Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 418944 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1300 Gepost op: 5-06-2020, 11:29:02 »
Begonnen met de prequel van The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes. Het rauwe van Mockingjay is duidelijk terug te lezen in dit boek. Het boek is zeker niet geschikt voor jonge kinderen. De horror spat ervan af. :o

Wel genieten hoor overigens. Heerlijk om nog meer te weten te komen over de geschiedenis van The Hunger Games en hoe de beruchte en genadeloze President Snow opgroeide als sympathieke en integere jongeman in The Capitol. ::ok::
🜃

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: de bibliotheek
« Reactie #1301 Gepost op: 6-06-2020, 08:24:24 »
Ik heb dat boek nu een paar dagen uit. Het is echt een boek waarvan je op bladzijde 1 al meteen in het verhaal zit. Je krijgt na het lezen van het boek meteen wat meer sympathie voor Snow! Zoals Fabian ook al zei: je krijgt een mooie inzicht in de vroege geschiedenis van The Hunger Games, en van het jonge leven van Snow; met een aantal verrassende namen erbij... Een echt goed Young Adult boek.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1302 Gepost op: 11-06-2020, 08:09:00 »
IK heb gisteren boek 2 uit de door Eva Garcia Saenz de Urturi uitgelezen. De Riten van het Water.

Hoewel in sommige recensies aangegeven wordt dat dit boek het niveau van De Stilte van de Witte Stad niet haalt, ben ik het daar niet mee eens.

De spanning zit er tot het einde goed in, je leert een aantal karakters uit deel 1 wat beter kennen, en gaat je aan ze hechten, voor zover dat mogelijk is.

Boek 3, De Heren van de Tijd, begint op een originele manier. Het boek heet De Heren van de Tijd, en het begint met een boekpresentatie over het verhaal dat in dit boek beschreven wordt. DIE benadering ben ik nog niet eerder tegengekomen.

Ik ga niet verraden hoe het nou precies daarmee zit, want daarmee verraad ik de afloop van boek 2.

Kort gezegd: ik heb geen spijt van mijn aankoop.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1303 Gepost op: 21-06-2020, 00:18:25 »
En ook boek 3 heb ik uitgelezen.

Ik kan alleen maar zeggen dat de trilogie driedubbel de moeite van het lezen waard is geweest.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: de bibliotheek
« Reactie #1304 Gepost op: 9-08-2020, 22:44:36 »
De Ster van het Noorden zou ik iedereen aanraden. Een loei spannende thriller binnen de grenzen van het geheimzinnige Noord Korea. Kon het niet meer weg leggen!

Nu ben ik bezig aan het 3e deel van de trilogie van Tom Rob Smith over een Russische geheim agent. Het eerste deel, Kind 44, was al geweldig! De tweede, Kolyma, was ook erg goed en nu het derde deel ,Agent 6, is ook extreem spannend.

Als je van thrillers houdt, zijn dit mijn tips  ::trots::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1305 Gepost op: 9-08-2020, 23:49:31 »
De Ster van het Noorden zou ik iedereen aanraden. Een loei spannende thriller binnen de grenzen van het geheimzinnige Noord Korea. Kon het niet meer weg leggen!

Ja, dat kan ik alleen maar bevestigen. Super spannend boek met een goede inkijk in die rare Noord-Koreaanse cultuur. Wel vond ik bepaalde scènes wat gruwelijk, maar als je een paar bladzijden doorbladert is dat niet zo’n probleem.

Zelf ben ik fan van de boeken van Michael Connelly, net weer een superspannend boek van gelezen ‘Over de grens’ (ik lees ze niet op volgorde).

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: de bibliotheek
« Reactie #1306 Gepost op: 7-12-2020, 20:59:36 »
Zijn er mensen die toevallig 'A promised Land' van Obama aan het lezen zijn/gelezen hebben? IK heb het voor sinterklaas gekregen en tot nu toe vind ik het zeer interessant om te lezen ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1307 Gepost op: 12-12-2020, 20:30:20 »
Die staat nog op het lijstje. Maar ik kom amper in een boekhandel.....

Ik heb een ándere vraag:

Wat was het leukste boek dat je dit jaar hebt aangeschaft, en (als het kan) ook gelezen hebt?

Voor mij waren dat er meteen 3.

De Stilte van de Witte Stad, De Riten van het Water, en De Heren van de Tijd.

Een trilogie, geschreven door Eva García Saenz de Urturi.

Ik had hem al genoemd, eerder dit jaar. Maar in het kader van deze gerichte vraag, doe ik dat met plezier opnieuw.

Overigens werd ik door Tarbozan attent gemaakt op de trilogie, wellicht was ik hem later óók wel op het spoor gekomen.


De trilogie, bedoel ik. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 13-12-2020, 08:49:42 door Bodejos »

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: de bibliotheek
« Reactie #1308 Gepost op: 12-12-2020, 21:08:50 »
Ik wil geen reclame maken, maar... ooit gehoord van bol.com?
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: de bibliotheek
« Reactie #1309 Gepost op: 12-12-2020, 21:12:16 »
Confettiregen van splinter chabot.

Geestman van Anton dautzenberg.

En het eerste deel van de trilogie die je noemde .

Dat zou mijn top drie van dit jaar zijn in omgekeerde volgorde.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1310 Gepost op: 12-12-2020, 23:41:34 »
Ik wil geen reclame maken, maar... ooit gehoord van bol.com?

Ja. Alleen komt dat met mijn werk niet goed uit. Ik ken de alternatieven. Maar dat lukt momenteel even niet.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: de bibliotheek
« Reactie #1311 Gepost op: 13-12-2020, 00:22:06 »
Wat was het leukste boek dat je dit jaar hebt aangeschaft, en (als het kan) ook gelezen hebt?

Ik heb dit jaar herlezen: de ster van het noorden. Meesterlijke en angstaanjagende thriller die zich afspeelt in Noord-Korea

Daarnaast heb ik de trilogie van Tom Rob Smith gelezen. Kind 44 (waargebeurd), Kolyma en Agent 6 zijn erg goede thrillers over een Russisch geheim agent
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: de bibliotheek
« Reactie #1312 Gepost op: 13-12-2020, 11:44:13 »
Kartonnen dozen van Tom Lanoye was de mooiste die ik dit jaar las ::bravo::

Ik ben nu al een poos bezig in De wereld van Sofie, dikke knoeperd

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: de bibliotheek
« Reactie #1313 Gepost op: 13-12-2020, 11:55:35 »
De Ballade van Slangen en Zangvogels van Suzanne Collins.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: de bibliotheek
« Reactie #1314 Gepost op: 13-12-2020, 21:13:59 »
Kartonnen dozen van Tom Lanoye was de mooiste die ik dit jaar las ::bravo::

Ik ben nu al een poos bezig in De wereld van Sofie, dikke knoeperd
Oei de wereld van Sofie dat is lang geleden dat ik die nog keer uit de kast heb gehaald. Wel mooie bloemlezing door de filosofie.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: de bibliotheek
« Reactie #1315 Gepost op: 14-12-2020, 13:11:31 »
Ik had weinig op met filosofie, maar de Wereld van Sofie (ik had de Duitse versie gelezen) was een goed en leuk boek!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1316 Gepost op: 14-12-2020, 17:47:43 »
The Dutch House van Ann Patchett vond ik erg sterk. Verder zijn Artikel 353 van Tanguy Viel en De ontelbaren van Elvis Peeters me bijgebleven.

Qua non-fictie heb ik eindelijk Silent Spring van Rachel Carson gelezen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: de bibliotheek
« Reactie #1317 Gepost op: 21-06-2021, 20:18:03 »
Ik ben begonnen aan Shadow and Bone. Ik zag de serie op Netflix staan, maar wist niet wat het was en wilde eerst weten of het wel wat voor mij was. Toen las ik ergens dat het van een boekenserie komt, en dacht ik: dan zijn de boeken vast beter dan de Netflixserie. ;D


Dus nu heb ik boek 1 in 2 dagen uitgelezen en valt vanavond als het goed is boek 2 op de mat. Voor mij smaakte het in ieder geval wel naar meer!
« Laatst bewerkt op: 21-06-2021, 20:20:40 door Hautoa »
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: de bibliotheek
« Reactie #1318 Gepost op: 21-06-2021, 23:21:31 »
Oeh klinkt wel tof, ga ook eens kijken
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1319 Gepost op: 21-11-2021, 12:48:43 »
Ik heb sinds deze week weer een e-reader.  Het vorige model dat ik had, daar moest ik 4 omslachtige stappen voor uitvoeren om daar een boek op te krijgen. Deze werkt rechtstreeks via wifi.

1 van de eerste boeken die ik intussen gelezen heb, was "Amalia". Makkelijk leesbaar, je hóórt Amalia als het ware praten, en je meenemen naar plekken die voor haar belangrijk zijn.

Grappig detail is dat het gisteren bij Blauw Bloed besproken werd.