Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420923 keer)

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:de bilbliotheek
« Reactie #160 Gepost op: 6-08-2003, 15:45:55 »
hahaha, ja doe dat  ;D
hier is de bib helaas niet open vandaag...  :(
maar anders koop ik dat boekje wel... ik ben toch weer rijk sinds vandaag ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:de bilbliotheek
« Reactie #161 Gepost op: 6-08-2003, 17:22:17 »
Dat boekje is niet meer gewoon in de boekhandel te koop, ik heb het via een antiquariaat.  Maar omdat ik het via deze site te pakken heb gekregen, leek het me leuk om af en toe (ik probeer er 4 afleveringen van te maken, anders gaat het vervelen) wat erover te vertellen. Vrijdag of zaterdag deel 2 dus, hou dit topic maar in de gaten. ::)

Het is dus Science Fiction, maar van een soort dat zich gemakkelijk laat lezen. Het is geschreven in 1964, en heette oorspronkelijk Transferred. De manier waarop het geschreven is, je moet het de schrijver maar vergeven: het is dus uit het begin van de jaren zeventig, toen Floortje er dus nog lang niet was. Maar dat maakt niet uit, hoop ik. De vertaling dateert dus uit begin jaren zeventig.
« Laatst bewerkt op: 6-08-2003, 17:28:51 door bodejosm43 »

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:de bilbliotheek
« Reactie #162 Gepost op: 6-08-2003, 17:52:49 »
hahaha, ja doe dat  ;D
hier is de bib helaas niet open vandaag...  :(
Fijn... hier was de bieb ook niet open en daar kwam ik natuurlijk pas achter toen ik ervoor stond... :-X Stomme zomertijden...!
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:de bilbliotheek
« Reactie #163 Gepost op: 6-08-2003, 18:07:00 »
Had je dan niet eerst even ernaartoe kunnen gaan om te kijken wat de openingstijden nu zijn? Dan was je nu niet voor niets erheen gegaan. Oh nee, stom zeg, dan zou je die vorige trip vergeefs hebben gemaakt, natuurlijk. Maar ja, ik ben ook een beetje b.l.o.n.t. :-X :-X

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:de bilbliotheek
« Reactie #164 Gepost op: 6-08-2003, 18:15:41 »
ja iritant is dat he...
maarruh... er is een of ander langwerpig ding met toetsen erop uitgevonden door meneer Bell, genaamd ''De telefoon''
Kan heel handig zijn in dit soort gevallen  ;D

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #165 Gepost op: 6-08-2003, 18:39:27 »
Of internet... http://www.obtilburg.nl en vul dan je eigen plaatsnaam in... of werkt dat niet?

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:de bilbliotheek
« Reactie #166 Gepost op: 6-08-2003, 20:46:34 »
whaha, ik kan 't zow opzoeken op internet... (kweet de site van de bieb hierow wel...) mja ik ging dr gewoon vanuit dat ie wel open was... (afgelopen zaterdag ging ik daar ook vanuit, wastie ook dicht,,, tjah had ik wel kunnen verwachten nu dan natuurlijk... mja... ::) )
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:de bilbliotheek
« Reactie #167 Gepost op: 7-08-2003, 11:56:57 »
Ik heb ook "Grieselstaete" en "De Graal van het Kwaad" gelezen van Anthony Horowitz, maar dat is al heel lang geleden...
En toen ik Harry Potter las, vond ik het ook een beetje op Grieselstaete lijken...
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:de bilbliotheek
« Reactie #168 Gepost op: 7-08-2003, 21:59:39 »
Ik heb vandaag De Ontsnapping van Stephen King gelezen dat verfilmd is, 'The Shawshank Redemption', film nog nooit gezien maar boek was erg mooi dus ga de film ook maar keertje huren!

Nog aanrader,,,: speciaal voor floortje want zij is ws de enige diej dit boek miss egt zou gaan lenen in de bieb... ;-) :-p

'Verzet tegen de Waanzin' van Ad van Gils, een onwijs mooi oorlogsboek!
« Laatst bewerkt op: 7-08-2003, 22:00:27 door @miesh »
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:de bilbliotheek
« Reactie #169 Gepost op: 7-08-2003, 22:10:40 »
thanx voor de speciale voor mij aanrader

maarruh... ik heb m al gelezen  ;D
was wel lang geleden...
idd, supermooi boek  :D

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #170 Gepost op: 7-08-2003, 23:13:18 »
Ik ben nu (nogsteeds) bezig in "De Groote Zijderoute" van de Vlaamse journalist Marc Helsen. Leuke, zeer interessante reis- (en geschiedenis)beschrijvingen (čn niet uit 1978 ofzo) van een reis over land naar China.

Het is trouwens veel te warm om te lezen...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:de bilbliotheek
« Reactie #171 Gepost op: 7-08-2003, 23:17:34 »
 :o :o :o

Ik lees echt veel te weinig... :-\
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:de bilbliotheek
« Reactie #172 Gepost op: 9-08-2003, 22:34:10 »
Samenvatting twee, Universeel Experiment, Edmund Cooper


De vier bewoners, Richard, Barbara, Tom en Mary konden niet veel anders doen dan zich voorlopig maar in hun lot schikken. Degenen die hen dit hadden aangedaan, zouden vroeger of later wel ter verantwoording worden geroepen, zo had Richard, die met algemene stemmen was gekozen tot leider van de groep, zich voorgenomen.

Zoals gezegd, de dagelijkse taken werden een beetje traditioneel verdeeld. Maar dat had ook een praktische reden. Zolang ze niet wisten welke gevaren men zou tegenkomen, leek het gewoon beter de fysiek sterkere mannen de taak te geven om erop uit te trekken, om op zoek te gaan naar eetbare zaken, zoals fruit en gemakkelijk te vangen dieren.

Tom bleek in zijn meegekregen bagage een pistool te hebben met 50 patronen. Toevallig net zo eentje als hij in zijn aardse bestaan in zijn nachtkastje had. Dat pistool zou men zo weinig mogelijk gebruiken. Het was immers slechts voorzien van een vijftigtal patronen. Toch moest er een proef-schot worden gelost, anders zou men in tijden van nood weleens erachter kunnen  komen dat het niet werkte.

nadat Tom het een keer had gebruikt om een dier neer te schieten, werd onder fel protest van Tom besloten het pistool niet buiten hun kamp te gebruiken. Er was immers genoeg materiaal voorhanden om ander, en in sommige gevallen effectiever, wapentuig te maken.

Op een gegeven ogenblik zag Mary niet ver van het kamp een man lopen.  De anderen konden het maar moeilijk geloven, maar Mary wist het zeker, ze kon hem zelfs zeer nauwkeurig beschrijven. Een stuk groter dan een mens zoals zijzelf, met lange, goudkleurige haren.

Het voorval zorgde ervoor dat de vier toch wat voorzichtiger werden, want behalve een ontmoeting met een neushoornachtig dier, dat ze gemakshalve een rhinotyp noemden, net zoals ze de zespotige konijnachtige dieren die ze vaak voor hun vleesvoorziening vingen, konityp noemden, behalve die ontmoeting dus, waren ze nog niet echt in gevaarlijke situaties verzeild geraakt.

Richard zat de ontdekking van Mary bepaald niet lekker. Als ze het bij het rechte eind had, dan zou het weleens kunnen betekenen dat aan hun relatief zorgeloos bestaan snel een eind zou kunnen komen. Want dat wezen zou best eens tot de lokale bevolking kunnen behoren, die de 4 volkomen terecht als indringers zouden zien. Toch zou het nog een hele tijd duren voordat het echt tot een confrontatie zou leiden, en dat was maar goed ook.

Langzaam begon iedereen te wennen aan een vast dagpatroon. De morgen, wanneer de temepratuur het beste was, gebruikten ze om de dagelijkse werkzaamheden te verrichten, de middag gebruikten ze dan om wat te luieren aan het strand, waarbij ze af en toe zelfs een duik in de zee namen.

Op een dag gebeurde dan toch, waar Richard zo bang voor was geweest. Tom en hij zagen het al op een afstand. De rookpluimen boven hun kamp deden het ergste vermoeden. Zo snel ze konden, gingen ze terug naar het kamp, waar ze een ravage aantroffen. 1 van de tenten was volkomen weggevaagd, ze was ten prooi gevallen aan een brand.
« Laatst bewerkt op: 9-08-2003, 22:49:45 door bodejosm43 »

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #173 Gepost op: 9-08-2003, 22:43:36 »
lijkt me écht een heel interessant boek  !!

Het is trouwens veel te warm om te lezen...

net niet, ik vond het vandaag buiten te warm, dus ben ik binnen gebleven en heb 260 blz gelezen :) met die 40 van gisterenavond erbij, maakt dat 300 blz op minder dan 24u en alweer een verhaal van Nicci French rijker :) De verborgen glimlach is écht goed !
banaan begint met een b, soms met een s

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:de bilbliotheek
« Reactie #174 Gepost op: 9-08-2003, 22:48:12 »
Zoals ik het beschrijf, is het een weergave zoal ik het ervaren heb. Waar ik misschien een detail over het hoofd zie, vergeef het mij: ik ben niet gewend dit soort beschrijvingen te maken. Ik heb het boekje momentel even niet bij de hand, het doet de ronde onder mijn familie, die het uit hun schooltijd kent. Ik heb via die filmsite trouwens ver kunnen zoeken, ZONDER resultaat. Ik vermoed dat de film later nooit op video is uitgebracht, en daarom nooit meer te achterhalen is.

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #175 Gepost op: 9-08-2003, 22:50:30 »
mss eens navraag doen bij de dichtst bijzijnde videotheek, mss kunnen ze dat bestellen ofzo voor je ?
banaan begint met een b, soms met een s

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:de bilbliotheek
« Reactie #176 Gepost op: 9-08-2003, 23:09:29 »
Ik zal er eens aan denken, maar ik geef de zoektocht weinig kans, omdat er dan toch zeker iets over bekend zou moeten zijn, er zou toch iets gevonden moeten kunnen worden via google?


Edit: inmiddels zie ik dat deze site zich gaat ontwikkelen in de richting van Expeditie Robinson. Laat nu het concept van ER sterk lijken op het experiment dat in dit boekje wordt beschreven. Verschil is dat het aantal personen in dit verhaal een stuk kleiner is dan bij ER. Maar het zichzelf proberen te redden in een onbekende omgeving, dat doet me er toch wel sterk aan denken.
« Laatst bewerkt op: 11-08-2003, 19:27:57 door bodejosm43 »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #177 Gepost op: 14-08-2003, 20:31:59 »
Weet je wat trouwens ook een geweldig boek is voor iedereen die van dieren houdt...

Een walrus op tafel

Dat gaat over een mensenmasseur die dieren gaat masseren van honden en katten tot paarden en pinguins en dolfijnen en dus ook een walrus.
Heel leuk en ontroerend ook wel..
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:de bilbliotheek
« Reactie #178 Gepost op: 14-08-2003, 20:35:42 »
Daar is dopey weer. Hoi, long time no see, maar dat komt misschien door je werk. Kun jij me niet helpen, met het vinden van die film waar ik het steeds over heb? Alive & Kicking heeft me al aan het boekje geholpen, en ook een tip aan de hand gedaan over de film. Achterop het boekje Universeel Experiment staat dat het rond 1970 zou zijn verfilmd, maar dan zou de film toch ergens staan geregistreerd?

Of ben ik nou gek?

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:de bilbliotheek
« Reactie #179 Gepost op: 15-08-2003, 19:40:39 »
Ik heb in de vakantie het boek: Diagnose besmet van Tess Gerittsen gelezen en ben nu het boek De Chirurg van haar aan het lezen. Boeken van haar beveel ik bij iedereen aan.
Toch bedankt!