Auteur Topic: [BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen  (gelezen 21503 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen
« Gepost op: 31-08-2012, 10:13:40 »

Twaalf voormalige topsporters, zeven mannen en vijf vrouwen, trekken naar een afgelegen villa op het Spaanse eiland Gran Canaria voor een ultieme krachtmeting. In negen afleveringen met telkens drie proeven worden ze getest op de essentiële kwaliteiten van een topsporter: doorzettingsvermogen, stressbestendigheid, teamspirit, concentratie, motoriek, controle, fysieke kracht, strategie en uithouding. Wie van hen scoort het best en verdient werkelijk eeuwige roem?

De eerste aflevering test het doorzettingsvermogen van deze verzameling Belgische, Europese, wereld- en olympische kampioenen. Wie scoort hier het best? Is het de voetballer, de triatleet, de judoka of een andere sporter? En wie haalt het net niet en moet het strijdperk van Eeuwige roem voortijdig verlaten?

Op maandag 3 september om 20.40 uur op één.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen
« Reactie #1 Gepost op: 4-09-2012, 01:03:20 »
Is de uitzending ergens terug te zien op internet?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen
« Reactie #2 Gepost op: 4-09-2012, 19:25:21 »
Ik vrees van niet, één heeft geen uitzendinggemist. Geen enkele Vlaamse zender heeft dat volgens mij.

Dus het zal stil worden hier op het forum. :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen
« Reactie #3 Gepost op: 4-09-2012, 20:06:39 »
Daar was ik dus al bang voor ... vergeten. :-X

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen
« Reactie #4 Gepost op: 4-09-2012, 22:25:04 »
Alleen het duel is terug te zien (ook in NL): klik
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen
« Reactie #5 Gepost op: 4-09-2012, 23:51:08 »
Ik heb lekker wel gekeken  ;D
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen
« Reactie #6 Gepost op: 5-09-2012, 10:40:37 »
Ik heb lekker wel gekeken  ;D
Ik ook! En ik moet zeggen dat het verrekte moeilijke (en bovenal pijnlijke) proeven waren...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen
« Reactie #7 Gepost op: 6-09-2012, 00:00:52 »
Zag gisteren een klein stukje van de laatste proef, waarbij men met een blinddoek zo ver mogelijk moest komen in een parcours met schokdraden. Als je een draad had geraakt, moest je opnieuw beginnen en degene die het verst kwam die won. Dat heeft toch meer met inschattingsvermogen te maken dan met doorzettingsvermogen?
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen
« Reactie #8 Gepost op: 6-09-2012, 14:46:25 »
Zag gisteren een klein stukje van de laatste proef, waarbij men met een blinddoek zo ver mogelijk moest komen in een parcours met schokdraden. Als je een draad had geraakt, moest je opnieuw beginnen en degene die het verst kwam die won. Dat heeft toch meer met inschattingsvermogen te maken dan met doorzettingsvermogen?
Misschien ook inschattingsvermogen, maar zeker meer doorzettingsvermogen. Zo'n stroomstoot is immers behoorlijk pijnlijk, en hoe vaker je tegen de draad aankomt, des te pijnlijker wordt het. Daarom, wil je ver komen, zal je toch door moeten zetten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen
« Reactie #9 Gepost op: 6-09-2012, 17:56:16 »
Misschien ook inschattingsvermogen, maar zeker meer doorzettingsvermogen. Zo'n stroomstoot is immers behoorlijk pijnlijk, en hoe vaker je tegen de draad aankomt, des te pijnlijker wordt het. Daarom, wil je ver komen, zal je toch door moeten zetten!
Hmmja oke, zou het dan niet wat eerlijker zijn als degenen die een draad raakten op datzelfde punt gewoon verder mochten? De winnaar bijvoorbeeld heeft geen draad geraakt, maar heeft misschien wel minder meters afgelegd dan sommigen die wel één of meerdere schokken hebben gekregen. Laatstgenoemden hebben sowieso al meer doorzettingsvermogen nodig om dezelfde afstand af te leggen.

Kreeg de groep eigenlijk voordat de eerste kandidaat van start ging het parcours te zien? Schakelde zelf wat later in.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen
« Reactie #10 Gepost op: 8-09-2012, 10:15:08 »
Ja ze mochten vantevoren het terrein verkennen. Ik zou het aan de ene kant ook wel meer doorzettingsvermogen vinden als ze inderdaad verder mogen gaan na een schok. Dan is het echt kijken hoeveel je kan verduren, hoe hard je door zet. Aan de andere kant vermoed ik dan dat ze allemaal doorgegaan zouden zijn tot het eind en het dus gelijkspel tussen 12 personen zou zijn.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen
« Reactie #11 Gepost op: 8-09-2012, 11:57:18 »
Ze mochten ook wel verder gaan na een schok, maar ze moesten als ze dat wilden wel weer bij het begin beginnen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen
« Reactie #12 Gepost op: 8-09-2012, 12:07:40 »
Ja eigenlijk maakt dat het wel meer doorzettingsvermogen : stop je waar je bent of zet je door en probeer je opnieuw met het risico slechter te eindigen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen
« Reactie #13 Gepost op: 9-09-2012, 15:13:19 »
Voor de geïnteresseerden, hier een overzicht van De Ranking en hier van Het Nachtduel.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [BE2012] Aflevering 1 - Doorzettingsvermogen
« Reactie #14 Gepost op: 10-09-2012, 16:08:11 »
Ja eigenlijk maakt dat het wel meer doorzettingsvermogen : stop je waar je bent of zet je door en probeer je opnieuw met het risico slechter te eindigen.
Op dat vlak wel ja, maar blijft toch het punt dat de winnaar geen draad heeft geraakt en daarvoor, lijkt mij, minder doorzettingsvermogen nodig heeft gehad dan anderen die wel één of meerdere schokken hebben gekregen en dezelfde afstand hebben afgelegd. Dat vind ik een beetje het zwakke aan deze proef. Als men het parcours niet van tevoren had mogen zien, dan heeft het m.i. daadwerkelijk meer met doorzettingsvermogen te maken. Nu is de factor inschattingsvermogen toch iets te groot om echt onderscheid te maken wie het meeste doorzettingsvermogen heeft. Daarnaast speelt de factor geluk ook nog een iets te bepalende rol.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."