Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420930 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #400 Gepost op: 25-04-2011, 16:28:14 »
@hulpdakdekker: nee hoor, hij gaat ook langs de Baltische Staten.  ::jaja:: Vond ik ook erg leuk om te lezen, omdat ik daar van de zomer geweest ben.

@ Cynneke: Dit is het eerste boek dat ik van hem lees en dit was ook de eerste tv serie die ik van hem zag. Dat komt omdat ik echt gek ben van Oost-Europa en die afleveringen die ik had gezien gingen over Moldavië en Roemenië, dus dan moet ik sowieso kijken.  :P Maar wie weet ga ik zijn andere boeken ook nog eens lezen.  ::ok::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #401 Gepost op: 25-04-2011, 17:01:05 »
Echtwaar? Ohhh tof, dan moet ik het helemaal kopen! Ga van de zomer als het goed is daar naar toe  :D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: de bibliotheek
« Reactie #402 Gepost op: 28-04-2011, 12:11:44 »
Dit is de lijst die ik op een boekenforum bij houd (doen er heel veel in een apart topic, elk jaar weer ;) )

Bedankt voor deze mega lijst Cynneke. Ik heb hem even uitgeprint, dat geeft me wat houvast bij het kopen van nieuwe boeken.
Ik zie dat er een aantal boeken op staan die ik zelf ook al gelezen heb, dus heb ik de voorzichtige conclusie getrokken, dat je wat lezen betreft, ongeveer mijn smaak hebt. ::cheerleader::

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #403 Gepost op: 5-05-2011, 20:02:25 »
Nou Het Diner is inmiddels ook uit. Het was idd een leuk boek om te lezen. Het ging lekker vlot ook. Binnen 2 dagen was ie uit. Ik vond het wel goed dat je je op de een of andere manier toch met die mensen kunt identificeren, ondanks dat het allemaal toch tamelijk 'zieke' types zijn.

Heeft het nieuwste boek van Koch al gelezen? Zomerhuis met zwembad heet dat geloof ik. Is dat ook de moeite waard?

Ik ben nu weer verder aan het gaan met de Brunetti boeken van Donna Leon. Ik ben nu bezig in Vriendendienst. Ik heb er helaas een over moeten slaan omdat ze die niet hadden bij de bieb.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #404 Gepost op: 5-05-2011, 20:43:01 »
Ik heb zomerhuis met zwembad gelezen. Vond het iets minder dan het diner, maar leest net zo vlot en in dezelfde leuke stijl geschreven. Zeker de moeite waard dus !
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #405 Gepost op: 5-05-2011, 21:41:53 »
Oké, dan ga ik die ook wel een keer lezen. Ik ga denk ik zo nog even in Donna Leon lezen.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #406 Gepost op: 6-05-2011, 16:00:04 »
Ik heb Onrustig tij van Donna Leon gelezen, maar die kon me niet echt boeien. Veel te veel mensen die erin voorkwamen en allemaal lastige italiaanse namen waar ik steeds de draad bij kwijt raakte...

Het diner heb ik van de week gelezen en hoewel het goed geschreven was door Koch, echt met de puntjes op de i, vond ik het boek heel ongeloofwaardig. Dat je ver gaat voor de liefde van je kind(eren) kan ik begrijpen, maar op het laatst werd er zoveel bij het verhaal gehaald (moord etc) dat het me te ver ging.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #407 Gepost op: 6-05-2011, 17:05:09 »
Dat is inderdaad wel waar. Toch kon het verhaal me wel boeien.  ::jaja::

Onrustig tij heb ik nog niet gelezen. Die komt na vriendendienst als het goed is. Misschien moet je ook bij nummertje 1 beginnen. Misschien dat dat helpt.   ;) Ik vind dat in elk geval altijd fijn, ook al hebben de boeken niks met elkaar te maken. Ik moet eerst nummer 1 lezen en dan in volgorde de rest. Daarom baal ik ook, dat ze het vorige deel niet hadden bij de bieb.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #408 Gepost op: 7-05-2011, 15:23:08 »
Ik vond gewoon de schrijfstijl van Donna Leon niet zo geweldig. Maar ik ben ook geen fan van Karin Slaughter, terwijl er mensen zijn die daar helemaal lyrisch van zijn.

Ik ben nu wel bezig in Zomerhuis met zwembad van Herman Koch. Na Het diner had ik wat twijfels, maar tot op heden bevalt het me eigenlijk wel. Grappig, maar ook een goeie roman.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #409 Gepost op: 7-05-2011, 16:39:49 »
Tja, ik vond de Wallander serie wel stukken beter dan de boeken van Donna Leon. Maar het leest wel lekker weg. En ik vind de Italiaanse sfeer erin toch ook wel mooi.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #410 Gepost op: 7-05-2011, 16:55:01 »
Ik merk de laatste tijd toch dat ik weinig naar thrillers grijp, want ze staan een beetje tegen. Heb de laatste maanden veel waargebeurd en veel romans gelezen, dus daar zal het ook wel aan liggen hoor :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #411 Gepost op: 10-05-2011, 10:13:05 »
Het Diner vond ik niet veel aan, voorspelbaar en de stijl was wat simpel (vond ik)... meer dan dat is ook niet echt blijven hangen.

Ben gister toch maar eens begonnen (eigenlijk wilde ik het niet gaan lezen maar ik was/ben benieuwd was naar hoe het idee van 'n medische fout als moord zou worden uitgewerkt) aan zomerhuis met zwembad, ben nu bij hoofdstuk 13.

Tot nu toe vind ik het verhaal en de opbouw ervan op de één of andere manier beter dan het diner, hoewel 't nog steeds mijns inziens wat voorspelbaar lijkt, ben ik nog steeds benieuwd naar het vervolg.

Die huisarts is overigens medisch gezien 'n idioot van de bovenste plank en snapt echt totaal niets van de medische wereld waarin hij zich bevindt. Het zou mijn huisarts niet zijn, die man is levens gevaarlijk voor zijn patienten en heeft geen idee waarover hij het heeft.

Ik ben benieuwd naar de verdere verhaallijn.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #412 Gepost op: 10-05-2011, 16:55:16 »
Ik vond Zomerhuis met zwembad beter. Verhaal is best voorspelbaar al geeft Koch er nog wel een leuke draai aan :) En Koch weet dingen heel erg beeldend te beschrijven. Tuurlijk is die huisarts een idioot, maar het leest wel als een trein.

Ik ben nu trouwens bezig in Odessa Star. Idem dito simpel geschreven, voorspellend, maar wel boeiend. Het Diner vond ik ook goed, al was dat té onwerkelijk. Dat stoorde me dan weer wel.....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #413 Gepost op: 11-05-2011, 09:21:30 »
Nou alléh dan maar. Gister het boek uitgelezen. Ik vond hem wel aardig, maar meer ook niet. Hij is wel iets beter dan het diner en het verhaal zal ook wel iets beter blijven hangen dan het diner... denk ik.

Er zit ook wel één aardige twist op het einde in die ik dan weer niet zo had zien aankomen. Helaas had ik ook toen ik dit boek weer uit had zoiets van... "tja, is dat het nu"... (had ik ook bij het diner)

Waarschijnlijk zal ik zijn volgende boeken links laten liggen.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #414 Gepost op: 12-05-2011, 07:52:51 »
Dat laatste heb ik ook, nu ik er 3 van hem gelezen heb. Het moorden omdat je even een hekel aan iemand hebt, staat me nogal tegen. Als iedereen dat zou doen, zouden er geen mensen meer overblijven, want dan vermoordt iedereen elkaar.
Odessa Star vond ik minder dan de andere 2 boeken die ik gelezen had. Goed geschreven, maar het verhaal was totaal niet boeiend.

Ik kan de hele hype om Het diner (en Zomerhuis met zwembad) ook niet snappen. Ik denk dat er betere boeken zijn....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #415 Gepost op: 12-05-2011, 08:00:10 »
Er zijn zeker betere boeken, maar de hype zit hem denk ik vooral in de toegankelijkheid. Het zijn makkelijk te lezen boeken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #416 Gepost op: 12-05-2011, 08:51:39 »
Er zijn zeker betere boeken, maar de hype zit hem denk ik vooral in de toegankelijkheid. Het zijn makkelijk te lezen boeken.

En dat is dan wel weer mooi van 'm... hoe meer mensen iemand aan het lezen krijgt hoe beter...

Ander vraagje; heeft iemand hier 'verborgen universiteit' gelezen, schijnt een soort Harry Potter-achtige achtergrond te hebben, maar wel de moeite waard om te lezen?
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #417 Gepost op: 12-05-2011, 13:02:48 »
Nee, wel de reeks van De Hongerspelen van Suzanne Collins. Ook Young Adult, totaal anders dan Harry Potter, maar minstens net zo goed.

Ik heb gisteravond Zonder een woord van Linwood Barclay uitgelezen. Mijn eerste kennismaking van deze thrillerauteur, maar wow, wat schrijft hij goed! Het boek was meteen vanaf het begin spannend en ik wilde maar doorlezen om te weten hoe het mijn naamgenoot verging. Uiteindelijk gisteravond om 11 uur gelukt :D
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #418 Gepost op: 12-05-2011, 13:26:29 »
Nee, wel de reeks van De Hongerspelen van Suzanne Collins. Ook Young Adult, totaal anders dan Harry Potter, maar minstens net zo goed.

Die heb ik ook gelezen. Mee eens, goede boeken, en hebben niets met Potter te maken.

Die hongerspelen zullen wel een flinke hype gaan worden nadat de eerste film in maart 2012 uitkomt.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #419 Gepost op: 12-05-2011, 14:06:32 »
Ik hoop het, want ze zijn tot op heden nog best onbekend buiten de veel lezenden in Nederland om dan.

Ik ben ook in Artemis Fowl begonnen toen mensen dat wel richting HP vonden gaan, maar dat vond ik stukken minder leuk. Veel saaier, voorspelbaarder en je kan je lang niet zo goed met Artemis artificiëren als met Harry.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.