Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420532 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #500 Gepost op: 21-06-2012, 12:35:32 »
Gezien de voorgaande posts.. ;D


Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #501 Gepost op: 21-06-2012, 15:53:48 »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #502 Gepost op: 22-06-2012, 19:54:48 »
::rofl::


:P
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #503 Gepost op: 1-07-2012, 18:21:56 »
Heb de Artemis'jes uit.


Dus ging maar door naar de volgende in de serie 'overbekende en waarschijnlijk vrij matige'-boeken: The Hunger Games-serie.
Ik ben niet zo van romannetjes waarin iemand dood gaat / net dood is; de rest van de familie in rouw is ondergedompeld. Niet uitzonderlijk gecompliceerd of tragisch; ontspanning.


Valt bij de switch meteen iets op.

Wat is dit een stuk beter geschreven. Verhaallijn, taalgebruik, details [genoeg wanneer nuttig; niet overdadig veel] - en vooral het uitdiepen van karakters.
Zou het boek niet op bestsellers-lijsten zetten, daar lees ik niet genoeg voor: maar wat een klasseverschil :o
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #504 Gepost op: 1-07-2012, 20:45:37 »
;)
Dat had ik ook.

Iedereen was zo enthousiast en dan heb ik altijd mijn twijfels :) Maar uiteindelijk toch deel 1 gekocht en ik was meteen verkocht. Deel 2 heb ik toen ook al snel gekocht en deel 3 geleend van mijn schoonvader.

Inmiddels heb ik ze alle drie in ebook en al een paar maar herlezen. Ze blijven mooi. (al vind ik deel 3 door het hardere verhaal wat ook beduidend anders is dan de voorgaande delen, toch minder boeiend)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #505 Gepost op: 2-07-2012, 10:04:05 »
Ja - had in de vluchtigheid ook gelezen/gehoord dat het laatste deel de minste was.

Zal het wel merken ;)


heh - en ik heb ze als 3 pdf'jes :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #506 Gepost op: 2-07-2012, 10:19:18 »
Ja - had in de vluchtigheid ook gelezen/gehoord dat het laatste deel de minste was.

Zal het wel merken ;)


heh - en ik heb ze als 3 pdf'jes :P
/me wil ze wel in zijn e-mailbox :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #507 Gepost op: 2-07-2012, 10:22:57 »
De epubs zijn onderweg naar je.
Als je geen epub kunt lezen (ik dacht dat jij ook een ereader had, maar goed) dan kun je ze online vast wel even omzetten van epub naar pdf :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #508 Gepost op: 2-07-2012, 10:25:26 »
yep e-reader en met dank :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #509 Gepost op: 2-07-2012, 13:53:14 »
 ::respect::

Graag gedaan, altijd bereid iemand te helpen ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #510 Gepost op: 5-07-2012, 10:59:41 »
Heb de Artemis'jes uit.


Dus ging maar door naar de volgende in de serie 'overbekende en waarschijnlijk vrij matige'-boeken: The Hunger Games-serie.
Ik ben niet zo van romannetjes waarin iemand dood gaat / net dood is; de rest van de familie in rouw is ondergedompeld. Niet uitzonderlijk gecompliceerd of tragisch; ontspanning.


Valt bij de switch meteen iets op.

Wat is dit een stuk beter geschreven. Verhaallijn, taalgebruik, details [genoeg wanneer nuttig; niet overdadig veel] - en vooral het uitdiepen van karakters.
Zou het boek niet op bestsellers-lijsten zetten, daar lees ik niet genoeg voor: maar wat een klasseverschil :o
Ik vond harry potter en de vuurbeker de hunger games een best vermakelijk boek. Vlot geschreven en wel een bijzonder uitgangspunt zo'n hongerspel. Toch ook wel weer een beetje voorspelbaar. Je weet dat Harry Katniss het wel gaat redden.

Ik vind dit soort boeken met zo'n totalitaire staat wel grappig, die staat had van mij nog wat meer uitgewerkt mogen worden. Maar misschien gebeurt dat wel in deel 2. Ben ik ook maar meteen in begonnen :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #511 Gepost op: 5-07-2012, 11:17:25 »
 :P

Ja, dat je de uitkomst al weet is inderdaad een kleine domper. Maargoed, dat heb je vaak met zulke series. Zeker aangezien het vanuit de ik-persoon is geschreven en het een trilogie is.. dan zou een dood van de hoofdpersoon niet zo voor de hand liggen.

Vind ik ook vaak het probleem met films. Als de hoofdpersoon in een nauwe situatie zit is het een stuk minder spannend als de film nog meer dan een half uur duurt, want dan red'ie het toch wel.

Gisteravond ook deel 1 uitgelezen - vandaag ook morgen beginnen in deel 2 ;)

edit: gezien het laatste hoofdstuk van deel 1 verwacht ik inderdaad meer uitwerking van de staat in deel 2 ja
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #512 Gepost op: 6-07-2012, 06:18:37 »
Gerrit Komrij overleden.


Ik was in maart 2011 in zijn stamkroeg, in Lissabon.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: de bibliotheek
« Reactie #513 Gepost op: 6-07-2012, 07:30:01 »
Gerrit Komrij overleden.


Ik was in maart 2011 in zijn stamkroeg, in Lissabon.

Is dat de reden van zijn overlijden?


As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #514 Gepost op: 6-07-2012, 08:39:15 »
::oink:: wonderbaarlijk
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #515 Gepost op: 6-07-2012, 09:30:09 »
Mja - hij was nog niet eens zo oud :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #516 Gepost op: 6-07-2012, 12:11:14 »
Mja - hij was nog niet eens zo oud :-\\

Nee idd. :( Ik mocht hem graag zien en horen op tv.Nu bekijk ik de rest van m'n scheurkalender met andere ogen.
...maar soms even niet :)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #517 Gepost op: 6-07-2012, 12:13:31 »
Ik ga hem missen op de tv, al was het maar omdat hij het woord 'treurbuis' heeft uitgevonden.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #518 Gepost op: 6-07-2012, 13:02:48 »
:P

Ja, dat je de uitkomst al weet is inderdaad een kleine domper. Maargoed, dat heb je vaak met zulke series. Zeker aangezien het vanuit de ik-persoon is geschreven en het een trilogie is.. dan zou een dood van de hoofdpersoon niet zo voor de hand liggen.

Vind ik ook vaak het probleem met films. Als de hoofdpersoon in een nauwe situatie zit is het een stuk minder spannend als de film nog meer dan een half uur duurt, want dan red'ie het toch wel.

Gisteravond ook deel 1 uitgelezen - vandaag ook morgen beginnen in deel 2 ;)

edit: gezien het laatste hoofdstuk van deel 1 verwacht ik inderdaad meer uitwerking van de staat in deel 2 ja
Dankzij het sombere weer en het vroege wakker worden heb ik nu ook deel 2 uit. Het is vlot geschreven, maar het hetgeen ik hoopte (meer uitwerking van "de staat") is niet gebeurd. Het boek weet me wel te verrassen al ben ik nu wel klaar met de grapjes in het spel. Ik hoop dat in deel 3 daar niets meer gebeurd. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar deel 3.

(al vind ik deel 3 door het hardere verhaal wat ook beduidend anders is dan de voorgaande delen, toch minder boeiend)
Deel 2 was toch een kleine beetje een nachtkaars voor me. Dus een beetje extra vernieuwde energie vind ik wel leuk :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: de bibliotheek
« Reactie #519 Gepost op: 6-07-2012, 15:34:43 »
Ik ga hem missen op de tv, al was het maar omdat hij het woord 'treurbuis' heeft uitgevonden.

update .. voor mezelf om bij te blijven,... ik mis hem weer

@ Wee je gebeente ,
maar ga niet uit de gemeente.
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?