Auteur Topic: Presentatrice Yvon Jaspers  (gelezen 32116 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Presentatrice Yvon Jaspers
« Gepost op: 7-09-2012, 20:19:15 »
Profiel van Yvon

Geboortedatum: 20 maart 1973

Lengte: 1.69 meter.

Mooiste plek op een boerderij? Daar waar je vrij uitzicht hebt.

Leukste klus? Ik vind het het allerleukst als de vrouwen op de boerderij aan het logeren zijn. Ik mag dan als een soort vliegende kiep van Noord naar Zuid crossen en overal op de spannendste momenten langskomen. Op dat moment werken wij als team zo hecht samen, dat is geweldig. Dan ben ik supertrots!

Vervelendste klus? Omkleden in een volgend setje op een parkeerplek bij een benzinestation terwijl een busje met werkmannen staat te kijken…

Als presentator ben ik blij als…? Mijn boeren liefde vinden.

Wat zoek je in een man? Woeste aantrekkelijkheid. 



Wat moet een man absoluut hebben? Talent om te strijken.

Kinderwens? Is vervuld, hoera! Ik heb twee kinderen, Keesje en Tijl.

Hoe ziet/zag jouw bruiloft eruit? In Friesland, in de zon, met vrienden en vriendinnen en familie. En taart en muziek en buiten en bloemen! (en het kwam uit!)

Wat vind jij romantisch? Heel cliché, maar in de avondzon samen lekker eten!

Waar heb je voor het eerst gekust? Naast dansschool Els & Kees in Boxtel.

Hobby’s? Mooie papiertjes zoeken in het buitenland.

Mooiste boek? Ik kan niet kiezen!

Mooiste film? Ik kan weer niet kiezen!

Favoriete acteur/actrice? Mark Rietman

Favoriete tv-programma? Vuurzee

Lievelingseten? Gamba’s!

Wat lust je absoluut niet? Alcohol.

Wat ga je zeker een keer voor hem koken? Verse kippensoep.

Bier, wijn of…? Roosvicee.

Wat is je sterkste punt in het huishouden? Vegen.

Lente, zomer, herfst of winter? Ik denk aan het begin van elk seizoen, hè lekker, maar ben ook al snel weer toe aan het volgende seizoen!

Favoriete vakantieland? Vlieland.

Wat voor soort vakantie vind je leuk? Een vakantie waarin niks hoeft en alles mag.

Mooiste jeugdherinnering? Dat mijn broertje Willem geboren werd toen ik 8 was.

Waar sta je om bekend (bij familie, vrienden en bekenden)? Dat ik zo extreem lief ben ;-)

Toekomstdroom? Dat de mensen waar ik zo van hou gezond zullen zijn
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Presentatrice Yvon Jaspers
« Reactie #1 Gepost op: 16-10-2012, 17:33:13 »
Van de site van NU.nl plukte ik onderstaand artikel:

Yvon Jaspers voorlopig niet bij DWDD
AMSTERDAM - KRO-presentatrice Yvon Jaspers zal voorlopig niet meer als tafeldame aan De Wereld Draait Door van de Vara meedoen.

Het Vara-programma zou vorige week zonder toestemming beelden hebben gebruikt van Boer Zoekt Vrouw van de KRO. Dat zei een woordvoerder van de KRO dinsdag in NCRV Lunch! op Radio 1.

Ook Jaspers collega Arie Boomsma zal voorlopig niet aanschuiven bij DWDD.

Het praatprogramma van de Vara kreeg vorige week maandag geen toestemming om beelden uit te zenden van het keuzemoment van boer Aad. Ook Shownieuws en RTL Boulevard hadden om die beelden gevraagd, maar alledrie kregen ze dat niet.

Context

De Vara zond het fragment vervolgens toch uit (video). "Dat doe je niet, dat kan niet," aldus de woordvoerder.

Volgens haar is geen toestemming gegeven voor het beeldmateriaal, omdat de omroep niet wil dat één persoon er zo wordt uitgelicht. In Boer Zoekt Vrouw wordt er volgens haar zorgvuldig met dat fragment omgegaan. "Als je dat uit die bijzondere context haalt, daar willen wij onze deelnemers tegen beschermen."

Vorige week werden boer Aad en zijn drie dames bovendien daarna op kritische wijze besproken aan de tafel van het praatprogramma.

Poppen

Als reactie kreeg DWDD afgelopen maandag geen beelden van Boer Zoekt Vrouw, waarna cabaretière Sanne Wallis de Vries aan de hand van Barbie- en Playmobilpoppen haar verhaal over de boeren deed (video). Bovendien besloot de KRO voorlopig niet mee te werken aan items in DWDD.

Volgens de woordvoerder wordt de omroep in dat besluit gesteund door de presentatoren. "Yvon en Arie zijn het ermee eens dat DWDD te ver is gegaan." Hoe lang de KRO DWDD wil boycotten, is nog onduidelijk. "We moeten kijken hoe zich dit ontwikkelt, vooralsnog heeft het een open einde."

Het onderdeel LuckyTV, dat DWDD dagelijks afsluit, mag wel beelden van Boer Zoekt Vrouw blijven gebruiken. "Dat is een heel ander verhaal omdat het satire is. Daar wordt überhaupt geen toestemming voor gevraagd en kunnen wij als KRO ook niets aan doen."

Fan

''DWDD is van van Boer Zoekt Vrouw'', laat een woordvoerder van de Vara weten. ''Op maandag praten we daarom al enige seizoenen na over dit populaire programma. Dat kan nu eens vrolijk zijn, dan weer bewonderend, en soms ook kritisch.''

''Nu de toon van de gasten iets scherper is dan vorig seizoen, verbiedt de KRO ons verder beeld te gebruiken. Of ze daar wettelijk het recht toe heeft is zeer de vraag.''

De Vara gaat er vanuit er onderling met de KRO uit te komen.
Door: NU.nl/Novum


Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presentatrice Yvon Jaspers
« Reactie #2 Gepost op: 22-10-2012, 18:27:34 »
Echt vreselijk kinderachtig van de KRO vind ik, het programma is door de jaren heen steeds de hemel ingeprezen en toen mochten er wel tv beelden getoond worden maar nu Aad en zn vrouwen een beetje in de maling werden genomen mag het ineens niet meer.

Zag net dat het straks gewoon weer als item bij DWDD staat aangekondigd, ik ben benieuwd hoe ze het deze week weer op zullen lossen, zonder beelden.  ::rofl::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Presentatrice Yvon Jaspers
« Reactie #3 Gepost op: 22-10-2012, 20:08:46 »
Mooi opgelost: Sanne Wallis de Vries heeft haar eigen boeren meegenomen ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presentatrice Yvon Jaspers
« Reactie #4 Gepost op: 22-10-2012, 20:23:30 »
Mooi opgelost: Sanne Wallis de Vries heeft haar eigen boeren meegenomen ::ok::

LOL, ik heb me rot gelachen om "boer Aad" en Lucky TV was ook weer geweldig!  ::ok::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Presentatrice Yvon Jaspers
« Reactie #5 Gepost op: 22-10-2012, 20:50:55 »
LOL, ik heb me rot gelachen om "boer Aad" en Lucky TV was ook weer geweldig!  ::ok::

Ik ook :)
De KRO had beter niet kunnen reageren. Nu maken ze het bij DWDD alleen maar gekker ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presentatrice Yvon Jaspers
« Reactie #6 Gepost op: 22-10-2012, 21:34:16 »
Ik vond Lucky-tv echt heel suf.  ::niet-ok::
Ik vond het echt helemaal niet grappig en ook niet erg origineel.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presentatrice Yvon Jaspers
« Reactie #7 Gepost op: 22-10-2012, 21:46:53 »
Heb een klein stukje gezien bij dwdd vandaag. Vond t eigenlijk best wel grappig.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!