Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420974 keer)

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: de bibliotheek
« Reactie #700 Gepost op: 18-04-2013, 22:57:17 »
Bij mij schoot steeds het boek, de 6e mei,  van Thomas Ross door mijn hoofd....

Die ken ik niet...
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: de bibliotheek
« Reactie #701 Gepost op: 19-04-2013, 18:47:36 »
Die ken ik niet...

Probeer die dan ook maar eens. Ik vond dat wel een goed verhaal (deels op waarheid gebaseerd: de moord op Pim Fortuyn).
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #702 Gepost op: 20-04-2013, 09:15:14 »
De Marionet van Tomas Ross is ook goed.
Gaat over wat er gebeurd zou zijn als Pim Foruyn de moordaanslag overleefd had...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #703 Gepost op: 20-04-2013, 09:29:57 »
Ik heb het niet gelezen maar mag dat graag, zulke 'wat als' boeken.

Over 'iffy' history gesproken:

- het complot tegen Amerika: Philip Roth
- Making History: Stephen Fry

“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #704 Gepost op: 20-04-2013, 09:59:39 »
De Marionet van Tomas Ross is ook goed.
Gaat over wat er gebeurd zou zijn als Pim Foruyn de moordaanslag overleefd had...
die vond ik dan weer wat minder. ow nee een stuk minder.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #705 Gepost op: 20-04-2013, 11:57:24 »
Ik lees momenteel ''De Vliegenvanger''.

Wie de schrijver van het verhaal is, en wie de hoofdpersoon eigenlijk is, is niet helemaal duidelijk.

Er wordt gezegd dat Rik Felderhof OF Antoine Bodar de schrijver is, en ook dat Antoine Bodar schuilgaat achter de hoofdpersoon. Niemand die daar duidelijkheid over verschaft, het maakt echter deel uit van het verhaal, het wordt aan de lezer overgelaten wat waar kan zijn van deze geruchten.


Het verhaal is niet heel erg hoogdravend, eerder vermakelijk vanwege de vreemde plekken waarin de hoofdpersoon door de omstandigheden steeds terechtkomt.

Het heeft ook wel iets ''Forest Gump-achtigs'' in zich: de gewone boerenjongen die door aaneengeschakelde toevalligheden met de meest uiteenlopende hoogwaardigheidsbekleders (soms van bedenkelijk allooi) te maken krijgt.


Een makkelijk leesbaar boek, literair niet al te hoogdravend, maar wel een leuk verhaal.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #706 Gepost op: 20-04-2013, 12:35:08 »
Klopt, ik vond De vliegenvanger ook wel vermakelijk :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #707 Gepost op: 13-05-2013, 22:21:25 »
Ik ga me binnenkort storten op Inferno van Dan Brown.

Eigenlijk heb ik het boek besteld omdat ik de serie Dan Browns compleet wil houden, maar ik weet niet of het te vergelijken is, qua niveau, met de andere boeken.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: de bibliotheek
« Reactie #708 Gepost op: 13-05-2013, 22:34:43 »
Ben nu bezig in The Da Vinci Code. Heb ooit de film gezien, dus niet alles is meer zo verrassend, maar het blijft très amusant. Angels and Demons had ik wel een paar jaar geleden gelezen.

Daarnaast begin ik in Vallende Ouders van A.F.Th. van der Heijden. Al het vierde boek op rij dat ik van hem lees.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #709 Gepost op: 14-05-2013, 19:49:53 »
Denis Johnson - Treindromen.

mooi geschreven novelle

en heerlijk stoer:
'Ik begin pas lekker te draaien als het boven de 38 graden is. Ik heb gewerkt op een bergtop buiten Bisbee in Arizona, waar we maar zestien of achttien kilometer van de zon waren. Het was 45 graden op de thermometer, en elke graad was een voet lang. En dat was in de schaduw. En er was geen schaduw'

dat mag ik graag lezen  ::jaja::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #710 Gepost op: 15-05-2013, 11:13:37 »
Ik ben intussen in Inferno begonnen, en ik moet zeggen: het leest net zo lekker weg als de andere Dan Browns.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #711 Gepost op: 15-05-2013, 13:12:07 »
Ik ben momenteel de "Grijze Jager" reeks aan het lezen. Nét boek 1 teruggebracht naar de bieb, nu verder in boek 2.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #712 Gepost op: 15-05-2013, 16:16:07 »
Ik ben intussen in Inferno begonnen, en ik moet zeggen: het leest net zo lekker weg als de andere Dan Browns.
naar welke refereer je dan? Ik vind dat er nog wel een verschil zit tussen bijvoorbeeld Bernini mysterie en het juvenalis dilemma
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #713 Gepost op: 15-05-2013, 17:37:43 »
Hmm, ik ben sowieso geen fan van Dan Brown. Ik heb alleen de Da Vinci Code gelezen, maar die nodigde niet echt uit tot het lezen van meer van zijn boeken.

Ik heb net de Gebroeders Karamazov uit. Dat was wel weer even een bevalling, maar het is een mooi boek. Echt wel een aanrader als je van dikke Russische boeken, met een veelheid van personages en namen houdt.  :D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #714 Gepost op: 15-05-2013, 17:44:04 »
Hmm, ik ben sowieso geen fan van Dan Brown. Ik heb alleen de Da Vinci Code gelezen, maar die nodigde niet echt uit tot het lezen van meer van zijn boeken.

Had ik net zo ::jaja::

Ik heb net een vermakelijk boek gelezen van Jet Berkhout, over haar ervaringen in het jaar dat ze bij de thuiszorg werkte. Ben nu bezig in Het Vergeten Gezicht van Elle van Rijn, en dit boek boeit me steeds meer.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #715 Gepost op: 15-05-2013, 20:07:15 »
Ik vond Juf met staarten echt een vermakelijk boek. Maar het maakte ook een statement over zwarte scholen. (geen slecht statement trouwens!)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #716 Gepost op: 15-05-2013, 20:10:58 »
naar welke refereer je dan? Ik vind dat er nog wel een verschil zit tussen bijvoorbeeld Bernini mysterie en het juvenalis dilemma
Er zijn er inmiddels 5 waar ik naar kan refereren.

Ik moet toegeven dat Het Bernini Mysterie en de Delta Deceptie minder makkelijk door te ploegen waren dan de andere boeken. Dan heb ik het over de eerste paar badzijden.

Als ik moeite blijf houden met lezen, dan houd ik het voor gezien, maar als het direct al makkelijk leest, en je binnen een half uur al 15 of 16 bladzijden er doorheen hebt gejast, dan nodigt het voor mij al uit tot verder lezen.

Het grappige is: ik heb al een tijd een e-reader, maar koop daarnaast ook papieren boeken. Deels komt dat omdat ''papier'' toch nog steeds lekker leest, maar ook omdat sommige titels helemaal niet als E-book te koop zijn.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #717 Gepost op: 22-05-2013, 11:51:24 »
Ik ben nu Blast from the Past aan het lezen van Ben Elton. Op bladzijde een kwam ik er al zo'n beetje achter dat ik hem al gelezen had. Niet zo verwonderlijk volgens mij heb ik alles van Ben Elton gelezen. Maar was alweer vergeten hoe het ging. Het is een erg leuk boek, maar toch niet zo leuk als andere boeken die ik van Elton heb gelezen. Ik weet niet of iedereen hier Ben Elton kent, maar ik kan zijn boek Dead Famous erg aanraden. Het gaat over een moord gepleegd in het Big Brother huis. En dan is natuurlijk de vraag: hoe kan er een moord gepleegd worden, terwijl er 24/7 overal camera's aan het draaien zijn...
Het is wel een thriller, maar dan vol met Engelse humor.

Ben Elton is trouwens ook een van de schrijvers van Blackadder, the Young Ones en A thin blue line, dus dat soort humor zijn zijn boeken ook een beetje.  ;D

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #718 Gepost op: 22-05-2013, 20:34:45 »
Ik heb er ook twee of drie van hem gelezen. Leest vermakelijk lekker weg, idd  ::jaja::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #719 Gepost op: 22-05-2013, 23:41:08 »
Ben onlangs begonnen in de Lorien Legacies.
Die serie van "I am number Four", waar 1-2 jaar geleden een film van uit kwam.


De personages komen nog niet zo tot leven, de dialogen zijn niet echt onovertroffen en soms zitten er gewoon missers in. Er is dan zo'n andere planeet waar grote vriend hoofdpersoon vandaan komt die 10x kleiner is dan de aarde. maar blijkbaar zijn de mensen die er wonen wel heel mensachtig. Wat qua vorm al zeer toevallig zou zijn, maar of zo'n kleine planeet een leefbare atmosfeer kan vasthouden.. en zelfs dan is de zwaartekracht er een stuk lager, zodat alle wezens een stuk langer zouden moeten zijn ???

Dus er mankeert nogal wat aan het boek.



Maar het leest snel weg :o
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.