Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420570 keer)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1080 Gepost op: 13-05-2015, 12:49:53 »
ah ik zie ineens dat ik aan de beurt ben voor de boekomslag

“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1081 Gepost op: 13-05-2015, 17:26:12 »
even wat anders Schulz ;D

heb jij Goelag gelezen ?
Ik heb hem vandaag meegenomen, maar ik weet niet zeker of ik dat wel aan kan. Ziet er behoorlijk pittig uit.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1082 Gepost op: 13-05-2015, 18:39:30 »
niet gelezen; lijkt me ook erg pittig; maar afentoe wel goed toch, uit de comfortzone

EN ik denk weinig kans op huisrobots ed

ik wil Darkness at noon lezen maar zelfde twijfel als you
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1083 Gepost op: 17-05-2015, 13:18:42 »
heb jij Goelag gelezen ?
zijt gij begonnen aan het boek?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1084 Gepost op: 17-05-2015, 13:25:36 »
yep ben zo'n 200 bladzijden ver gekomen.
Het is best goed te lezen, maar meneer Solzjenitsyn is nogal van het uitvoerig opsommen van gebeurtenissen (wel schokkend stuk voor stuk), willekeur (ongelooflijk) en personen (deze beschrijft hij graag uitgebreid). 
Wat hij heel mooi beschrijft is de manier waarop de Sovjetburgers mee zijn gepraat in het goede van de Goelag. De eerste jaren weten ze nog niet eens dat het bestaat, later wordt er veel meer duidelijk en gewoon gevonden. Het feit dat je als Russich krijgsgevangen uit W.O. II direct van het kamp in Duitsland naar een kamp in de Goelag werd gestuurd als "staatsgevaarlijk" en dat niemand echt in opstand kwam. Dat vind ik bijzonder. 

Solzjenitsyn beschrijft dit dan ook duidelijk niet als een grote aanklacht aan Stalin maar ook aan de mensen zelf. Hoe hebben we zo stom kunnen wezen ???

Maar na 280 bladzijden heb ik het eigenlijk wel een beetje gehad. Dus ik denk dat ik hem morgen weer terug ga zetten in de bibliotheek die bij ons in de lerarenkamer is ontstaan.


---
In other news heb ik  een abonnement genomen op de echte bibliotheek. Niet meer zinloos zappen 's avonds. Als ik iets leuk vind (is nog best veel hoor) kijk ik en anders gaat dat ding uit en pak ik een boek.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1085 Gepost op: 17-05-2015, 13:34:57 »
Het feit dat je als Russich krijgsgevangen uit W.O. II direct van het kamp in Duitsland naar een kamp in de Goelag werd gestuurd als "staatsgevaarlijk" en dat niemand echt in opstand kwam. Dat vind ik bijzonder. 
eerste keer dat ik las was ik daar inderdaad ook zo van ondersteboven. Hoe is het toch mogelijk...
Mankind tssss

In other news heb ik  een abonnement genomen op de echte bibliotheek. Niet meer zinloos zappen 's avonds. Als ik iets leuk vind (is nog best veel hoor) kijk ik en anders gaat dat ding uit en pak ik een boek.
::ok:: Ik heb als doel elke week een boek. Beetje suf maar het werkt wel en ben ook blij als ik weer goed geconcentreerd een boek heb absolviert...
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1086 Gepost op: 17-05-2015, 14:15:35 »
Ik heb ooit nog een werkstuk geschreven over meneer Soltzjenitzyn, maar moet zeggen dat ik nog nooit een van zijn boeken heb gelezen  ::schaam:: was in elk geval de 2e van de in totaal 3x dat ik het vak Academische vaardigheden nu gehaald heb.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1087 Gepost op: 31-05-2015, 20:32:24 »
Net uit:  De terrorist van John Updike.
Vermakelijk boek. Echt wel een pageturner waar maar verdomd weinig gebeurd. We zien een jongen radicaliseren maar dat is eigenlijk al gebeurd, we zien wel hoe makkelijk hij in contact komt met wat we "verkeerde vrienden" kunnen noemen. Spannend tot het eind.


Nu bezig in "de verdwenen Menorah" van Jan Terlouw en Sanne Terlouw. Ik heb met plezier zijn beroemde jeugdboeken gelezen dus nu maar eens één van zijn volwassenen boeken. Korte hoofdstukken en interessant historisch gegeven.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1088 Gepost op: 4-06-2015, 23:35:08 »
De Vakantiebied is er weer :D

Lineke Dijkzeul gedownload, fijn dat ik weer eens een boek van haar ga lezen
Keep calm and eat chocolates!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: de bibliotheek
« Reactie #1089 Gepost op: 5-06-2015, 20:03:12 »
heerlijk die vakantiebieb ::ok::
er was eens......

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1090 Gepost op: 5-06-2015, 20:10:59 »
De Vakantiebied is er weer :D
en dit is nog niet alles: Vanaf begin juli worden daar nog romans, tijdschriften en taalgidsen aan toegevoegd.

En in de bieb zelf: wow wat daar allemaal wel niet is  :P
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1091 Gepost op: 6-06-2015, 12:38:58 »
Bram: Bram Vermeulen op leven en dood. Bio door Henk van Gelder.

Mwah. Ik las ergens dat iemand het een knipselkrant vond, en daar ben ik het wel mee eens.

Wel erg blij het te lezen, maar dat is vanwege Bram. Een van mijn jeugdhelden.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1092 Gepost op: 6-06-2015, 16:47:16 »
De verdwenen Menora is uit. Was wel leuk, niet heel bijzonder. Gewoon lekker leesboek :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1093 Gepost op: 25-06-2015, 19:07:13 »


toevallig net uit  :P

maar hij schrijft heerlijk over wielrennen.

heb ik vast al uit voor het Grand Depart
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1094 Gepost op: 5-07-2015, 18:33:20 »
Een Murakami geprobeerd, 1Q84. Volgens de Steinz niet zijn beste. Deels boeiend, bij vlagen irritant. Ik ben nog wel benieuwd naar Kafka op het strand.

Nu begonnen in The Book of Strange New Things van Michel Faber. Erg leuk, doet me ergens een beetje denken aan Dune. :)

Hij heeft ook Under the Skin geschreven, waarvan ik de filmadaptatie maar niks vond.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1095 Gepost op: 20-07-2015, 01:10:24 »
Net uit: Butcher's crisisinterventie Crossing van John Williams (die van Stoner ja).
Aanrader. Het is een echt coming-of-age-verhaal over een student in de tijd dat het Wilde Westen nog het Wilde Westen was. Will Andrews besluit, met behulp van een kleine erfenis, het 'echte leven' op te zoeken. Hij verlaat de universiteit trekt westwaarts, maakt contact met een bizonjager en gaat mee op expeditie.

Niet geschikt voor tere zielen.

Edit: die verdraaide autocorrectie ook  ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 3-08-2015, 02:19:49 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1096 Gepost op: 15-08-2015, 14:40:21 »
Ik lees nu een boek met de briljante titel: Playing the Moldovians at tennis. Ja, dat boek kon ik natuurlijk niet laten liggen.  :P. Het gaat over een Britse komiek (Tony Hawks) die met een vriend een weddenschap afsluit dat hij alle spelers van het Moldavische voetbalelftal kan verslaan met tennis. Dat leidt natuurlijk tot allemaal problemen. Allereerst wordt het binnenkomen in Moldavië al een probleem, want dan moet je uitgenodigd worden door een Moldaviër en wie kent er nu Moldaviërs??
Tot nu toe vind ik het allemaal behoorlijk hilarisch. Hoe hij alles beschrijft ook, zo typisch Brits.  ::rofl::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #1097 Gepost op: 17-08-2015, 20:43:10 »
Ik lees nu een boek met de briljante titel: Playing the Moldovians at tennis. Ja, dat boek kon ik natuurlijk niet laten liggen.  :P. Het gaat over een Britse komiek (Tony Hawks) die met een vriend een weddenschap afsluit dat hij alle spelers van het Moldavische voetbalelftal kan verslaan met tennis. Dat leidt natuurlijk tot allemaal problemen. Allereerst wordt het binnenkomen in Moldavië al een probleem, want dan moet je uitgenodigd worden door een Moldaviër en wie kent er nu Moldaviërs??
Tot nu toe vind ik het allemaal behoorlijk hilarisch. Hoe hij alles beschrijft ook, zo typisch Brits.  ::rofl::

Voor de luie mensen onder ons.. ::zwaai:: ;D .. tevens te zien als film @ youtube :P

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: de bibliotheek
« Reactie #1098 Gepost op: 17-08-2015, 20:56:28 »
Tijdens mijn vakantie heb ik Mr. Mercedes van Stephan Ming gelezen. Ik vond het een fantastisch boek om te lezen en ik ben fan geworden van de schrijfstijl van Stephan King. Ik heb nu al zin om het vervolg te gaab lezen.

Mr. Mercedes gaat over een gepensioneerde rechecheur die een van zijn onopgeloste zaken probeert op te lossen nadat de dader hem een brief heeft geschreven met alle gevolgen van dien.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1099 Gepost op: 17-08-2015, 20:57:02 »
Voor de luie mensen onder ons.. ::zwaai:: ;D .. tevens te zien als film @ youtube :P



 ::ok:: Cool. Ga ik binnenkort eens bekijken.  :D Maar misschien moet ik eerst het boek even uitlezen.  :P