatst dat ik 's nachts rond 3 uur van mijn bed werd gelicht en in een cel werd gegooid. Ik bleek in één of ander raar buitenlands land te zitten. Uiteindelijk wist ik te ontsnappen uit de cel, maar ik moest blijven vluchten.... Middenin mijn vlucht werd ik gelukkig wakker.. hele realistische droom
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Droom topic
« Reactie #156 Gepost op: 25-11-2005, 18:19:26 »
ik herbeleefde pas nog eens mijn aanrijding in een droom, maar dan in slow-motion en met flashbacks etc. erbij en toen liep het niet goed af
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Droom topic
« Reactie #157 Gepost op: 5-03-2006, 16:59:34 »
Ik heb gedroomd dat ik een kandidaat was in widm. Iedereen deed geheimzinnig. 's Nachts erop uit om elkaars dingen te onderzoeken. Het was heel erg.
The British are not impressed.

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #158 Gepost op: 9-03-2006, 20:00:55 »
Oh, klinkt juist zo cool! Jammer dat het niet leuk was...

Zat er trouwens geen aanwijzing in...?? ::vergroot::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Droom topic
« Reactie #159 Gepost op: 9-03-2006, 21:55:53 »
Nee, het was widm zonder widm te zijn. Dus het was geen spel, er zaten een paar mensen bij elkaar in een huis en één daarvan was een mol. Het voelde meer als een oorlog, als ik zou weten hoe een oorlog voelt. Wat ik natuurlijk wel weet van films en boeken.
The British are not impressed.