Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420897 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #340 Gepost op: 24-09-2009, 21:44:27 »
gek... altijd gedacht dat die daarvoor zat
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #341 Gepost op: 24-09-2009, 23:37:03 »
volgens mij was in het NL de volgorde inderdaad anders. Zeker in de huidige uitgaven
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #342 Gepost op: 4-10-2009, 21:24:48 »
Het eerste boek is het Bernini Mystherie geweest, daarna kwam de Da Vinci Code. Ook al denken veel mensen dat het eerste de Da Vinci Code was. Maar de andere titel nbleef om ''afwachtende redenen'' op de plank liggen bij de uitgever, en pas toen De Da Vinci Code een kaskraker bleek te zijn, durfde men ook het Bernini Mystherie een kans te geven. Iets dergelijks moet ook zijn gebeurd met het Juvenalis Dilemma en de Delta Deceptie. Het eerst genoemde boek was nummer drie in de volgorde van uitbregen, dus.

The lost Symbol is intussen ook uitgekomen, had hem al moeten ontvangen, maar Bol.com is zeker aan het rouwen om haar overleden topman......

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: de bibliotheek
« Reactie #343 Gepost op: 17-11-2009, 19:25:16 »
Ik heb nog niet zo lang geleden een boek gekocht van Dan Simmons ,Nachtzomer,. ik heb het niet gelezen want dat heb ik jaren geleden al gedaan. ik had het boek uitgeleend en nooit weer terug gekregen maar ik kan mij herinneren dat ik het niet kon wegleggen zo spannend, nu na al die jaren wil ik het weer gaan lezen wanneer ik de tijd ervoor krijg, het is een echte aanrader....
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #344 Gepost op: 17-11-2009, 23:32:52 »
Momenteel ben ik halverwege met Het Verloren symbool van Dan Brown.

En nu gebeurt er iets merkwaardigs. Er wordt een historisch figuur genoemd in het boek, en deze zomer heb ik een minuut of 20 voor zijn geboortehuis gestaan........
« Laatst bewerkt op: 18-11-2009, 06:58:52 door Bodejos »

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #345 Gepost op: 18-11-2009, 06:47:41 »
Ik ben gisteren begonnen aan het boek het verrotte leven van Floortje Bloem en zodra ik die vandaag uit heb volgt de moeder van David S....schitterende boeken ::bravo:: ::ok:: ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: de bibliotheek
« Reactie #346 Gepost op: 19-11-2009, 15:24:45 »
Ik heb nog niet zo lang geleden een boek gekocht van Dan Simmons ,Nachtzomer,. ik heb het niet gelezen want dat heb ik jaren geleden al gedaan. ik had het boek uitgeleend en nooit weer terug gekregen maar ik kan mij herinneren dat ik het niet kon wegleggen zo spannend, nu na al die jaren wil ik het weer gaan lezen wanneer ik de tijd ervoor krijg, het is een echte aanrader....

Is idd heel eng! ::spook::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #347 Gepost op: 20-11-2009, 23:04:48 »
Ik ben nu Imprimatur aan het lezen van Monaldi en Sorti, het eerste in een reeks historische thrillers van hen. Ik vind het tot nu toe erg spannend. Het gaat over een herberg in de middeleeuwen waar misschien een geval van pest is uitgebroken. Langzamerhand worden er meer mensen ziek, maar dan ontdekken ze dat er misschien ook vergiftiging in het spel is. Allemaal erg spannend. En het schijnt historisch ook allemaal goed in elkaar te zitten. Ik heb 't nog niet uit, maar ik vind het wel een aanrader. 't is wel behoorlijk dik. Iets van 500 bladzijden ofzo. Maar dat vind ik nooit zo'n probleem. Als het een goed boek is tenminste. Bij dit boek zouden het er van mij best nog wat meer mogen zijn.  :D

Offline Sija

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #348 Gepost op: 2-01-2010, 17:27:48 »
Op dit moment ben ik bezig met het tweede deel van de Harry Potter reeks. Toen het zo'n rage was, heb ik een poging gedaan om het eerste boek te lezen. Dat is toen niet gelukt, ik ben afgehaakt. Een paar weken geleden heb ik een tweede poging gedaan en dat is prima bevallen  ::ok:: Vandaar dat ik nu met deel twee bezig ben.
Tis een Kwestie van Geduld

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #349 Gepost op: 2-01-2010, 18:12:17 »
Daar ben ik 1.5 jaar geleden ook mee begonnen... ik heb nu ondertussen 5 boeken in t engels uit... Als ik weer tijd heb moet ik maar eensn in deel 6 beginnen
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #350 Gepost op: 3-01-2010, 12:50:00 »
Ik ben nu Imprimatur aan het lezen van Monaldi en Sorti, het eerste in een reeks historische thrillers van hen. Ik vind het tot nu toe erg spannend. Het gaat over een herberg in de middeleeuwen waar misschien een geval van pest is uitgebroken. Langzamerhand worden er meer mensen ziek, maar dan ontdekken ze dat er misschien ook vergiftiging in het spel is. Allemaal erg spannend. En het schijnt historisch ook allemaal goed in elkaar te zitten. Ik heb 't nog niet uit, maar ik vind het wel een aanrader. 't is wel behoorlijk dik. Iets van 500 bladzijden ofzo. Maar dat vind ik nooit zo'n probleem. Als het een goed boek is tenminste. Bij dit boek zouden het er van mij best nog wat meer mogen zijn.  :D
Die twee schrijven geweldige boeken. Secretum en Veritas zijn zeker even goed als Imprimatur.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #351 Gepost op: 3-01-2010, 13:05:05 »
Wie gek is op historische boeken, kan ik Zwarte Winter van Connie Willis nog aanbevelen.

Dat gaat over een meisje uit onze toekomst die naar de Middeleeuwen gaat om er eens rond te kijken. Ze komt terecht in het verkeerde tijdperk en dus midden in de tijd dat pest uitbrak en rondwaarde.

Meer info is te vinden bij Bol.com: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/zwarte-winter/666830987/index.html#product_description
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #352 Gepost op: 19-01-2010, 21:04:26 »
De nieuwe van Nick Hornby: Juliet, naakt. Valt beetje tegen, in zoverre dat ik er veel van verwachtte. Maar toch gewoon 'a good read'.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: de bibliotheek
« Reactie #353 Gepost op: 19-01-2010, 21:50:01 »
Ik lees momenteel de boeken van Steven Erikson in het Engels. Ben net in deel 4, House of Chains, begonnen. Als je van rauwe fantasy houdt ...  ::ok::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #354 Gepost op: 19-01-2010, 22:20:49 »
Ik lees nu Een goede man slaat soms zijn vrouw, erg interessant.
Ik heb net Meisje met negen pruiken gelezen, ook een goed boek. Ben helemaal in het waargebeurd bezig de laatste tijd ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: de bibliotheek
« Reactie #355 Gepost op: 3-07-2010, 21:35:10 »
Voor deze vakantie heb ik De ontdekking van de hemel gekozen, die een miljoen bladzijden heeft.

Iemand deze gelezen?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: de bibliotheek
« Reactie #356 Gepost op: 3-07-2010, 22:11:16 »
ik niet, vind mulisch een beetje overgewaardeerd en ook nog eens erg met zichzelf ingenomen. wat ik gelezen heb vond ik nou niet zo spectaculair. en die ontdekking... tja, bijna iedereen vindt het een goed boek maar dat zeggen ze om er maar bij te horen.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #357 Gepost op: 4-07-2010, 00:33:52 »
Voor deze vakantie heb ik De ontdekking van de hemel gekozen, die een miljoen bladzijden heeft.

Iemand deze gelezen?
Een geweldig boek!
ik niet, vind mulisch een beetje overgewaardeerd en ook nog eens erg met zichzelf ingenomen. wat ik gelezen heb vond ik nou niet zo spectaculair. en die ontdekking... tja, bijna iedereen vindt het een goed boek maar dat zeggen ze om er maar bij te horen.
Dan hoor ik erbij ::cheerleader::

Maar even serieus. De ontdekking is een heel mooi boek, goed geschreven, mooie verhaallijn, alles heeft verband met elkaar en echt knap opgeschreven.
Mulisch als persoon vind ik niet zo bijzonder, maar zijn boeken zijn over het algemeen heel goed! Als je een wat dunnere wil lezen, kan ik Siegfried aanraden. Ook één van zijn latere boeken, ook erg knap geschreven.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: de bibliotheek
« Reactie #358 Gepost op: 4-07-2010, 17:16:53 »
Ik heb van Mulisch alleen De Aanslag gelezen. Die vond ik in ieder geval een best goed boek.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline -Lieke-

  • Winnaar pool PE2005, PE2007 én Idols'05/'06
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #359 Gepost op: 4-07-2010, 23:43:30 »
Ik ben Lolita van Vladimir Nabokov aan het lezen, het is wel goed geschreven maar ik vind het toch een beetje een raar boek... maar ben ook nog niet zo ver