Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420948 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #660 Gepost op: 13-01-2013, 20:15:36 »
Haha ik vond het wel een leuk boek eigenlijk. Ik vond er weinig mis mee. Ik heb het heel snel uitgelezen. En er waren toch wel karakters met wie ik kon meeleven ondanks dat het grootste deel alleen maar met zijn eigen belang bezig is.  ;)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #661 Gepost op: 14-01-2013, 18:36:09 »
Ik heb weer eens een boek van Isabel Allende, het negende schrift van Maya. Heerlijke schrijfster is het toch.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #662 Gepost op: 14-01-2013, 18:39:09 »
Tussen al die pillen door: Brusselmans met Guggenheimer in de mode.
Eigenlijk kan het allemaal niet door de beugel  :-X
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: de bibliotheek
« Reactie #663 Gepost op: 14-01-2013, 20:11:55 »
Haha ik vond het wel een leuk boek eigenlijk. Ik vond er weinig mis mee. Ik heb het heel snel uitgelezen. En er waren toch wel karakters met wie ik kon meeleven ondanks dat het grootste deel alleen maar met zijn eigen belang bezig is.  ;)

Ik vond het ook wel een leuk boek hoor, begrijp me niet verkeerd, maar op een of andere manier zat er iets dwars bij me. Ik had trouwens wel net een heel mooi boek ('een onafwendbaar einde' van Elizabeth George) gelezen dat wat weg had van de verhaallijn van Krystal Weedon en die van George raakte mij wel  :) Dus misschien zat daar ook het verschil in. Maar goed, ik was dus niet de enige die vond dat de meeste een tikkeltje egoďstisch waren  ::hypocriet::

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #664 Gepost op: 14-01-2013, 20:23:32 »
Afgelopen weekend heb ik 'The Casual Vacancy' uitgelezen van JK Rowling. Weet niet of iemand hem hier ook gelezen heeft, maar ik weet niet zo goed wat ik ervan vond. Ik vond de karakters wel goed neergezet, maar ze waren een beetje standaard, net als de verhaallijnen. Ik leefde ook niet mee met de mensen, en ik vond niemand aardig  ::), wat ik eigenlijk wel had gehoopt.

Maargoed, de karakters vond ik wel erg sterk en daarom wilde ik ook wel verder lezen en het was een goed boek, maar ik weet niet wat er mis mee is, maar d'r is wel iets mis mee  :P

Ik heb m hier ook in de kast staan. Ik ben er nog niet aan toe gekomen om m te lezen. Ik ben nu bezig in deel 3 van de Hunger games. Heb die serie ook nogsteeds niet uit. Mijn stapel te lezen boeken wordt steeds dikker. Ik koop meer boeken dan dat ik er lees XD
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: de bibliotheek
« Reactie #665 Gepost op: 14-01-2013, 20:27:58 »
Op het moment De eerste kruistocht van Thomas Asbridge. Puur historisch werk. En Het Spel van de Engel van Zafon in het Spaans. Een boek dat ik al in het NL gelezen heb, dus moet het wat makkelijker gaan.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geďnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #666 Gepost op: 9-02-2013, 21:15:00 »
Ik ben de autobiografie van Andre Agassi aan het lezen, en ik vind het echt een erg leuk boek. In die tijd volgde ik het tennis wel. Ik was geen Agassi-fan, maar het is erg interessant om te lezen wat voor leven je hebt als kind dat is voorbestemd om topsporter te worden, hoe de tennisschool van Bolletieri was, wat hij van zijn tegenstanders vond, etc. Aanrader!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #667 Gepost op: 9-02-2013, 21:16:22 »
Ik ben de autobiografie van Andre Agassi aan het lezen, en ik vind het echt een erg leuk boek. In die tijd volgde ik het tennis wel. Ik was geen Agassi-fan, maar het is erg interessant om te lezen wat voor leven je hebt als kind dat is voorbestemd om topsporter te worden, hoe de tennisschool van Bolletieri was, wat hij van zijn tegenstanders vond, etc. Aanrader!
::jaja:: ik vond het ook een van de betere autobiografiën! Aangenaam te lezen en leuke insights.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #668 Gepost op: 9-02-2013, 21:25:00 »
Vanwege je tennisinteresse, of zelfs zonder dat een van de betere?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #669 Gepost op: 9-02-2013, 21:30:35 »
voornamelijk toch vanwege mijn tennisinteresse.
Maar eerlijk gezegd lees ik ook, naast de tennisautobio's, haast geen andere autobiografiën.

Wel biografiën. Nu nog  steeds bezig met die van LBJ. Maar die is ook geweldig.
Ook al ga ik er lang over doen, heb toch ook maar de voorgaande drie delen besteld.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #670 Gepost op: 9-02-2013, 23:47:23 »
Ik vond het ook een heel mooi boek. Vooral dat ie altijd tegen iedereen zegt dat ie een hekel heeft aan tennis en dat iedereen dan altijd zegt: "Maar je haat tennis toch niet echt?"

En dan komt ie Steffi Graf tegen

Agassi: "Ik haat tennis"
Graf: "Ja, natuurlijk."

Het lijkt bij tennis trouwens wel bovenmatig veel voor te komen, van die streberige pusherige ouders die frustraties uit hun eigen jeugd goed moeten maken ofzo.

Zelf ben ik nog steeds The Complete Stories of Sherlock Holmes aan het lezen. Ik vind het wel leuk, maar het is wel heel veel Sherlock Holmes achter elkaar. Vooral al die korte verhalen, daarom ben ik blij dat ik nu weer bij een langer verhaal ben aangekomen: The hound of the Baskervilles.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #671 Gepost op: 10-02-2013, 13:09:13 »
Ah ja, de volledige Sherlock Holmes heb ik een jaar of 2 geleden gedaan - in heel veel stukjes :P
Vond alleen dat er soms van die verdragende conclusies werden getrokken - die toevallig ook nog eens bleken te kloppen. Maargoed.. ben al lezende maar niet te kritisch geweest ;)

--

Eindelijk The Silmarillion uitgelezen. ::zweet::

Wat oersaai geschreven ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: de bibliotheek
« Reactie #672 Gepost op: 10-02-2013, 18:49:12 »
Over the Complete Stories of Sherlock Holmes heb ik als ik het me goed heb ongeveer een half jaar gedaan.  :P Ik vind de kortere verhalen altijd leuker dan de lange verhalen, op the Hound of the Baskervilles na. Dat is m'n favoriete Holmes-verhaal  ::bravo::

Ik ben nu bezig in een detective van PD James, 'het Moordkabinet'. Ben nog niet heel ver maar het is wel een typisch Engelse detective en begint al veel beter dan 'de Vuurtoren' van dezelfde schrijfster  ::ok::

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: de bibliotheek
« Reactie #673 Gepost op: 10-02-2013, 19:59:46 »
Sherlock Holmes staat alweer jaren ongelezen in de boekenkast. Bedankt, nu weet ik wat ik ga lezen als mijn huidige boek uit is (Duivelsadem van Clive Cussler).  ::bravo::
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #674 Gepost op: 16-02-2013, 18:36:20 »
Agassi's autobiografie heb ik uit, nu door met die van Harm Kuipers. Andere tijd, maar wel met wat meer toelichting op bijv fysiologisch gebied.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #675 Gepost op: 27-02-2013, 18:38:15 »
deel 4 van LBJ's  bio uit. De andere drie ook maar besteld: zo geweldig.

Nu: A.M. Homes: Vergeef ons.
Vond 'this book will save you're life" wel bijzonder van haar. Ben benieuwd hoe dit is.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #676 Gepost op: 27-02-2013, 18:54:50 »
Ik vond het tijd voor een thriller, Daglicht van Marion Pauw. Ik ga meer boeken van Pauw lezen.
Ik had deze al ff klaarstaan als e-boek maar dacht dat het van de schrijfster van 'Geen gewoon indisch meisje' was. Maar dat is Marion Bloem ::schaam::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #677 Gepost op: 27-02-2013, 18:57:31 »
op e-book lijk idd alles op elkaar  ::niet-ok::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #678 Gepost op: 27-02-2013, 19:17:29 »
Vanmiddag het 5e boek van CHERUB gelezen. ::ok:: Dat gaat over een geheime organisatie die kinderen inzet als spionnen. Zit ook een verhaallijn in verdeeld over de boeken. Ik heb nu 1 t/m 5 gelezen  ::tandpastasmiley::. Ook begonnen in nr. 6, maar andere schrijfstijl, lijkt alsof er een andere schrijver achter zit. Stuk minder, en heb het ook niet gelezen.  ::niet-ok::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #679 Gepost op: 8-03-2013, 09:13:02 »
Ben Partnerruil aan het lezen van James Patterson en Liza Marklund. Ik vind het echt een Marklund-boek, heerlijk, toch wel 1 van mijn favoriete schrijvers op detective-gebied.
Keep calm and eat chocolates!