Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420968 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #560 Gepost op: 18-07-2012, 22:03:06 »
Schrijver van Ben Hur, Lew Wallace -die overigens een geweldige baard had-, heeft ook het arrestatiebevel voor Billy the Kid geschreven, toen hij gouveneur was.

Dat even als willekeurige trivia ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #561 Gepost op: 22-07-2012, 21:31:28 »
Smaak van venijn zeker goed boek - hoewel ik me toch soms zit af te vragen hoe het Engelse origineel was.
Karakters goed beschreven hoor. Inderdaad niet zo spannend, maar dat is wel voor lief te nemen.

En het hoofdpersoontje die enerzijds serieus genomen wil worden door de volwassenen, en anderzijds passages als:

"‘Blijf bij me uit de buurt,’ zei Feely toen ik naar het andere
einde van de tafel schuifelde, snuivend als een orka.
‘Sterf, heks,’ mompelde ik, en ik maakte een kruis met
mijn wijsvingers."

Achja.. zusterliefde..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #562 Gepost op: 23-07-2012, 09:07:23 »
:D Ja, met haar zussen kan ze niet goed opschieten he ;)

Er schijnen nog 3 delen te zijn, maar deel 2 schijnt ook al vertaald te zijn, deel 3 en 4 nog niet. (http://www.boekbeschrijvingen.nl/bradley-alan/bradley.html)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #563 Gepost op: 29-07-2012, 14:28:19 »
Op de markt was het gister 2 voor 5 euro. Gescored: 'Rusland voor gevorderdern' van Jelle Brandt Corstius.

Ik rol afentoe van de bank van het lachen...
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #564 Gepost op: 29-07-2012, 19:18:16 »
Leuk is ie hè? Ik vond hem echt geweldig. Zat soms gewoon hardop te lachen in de trein. Heb je dat verhaal al gelezen over dat ze de kat naar een pension brengen tijdens de vakantie? Echt geweldig.  ::rofl::

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #565 Gepost op: 29-07-2012, 20:24:52 »
die heb ik nog niet gehad, heb nu eerste drie gelezen. Echt supergrappig; bv "de volgend rechts"  geweldig die Nomade die de weg wees::rofl::

edit: nu wel gelezen van kat: errug grappig idd. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 30-07-2012, 11:25:52 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #566 Gepost op: 31-07-2012, 20:29:49 »
"Ja, hij komt nu bij uit de narcose" Uhuh?  ::rofl::

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #567 Gepost op: 1-08-2012, 09:13:49 »
"Ja, hij komt nu bij uit de narcose" Uhuh?  ::rofl::
::jaja:: geweldig

nog eentje dan: in de tank naar de Nenets. Tjonge echt heel lang geleden dat ik zo hard gelachen heb om een boek.
heb jij 'universele reisgids voor moeilijke landen al gelezen'?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #568 Gepost op: 3-08-2012, 21:43:45 »
Nee. Ik had alleen deze gelezen.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #569 Gepost op: 3-08-2012, 22:16:31 »
Ah, dan moet ik even JBC op m'n to-read lijstje zetten.


Afgelopen vakantie begonnen in licht leesvoer van Grote Vriend Heer Ollie begonnen alsmede Grishams THe Runaway Jury. Die is alleen bij de Zuiderburen achtergebleven, maar iets te langzaam om een e-book voor te scoren. Daarnaast toch nog genoeg te lezen en de film al gezien.
Eveneens uit de categorie wereldliteratuur Tewje in boter en kaas [Anatevka] grotendeels uitgelezen. Moet komende dagen nog maar het restje doen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #570 Gepost op: 20-08-2012, 19:50:19 »
Ben pas [als zoveelste simultaanboek] begonnen in de eerste van Terry Goodkind. De eerste wet van magie heet het geloof ik.

En ik vind eigenlijk dat het heerlijk snel leest, een page-turner.
Dus ik begon al te overwegen om de hele serie te gaan lezen, hoewel dat onnoemelijk veel is.



Dus ik wiki'de Terry even, of hij nog andere dingen had geschreven en dergelijke. En daar kwam ik ineens de volgende passage tegen:

"Robert Eaglestone described the books as a "depressing read" due to the overarching cynicism of the series, with a weakness being the heroic characters are only likable in comparison with the utterly murderous. Eaglestone notes that Goodkind brings "a sense of evil that is genuinely disturbing, deriving from twentieth-century monsters like Hitler and Jim Jones" to the post-Tolkien epic, also noting that Goodkind's use of sadomasochistic imagery was interesting, generating a genuine sense of perverse"


 ??? :o ::oink::

Uhmmmm okay.. daar is nog totaal niets van te merken. En nog geen enkele aanwijzing voor welk deel daar dan ook maar van.


Dus ben nu licht in verwarring ::rofl::


Iemand zijn boeken gelezen? Dacht dat ze redelijk bekend waren :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: de bibliotheek
« Reactie #571 Gepost op: 20-08-2012, 19:55:52 »
Ik heb deel 1 ook gelezen, deel 2 ligt op de stapel. Het is geen Harry Potter, maar zo ernstig als hier beschreven is het volgens mij ook weer niet.

Het zijn wel enorm dikke boeken, dus tussen deel 1 en 2 moest ik eerst iets anders lezen...
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #572 Gepost op: 23-08-2012, 16:09:16 »
Ik heb nu De Rode Ambassadeur gekocht. Ik ben erg benieuwd hiernaar. Maar moet eerst mijn verhaaltje van Morse nog uitlezen voor ik eraan kan beginnen.  ;)

Citaat
Coen Stork (1928) was bij het Rivoniaproces in 1964 tegen Nelson Mandela, volgde de vuile oorlog in Argentinië, botste hard met zijn reactionaire baas, de Nederlandse ambassadeur in Madrid toen Franco daar nog de scepter zwaaide, en maakte de val van Ceausescu in Roemenië mee. Zijn zoons speelden met de broertjes van Che Guevara.

Stork leidde het leven van een diplomaat in de brandhaarden van de wereld, maar werd geboren in de sprookjesachtige wereld van de grootindustriëlen van de Stork-fabrieken. Met zijn beroepsethiek én zijn onorthodoxe levenswandel was hij een buitenbeentje in politiek en diplomatie. Het dossier dat de Roemeense veiligheidsdienst over hem aanlegde is dikker dan het telefoonboek van New York en zijn ambassade in Boekarest was een vrijhaven voor Roemeense dissidenten. Een persoonlijke bedankbrief van Nelson Mandela koestert hij op gepaste wijze. Met Coen Stork als hoofdpersoon brengt Peter Henk Steenhuis het grootste gedeelte van de twintigste eeuw tot leven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #573 Gepost op: 26-08-2012, 09:56:44 »
ow dat boek klinkt boeiend Mloesje ::ok::


Ik ben nu in Game of thrones bezig.
Ik heb nu 5 of 6delen  op mijn e-reader staan. Het is de Engelse versie dus soms even goed opletten en dus niet zo snel lezen als ik gewend ben. Het prikkelt wel in het begin. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat :D
Volgens mij gaat RTL binnenkort de tv serie uitzenden, daarvan weet ik nog niet of ik ga kijken. Eigenlijk wil ik dan eerst het eerste deel uit hebben.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: de bibliotheek
« Reactie #574 Gepost op: 26-08-2012, 16:44:00 »
Ik heb de eerste serie gezien. Vond het wel mooi. En je kunt wel raden hoe het met de personage afloopt die sean bean speelt  ::jaja::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #575 Gepost op: 26-08-2012, 17:41:55 »
::rofl:: kan hij zich weer niet inhouden ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: de bibliotheek
« Reactie #576 Gepost op: 26-08-2012, 21:19:09 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #577 Gepost op: 26-08-2012, 21:37:17 »
 ::rofl::

Ik zat het al te denken vanmiddag - het is echt opvallend ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #578 Gepost op: 26-08-2012, 23:50:05 »
Hij is zeg maar de Engelse Thomas Acda.
Hij valt trouwens wel mooi elke keer :)
::rofl:: die koe ;D

Ontopic nog even een paar bladzijden lezen in Game of Thrones
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: de bibliotheek
« Reactie #579 Gepost op: 28-08-2012, 13:58:43 »
Ik ben om...... en wat heb ik een hoop principes overboord moeten gooien  :-[ :-X

De e-reader is besteld bij bol.com. Het hoesje heb ik al binnen....

Dat wordt boeken downloaden dus....

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.