Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420518 keer)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: de bilbliotheek
« Reactie #200 Gepost op: 11-09-2007, 22:19:46 »
zoals ik begrijp op die site gaat het om een kort verhaal.

Citaat
Gaudí in Manhattan
Vlak voor de boekenweek 2007 verschijnt bij uitgeverij Signature een kort verhaal van de auteur van De schaduw van de wind, Carlos Ruiz Zafón.

verder kan ik ook niets vinden over een uitgebreidere versie.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bilbliotheek
« Reactie #201 Gepost op: 11-09-2007, 22:29:01 »
Bedankt voor je hulp bij het zoeken, ik kan verder ook niets vinden. Zal het me hebben verbeeld misschien. Het verhaal leek me zo kort voor een echt boek, namelijk.

Ik heb op de uitgeverijsite (signature) gezocht, maar daar staat ook niets vermeld over een boek met de omvang van het andere boek.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: de bilbliotheek
« Reactie #202 Gepost op: 12-09-2007, 16:55:17 »
'de vliegeraar' en 'duizend schitterende zonnen' van khaled hosseini gelezen. beide boeken zijn zeer de moeite waard. echte pageturners boeken die je, als je eenmaal aan het lezen bent, niet meer weg kunt leggen voor ze uit zijn. de vliegeraar werkte bij mij nog lang in mijn gedachten door toen ik het uit had.

de vliegeraar
Amir en Hassan zijn gevoed door dezelfde min en groeien samen op in de hoofdstad van Afghanistan. Als blijk van hun verbondenheid kerft Amir hun namen in een granaatappelboom: 'Amir en Hassan, de sultans van Kabul'. Maar sultans zijn ze alleen in hun fantasie, want Amir hoort tot de bevoorrechte bevolkingsgroep en Hassan en zijn vader zijn arme Hazaren, in dienst van Amirs vader.

Duizend schitterende zonnen is een fascinerende kroniek van dertig jaar Afghaanse geschiedenis gezien door de ogen van twee vrouwen. Een diep ontroerend verhaal over familie, vriendschap, geloof en de verlossing die de liefde uiteindelijk biedt.

Mariam en Laila zijn twee zeer verschillende vrouwen, maar in het door oorlog geteisterde Afghanistan komen hun paden toch samen.



(hebben we een nederlands woord voor pageturner??)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bilbliotheek
« Reactie #203 Gepost op: 12-09-2007, 18:43:29 »
Ik ben op dit moment ook helemaal in to (waargebeurde) verhalen uit islamitische landen. Het laatste boek wat ik las was van Jacky Trevane, Fatwa. Jacky is op vakantie in Egypte en wordt hopeloos verliefd op een Egyptenaar. Ze trouwt binnen 10 dagen, maar pas later komt zijn ware aard boven, en vlucht ze. Waargebeurd, erg mooi (al kan ik me niet voorstellen dat je direct trouwt met iemand met zo'n andere cultuur en achtergrond).
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bilbliotheek
« Reactie #204 Gepost op: 12-09-2007, 19:13:53 »

(hebben we een nederlands woord voor pageturner??)

jawel hoor.


Bladzijde-omdraaier.


Overigens, is het nooit iemand opgevallen dat topicstarter Dopey een spelfout in de topictitel heeft gezet?

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bilbliotheek
« Reactie #205 Gepost op: 12-09-2007, 21:41:12 »
'de vliegeraar' en 'duizend schitterende zonnen' van khaled hosseini gelezen. beide boeken zijn zeer de moeite waard. echte pageturners boeken die je, als je eenmaal aan het lezen bent, niet meer weg kunt leggen voor ze uit zijn. de vliegeraar werkte bij mij nog lang in mijn gedachten door toen ik het uit had.

de vliegeraar
Amir en Hassan zijn gevoed door dezelfde min en groeien samen op in de hoofdstad van Afghanistan. Als blijk van hun verbondenheid kerft Amir hun namen in een granaatappelboom: 'Amir en Hassan, de sultans van Kabul'. Maar sultans zijn ze alleen in hun fantasie, want Amir hoort tot de bevoorrechte bevolkingsgroep en Hassan en zijn vader zijn arme Hazaren, in dienst van Amirs vader.

Duizend schitterende zonnen is een fascinerende kroniek van dertig jaar Afghaanse geschiedenis gezien door de ogen van twee vrouwen. Een diep ontroerend verhaal over familie, vriendschap, geloof en de verlossing die de liefde uiteindelijk biedt.

Mariam en Laila zijn twee zeer verschillende vrouwen, maar in het door oorlog geteisterde Afghanistan komen hun paden toch samen.



(hebben we een nederlands woord voor pageturner??)


De vliegeraar kan iedereen aanraden...een schitterend boek, welke ik kreeg toen ik net met mijn pootje omhoog moest. Dan had ik wat te lezen gedurende mijn herstel. Ehm ik heb het in anderhalve dag uitgelezen omdat ik het niet weg kon leggen, zo fascineerde het verhaal me.

Duizend schitterende zonnen vraag ik voor mijn verjaardag....ik he al van velen gehoord dat het een geweldig boek is. Ik ben dus erg benieuwd!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bilbliotheek
« Reactie #206 Gepost op: 12-09-2007, 21:53:36 »
Dat achter elkaar uitlezen heb ik gepresteerd met de Delta Deceptie van Dan Brown. Enkele berichten terug las ik dat Evenstar dat boek ook gekregen heeft met haar verjaardag. Vorig jaar alweer, overigens, want ik heb dit topic uit de kelder opgevist.

Ben benieuwd wat je ervan vond.


Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: de bilbliotheek
« Reactie #207 Gepost op: 13-09-2007, 09:34:27 »


Overigens, is het nooit iemand opgevallen dat topicstarter Dopey een spelfout in de topictitel heeft gezet?


 ::jaja::

bladzijde-omdraaier....mmmm, dat is wel erg letterlijk vertaald, zover was ik ook al ::tandpastasmiley::. maar het bekt toch niet zo lekker en dekt het  naar mijn gevoel niet helemaal de lading.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: de bilbliotheek
« Reactie #208 Gepost op: 13-09-2007, 09:38:46 »
en bakkertje, als je bovenstaande boeken mooi vindt, dan moet je ook eens 'een wankel evenwicht' van rohinton mistry lezen. (nou ja, moet niet hoor, maar het is wel een aanrader)

Citaat
Indië, 1975, ten tijde van Indira Gandhi: de noodtoestand wordt afgekondigd, er heerst strijd tussen moslims en hindoes en mensen zijn vaak overgeleverd aan de willekeur van bewindslui.

Kortom, het land is een puinhoop. Vier mensen zien zich door de woningnood genoodzaakt een klein appartement te delen: een student van goede afkomst, een veertigjarige weduwe die een zelfstandig leven heeft opgebouwd als naaister en haar twee kleermakers, dorpsmannen uit de laagste klasse die een beter leven zoeken in de stad. In het begin lijken ze weinig gemeen te hebben, maar gaandeweg raken ze onlosmakelijk verbonden. Zo leert Dina bijvoorbeeld het leven van de kastelozen en de willekeur van de straat kennen. Hun onderlinge vertrouwen en hun humor beschermt hen ook tegen de dagelijkse tegenslagen en doet hen hopen op betere tijden. Een heel mooi (en vaak schokkend) boek over het dagelijks leven in India.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bilbliotheek
« Reactie #209 Gepost op: 13-09-2007, 17:16:41 »
en bakkertje, als je bovenstaande boeken mooi vindt, dan moet je ook eens 'een wankel evenwicht' van rohinton mistry lezen. (nou ja, moet niet hoor, maar het is wel een aanrader)


Dank je wel voor de tip Ibung....ik ben al een lijstje aan het maken voor wat ik wil doen tijdens de revalidatieperiode na de eventuele operatie :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bilbliotheek
« Reactie #210 Gepost op: 13-09-2007, 17:51:07 »
Een welgemeende tip aan Bakkertje:

Koop eerst een nieuwe boekenkast. En zet hem in elkaar nu het nog kan ::ok:: ::ok::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bilbliotheek
« Reactie #211 Gepost op: 13-09-2007, 19:18:18 »
Een welgemeende tip aan Bakkertje:

Koop eerst een nieuwe boekenkast. En zet hem in elkaar nu het nog kan ::ok:: ::ok::

mijn boekenkast is nagenoeg leeg sinds koningedag ;D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bilbliotheek
« Reactie #212 Gepost op: 13-09-2007, 21:35:32 »
Sinds een aantal maanden heb ik er een boekenkast bijgekocht en die is ook al weer vol. Ik struin vaak bij de Slegte en als er een boeken of rommelmarkt is, dan ben ik daar te vinden. Af en toe koop ik een nieuw boek.
Nu ik hier zo lees over de vliegeraar, ga ik hem morgen kopen. ::jaja::

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bilbliotheek
« Reactie #213 Gepost op: 18-09-2007, 12:51:15 »
De vliegeraar is echt een aanrader! In 2 x uitgelezen. Kon moeilijk stoppen. Heb het gevoel dat mijn hoofd er helemaal vol van is. Veel om over na te denken

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: de bilbliotheek
« Reactie #214 Gepost op: 18-09-2007, 13:24:38 »
ik vond het ook een knap staaltje schrijfwerk, dat je zo meegezogen wordt met het verhaal.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bilbliotheek
« Reactie #215 Gepost op: 2-01-2008, 19:13:47 »
Ik heb ook eindelijk De Vliegeraar eens gelezen, en ik vond het wel een mooi boek hoor, maar zo in meegezogen? Nee, dat kan ik niet zeggen. Maar dat had ik eigenlijk ook met De Da Vinci Code, wel leuk maar ik heb tot nu toe niet nog een boek van Dan Brown gelezen.

Zou ik gewoon te hoge verwachtingen hebben, als ik iedereen er zo enthousiast over hoor zijn  ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bilbliotheek
« Reactie #216 Gepost op: 23-04-2008, 11:52:01 »
Even een leuk topic weer onder de aandacht brengen:

Ik ben op dit moment Mooie meisjesmond van Marion Bloem aan het lezen, en nu moet ik de hele tijd aan Ibung denken  ;D Het gaat over een 16-jarig Indisch meisje, dat heel zintuiglijk is gericht, m.n. op de smaak van dingen. Er worden veel Indische gerechten in beschreven, met allerlei Indische ingrediënten die ik niet ken. Het gaat verder over haar eerste liefde, een Hollandse jongen, en over de verschillen tussen hen.

Het is een heel mooi boek. Ik heb ooit wat boeken van Marion Bloem gelezen voor mijn boekenlijst op het VWO, en daarna heb ik haar nooit meer gelezen (net zoals de andere schrijvers van mijn boekenlijst, door dat verplichte lezen is toen de lol in het lezen er wat af gegaan  :-X). Ik heb deze schrijfster nu wel weer herontdekt, ik ga toch maar weer eens meer van haar lezen!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: de bilbliotheek
« Reactie #217 Gepost op: 23-04-2008, 11:56:58 »
Ik werk in de bieb :P

Ik ben nu Duizend Schitterende Zonnen van Khaled Hosseini aan het lezen, zo mooi! Echt een aanrader.

Dat verplichte lezen is idd stom swifty, vooral omdat het Nederlandse literatuur moet zijn. :-\\

Hierna wil ik Knielen op een Bed Violen van Jan Siebelink lezen.
First you go backwards, but then forwards again

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bilbliotheek
« Reactie #218 Gepost op: 23-04-2008, 12:05:26 »
Jan Siebelink heb ik ook voor de lijst gelezen, en daarna nooit meer, misschien toch ook maar weer eens proberen.

Een bijbaantje in de bieb, wat geweldig, daar heb ik toen ook van gedroomd!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: de bilbliotheek
« Reactie #219 Gepost op: 23-04-2008, 15:28:54 »
marion bloem nog niet gelezen, maar ben het wel steeds van plan.
knielen op een bed violen is de moeite waard om te lezen, andere titels van hem ook gelezen,maar op een gegeven moment vond ik de sfeer van zijn beschrijvingen over het streng christelijk milieu nogal grauw en troosteloos. echt verhalen in grijstinten en daar werd ik niet zo vrolijk van.
ach ja, en hosseini lees je binnen vierentwintig uur uit, moeilijk weg te leggen.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw