Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420542 keer)

Offline ser_mozes

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bilbliotheek
« Reactie #280 Gepost op: 27-09-2008, 11:17:38 »
Ik lees nu Het Oog Van De Wereld van Robert Jordan

hahah dan ben je nog wel even bezig :D ik ben nu boek 11 aan het lezen mes van dromen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bilbliotheek
« Reactie #281 Gepost op: 22-10-2008, 19:51:40 »
ik kreeg het nationale leesboekje (twee vrouwen, van harry mulisch) toegezonden, en heb het zondag in de trein helemaal gelezen.

wat vonden jullie ervan?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: de bilbliotheek
« Reactie #282 Gepost op: 22-10-2008, 20:32:33 »
ik heb (in 1 avond!) 'zwerfster voor God' van Corrie ten Boom uitgelezen.
zij is (tot haar 90e) de hele wereld rondgereisd om allerlei projecten te steunen en het evangelie te brengen. echt een super mooi boek, echt een vrouw met ballen :o (om het maar even oneerbiedig te zeggen)

@jos: is hier wel, maar heb 'm nog niet gelezen

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: de bilbliotheek
« Reactie #283 Gepost op: 22-10-2008, 20:41:50 »
Ik lees nu: Allerzielen van Cees Nootenboom.
First you go backwards, but then forwards again

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bilbliotheek
« Reactie #284 Gepost op: 23-10-2008, 01:28:32 »
ik kreeg het nationale leesboekje (twee vrouwen, van harry mulisch) toegezonden, en heb het zondag in de trein helemaal gelezen.

wat vonden jullie ervan?
Ik eeh, ben na de eerste bladzijde gestopt  ::rofl:: Mijn mama werkt in de bieb, en wist dus al eeeeuwen dat dat dit jaar het gratis geschenk zou zijn. Een halfjaar geleden ofzo heeft zij het dan maar gelezen, en ik moet zeggen dat ik er niets aan vond. Maar dat kan ook zijn omdat ik niet genoeg heb doorgezet.

Zelf ben ik momenteel aan het lezen (een hele waslijst hoor ;) )

Jill Mansell - Millies Flirt
Marian van der Heiden - De Derde Zoon
Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
Carry Slee - Radeloos
Michael Ende - Die Unendliche Geschichte
Frederik van Eeden - De koele Meeren des Doods

3 zijn er voor school (Christine F. & Die Unendliche Geschichte voor Duits, ben ik dan ook in het Duits aan het lezen), waarvan ik de Duitse boeken 'wel te doen' vind. Christiane F. ben ik nu echt aan het doorlezen, want die moet ik voor zondag uithebben, en in die Unendliche Geschichte ben ik nu ook alvast begonnen, omdat ik altijd heeel erg in het verhaal 'moet' zitten, wil ik langer dan een halfuur in een boek kunnen lezen, en ik wil volgend blok niet weer zo in tijdsnood zitten als nu. Van de koele meeren des doods vind ik echt níets aan. Het zal wel het taalgebruik zijn, maar ik kom echt niet door de eerste paar bladzijden heen. Gelukkig hoeft het pas met kerstmis uit te zijn, maar ik vrees dat ik het over een paar pogingen alsnog opgeef, en wat makkelijkers ga lezen. Mijn boek voor de volgende periode gaat waarschijnlijk Bint zijn, wat ik daarvan gehoord heb, schijnt het niet zo zwaar te zijn. DAn meot ik ook nog een eigentijds boek. Iemand een aanrader? Momenteel heb ik teveel 'makkelijke' boeken; De Kleine Blonde Dood, Komt een Vrouw bij de dokter, de passievrucht, Het verotte leven van Floortje Bloem, Bitter kruid, Joe Speedboot, Turks Fruit en ik wil graag een wat 'moeilijker' boek. Ik weet niet, het zijn allemaal van die boeken die ik zo weg lees. Ik zat zelf te denken aan de Ontdekking van de Hemel, is die te doen?

Verder zijn het gewoon boeken voor de lol, waarvan ik twee (De Derde Zoon en Radeloos) al eerder gelezen heb, en ze voor de lol lees, aangezien mijn broertje ze toch op onze kamer had liggen, en ik ze al een poosje niet meer gelezen had. Millies Flirt had ik nog niet gelezen, maar ik weet gewoon dat boeken van Jill Mansell te doen zijn, makkelijk zijn, leuk zijn en bovenal goed aflopen ^^.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bilbliotheek
« Reactie #285 Gepost op: 24-10-2008, 14:31:29 »
De Ontdekking van de Hemel is op zich best te lezen. Wel gigantisch dik. Maar er zitten weer allemaal van die diepzinnige boodschappen in. Bij ons baalde iedereen die De Ontdekking van de Hemel had gelezen voor zijn eindlijst, omdat er enorm moeilijke vragen over gesteld werden. MIsschien kun je beter een ander boek lezen van Mulisch.

Bint heb ik geloof ik twee bladzijden van gelezen. Daar kwam ik dan weer niet doorheen, vanwege het taalgebruik.  ::tandpastasmiley::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: de bilbliotheek
« Reactie #286 Gepost op: 24-10-2008, 15:07:45 »
De Ontdekking van de Hemel is op zich best te lezen. Wel gigantisch dik. Maar er zitten weer allemaal van die diepzinnige boodschappen in. Bij ons baalde iedereen die De Ontdekking van de Hemel had gelezen voor zijn eindlijst, omdat er enorm moeilijke vragen over gesteld werden. MIsschien kun je beter een ander boek lezen van Mulisch.

Het enige boek van Mulisch dat ik heb gelezen, is De Aanslag (ook voor mijn eindlijst  :P). Dat vond ik best een leuk en toegankelijk boek, heel goed te lezen. Maar ik weet niet of dat eigentijds genoeg is (1982), of te makkelijk. Je kan dan ook de verfilming kijken, met Derek "Dokter Rossi" de Lint in de hoofdrol.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: de bilbliotheek
« Reactie #287 Gepost op: 24-10-2008, 15:23:56 »
DAn meot ik ook nog een eigentijds boek. Iemand een aanrader? Momenteel heb ik teveel 'makkelijke' boeken; De Kleine Blonde Dood, Komt een Vrouw bij de dokter, de passievrucht, Het verotte leven van Floortje Bloem, Bitter kruid, Joe Speedboot, Turks Fruit en ik wil graag een wat 'moeilijker' boek. Ik weet niet, het zijn allemaal van die boeken die ik zo weg lees. Ik zat zelf te denken aan de Ontdekking van de Hemel, is die te doen?

de wereld van sofie  ::ok:: echt heel gaaf

zen and the art of motorcycle maintenance moet ook zoiets zijn (mits het niet van een nederlander hoeft te zijn)
« Laatst bewerkt op: 24-10-2008, 15:32:49 door Lautjuh »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: de bilbliotheek
« Reactie #288 Gepost op: 24-10-2008, 15:27:51 »
Waarschijnlijk moet ze een boek van een Nederlandse auteur lezen. ;)

Niettemin is dat inderdaad wel een boeiend boek, al heb ik hem nooit uitgelezen. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bilbliotheek
« Reactie #289 Gepost op: 24-10-2008, 15:48:57 »
De Aanslag is denk ik in elk geval niet te gemakkelijk. Ook daar zitten nog best wat dingen achter. Ik heb die gelezen in de 4e. Wel een mooi boek idd en ook niet heel moeilijk om te lezen. Maar bij mij is 't wel zo dat hoe vaker ik dat boek heb gelezen, hoe meer ik me ging ergeren aan het 'wijsneus' gedrag van Mulisch.

Voorbeeld: Normale mensen schrijven dat vogels vliegen in een v-vorm. Mulisch schrijft dat de vogels vliegen in een nu-vorm (als in die Griekse letter). Wat is daar het nut van, behalve om te laten zien dat je Grieks kunt lezen. Nou ja, dat soort dingen zitten nogal veel in de boeken van Mulisch. Ik heb soms het gevoel dat Mulisch erg graag wil laten zien hoe ontzettend intelligent hij wel niet is. Maar op zich heeft hij wel erg mooie boeken geschreven. Dat dan weer wel.  ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: de bilbliotheek
« Reactie #290 Gepost op: 24-10-2008, 16:11:48 »
 ::rofl:: Ja klopt, dat imago heeft hij ook wel.

Daarom had ik me er bij De Aanslag ook van tevoren op ingesteld dat het heel wollig, ouderwets, hoogdravend, saai en met veel te veel gedetailleerde beschrijvingen geschreven zou zijn. :(

Maar dat bleek eigenlijk helemaal niet zo te zijn. :)


Marijee noemt hierboven trouwens ook Het Bittere Kruid; dáár heb ik me echt aan geërgerd. Dat is op zo'n irritant domme, naïeve manier geschreven. En bovendien worden er ook geen emoties in beschreven, waardoor het heel afstandelijk blijft. En er wordt een heel raar beeld van de oorlog geschetst, want de joodse hoofdpersonen in het boek hebben geen flauw benul van de holocaust en vinden gele jodensterren wel leuk. ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bilbliotheek
« Reactie #291 Gepost op: 24-10-2008, 21:58:06 »
hahah dan ben je nog wel even bezig :D ik ben nu boek 11 aan het lezen mes van dromen.
Boek 3 al een tijdje uit, aan het wachten tot 4 in de bib is  ;D . Ik lees ultrasnel trouwens ^^,

Nu Veritas van Monaldi & Sorti, bijna uit  ;D

Offline ser_mozes

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bilbliotheek
« Reactie #292 Gepost op: 4-11-2008, 14:34:15 »
haha  ::ok:: ::ok::

ik hoef alleen deel 12 nog als die uit komt, ....

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: de bilbliotheek
« Reactie #293 Gepost op: 28-11-2008, 20:25:40 »
2 boeken die ik voor school moest lezen vond ik erg leuk:

De zesde mei (Tomas Ross), gaat over Pim Fortuyn. Het leuke deel ervan vond ik dat het als een soort detective boek is geschreven. Er zijn een aantal personage die elkaar op een gegeven moment tegen komen en proberen te voorkomen dat Pim word vermoord. Erg leuk boek, en je moet je niet af laten schrikken door dat gedoe om Pim heen zeg maar, mochten mensen dat niet interessant vinden. Ik vond het een erg leuk boek :D, ben hem nu opnieuw aan het lezen.

En het andere boek:
Sonny Boy (Annejet van der Zijl), is echt een heel mooi boek. Het begin vond ik lastig om doorheen te komen maar op een gegeven moment gebeurd er is (ja wil niet te veel verklappen :P) en toen had het mijn volle aandacht.
De tweede wereld oorlog staat centraal in dit boek. Het is eigenlijk een biografie van 2 onbekende mensen. dus waargebeurd en dat vond ik erg mooi :D.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: de bilbliotheek
« Reactie #294 Gepost op: 21-01-2009, 15:28:28 »
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline simonee.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bilbliotheek
« Reactie #295 Gepost op: 21-01-2009, 15:58:30 »
http://www.spatiegebruik.nl/despatievan2008.html

::rofl::

eindelijk mn nederlands literatuurlijst af  ::tandpastasmiley::
nu duits en frans nog.. dan kan ik weer gaan lezen wat ik zelf leuk vind (:
ben nu net begonnen in das parfum maar die is tot nu toe nog best tof
The mistakes I've made are dead to me. But I can't take back the things I never did.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bilbliotheek
« Reactie #296 Gepost op: 21-01-2009, 16:56:49 »
Das Parfum, die heb ik ook gelezen voor mijn lijst. Die vond ik nog behoorlijk spannend. En mooi is ie ook wel. Goede keuze voor je lijst  ::jaja::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: de bilbliotheek
« Reactie #297 Gepost op: 4-02-2009, 22:06:05 »
net uit:
Russisch blauw - Rascha Peper
De ontdekking van de hemel - Harry Mulisch (920 blz)
God's gym - Leon de winter
Ordinary people - Judith Guest (engels)

dat waren de leuke boeken die ik laatst heb gelezen  ::tandpastasmiley::

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: de bilbliotheek
« Reactie #298 Gepost op: 4-02-2009, 22:48:17 »
de vlieger van maarten 't hart. prima verhaal ::ok::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: de bilbliotheek
« Reactie #299 Gepost op: 5-02-2009, 10:23:29 »
Al uit: 'het zijn net mensen' van Joris Luijendijk.

Nu aan het lezen 'bewijs genoeg' van Lee Strobel ('een journalist ondervraagt dertien top-wetenschappers over het bestaan van Jezus')