Auteur Topic: Droom topic  (gelezen 238919 keer)

maapie

  • Gast
Re:Droom topic
« Reactie #20 Gepost op: 3-06-2003, 20:20:10 »
kweet het niet hoor of dromen de toekomst kunnen voorspellen. Wat wel heel raar is dat als je ergens komt en dan denkt dat je er al eens eerder geweest bent, maar dat is dan niet zo??? Echt onwijs raar. Dat heb ik dan een keer gedroomd!

Snappen jullie het nog???

LAAFJE!! ik heb echt precies hetzelfde!! of dat ik met een vriendin op school loop en dat we dan precies zo lopen en doen als in m'n droom. dat ik echt denk van huh??? echt super gek!








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Droom topic
« Reactie #21 Gepost op: 3-06-2003, 20:20:13 »
uuhm... bedoel je een soort deja-vu? dat heb ik ook heel erg vaak, best raar is dat :D

k heb trouwens ook zoiets maar dan een beetje anders. k was ooit op n begrafenis en ik weet precies hoe de vrouw er uit zag toen ze begraven werd, ik kan haar precies omschrijven maar volgens mn ouders heb ik haar niet gezien (ik was toen 7 dus zij zullen het wel weten). het is ook zon beetje onmogelijk dat ik haar in haar kist gezien heb want op de begrafenis was die dicht en ik ben niet naar haar opbaring geweest zeg maar. k blijf dat echt zo vaag vinden want na 10 jaar weet ik t nog precies...







« Laatst bewerkt op: 3-06-2003, 20:22:11 door Doris »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Droom topic
« Reactie #22 Gepost op: 3-06-2003, 20:21:29 »
ik heb dat inderdaad ook best vaak: zo van: Eej! hier ben ik al een keer geweest en dat heb ik al een keer gedaan!








maapie

  • Gast
Re:Droom topic
« Reactie #23 Gepost op: 3-06-2003, 20:22:21 »
hmmm zou het dan toch zo zijn dat dromen de toekomst voorspellen? ???








Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Droom topic
« Reactie #24 Gepost op: 3-06-2003, 20:23:07 »
ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar best wel in geloof... net als reincarnatie etc.








Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Droom topic
« Reactie #25 Gepost op: 3-06-2003, 20:24:40 »
Heel vaag annuh.

Ik droomde dus over de hulk dat ie achter me aanzat.







Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Droom topic
« Reactie #26 Gepost op: 3-06-2003, 20:25:02 »
k geloof in God en in zekere zin ook wel dat je gewaarschuwd kan worden in je dromen, maar dat je dromen echt dingen gaan voorspellen enzo... k weet t niet precies :D







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Droom topic
« Reactie #27 Gepost op: 3-06-2003, 20:26:25 »
Ach in god geloof ik niet, maar wel dat er iets is nadat je dood gaat!!

En dat dromen de toekomst kunnen voorspellen denk ik ook wel. Waarom dromen we anders?????







Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Droom topic
« Reactie #28 Gepost op: 3-06-2003, 20:26:34 »
ik geloof niet in God, geloof wel dat er iets is als het Lot ofzo, iets dat jou stuurt, maar je kunt wel zelf veel keuzes maken.








Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Droom topic
« Reactie #29 Gepost op: 3-06-2003, 20:27:37 »
ff off topic

Maar in toeval geloof ik niet!! Of het moet wel of niet zo zijn.







Groetjes van de enige echte laafje ;)

maapie

  • Gast
Re:Droom topic
« Reactie #30 Gepost op: 3-06-2003, 20:27:42 »
Ik geloof wel in God. In dromen.. ik weet niet. Het is net zo mysterieus als WIDM... nou ja... bijna dan ;D


ps wat een zweverig topic wordt dit.. ;D








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Droom topic
« Reactie #31 Gepost op: 3-06-2003, 20:28:49 »
Je hebt 2 verschillende soorten: wat laafje zegt dat je het al eens gedroomd hebt, maar het orginele dejavu bestaat niet. Het is onderzocht en het blijkt dat sommige gebeurtenissen net iets eerder worden verwerkt in je hersenen daardoor zie je net iets eerder in je hoofd dan dat er werkelijk wat gebeurt en als het dan wel werkelijk gebeurt heb je het dus al eens eerder meegemaakt (in je hoofd) beetje vage uitleg, maar het klopt. Iedereen heeft weleens last van het laatste, als je van het eerste verschijnsel wel eens last heb, kun je een hoog paranormaal begaafdheidsgehalte hebben.  

Daarbij is er ook onderzocht dat als je droomt (en dit gaat allemaal heel vaag klinken, ik weet het, maar goed) je geest naar 'een andere wereld' gaat. Niet naar de hemel ofzo, maar naar een soort gedachtenwereld. Daarom is het ook gevaarlijk om slaapwandelaars wakker te maken, omdat de geest dan in de war komt en klem komt te zitten tussen de 2 werelden. Bij experimenten hebben onderzoekers proefpersonen om het uur wakker gemaakt. Met als resultaat dat deze mensen na enkele dagen totaal gingen flippen. Beetje zelfde verhaal als met de slaapwandelaars.  

Vaak als je kut hebt gedroomd of heel erg moe ben, kan dat ook komen omdat je geest heel erg moe is geworden 'in de andere wereld' bv.

Vaag he, ik ben niet zo goed in uitleggen, maar ik heb het niet zelf verzonnen.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Droom topic
« Reactie #32 Gepost op: 3-06-2003, 20:28:49 »
dat eerste geloof ik wel, maar dat tweede niet echt... dr zijn zoveel tegenstrijdige dingen "bewezen" op het gebied van dromen dat k t n beetje wantrouw allemaal.







« Laatst bewerkt op: 3-06-2003, 20:30:10 door Doris »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

maapie

  • Gast
Re:Droom topic
« Reactie #33 Gepost op: 3-06-2003, 20:30:46 »
nee hoor, vind ik niet. goeie uitleg, Criz! ik heb ook wel eens geslaapwandeld, en het schijnt dat ik ook praat in m'n slaap. Best eng. Wat kan je allemaal wel niet uitkramen? ???  :o








Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Droom topic
« Reactie #34 Gepost op: 3-06-2003, 20:32:05 »
Van die uitleg over dromen is niet echt off topic haha, maar over geloven in god wel  ;D

En ook het paranormale. Daar geloof ik dus weer wel in.

Maar we gaan weer ff on-topic hahaha

Dus de meest bizarre dromen komen hier  8)







Groetjes van de enige echte laafje ;)

maapie

  • Gast
Re:Droom topic
« Reactie #35 Gepost op: 3-06-2003, 20:32:44 »
ik ga vanacht echt heeeeeeeeeel goed opletten ;D








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Droom topic
« Reactie #36 Gepost op: 3-06-2003, 20:32:50 »
k vind t niet eng maar k ben echt bang dat ik bepaalde dingen zeg die geheim zijn ofzo :D gelukkig praat ik nooit in mn slaap of ben ik er iig nog nooit op betrapt en ik lig ook eigenlijk altijd helemaal stil. maar mn broertje praat wel in zn slaap en t is echt grappig wat ie uitkraamt :D vaak is dr ook geen touw aan vast te knopen hoor, maar toch :D







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Droom topic
« Reactie #37 Gepost op: 3-06-2003, 20:33:29 »
Ga ook lekker ff offtopic.

Ik geloof ook in God en ik kan het eigenlijk niet eens meer ontkennen, te vaak dingen meegemaakt. Die geen toeval kunnen zijn, maar duidelijk gestuurd zijn. Daarbij heb ik ook een paar bijna-dood-ervaringen gehoord die mij overtuigd hebben van het bestaan van een hemel.

Ontopic:
Dromen kunnen de toekomst voorspellen. Een Turks meisje hier uit de buurt had ook een hele realistische droom dat haar oma naar Turkije zou gaan en daar na 6 maanden dood zou gaan. (Let op, dit is niet achteraf gelul). Ze was er helemaal kapot van, kutdag op school, omdat het zo realistisch leek, maar ja, oma was koppig en ging toch. Meisje weer helemaal in tranen en 6 maanden later was haar oma dood. Cru he>










maapie

  • Gast
Re:Droom topic
« Reactie #38 Gepost op: 3-06-2003, 20:34:08 »
dat heb ik dus ook. eigenlijk moet je geen geheimen hebben, maar stel dat je verliefd bent ofzo? Ik hoop dan maar dat ik net zo ben als je broertje, doris. Dat er niks te verstaan valt....








Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Droom topic
« Reactie #39 Gepost op: 3-06-2003, 20:35:13 »
Soms heb je wel eens dat je net wel/net niet slaapt. Dan zeg ik ook wel eens de meest vreemde dingen.

Zoals een keer tegen een ex-vriendje van me:
ik: willie wortel
hij: willie wortel??
ik: ja die staat toch op jou schoen
hahaha
of,
ik: oooh ze schijnen allemaal lampen op mij
hij: wie
ik: die mensen van Ajax
hahaha







Groetjes van de enige echte laafje ;)