Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420929 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #780 Gepost op: 25-08-2013, 18:21:54 »
Heb net De eenzaamheid van de priemgetallen gelezen. Wat een triest boek...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #781 Gepost op: 25-08-2013, 19:24:24 »
Overigens vond ik de reeks over de vrouw die getrouwd was met een man die haar mishandelde (waargebeurd) van Liza Marklund ook erg goed.

Ik heb net het tweede deel uit....wat een verhaal zeg...pffff het zal je maar overkomen.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #782 Gepost op: 25-08-2013, 19:30:45 »
Ja heftig he! Vond het echt heel indrukwekkend...
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #783 Gepost op: 25-08-2013, 19:46:19 »
Heb net De eenzaamheid van de priemgetallen gelezen. Wat een triest boek...

Dat gaat dus niet over het bouwen van wiskundige modellen voor tennis-teams? :(

--

oh wat heb ik het laatst uitgelezen.. Denk eentje van Jelle BC. Of misschien van Gort.

Nu bezig in de.. wijnoverlevingsgids ofzo van Gort? Maar dat is niet echt om te lezen. Meer een semi-naslagwerk, of.. nouja, weinig nut wanneer je niet meerdere flessen wijn per week drinkt :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #784 Gepost op: 25-08-2013, 20:02:36 »
Oh mss kun jij er wel een goed wiskundig model uithalen HDD ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #785 Gepost op: 25-08-2013, 20:44:24 »
Gezien mijn prestaties voor dit jaar niet :(
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: de bibliotheek
« Reactie #786 Gepost op: 25-08-2013, 22:21:19 »
Heb net De eenzaamheid van de priemgetallen gelezen. Wat een triest boek...

Ooh die heb ik ook gelezen! Is inderdaad heel zielig, maar wel een heel mooi boek! Is ook verfilmd :)
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #787 Gepost op: 26-08-2013, 07:32:06 »
Ik heb gisteren De oversteek van Justin Cronin uitgelezen en begin vanavond dan ook in het vervolg:
De twaalf.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #788 Gepost op: 22-09-2013, 14:24:16 »
Ik ben dan eindelijk toch maar Het Diner van Herman Koch aan het lezen (ik stel boeken die iedereen geweldig vind altijd uit omdat ik ze lang niet altijd ook geweldig vind), en ik vind het erg goed so far. Ook leuk dat het tegelijkertijd in het nieuws is ook
Keep calm and eat chocolates!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #789 Gepost op: 22-09-2013, 14:46:32 »
Ik vond de meeste van zijn boeken wel aardig (Zomerhuis met zwembad, Odessa star, Eten met Emma), maar meer dan aardig kan ik ze niet vinden. Er zijn boeken die ik persoonlijk beter vind omdat ze meer boeien.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #790 Gepost op: 23-09-2013, 16:44:59 »
vakantie-geleesd:
Philipp Meyer: De Zoon:  ::ok:: ::ok::
John Newcombe: Newk:  ::niet-ok:: ::ok::
James Salter: alles wat is: ::niet-ok:: ::ok::
Robert A Caro: Means of ascent: tweede deel bio LBJ:  ::ok:: ::ok:: ::ok:: 
Howard Jacobson: de Finkler-kwestie: ::ok::  ::ok::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #791 Gepost op: 25-09-2013, 20:40:55 »
Zag vandaag toevallig dat Donna Tartt een nieuw boek heeft (Het Puttertje). Heeft iemand die al gelezen? De Verborgen Geschiedenis vond ik erg goed, De Kleine Vriend een stuk minder. Ben wel benieuwd waar dit dichter in de buurt komt.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #792 Gepost op: 26-09-2013, 14:47:18 »
Beide boeken konden mij niet bekoren...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Gwendolen

  • Forumlid
Re: de bibliotheek
« Reactie #793 Gepost op: 29-09-2013, 01:10:02 »
Ik heb maar voor een deel dit topic gelezen, lees het ooit nog wel eens helemaal.

Mensen die mij beoordelen op mijn boekenkast krijgen het moeilijk, want ik heb heel veel verschillende dingen! Ook kinderboeken en oude witten raven pockets. (chicklit uit de jaren 40-60)En spannende boeken, literaire thrillers, fantasy en literatuur. En de informatieve boeken passen er in de huiskamer niet meer bij. Ik moet een groter huis!

Ik heb net de Farseer trilogie en de Tawny man trilogie van Robin Hobb uit. Heb ze in het engels gelezen, dus geen idee hoe ze in het nederlands heten.


De Wetten van de magie vind ik ook erg goed, maar ik krijg het nooit voor elkaar er meer dan een aantal achter elkaar te lezen. Dan ga ik me zó aan Richard ergeren dat ik hem door de plee wil spoelen. Dus dan ga ik maar weer eens wat anders lezen. Daardoor nog niet aan het eind van de serie gekomen.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #794 Gepost op: 29-09-2013, 10:07:20 »
Ik heb ook een ruime collectie hoor. Thrillers, romans, informatieve boeken, maar ook mijn serie Enid Blyton boeken (en dat zijn er veel!), van manlief Arendsoog, Bob Evers, Kameleon, Bas Banning.... Maar ook de nodige chicklits, fantasy ;)
Ik heb altijd de stelregel gehad: als het maar letters heeft, dan lees ik het.
Vroeger thuis mocht er aan tafel niet gelezen worden maar dan verveelde ik me en zat ik het vla- of yoghurtpak helemaal te lezen. Ik móést gewoon lezen ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #795 Gepost op: 29-09-2013, 13:04:47 »
Ik lees vooral detectives, maar hou ook van geschiedenisboeken, biografieën, chicklits, sportboeken, romans enzovoort.

Ik lees ook nooit meer dan een boek van de wetten van de magie achter elkaar. Ik vind ze heel leuk en spannend, maar na een deel is het weer tijd voor een wat dunner boekje.  ;D

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #796 Gepost op: 29-09-2013, 15:54:58 »
Ik heb net de Farseer trilogie en de Tawny man trilogie van Robin Hobb uit. Heb ze in het engels gelezen, dus geen idee hoe ze in het nederlands heten.

Die heb ik ook nog op m'n lijstje staan. De boeken van de Levende Schepen vond ik erg goed!

Bij de Wetten van de Magie ben ik na het tweede boek een beetje afgehaakt. De eerste wet vond ik sterk, de tweede viel mij een beetje tegen. Misschien dat ik daar ooit nog mee verder ga.

Nu nog bezig in Geert Mak (In Europa), daarna maar eens op zoek naar het derde deel van de Gem-trilogy van Kirstin Gier. Young adult fantasy over een meisje dat uit een familie van tijdreizigers komt. Erg leuk.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #797 Gepost op: 29-09-2013, 15:56:26 »
oei Geert Mak is een pil.
Was zeker wel heel boeiend.
Heb je de TV serie gevolgd ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #798 Gepost op: 29-09-2013, 16:13:21 »
Nee, de serie heb ik niet gezien. (Jij wel? Is het de moeite van het terugzoeken waard?)

Het is een dik boek inderdaad, maar ik vind zijn stijl wel prettig. Het leest altijd wel lekker weg. Ik heb tussendoor nog wel een ander boek gelezen, dat scheelt ook. :P
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #799 Gepost op: 29-09-2013, 16:14:45 »
serie voegt niet veel toe aan het boek.
Beetje gesprekjes met mensen, maar boek was boeiender

En een boek tussendoor gelezen dat had ik ook gedaan ja ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.