Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 419584 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #1280 Gepost op: 2-08-2018, 16:27:24 »
Het is niet zozeer een boek.. maar ik denk dat het beter in dit topic past dan elders.

Het multimedia webverhaal '17776' - over de verre toekomst waarbij de mensheid onsterfelijk is geworden, inmiddels al zo'n 15000 jaar leeft, en zich te pletter verveelt. Tegen die verveling spelen en sporten ze, waarbij sporten eindeloos zijn doorgeëvolueerd - tot bijvoorbeeld American Football wedstrijden waarbij een volledige Amerikaanse staat een speelveld is, en waarbij losse wedstrijden duizenden jaren kunnen duren.

Het verhaal bestaat uit 25 chapters, waarbij een chapter alles kan zijn tussen een youtube-video van enkele minuten tot een lap tekst met bewegende afbeeldingen. Ik zou mikken dat de totale leestijd.. 3 of 4 uur is.

Ohja, officieel gaat het verhaal over de evolutie van American Football (en de website is normaal ook een sportsite), maar ik zou het eerder karakteriseren als een sciencefictionverhaal met een sport-subplot.

Anyway, het is hier te vinden: https://www.sbnation.com/a/17776-football/chapter-1 Enjoy ::ok::



edit: Ohja, blijkbaar heeft de maker (Jon Bois) ook enkele andere vergelijkbare multimediaverhalen gemaakt, hoewel ik die zelf niet heb gelezen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1281 Gepost op: 4-08-2018, 13:58:43 »
deel 13 van de Bernie Gunther reeks: Vergeven en vergeten

Wat is dat toch een fantastische serie van de helaas dit jaar overleden Philip Kerr.

Volgend jaar komt de laatste uit, die hij vlak voor zijn dood voltooide: Metropolis.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1282 Gepost op: 24-09-2018, 20:48:58 »
Aanrader: De acht bergen van Paolo Cognetti. Geweldig ge- en beschreven. ::bravo::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1283 Gepost op: 26-09-2018, 00:15:33 »
Ik heb zaterdag 'Het meisje in de trein', een van de boeken van Pauline Hawkins, gekocht.


Je moet niet opzien tegen het heen en weer springen van datum naar datum (en de invalshoek van de personages). Volgens mij zit er ergens middenin het boek ook een ''datumfout'' in, dus er wordt ''versprongen'' naar de verkeerde persoon en/of datum. Maar dat zou ik even goed moeten teruglezen. Mogelijk heb ik dat verkeerd gezien.

Voor de rest, als je flashbacks dus geen probleem vindt, is het een leuk, en makkelijk leesbaar boek.


Voor de luiaards  ;D onder de forummers: het verhaal is ook verfilmd inmiddels, met in 1 van de hoofdrollen Emily Blunt.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1284 Gepost op: 26-11-2018, 19:18:47 »
net uit:  Juliana , vorstin in een mannenwereld -  Jolanda Withuis biografie, mooi geschreven, goed leesbaar en interessante biografie over een bijzondere vrouw. Gaat vooral over de tijd dat ze vorstin was en gaat nauwelijks in op de tijd dat ze dacht dat ze een herdershond was. Niet erg, periode als prinses en koningin is voldoende voor een heel dik en lezenswaardig boek.

nu begonnen in:  Bas Nijhuis - niet zeiken, voetballen.
Beetje een arrogant mannetje, deze scheids en dat is de stijl van het boek ook wel. Maar toch maakt wel nieuwsgierig nog verder.
« Laatst bewerkt op: 26-11-2018, 19:21:13 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: de bibliotheek
« Reactie #1285 Gepost op: 29-11-2018, 15:16:42 »
De serie ‘De zeven zussen’ van Lucinda Riley ::love::

Drama, romantiek en bovenal mysterie ::hyper:: Ik had deel 1 gekregen en meteen deel 2 gekocht maar moet van mezelf nu wachten tot na Sinterklaas voor deel 3
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: de bibliotheek
« Reactie #1286 Gepost op: 2-12-2018, 17:18:24 »
Ik ben begonnen aan Caraval van Stephanie Garber. Het begin is in ieder geval veelbelovend!
Ich bin ein Bärliner!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: de bibliotheek
« Reactie #1287 Gepost op: 9-12-2018, 13:37:31 »
Ik heb het tweede boek voor mijn boekenlijst uitgelezen vandaag (Maarten ‘t Hart - de kroongetuige). Nu nog een boekverslag...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1288 Gepost op: 9-12-2018, 17:42:11 »
ow leuk boek. Grappig dat die nog steeds op lijsten staat ::ok::

Ik heb vandaag het boek van Bas Nijhuis uitgelezen.
Arrogant mannetje, leuke anekdotes.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1289 Gepost op: 10-06-2019, 16:54:46 »
Heel apart: ik heb uit het antiquariaat van (voorheen) De Slegte een boek uit mijn jeugd gehaald.

"Naar het middelpunt der aarde", van Jules Verne.

Ik wilde het graag hebben, het gaat over IJsland, en het gebied waar ik vorige week nog ben geweest. Het boek is ongeveer 150 jaar geleden geschreven, en het valt me op dat ik heel erg veel herken, zoals Verne het beschrijft.

Erg leuk om iets dat nu nog steeds bestaat, te "zien" door de ogen van iemand die de omgeving zo nauwkeurig beschrijft, en dan te constateren dat die omgeving in die 150 jaar eigenlijk nauwelijks veranderd is.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: de bibliotheek
« Reactie #1290 Gepost op: 7-07-2019, 14:26:50 »
Ik heb pas luisterboeken ontdekt dus ik kan weer lezen ::bravo::

De Aanloopman - Martine de Jong
Heel gaaf boek. De personages zijn realistisch en goed geschreven. Je ziet het Nederlandse landschap zo voor je. Het is af en toe een beetje griezelig doordat er vieze beesten in zitten. Maar het is een heel ander boek dan je in eerste instantie denkt! Zeker een aanrader.

Concept M - Aafke Romeijn
Heel gaaf verhaal. Het is in een parallelle wereld in Nederland, waardoor je toch gelijkenissen ziet, maar het toch niet helemaal realistisch is. Dat maakt het verhaal heel interessant. Ook het onderwerp en het perspectief zijn interessant gekozen! Bij het luisterboek is het ook tof dat Aafke het zelf heeft ingesproken.

Oorsprong - Dan Brown
Ontzettend seksistisch geschreven. Maar dan veel erger dan ik verwacht had.
Ook is het wetenschappelijke plot van het boek totaal niet realistisch/het klopt niet. Het enige leuke was dat je de stad zo voor je ziet als je er geweest bent. En het is wel vermakelijk opzich. Jammer.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: de bibliotheek
« Reactie #1291 Gepost op: 22-07-2019, 19:57:54 »
Vorige maand heb ik voor het eerst de Lord of the Rings trilogie en The Hobbit films gekeken ( :-[ I know).

Ik vond ze heel tof, dus nu ook maar eens met de boeken begonnen. Ben in ieder geval van plan om de 3 LOTR boeken en de Hobbit te lezen, de rest geef ik een kleinere kans :P.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: de bibliotheek
« Reactie #1292 Gepost op: 24-07-2019, 13:49:24 »
Ik ga proberen om komende weken 5 boeken uit te lezen ::hypocriet::

Twee boeken voor de boekenlijst: de pianoman en wit is altijd schoon
Eén boek heb ik eigenlijk alleen de films van gezien: the Hunger Games
En verder nog twee boeken waar ik écht heel benieuwd naar ben: De Mol van Bart Debbaut, een boek dat elke molloot toch wel gelezen moet hebben ::vergroot:: en De 100-jarige man die terugkwam om de wereld te redden van Jonas Jonasson. Heb best veel van hem gelezen, en heb zin om dit vervolg op de 100-jarige man die uit het raam klom en verdween te lezen :D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: de bibliotheek
« Reactie #1293 Gepost op: 25-07-2019, 15:18:30 »

Eén boek heb ik eigenlijk alleen de films van gezien: the Hunger Games

Topboek! Overigens, Het boek The Hunger Games is net als de film slechts 1 deel. Deel 2 is Catching Fire en 3 Mockingjay. Eigenlijk zou je ze alle 3 na elkaar moeten lezen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1294 Gepost op: 14-03-2020, 12:13:35 »
Ik had deze week Inferno van Dan Brown in handen. Ik heb het, gezien het thema, toch maar weer in de kast gezet.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1295 Gepost op: 26-04-2020, 18:51:02 »
Ik ben vanmiddag begonnen met het lezen van het boek van Rutger Bregman: ‘De meeste mensen deugen’. Ontzettend interessant! ::ok::
🜃

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: de bibliotheek
« Reactie #1296 Gepost op: 27-04-2020, 10:13:28 »
Oeh, dat lijkt me ook een boeiend boek ::jaja::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1297 Gepost op: 7-05-2020, 21:07:59 »
Oeh, dat lijkt me ook een boeiend boek ::jaja::
Echt een aanrader! Het heeft mij een heel ander mensbeeld en compleet nieuwe kijk op de wereld gegeven! ::ok::

Vandaag begonnen aan het boek van Yuval Noah Harari ‘Sapiens Een kleine geschiedenis van de mensheid’ in hetzelfde genre.
🜃

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: de bibliotheek
« Reactie #1298 Gepost op: 7-05-2020, 21:49:10 »
Ja, ik ben nu ook begonnen in De meeste mensen deugen ::bravo:: Nog maar het eerste hoofdstuk, maar ik geloof wel dat we een wat beter mensbeeld mogen krijgen met elkaar.
Voor wie op tijd is: in de app 'Luisterbieb' is 'ie alleen nog deze maand gratis als audioboek te beluisten ::ok::
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1299 Gepost op: 28-05-2020, 22:44:31 »
Half cross-posting. Maar ik heb deze week de trilogie van Eva Garcia Saenz de Urturi gekocht.


Ik kan alleen aanraden: als je begint te lezen: vergeet vooral de proloog niet. Die is in dit verband cruciaal, anders snap je sommige wendingen in het boek niet. Dan heb ik het over het eerste deel.

Deel 2 en 3 heb ik nog niet gelezen, maar daar zal ik vermoedelijk volgende week aan toe komen.