Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420887 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #920 Gepost op: 10-11-2014, 20:18:47 »
Ik heb echt geen idee meer hoeveel t er waren, stuk of 6 geloof ik voor Nederlands misschien? Heb wel de Donkere kamer van Damocles in 2 dagen uitgelezen. :-X

Ik weet verder alleen nog dat ik een boek voor Duits moest lezen, maar dat ik er niks van begreep.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #921 Gepost op: 10-11-2014, 21:11:09 »
Ik las altijd alleen de achterkant en verzon de rest zelf erbij... ::fluit::
🜃

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #922 Gepost op: 10-11-2014, 22:38:53 »
watjes!

vroeger in mijn tijd: 25 voor Nederlands; 15 voor Engels, 15 voor Duits en 15 voor Frans.

gelukkig had ik geen Engels en Frans, jawohl
Bij mij was het ook zoiets. Misschien 10 voor Engels en Duits, zeker 25 voor Nederlands. Waarvan 2 of zo van voor 1800, 4 of zo van 1800-19nogwat, etc. En bij ons was Engels verplicht. Gelukkig telde The Lord of de Rings voor 5 of 8 of zo, en die heb ik in het Nederlands gelezen, tot net over de helft :-[
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: de bibliotheek
« Reactie #923 Gepost op: 10-11-2014, 23:15:44 »
ooh

Bij mij was het 12 voor NL
3 voor Duits
3 voor Engels

 ::schaam::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #924 Gepost op: 10-11-2014, 23:17:39 »
We kunnen wel concluderen dat die middelbare scholen maar gewoon een dotje doen ::ohno::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #925 Gepost op: 10-11-2014, 23:29:54 »
t wordt allemaal steeds minder ::ohno::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #926 Gepost op: 11-11-2014, 11:20:14 »
Bij mij was het 20 Nederlands, 15 Engels, waarvan ik er al 5 in de 5e had gelezen, dus dat waren er in het examenjaar nog 10, 15 voor Duits en 15 voor Frans + 2 voor geschiedenis.

Ik vond Sarte erg leuk en verder vond ik vooral de boeken/toneelstukken leuk die we met toneel hadden gespeeld.

Les bonnes en Le roi se meurt bijvoorbeeld.

Oh en bij Engels mocht ik Winnie the Pooh lezen  :D, kreeg ik de vraag met welk karakter ik mij het meest identificeerde  ::rofl::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: de bibliotheek
« Reactie #927 Gepost op: 11-11-2014, 11:30:30 »
watjes!

vroeger in mijn tijd: 25 voor Nederlands; 15 voor Engels, 15 voor Duits en 15 voor Frans.

gelukkig had ik geen Engels en Frans, jawohl

hier ook. En door dat gedram dat alles wat je las literatuur moest zijn, kreeg ik een bloedhekel aan lezen. Gelukkig had ik alleen Nederlands en Engels. Dat scheelde weer. En net als Swifty moest er ook 'oud' gelezen worden. Zowel voor Nederlands als voor Engels.
er was eens......

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: de bibliotheek
« Reactie #928 Gepost op: 13-11-2014, 22:29:06 »
Adriaan van Dis - 'ik kom terug' ligt op het nachtkastje

er was eens......

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: de bibliotheek
« Reactie #929 Gepost op: 14-11-2014, 01:22:48 »
Adriaan van Dis - 'ik kom terug' ligt op het nachtkastje



En je man vindt dat prima?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: de bibliotheek
« Reactie #930 Gepost op: 14-11-2014, 08:27:06 »
En je man vindt dat prima?

Yup, die heeft een betere plek.
er was eens......

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #931 Gepost op: 12-12-2014, 17:03:11 »
Oei, wat is dit topic ver weg gezakt. Is niemand meer aan het lezen? Ik heb van Sinterklaas twee boeken gekregen. Het eerste is Het Oostblokboek. Een soort van alternatieve reisgids voor Oost-Europa, waar allemaal tips instaan voor mensen die nostalgie hebben naar het oude Oostblok ofzo. Allemaal wanstaltige gebouwen en beelden van arbeiders en beeldentuinen die volstaan met Stalins etc. En mooie verhalen daarbij over de betreffende landen en het leven in het Oostblok.  ::ok::

Boek 2 is een van de mooiste boeken die ik in tijden heb gelezen, namelijk 'Verdwenen Grenzen' van Stefan Popa. Het boek gaat over Remus, een Roemeense jongen en Florica, een zigeunermeisje, die verliefd op elkaar worden. Maar hij leerde altijd dat je geen zigeuners in de ogen moet kijken, want dan vervloeken ze je. En zij mag niet omgaan met gadjo's (= niet zigeuners)en moet trouwen met haar neef (want niemand anders wil haar, ze is op haar 18e inmiddels nog steeds niet getrouwd  ::)).
En dan is er ook nog het communisme.

Het speelt zich af in het prachtige Brasov  ::bravo:: ::love:: en in het prachtige Florence  ::bravo::, al blijkt die stad later voor onze hoofdrolspelers helemaal niet zo'n mooie stad.  :\'( Vanaf dat moment vind ik het boek eigenlijk iets te heftig worden. Had even een dipje waar ik eigenlijk niet meer verder wilde lezen, terwijl ik eerder het boek nauwelijks kon neerleggen. Maar net zat ik alweer bijna te huilen achter mijn boek (in het cafe van de bieb, oepsie  ::schaam::) en ik wil nu toch wel weer weten hoe het afloopt. Ik las gister dat Stefan Popa een nieuw boek mag gaan schrijven voor zijn uitgever en als dat net zo mooi wordt als deze, kan ik niet wachten.  ::bravo::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #932 Gepost op: 12-12-2014, 17:19:32 »
Oei, wat is dit topic ver weg gezakt. Is niemand meer aan het lezen?

Heb effies een break gehad, maar ben weer verder in A Song of Ice and Fire.
Maar dat duurt nog wel even, voordat ik daarmee klaar ben.

De paginanummering van mn ebook & de officieele boeken loopt niet geheel gelijk [ebook ongeveer 10% c.q. 450 pagina's langer] - maar ter idee: ben inmiddels rond pagina 1400, wat denk ik iets over de helft van boek-2 is.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: de bibliotheek
« Reactie #933 Gepost op: 12-12-2014, 22:02:04 »
Ben deel 4 van Het Bureau, The Shining van Stephen King en Lichamelijke Oefening van Midas Dekkers aan het lezen

Dat laatste om mijn luiheid met wetenschappelijke argumenten te kunnen onderbouwen
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #934 Gepost op: 13-12-2014, 12:27:37 »
Mijn boek is inmiddels uit. Echt een aanrader, maar geen boek dat je wilt lezen als je even opgevrolijkt wilt worden. :P

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: de bibliotheek
« Reactie #935 Gepost op: 13-12-2014, 14:43:15 »
Ik lees nu The Walking Dead: The Fall of the Governor 1   :P Ook leuk. Derde deel in de serie over the Governor voordat hij kennis maakte met Rick en zijn groepje.


Ik wil voor m'n verjaardag House of Leaves gaan vragen, denk ik. Dat is een boek dat een beetje door elkaar geschreven is, met verwijzingen naar andere bladzijdes, vreemde lay-out, tekst ondersteboven, pagina's met twee woorden, gewoon een beetje raar opgemaakt. Maar de lezer moet dus actief het verhaal construeren. Ik vond het wel grappig klinken  :P

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #936 Gepost op: 13-12-2014, 14:45:22 »
Oh dat lijkt mij ook wel leuk.  :D

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: de bibliotheek
« Reactie #937 Gepost op: 13-12-2014, 14:51:42 »
Mij lijkt het ook heel tof  ::jaja:: Alleen ik ben bang dat de schrijver misschien te 'artistiek' is geweest en dat het gewoon te onlogisch en te raar is  :-\\


Ik heb wel ooit 's iets soortgelijks gelezen, alleen met normalere opmaak: Moorddossier de Oude Eik. Krijg je een map thuisgestuurd met daarin verslagen van verhoren, foto's, testament, autopsierapport en zo. En dan moet je dat allemaal lezen, volgorde mag jezelf bepalen. En dan moet je dus gaan onderzoeken wie de moord heeft opgelost. Zit een verzegelde envelop in, met daarin de uitleg. Was supergrappig  :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #938 Gepost op: 13-12-2014, 14:57:13 »
Oh dat is echt super tof. Die wil ik ook. Eens kijken of dat nog ergens te krijgen is...

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #939 Gepost op: 13-12-2014, 15:04:31 »
Mij lijkt het ook heel tof  ::jaja:: Alleen ik ben bang dat de schrijver misschien te 'artistiek' is geweest en dat het gewoon te onlogisch en te raar is  :-\\

Valt mee, heb 'm hier (in de Nederlandse vertaling) staan. Zit ook wel echt een verhaal in, wat op de een of andere manier ook goed past bij de vreemde opmaak. Heb er wel plezier aan gehad. :)


Dat moorddossier klinkt leuk inderdaad. ::jaja::
If I was a haircut would you wear a hat?